Leväbarbit

Luca

Olenko ymmärtänyt oikein että leväbarbit ovat parvikaloja? Jos näin on, miksi kolmesta leväbarbistani suurin häätää kaksi muuta pois ruokinnan aikaan, muuten makoilevat vierekkäisillä kasvinlehdillä etc.? Kaikki muut kalat (plekot etc.) saavat olla ihan rauhassa, vain omat lajitoverit saavat kyytiä...

7

716

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tina

Sama täällä. Mulla on myös kolme leväbarbia ja nämä kaksi ovat ns.kamuja ja häätää sen yhden aina pois..kummaa

• Taika-Jim

Eli sama stoori.....kolme on ja yks on paikan pomo.
        Yks mahdollisuus on että nämä eivät olekkaan leväbarbeja.....useesti myydään samannököstä lajia leväbarbina....tosin omistani olen varma että ne on leväbarbeja....sen verran tarkkaan olen tihrustanut kirjat läpi.

• sama täällä
        Taika-Jim kirjoitti:

Eli sama stoori.....kolme on ja yks on paikan pomo.
        Yks mahdollisuus on että nämä eivät olekkaan leväbarbeja.....useesti myydään samannököstä lajia leväbarbina....tosin omistani olen varma että ne on leväbarbeja....sen verran tarkkaan olen tihrustanut kirjat läpi.

Tässä ovat nyt sitten niitä meikäläisen akvaariossa asustavia leväbarbeja!

http://sivut.koti.tpo.fi/kumpu/kuvat/tankki/lb2.jpg

Näyttääkö tutulta! Eli ihan oikeat leväbarbit ovat nyt kyseessä!

• Timppa

Lukekaa uusin Akvaariomaailma lehti kysymykseen löytyy vastaus lehdestä.

• fisu

sen olla pitää. En ole ehtinyt vasta kuin selailla AM:n. Kuitenkin meilläkin saa aina yksi kärsiä leväbarbeista, olkoon niitä 2 tai 4 tai 5. Mutta minusta tuntuu, että "kiusattu" vaihtuu silloin tällöin. Tiikerinuoliaisilla sama juttu ja sielläkin heikoin lenkki vaihtuu varmuudella.

• salla
        fisu kirjoitti:

sen olla pitää. En ole ehtinyt vasta kuin selailla AM:n. Kuitenkin meilläkin saa aina yksi kärsiä leväbarbeista, olkoon niitä 2 tai 4 tai 5. Mutta minusta tuntuu, että "kiusattu" vaihtuu silloin tällöin. Tiikerinuoliaisilla sama juttu ja sielläkin heikoin lenkki vaihtuu varmuudella.

Ennen vanhaan altaassani oli vain yksi levis,joka ahdisteli muun merkkisiä kaloja ruoka-aikoina niin hanakasti, että päästin hirviön päiviltä. Nykyään altaassa on samaisia kaloja kolme, mutta erityisiä agressioita muita kaloja kohtaan ei ole ilmennyt, toisiaan kyllä jahtailevat silloin tällöin.
        Näyttää siltä, että kun leviksiä on useampia, nahistelevat ne keskenään, yksinään se kohdistaa patoutumansa muihin kalalajeihin.

• s.s

mulla on 2 levistä ollut jo 6 vuotta ne kisailevat keskenään ne tekevät kaiken yhdessä ovat aina rinnakkain ,eivät kiusaa muita ja tulevat muiden kalojeni lailla syömään kädestä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      393
      1018
    2. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      297
      918
    3. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      895
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      77
      758
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      77
      741
    6. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      726
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      665
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      656
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      641
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      39
      620
    Aihe