Olenko ymmärtänyt oikein että leväbarbit ovat parvikaloja? Jos näin on, miksi kolmesta leväbarbistani suurin häätää kaksi muuta pois ruokinnan aikaan, muuten makoilevat vierekkäisillä kasvinlehdillä etc.? Kaikki muut kalat (plekot etc.) saavat olla ihan rauhassa, vain omat lajitoverit saavat kyytiä...
Vastaukset 7
- tina
Sama täällä. Mulla on myös kolme leväbarbia ja nämä kaksi ovat ns.kamuja ja häätää sen yhden aina pois..kummaa
- Taika-Jim
Eli sama stoori.....kolme on ja yks on paikan pomo.
Yks mahdollisuus on että nämä eivät olekkaan leväbarbeja.....useesti myydään samannököstä lajia leväbarbina....tosin omistani olen varma että ne on leväbarbeja....sen verran tarkkaan olen tihrustanut kirjat läpi. - sama täällä
Taika-Jim kirjoitti:
Eli sama stoori.....kolme on ja yks on paikan pomo.
Yks mahdollisuus on että nämä eivät olekkaan leväbarbeja.....useesti myydään samannököstä lajia leväbarbina....tosin omistani olen varma että ne on leväbarbeja....sen verran tarkkaan olen tihrustanut kirjat läpi.Tässä ovat nyt sitten niitä meikäläisen akvaariossa asustavia leväbarbeja!
http://sivut.koti.tpo.fi/kumpu/kuvat/tankki/lb2.jpg
Näyttääkö tutulta! Eli ihan oikeat leväbarbit ovat nyt kyseessä!
- Timppa
Lukekaa uusin Akvaariomaailma lehti kysymykseen löytyy vastaus lehdestä.
- fisu
sen olla pitää. En ole ehtinyt vasta kuin selailla AM:n. Kuitenkin meilläkin saa aina yksi kärsiä leväbarbeista, olkoon niitä 2 tai 4 tai 5. Mutta minusta tuntuu, että "kiusattu" vaihtuu silloin tällöin. Tiikerinuoliaisilla sama juttu ja sielläkin heikoin lenkki vaihtuu varmuudella.
- salla
fisu kirjoitti:
sen olla pitää. En ole ehtinyt vasta kuin selailla AM:n. Kuitenkin meilläkin saa aina yksi kärsiä leväbarbeista, olkoon niitä 2 tai 4 tai 5. Mutta minusta tuntuu, että "kiusattu" vaihtuu silloin tällöin. Tiikerinuoliaisilla sama juttu ja sielläkin heikoin lenkki vaihtuu varmuudella.
Ennen vanhaan altaassani oli vain yksi levis,joka ahdisteli muun merkkisiä kaloja ruoka-aikoina niin hanakasti, että päästin hirviön päiviltä. Nykyään altaassa on samaisia kaloja kolme, mutta erityisiä agressioita muita kaloja kohtaan ei ole ilmennyt, toisiaan kyllä jahtailevat silloin tällöin.
Näyttää siltä, että kun leviksiä on useampia, nahistelevat ne keskenään, yksinään se kohdistaa patoutumansa muihin kalalajeihin.
- s.s
mulla on 2 levistä ollut jo 6 vuotta ne kisailevat keskenään ne tekevät kaiken yhdessä ovat aina rinnakkain ,eivät kiusaa muita ja tulevat muiden kalojeni lailla syömään kädestä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.3931018Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei297918- 102895
- 77758
- 77741
- 82726
- 50665
- 37656
- 45641
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39620