Leväbarbit

Luca

Olenko ymmärtänyt oikein että leväbarbit ovat parvikaloja? Jos näin on, miksi kolmesta leväbarbistani suurin häätää kaksi muuta pois ruokinnan aikaan, muuten makoilevat vierekkäisillä kasvinlehdillä etc.? Kaikki muut kalat (plekot etc.) saavat olla ihan rauhassa, vain omat lajitoverit saavat kyytiä...

7

716

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tina

Sama täällä. Mulla on myös kolme leväbarbia ja nämä kaksi ovat ns.kamuja ja häätää sen yhden aina pois..kummaa

• Taika-Jim

Eli sama stoori.....kolme on ja yks on paikan pomo.
        Yks mahdollisuus on että nämä eivät olekkaan leväbarbeja.....useesti myydään samannököstä lajia leväbarbina....tosin omistani olen varma että ne on leväbarbeja....sen verran tarkkaan olen tihrustanut kirjat läpi.

• sama täällä
        Taika-Jim kirjoitti:

Eli sama stoori.....kolme on ja yks on paikan pomo.
        Yks mahdollisuus on että nämä eivät olekkaan leväbarbeja.....useesti myydään samannököstä lajia leväbarbina....tosin omistani olen varma että ne on leväbarbeja....sen verran tarkkaan olen tihrustanut kirjat läpi.

Tässä ovat nyt sitten niitä meikäläisen akvaariossa asustavia leväbarbeja!

http://sivut.koti.tpo.fi/kumpu/kuvat/tankki/lb2.jpg

Näyttääkö tutulta! Eli ihan oikeat leväbarbit ovat nyt kyseessä!

• Timppa

Lukekaa uusin Akvaariomaailma lehti kysymykseen löytyy vastaus lehdestä.

• fisu

sen olla pitää. En ole ehtinyt vasta kuin selailla AM:n. Kuitenkin meilläkin saa aina yksi kärsiä leväbarbeista, olkoon niitä 2 tai 4 tai 5. Mutta minusta tuntuu, että "kiusattu" vaihtuu silloin tällöin. Tiikerinuoliaisilla sama juttu ja sielläkin heikoin lenkki vaihtuu varmuudella.

• salla
        fisu kirjoitti:

sen olla pitää. En ole ehtinyt vasta kuin selailla AM:n. Kuitenkin meilläkin saa aina yksi kärsiä leväbarbeista, olkoon niitä 2 tai 4 tai 5. Mutta minusta tuntuu, että "kiusattu" vaihtuu silloin tällöin. Tiikerinuoliaisilla sama juttu ja sielläkin heikoin lenkki vaihtuu varmuudella.

Ennen vanhaan altaassani oli vain yksi levis,joka ahdisteli muun merkkisiä kaloja ruoka-aikoina niin hanakasti, että päästin hirviön päiviltä. Nykyään altaassa on samaisia kaloja kolme, mutta erityisiä agressioita muita kaloja kohtaan ei ole ilmennyt, toisiaan kyllä jahtailevat silloin tällöin.
        Näyttää siltä, että kun leviksiä on useampia, nahistelevat ne keskenään, yksinään se kohdistaa patoutumansa muihin kalalajeihin.

• s.s

mulla on 2 levistä ollut jo 6 vuotta ne kisailevat keskenään ne tekevät kaiken yhdessä ovat aina rinnakkain ,eivät kiusaa muita ja tulevat muiden kalojeni lailla syömään kädestä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      161
      896
    2. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      81
      734
    3. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      57
      731
    4. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      45
      628
    5. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      46
      613
    6. Kerro jokin

👻 tarina
      Ikävä
      60
      562
    7. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      71
      546
    8. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      527
    9. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      35
      525
    10. 26
      521
    Aihe