Ford 6610 hydrauliikka

Löytyykö tietoa

Vanha -82 mallinen terapiatraktorini toimii mainiosti metsäkärryn ja puutavarakuormaimen kanssa, mutta hieman pistää aristelemaan ääni, jonka hydrauliikka pitää työtä tehdessään. Sen pitämä jurina tuo mieleen betonimyllyn, jonka hammaskehä on reilusti kulunut. Ääni ei kuulu kun öljy kiertää laiskana, tai nostolaitetta käytettäessä, mutta kun vetää kuormainen vivusta niin jopas rallattaa. Myöskään kuormituksen suuruus ei vaikuta ääneen. Tehoja löytyy kuitenkin ihan kiitettävästi. Pitäiskö tässä huolestua, vai hankkia korvatulpat?

24

15910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hermanni

      vaihtaa hydrauliikan suodattimet.Pumput saavat öljynsä suodattimien läpi.Jos suodattimet ovat tukkoiset,niin pumput pitävät ääntä

      • jousimies45tku

        Moi en tarkaan tunne Fordin hydrauliikkaa mutta oisko kavitaation ääni.joko imupuolella vuoto ottaa ilmaa tai pumpun imusiivilä tukossa. onko öljyä riittävästi.


    • ....

      Hammaspyöräpumppu se siellä rallattaa, lieneekö sitten laakerit hieman jo väljät. No jos kuormain liikkuu vilkaasti ja vielä painettakin löytyy, niin mitä sitä vielä availemaan, on niin v.....mäisessä paikassa.En tiedä, saako esim. tarvikeliikeistä noita pumppuja, esim. farmilaitteesta treelta?

      • Pumppu ja suodin...

        ...kyllä löytyvät varmaankin tarvittaessa, mutta nyt pitää udella ensin vähän lisää, kun tuntuisi olevan tietoa liikkeellä. Ensiksi pumpusta, tai pumpuista: Mikäli olen oikein ymmärtänyt tässä traktorissa on kaksi pumppua, joista toinen kaiketi lisävaruste ja sijaitsee moottorin vas. kyljessä. Syöttävätkö nämä pumput painetta rinnan samaan piiriin ja kumpikohan pumppu olisi syyllinen ääneen? Suodattimista: Olen vaihtanut hiljan normaalin öljynsuodattimen näköisen "pötikän", joka sijaitsee vaarallisesti metsässäajoa ajatellen oikean takakurasuojan alla. Löytyykö öljysysteemistä jostakin muualta vielä lisää suodattimia?


      • Juntti
        Pumppu ja suodin... kirjoitti:

        ...kyllä löytyvät varmaankin tarvittaessa, mutta nyt pitää udella ensin vähän lisää, kun tuntuisi olevan tietoa liikkeellä. Ensiksi pumpusta, tai pumpuista: Mikäli olen oikein ymmärtänyt tässä traktorissa on kaksi pumppua, joista toinen kaiketi lisävaruste ja sijaitsee moottorin vas. kyljessä. Syöttävätkö nämä pumput painetta rinnan samaan piiriin ja kumpikohan pumppu olisi syyllinen ääneen? Suodattimista: Olen vaihtanut hiljan normaalin öljynsuodattimen näköisen "pötikän", joka sijaitsee vaarallisesti metsässäajoa ajatellen oikean takakurasuojan alla. Löytyykö öljysysteemistä jostakin muualta vielä lisää suodattimia?

        Sen ulkopuolisen pumpun päällä pitäisi olla toinen samanlainen suodatin.Luulen että se ääni tulee siitä ulkopuolisesta,jos se niin hyvin kuuluu.Minulla muistaakseni on sellainen pumppu,josta voisi saada kalun vaihtamalla tiivisteet,ja niitä tiivisteitä on tietääkseni saatavilla.Jos uskallat pistää puhelinnumerosi näkyville,voisin soittaa.


      • kyljessä oleva
        Pumppu ja suodin... kirjoitti:

        ...kyllä löytyvät varmaankin tarvittaessa, mutta nyt pitää udella ensin vähän lisää, kun tuntuisi olevan tietoa liikkeellä. Ensiksi pumpusta, tai pumpuista: Mikäli olen oikein ymmärtänyt tässä traktorissa on kaksi pumppua, joista toinen kaiketi lisävaruste ja sijaitsee moottorin vas. kyljessä. Syöttävätkö nämä pumput painetta rinnan samaan piiriin ja kumpikohan pumppu olisi syyllinen ääneen? Suodattimista: Olen vaihtanut hiljan normaalin öljynsuodattimen näköisen "pötikän", joka sijaitsee vaarallisesti metsässäajoa ajatellen oikean takakurasuojan alla. Löytyykö öljysysteemistä jostakin muualta vielä lisää suodattimia?

        pumppu on ohjaushydrauliikan pumppu.Sen kuoren päällä on öljyntäyttösäiliö ja huohotinventtiili.Kannattaa ottaa irti säiliön päässä olevasta pultista,uusia sisällä oleva pyöreä suodatin ja laittaa uudet öljyt!on muuten kalliimpi kuin nostolaitteen pumppu!


      • Juntti
        kyljessä oleva kirjoitti:

        pumppu on ohjaushydrauliikan pumppu.Sen kuoren päällä on öljyntäyttösäiliö ja huohotinventtiili.Kannattaa ottaa irti säiliön päässä olevasta pultista,uusia sisällä oleva pyöreä suodatin ja laittaa uudet öljyt!on muuten kalliimpi kuin nostolaitteen pumppu!

        Ohjauspumppu on moottorin nokkapäässä,eikä ääntele kuormaimen käytöstä.Ulkopuolinen hydraulipumppu on moottorin takapäässä,ja ruokkii traktorista ulos menevää öljyvirtaa.


      • ......
        Juntti kirjoitti:

        Ohjauspumppu on moottorin nokkapäässä,eikä ääntele kuormaimen käytöstä.Ulkopuolinen hydraulipumppu on moottorin takapäässä,ja ruokkii traktorista ulos menevää öljyvirtaa.

        Jos tarkoitetaan toista pumppua, joka on traktorin vasemmalla puolen ja saa voimansa samasta hammaskehästä, jossa on kiinni toisella puolen moottoria käynnistysmoottori, on kyseessä tietääkseni mäntäpumppu. Perän sisällä oleva on hammaspyöräpumppu.
        Malleissa 2000 ja 3000 oli ainoana hydraulipumppuna tuo mäntäpumppu. Mäntäpumpun etuna on se, että sisäänmenevää öljyvirtaa voidaan kuristaa ja niin esim. kynnössä saadaan tarkempi tunnustelu. Tuohon mäntäpumpuun perustuivat myös vanhojen Fergujen hyvin pelaavat painonsiirtosysteemit. No vanhana mäntäpumppu väljistyy ja niin menettää painettaan.


      • Ohmikas
        ...... kirjoitti:

        Jos tarkoitetaan toista pumppua, joka on traktorin vasemmalla puolen ja saa voimansa samasta hammaskehästä, jossa on kiinni toisella puolen moottoria käynnistysmoottori, on kyseessä tietääkseni mäntäpumppu. Perän sisällä oleva on hammaspyöräpumppu.
        Malleissa 2000 ja 3000 oli ainoana hydraulipumppuna tuo mäntäpumppu. Mäntäpumpun etuna on se, että sisäänmenevää öljyvirtaa voidaan kuristaa ja niin esim. kynnössä saadaan tarkempi tunnustelu. Tuohon mäntäpumpuun perustuivat myös vanhojen Fergujen hyvin pelaavat painonsiirtosysteemit. No vanhana mäntäpumppu väljistyy ja niin menettää painettaan.

        ...ajaa vanhalla pumpulla kuitenkin rallatuksesta huolimatta. Jos vaikka kestäisi vielä jonkun vuoden. Eräässä eepoksessa kerrotaan jostakin karkeasuotimesta, joka sijaitsee jonkin ruuvin alla ja joka tulisi puhdistaa. Mistähän tuon voisi paikantaa? En ole arvannut lokasuojan sisällä olevasta laipasta (Jossa kaiketi on toinen pumppu sisäpuolella)alkaa irroitella umpi mähkään mitään, ettei mene koko härveli purkuun. Onko kellään tarkempaa tietoa?


      • maa jussi

        Uusi pumppu maksaa Isojoen konehallilla vajaat 900e ja helppo vaihtaa itsekin.
        1.Öljyt pois perästä
        2.Oikea takapyörä irti jos ei enää oikein paikat taitu tr.n alle saa ilman pyörän irrotustakin
        3.pumppu ja siihen menevät 2 putkea irti muista tuumaiset mutterit,uusi pumppu tilalle tiivisteliimaa väliin,putket kiinni
        4.Öljyt takaisin mikäli ei kovin pahannäköiset anna laskeutua yön yli moskien pohjalle ja sitten pumpulla imet pinnasta ,toki uudet Multi G öljyt huippua.
        5.No niin sitten vaan taas uudet 10000 tuntia mittariin


      • voimaansa
        ...... kirjoitti:

        Jos tarkoitetaan toista pumppua, joka on traktorin vasemmalla puolen ja saa voimansa samasta hammaskehästä, jossa on kiinni toisella puolen moottoria käynnistysmoottori, on kyseessä tietääkseni mäntäpumppu. Perän sisällä oleva on hammaspyöräpumppu.
        Malleissa 2000 ja 3000 oli ainoana hydraulipumppuna tuo mäntäpumppu. Mäntäpumpun etuna on se, että sisäänmenevää öljyvirtaa voidaan kuristaa ja niin esim. kynnössä saadaan tarkempi tunnustelu. Tuohon mäntäpumpuun perustuivat myös vanhojen Fergujen hyvin pelaavat painonsiirtosysteemit. No vanhana mäntäpumppu väljistyy ja niin menettää painettaan.

        Ford 6610 (nelisylinteristen) ulkoinen pumppu on hammaspyöräpumppu.

        Voima ulkoiselle pumpulle otetaan nokka-akselin takapään rattaasta, EI vauhtipyörän hammaskehältä, jota käynnistysmoottori pyörittää.

        Kaksoispumpun tuotto menee nostolaitekannen päällä olevan prioriteettiventtiilin kautta ulkopuoliseen de-luxe-venttiilipakettiin summaten tarvittaessa nostolaitehydraulipumpun tuoton ulkopuoliseen tarpeeseen, näin mahdollistaen nostolaitteen ja hydrauliikan samanaikaisen käytön tarvittaessa. Tätähän ei pystynyt tonni -eikä 600-sarjassa tekemään.

        Peräkotelon oikeassa kyljessä (kyllä sisällähän se on , mutta poistettavissa laipan pultit avaamalla ulospäin) oleva pumppu on kaksoishammaspyöräpumppu, toinen piiri nostolaitteelle, toinen piiri muulle hydraulitarpeelle, kytkinpakoille yms.

        Se sisäinen pumppu saa voimansa voimanottoakselin kytkimelle tulevan "pitkän akselin" rattaalta, yhden välihammaspyörän kautta. Välihammaspyörä on erikseen laakeroitu vaihteiston alemman ulostuloakselin laakeroinnin ympärille. Kahden ratasvälityksen ja vaikkapa vauhtipyörän booriliitoksen mahdollisen väljyyden takia se välitys värähtelee ja "rahisee" voimaa otettaessa, koska pyörät eivät ole vinohammastetut. 4000 tunnin kohdalla rahinaa ei kuulu juurikaan, mutta 10000 tunnin kohdalla kyllä.

        Hytillisten kymppisarjan foortien peräkotelon pumppu on melkoisen helppo ottaa pois, kun ei edes tonnisarjan astinlautoja ole siinä tiellä. Ja imusuodatinkin on ulkopuolella, ei tarvii pujotella kiemuraista peltiputkea ja imusihtiä ulos reiästä pumpun perässä. Edes viistonnisessa siihen hommaan ei kovin paljon aikaa mene, vaikka joutuukin jarrupolkimia ja astinlautaa hiukan löysäilemään.

        Kaikki ei ainakaan Foordin kohdalla ole sitä miltä se Kesoilin konemiesopistossa näyttää - tai kuuluu.

        -SS-


      • vastauksesta, mutta:
        maa jussi kirjoitti:

        Uusi pumppu maksaa Isojoen konehallilla vajaat 900e ja helppo vaihtaa itsekin.
        1.Öljyt pois perästä
        2.Oikea takapyörä irti jos ei enää oikein paikat taitu tr.n alle saa ilman pyörän irrotustakin
        3.pumppu ja siihen menevät 2 putkea irti muista tuumaiset mutterit,uusi pumppu tilalle tiivisteliimaa väliin,putket kiinni
        4.Öljyt takaisin mikäli ei kovin pahannäköiset anna laskeutua yön yli moskien pohjalle ja sitten pumpulla imet pinnasta ,toki uudet Multi G öljyt huippua.
        5.No niin sitten vaan taas uudet 10000 tuntia mittariin

        Mutta yksi tarkennus: Mielestäni vuodenkaan vanhojen peräöljyen takaisinlaitto ei liene missään olosuhteissa taloudellisesti järkevää, sata euroa öljynvaihtoon kannattaa sijoittaa jos vielä 900 euron pumpunkin raatsii ostaa !!!

        Öljyjä Teboil Wetol
        Shell Donax TD
        ja tietty Ambra Multi-G

        -SS-


      • ovat
        Ohmikas kirjoitti:

        ...ajaa vanhalla pumpulla kuitenkin rallatuksesta huolimatta. Jos vaikka kestäisi vielä jonkun vuoden. Eräässä eepoksessa kerrotaan jostakin karkeasuotimesta, joka sijaitsee jonkin ruuvin alla ja joka tulisi puhdistaa. Mistähän tuon voisi paikantaa? En ole arvannut lokasuojan sisällä olevasta laipasta (Jossa kaiketi on toinen pumppu sisäpuolella)alkaa irroitella umpi mähkään mitään, ettei mene koko härveli purkuun. Onko kellään tarkempaa tietoa?

        ..kymppisarjassa peräkotelon sivussa ulkopuolella, pumpun kyljessä. Hienosuodatin on kokonaan vaihdettava, 300 h välein ja karkeampi sihti on sen suodattimen takana ylempänä hiukan kuin pultti , jokin jarrutanko voi olla siinä tiellä.

        -SS-


      • takapotkutrktoristi
        voimaansa kirjoitti:

        Ford 6610 (nelisylinteristen) ulkoinen pumppu on hammaspyöräpumppu.

        Voima ulkoiselle pumpulle otetaan nokka-akselin takapään rattaasta, EI vauhtipyörän hammaskehältä, jota käynnistysmoottori pyörittää.

        Kaksoispumpun tuotto menee nostolaitekannen päällä olevan prioriteettiventtiilin kautta ulkopuoliseen de-luxe-venttiilipakettiin summaten tarvittaessa nostolaitehydraulipumpun tuoton ulkopuoliseen tarpeeseen, näin mahdollistaen nostolaitteen ja hydrauliikan samanaikaisen käytön tarvittaessa. Tätähän ei pystynyt tonni -eikä 600-sarjassa tekemään.

        Peräkotelon oikeassa kyljessä (kyllä sisällähän se on , mutta poistettavissa laipan pultit avaamalla ulospäin) oleva pumppu on kaksoishammaspyöräpumppu, toinen piiri nostolaitteelle, toinen piiri muulle hydraulitarpeelle, kytkinpakoille yms.

        Se sisäinen pumppu saa voimansa voimanottoakselin kytkimelle tulevan "pitkän akselin" rattaalta, yhden välihammaspyörän kautta. Välihammaspyörä on erikseen laakeroitu vaihteiston alemman ulostuloakselin laakeroinnin ympärille. Kahden ratasvälityksen ja vaikkapa vauhtipyörän booriliitoksen mahdollisen väljyyden takia se välitys värähtelee ja "rahisee" voimaa otettaessa, koska pyörät eivät ole vinohammastetut. 4000 tunnin kohdalla rahinaa ei kuulu juurikaan, mutta 10000 tunnin kohdalla kyllä.

        Hytillisten kymppisarjan foortien peräkotelon pumppu on melkoisen helppo ottaa pois, kun ei edes tonnisarjan astinlautoja ole siinä tiellä. Ja imusuodatinkin on ulkopuolella, ei tarvii pujotella kiemuraista peltiputkea ja imusihtiä ulos reiästä pumpun perässä. Edes viistonnisessa siihen hommaan ei kovin paljon aikaa mene, vaikka joutuukin jarrupolkimia ja astinlautaa hiukan löysäilemään.

        Kaikki ei ainakaan Foordin kohdalla ole sitä miltä se Kesoilin konemiesopistossa näyttää - tai kuuluu.

        -SS-

        hei,, asiantuntevasti kirjoitettu :ratkaise minunkin
        ford 6610/2, -84 takapotku,..pikavaihteellinen,,ongelma :
        meno loppui ylämäessä kerrasta,niittokone perässä toimii edelleen,samoin nostolaite.kytkin tuntuu normaalilta, mut vaihteita saa hämmentää kytkin
        ylhäällä eikä mitään eloa.. siinäpä propleemaa kerrakseen , jota huollostakaan ei puhelimessa parissa päivässä osattu selvittää mistä vika johtuu..
        saa nähdä mistä diagnoosin,, siis oikean sais ettei
        turhaa purkamista tarviis tehdä..?


      • Anonyymi
        ...... kirjoitti:

        Jos tarkoitetaan toista pumppua, joka on traktorin vasemmalla puolen ja saa voimansa samasta hammaskehästä, jossa on kiinni toisella puolen moottoria käynnistysmoottori, on kyseessä tietääkseni mäntäpumppu. Perän sisällä oleva on hammaspyöräpumppu.
        Malleissa 2000 ja 3000 oli ainoana hydraulipumppuna tuo mäntäpumppu. Mäntäpumpun etuna on se, että sisäänmenevää öljyvirtaa voidaan kuristaa ja niin esim. kynnössä saadaan tarkempi tunnustelu. Tuohon mäntäpumpuun perustuivat myös vanhojen Fergujen hyvin pelaavat painonsiirtosysteemit. No vanhana mäntäpumppu väljistyy ja niin menettää painettaan.

        Hammasrataspumppu sekin on. Maataloustraktoreissa Fordeissa ei ole mäntäpumppuja.


    • Juxu

      Venttiilipöytäsi taitaa vähän päästää läpi tai hydrauliikan paluuletku on liian ahdas, jolloin syntyy vastapainetta ja traktorin hydrauliikan venttiilit takovat - itsensä pian pilalle, ellet tee asialle jotain. Tarkista ensin se paluuletku ja vaihda se isommaksi kuin 1/2".. Onhan se paluu vapaa, ettet ole sitä kaksitoimisen ulosoton toiselle puolelle kuin mistä paineen olet ottanut laittanut?!

      • Ohmikas

        Kyllä letku ja pikaliitin ovat merkittävästi isompia, kuin painepuolella ja paluu tapahtuu suoraan öljytilaan. Olen juottanut sitä varten paluutkeen T-haaran, jossa on iso pikaliitin. Jurina ei voi johtua paluun ahtaudesta.


      • Juxu
        Ohmikas kirjoitti:

        Kyllä letku ja pikaliitin ovat merkittävästi isompia, kuin painepuolella ja paluu tapahtuu suoraan öljytilaan. Olen juottanut sitä varten paluutkeen T-haaran, jossa on iso pikaliitin. Jurina ei voi johtua paluun ahtaudesta.

        Siinä tapauksessa venttiilipöytä ahdistaa ja antaa painepuolelle värinän. Onko toimintoja hidastettu paljonkin kuristuslevyillä? Halvoissa pöydissä on myös rakennevikoja, joissa venttiilin käyttö sulkee ohimenon liian paljon aikaisemmin kuin ohjaa öljynvirtauksen käyttökohteelle. Ja tietenkin ne läpivuodot, joita ensin epäilinkin.. Silloin vain uutta tilkettä pöytään. En kyllä itse ajaisi paljoa sillä pärrästävällä hydrauliikalla: Teettää ison työn sinne traktoriin!
        Voisit tietenkin sovittaa paineakun koko piiriin, jos sellainen tulisi edullisesti vastaan, vaikkapa vanhoista Överumin auroista


      • Ohmikas
        Juxu kirjoitti:

        Siinä tapauksessa venttiilipöytä ahdistaa ja antaa painepuolelle värinän. Onko toimintoja hidastettu paljonkin kuristuslevyillä? Halvoissa pöydissä on myös rakennevikoja, joissa venttiilin käyttö sulkee ohimenon liian paljon aikaisemmin kuin ohjaa öljynvirtauksen käyttökohteelle. Ja tietenkin ne läpivuodot, joita ensin epäilinkin.. Silloin vain uutta tilkettä pöytään. En kyllä itse ajaisi paljoa sillä pärrästävällä hydrauliikalla: Teettää ison työn sinne traktoriin!
        Voisit tietenkin sovittaa paineakun koko piiriin, jos sellainen tulisi edullisesti vastaan, vaikkapa vanhoista Överumin auroista

        ...paineakku kytkettynä rinnan venttiilipöydän tuloletkuun voisi poistaa ongelman? Kuinka suuri sen tulisi mielestäsi olla?

        Vika on siinä mielessä erikoinen, että se ei esiinny aina, enkä ole kyennyt päättelemään mikä on se muuttuja. Esimerkiksi öljynlämpötila ei yksiselitteisesti vaikuta esiintymiseen. Kun öljy kiertää vapaana (siis mikään toiminto ei ole päällä) ääntä ei esiinny, mutta kun tekee jonkin liikkeen (minkä tahansa), niin heti alkaa tuo jurina. Siis tietenkin vain silloin kun ilmiö yleensä esiintyy.

        Jos paineen tasaus akulla toisi avun, lisäasennus ei olisi kohtuuton juttu.


      • Juxu
        Ohmikas kirjoitti:

        ...paineakku kytkettynä rinnan venttiilipöydän tuloletkuun voisi poistaa ongelman? Kuinka suuri sen tulisi mielestäsi olla?

        Vika on siinä mielessä erikoinen, että se ei esiinny aina, enkä ole kyennyt päättelemään mikä on se muuttuja. Esimerkiksi öljynlämpötila ei yksiselitteisesti vaikuta esiintymiseen. Kun öljy kiertää vapaana (siis mikään toiminto ei ole päällä) ääntä ei esiinny, mutta kun tekee jonkin liikkeen (minkä tahansa), niin heti alkaa tuo jurina. Siis tietenkin vain silloin kun ilmiö yleensä esiintyy.

        Jos paineen tasaus akulla toisi avun, lisäasennus ei olisi kohtuuton juttu.

        paineakku ainakin vähentää sitä jurinaa. Se syyhän on siinä venttiilipöydässä ja vaikka remppaisit sen pöydän, paineakku on kuitenkin hyvä varustus joka säästää traktorin hydrauliikan venttiileitä. Lisäksi kuormaajasta tulee pehmeämpi ja parempi käsitellä. Eli jos vain viitsit ratustella, saat paljon etua siitä. Akun vastapaine täytyy tietysti etsiä sopivaksi.
        Ps. Luulen, että venttiilipöydän joitakin toimintoja on kuristettu tarpeettoman paljon


      • Ohmikas
        Juxu kirjoitti:

        paineakku ainakin vähentää sitä jurinaa. Se syyhän on siinä venttiilipöydässä ja vaikka remppaisit sen pöydän, paineakku on kuitenkin hyvä varustus joka säästää traktorin hydrauliikan venttiileitä. Lisäksi kuormaajasta tulee pehmeämpi ja parempi käsitellä. Eli jos vain viitsit ratustella, saat paljon etua siitä. Akun vastapaine täytyy tietysti etsiä sopivaksi.
        Ps. Luulen, että venttiilipöydän joitakin toimintoja on kuristettu tarpeettoman paljon

        Minä kun satun olemaan elektroniikka-miehiä (tai pikemminkin olin), kuten nimimerkistäkin voi päätellä. Hydrauliikka on siis vähän vierasta. Pohjimmiltaan tekniikka on tosin samanlaista. Toisessa työn tekee sähkövirta ja toisessa öljy.

        Elektroniikassa kysymys olisi kondensaattorin kapasiteetista, jonka kyllä osaisin päätellä, mutta nyt pitää kysyä montako litraa olisi mielestäsi riittävä akun kapasiteetti?


      • Juxu
        Ohmikas kirjoitti:

        Minä kun satun olemaan elektroniikka-miehiä (tai pikemminkin olin), kuten nimimerkistäkin voi päätellä. Hydrauliikka on siis vähän vierasta. Pohjimmiltaan tekniikka on tosin samanlaista. Toisessa työn tekee sähkövirta ja toisessa öljy.

        Elektroniikassa kysymys olisi kondensaattorin kapasiteetista, jonka kyllä osaisin päätellä, mutta nyt pitää kysyä montako litraa olisi mielestäsi riittävä akun kapasiteetti?

        olit elektroniikka-alan, minä olin hydrauliikka-alan (enkä senkään päätoiminen), mutta ei sen akun suuren suuri tarvitse olla: esim. nämä etukuormaimissa käytettävät pienet pallot riittävät tasaamaan iskut ja niitä ei tarvita kuin yksi kappale. Hydrauliikkaan tutustuin lisäksi metsäkoneiden sarvissa joskus vuonna 0..


    • Eikka6610

      Mistä lisätään Ford 6610 4-vetoiseen hydrauliikkaöljyä?

    • Bossko

      Hei löytyykö tietoa nimimerkki tai joku muu. Selvisikö tuo rekisteröinti vika mistä johtui, ja saitko sen miten korjattua. Minulla on 5610 fiori ja sama ongelma myös etukuormaajalla resetoi kovasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe