Hamsterille kaveri?

oneheart

Minulla on yksi venäjän kääpiöhamsteri, melkein aikuinen. Mietin tässä, että kun se on ollut niin pitkään yksin, että voisiko sen enää totuttaa toiseen hamsteriin? Haluaisin niin hankkia hänelle uuden kaverin, ehkä normaalikokoisen hamsterin. Olisiko se mahdollista? Tottuisivatko ne toisiin, ja miten ne pitäisi totuttaa toisiinsa? Ehkä aluksi vaihtelemalla niitä toistensa häkkeihin, jotta ne tottuisivat toistensa hajuun? Vai olisiko typerää hankkia kääpiöhamsterille kaveriksi normaalikokoista hamsteria, jos ne tappelee sitten ja isompi voittaa...?

9

2080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      hei!
      niin, minun mielestäni ei kannattaisi hankkia sille enää kaveria, koska se on tottunut olemaan yksin.
      voi olla, ettei se enää tulisi toimeen toisten hamsterien kanssa. sitäpaitsi suurin osa hamsteriroduista on erakkoeläimiä.
      ainakin syyrialainen hamsteri (eli kultahamsteri vanhalta nimeltään) jota sanoit normaalikokoiseksi hamsterinksi on täysi erakkoeläin. korkeintaan naaras ja uros saavat olla samassa häkissä silloin, kun halutaan poikasia. muutoin ne elävät yksinään.
      ja vielä, kahta eri hamsterirotua ei saa pitää samassa häkissä.
      jos luulet, että hamsterisi on yksinäinen, niin vietä entistä enemmän aikaa sen kanssa.
      toivotaan, että näistä neuvoista oli apua. :)

    • maria.v

      Et voi hankkia aikuiselle hamsterillesi lajitoveria. Se ei myöskään sellaista kaipaa. Hoida hamsteriasi hyvin, se on parasta mitä sille voit tehdä.:)

    • meikkis

      Kääpiö ja "normaali" hamsu eivät tulisi koskaan toimeen. aivan eri lajeja.

      ja yhdyn edellisiin ettei vanha hamsu kaveria kaipaa.

    • asioista tietoinen

      Kääpiöhamsteri ja syyrialaistahamsteria ei saa laittaa samaan häkkiin!! samassa häkissä eläimet stressaantuvat ja vahvempi TAPPAA heikomman.älä laita samaan häkkiin niitä koska ne ovat eri lajia sekä syyrialaiset ova 100% erakkoja!!hamsterisi tuskin kaipaa kaveria -etteikö vain olisi, että omistaja itse haluaa toisen. yhdyn edellisten mielipiteisiin ja sanon: ÄLÄ OSTA SILLE KAVERIA!

    • oooooooooookkkkkkkkkkkk

      Jos hamsterisi on jo aikuinen niin se ei varmaankaan onnistu. JOTKUT kääpiöhamsterit tulevat keskenään toimeen, mutta tuskin se sinun tapauksessasi onnistuu kun hamsterisi on jo aikuinen. Puhuit, että voisiko sille laittaa "normaali kokoisen" hamsterin kaveriksi. Ymmärsin että tarkoitit tuolla kultahamsteria, eli syyrialaistahamsteria. ÄLÄ ikinä laita kahta eri rotuista hamsteria samaan häkkiin ja toiseksi syyrialainenhamsteri ei tule edes oman rotunsa lajitoverin kanssa toimeen.

    • Tiedoton..

      Moikka!

      Ajattelin vaan kysyä, (en aloita uutta keskustelua koska minulle tultaisiin valittamaan; "tuolla on ihan samanlainen keskustelu!!!") että onko mahdollista enää yhdistää kahta naaras hamsua (molemmat kääpiö) samaan häkkiin? Kumpikaan ei varsinaisesti kaveria kaipaa, mutta ajttelin sitä lähinnä itseni kannalta; Säästyisi tilaa.

      Tilanne on tämä: ystäväni herkistyi hamsterille (ja muille eläimille) aivan yhtäkkiä, ja pyysi minua ottamaan hamsterinsa hoiviini. Ilmaiseksi sen saisin, tulisi mukaan kaikki muut tarvikkeet, mutta häkkiä ei. Ajattelin että jos jostain väsäisi sellaisen "väliaikais häkin" (se väliaikais häkki ei olisi mikään pahivlaatikko-maalarinteippi systeemi, vaan ihan toiniva ratkaisu) ja yrittäisi niitä totuttaa vaihtelemalla aina päivittäin häkistä toiseen?

      Jos on mielestänne täysi mahdottomuus ostan tietysti ihan uuden ja sopivan kokoisen häkin toiselle hamsulle. Se kun tulee taloon vaikka en niitä samaan häkkiin laittaisikaan!

      P.s. Nykyinen hamsuni on syntynyt: 17.7.07 ja toinen on pari kuukautta vanhempi (pienikokoisempi).

      • kääpiöhamstereita..

        ne ovat? Ovatko molemmat samaa lajia?


    • Meillä näin

      Mulla on kaks hamsreria eri rotuisia mutta molemmat on kääpiö hamstereita.Meillä niiden häkit ovat päällekkäin niin että kuulevat toisensa.Näin on toimittu myös 2 edesmenneen hamsterin kanssa.

    • Anonyymi

      Mitä jos hamsteri näytää yksinäiseltä niin voiko siinä tilanteessa hankkia kaveir

      Ja mulla on siis talvikko poika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe