ei helppoa ole ymmärtää

texkiller

maailman pahuutta mutta kun ulkona liikkuu niin joskus vähän arveluttaa; kun öisin olet ryypiskelemässä niin saat suurinpiirtein nyrkkirauta taskussa kulkea, et keski-ikäisten humalaisten tähden vaan sekaisin olevien keskenkasvuisten. mikä mättää maailmassa kun asematunneli viikonloppuna on kuin mogadishu? kun kaupungilla kävelee niin saa olla varuillaan joka toisen vastaantulevan nuoren varalta ettei löydä lapaluistaan mitään pistävää. maalla sentään vielä on rehellistä väkivaltaa; siellä aikuiset miehet huitoo toisiaan osumatta ja nuoriso ja naiset ovat karanneet kaupunkiin...

on tietysti helppo pistää kaikki systeemin syyksi mutta mikä ihan oikeasti mättää? olematon mielenterveyshuolto ja heitteille jätetyt avohoitopotilaat varmasti. on helppo sanoa, että kaikki on aseiden syytä mutta mitä tehdä jos ihmisellä kilahtaa pään sisällä? tuskin silloin lakipykälät tai ampumaharrastuksen kieltäminen auttaa. vanhempien vastuu? miten voi mitään vastuuta edellyttää kun puolet isistä ja äideistäkin ovat pihalla omasta elämästään?

toivottavasti yhteiskunta pääsee edes pienin askelin eteenpäin; kun suuren maailman pahat tulevat kotikonnuille niin toivottavasti otetaan suuresta maailmasta mallia kuinka ongelmia ratkotaan. vaikka se miten pahalta tuntuisikin niin metallinpaljastimet kouluissa, sairaaloissa ym. olisivat paikallaan ja vaikka miten pahalta se tuntuisikin niin ehkä virkavallan pitäisi ottaa mallia suuresta maailmasta ja alusta lähtien pyrkiä siihen, että väkivallantekijä pysäytetään välittömästi hollille saadessa ilman mitään pyrkimyksiä neuvotteluyhteyden saamiseen. ikävää puhetta mutta kun ei ihmismielelle paljon pysty tekemään niin mitä tässä muutakaan...?

5

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilpailua

      Lisääääää,Japanissa koululapsien itsemurhat melkoisia.

      • texkiller

        että vaikka se ehkä sopiikin meille aikuisille ja se on melkoisen hyvä keino oman itsetunnon nostamiseen niin ehkäpä se voi toimia vielä toiseenkiin suuntaan eikä välttämättä itseään etsiville nuorille sovi. heille pitäisi riskinoton sijasta tarjota pysyvyyttä ja turvallisuutta. opportunismi ja heikomman sivuun sysääminen on sitten aikuisemman iän maailmanmenoa.

        ehkä nuorien aseenkanto-oikeutta olisi myös syytä harkita puolineen kaikkineen; että onko nuori aikuinen sopiva saamaan asetta haltuunsa. pitäisikö ikärajaa tuliaseen hallussaolo-oikeuteen nostaa? onko kahdeksantoistavuotias henkisesti kypsä kantamaan asetta? ehkä olisi parempi jos alaikärajaa nostettaisiin vaikkapa kolmeenkymmeneen. siinä iässä ja siitä eteenpäinhän on kaikki hyvin. ei enää ole alkoholi/huumeongelmaa. tunnepuolella kaikki on kypsää ja vakaata. perhe-elämä on hallussa; avioeroista, akan ja kakaran pieksemisistä ei enää tietoakaan, ei ole nuorusajan itsetuhoisia ajatuksia, työt ja velat ovat hallinnassa...

        tarkoitan vaan, että vaikeita asioita.


      • texkiller kirjoitti:

        että vaikka se ehkä sopiikin meille aikuisille ja se on melkoisen hyvä keino oman itsetunnon nostamiseen niin ehkäpä se voi toimia vielä toiseenkiin suuntaan eikä välttämättä itseään etsiville nuorille sovi. heille pitäisi riskinoton sijasta tarjota pysyvyyttä ja turvallisuutta. opportunismi ja heikomman sivuun sysääminen on sitten aikuisemman iän maailmanmenoa.

        ehkä nuorien aseenkanto-oikeutta olisi myös syytä harkita puolineen kaikkineen; että onko nuori aikuinen sopiva saamaan asetta haltuunsa. pitäisikö ikärajaa tuliaseen hallussaolo-oikeuteen nostaa? onko kahdeksantoistavuotias henkisesti kypsä kantamaan asetta? ehkä olisi parempi jos alaikärajaa nostettaisiin vaikkapa kolmeenkymmeneen. siinä iässä ja siitä eteenpäinhän on kaikki hyvin. ei enää ole alkoholi/huumeongelmaa. tunnepuolella kaikki on kypsää ja vakaata. perhe-elämä on hallussa; avioeroista, akan ja kakaran pieksemisistä ei enää tietoakaan, ei ole nuorusajan itsetuhoisia ajatuksia, työt ja velat ovat hallinnassa...

        tarkoitan vaan, että vaikeita asioita.

        varmistimen pois päältä :))!


      • Lentoemäntäsi
        vom kirjoitti:

        varmistimen pois päältä :))!

        Voi veikkonen, mitä sinä nyt tuollaisia ehdottelet. Tokihan se on niin, että kun stuertin kanssa painiskelee, voi männän jättää pohjaan, kun rasvat irtoaa...... eikä ole pelkoa siitä, että 9 kuukauden päästä persuksesta pullahtaisi jotakin muuta kuin vesimelooni.

        Tätähän sinä taisit tietääkin, kun suosittelit varmistimen pois ottamista yöksi.


      • Lentoemäntäsi kirjoitti:

        Voi veikkonen, mitä sinä nyt tuollaisia ehdottelet. Tokihan se on niin, että kun stuertin kanssa painiskelee, voi männän jättää pohjaan, kun rasvat irtoaa...... eikä ole pelkoa siitä, että 9 kuukauden päästä persuksesta pullahtaisi jotakin muuta kuin vesimelooni.

        Tätähän sinä taisit tietääkin, kun suosittelit varmistimen pois ottamista yöksi.

        vieläkö se "heitteillejättö" vaivaa !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe