Isälläni (65-v.) on juuri todettu hepatosellulaarinen (primaarinen) maksasyöpä, jota ei voitu poistaa leikkauksella, koska kasvain sijaitsi sellaisessa paikassa ja koko hänen maksansa, jossa oli myös paha maksakirroosi, oli täynnä etäpesäkkeitä. Eikä mitään muutakaan hoitoa voida antaa maksan huonon kunnon vuoksi. Lääkäriin hän meni pääsiäisen aikoihin verisen virtsan vuoksi ja muita oireita ei ollut; ei kipuja, ei laihtumista, ei mitään, mistä olisi maininnut. Asiaa tutkittiin ja alkusykystä maksassa nähtiin ultraäänellä muutoksia.
Itse epäilen hänellä muiden oireiden perusteella hemokromatoosia, vaikka isäni on käyttänyt aina runsaasti alkoholiakin.Isän äidilläni, jolla myös epäilen hänen oireidensa perusteella olleen hemokromatoosin, oli harvinaista tyyppiä oleva kilpirauhassyöpä. Onko hemokromatoosi kenellekään tuttu.
Itselläni on ollut korkeita maksa-arvoja ilman selitystä. Onko muuten närästys maksasyövän oire?
Hemokromatoosi ja syöpä
3
905
Vastaukset
- olen pahoillani,
jos sinulla on oireita kannattaa tutkituttaa
itsensä kunnolla.
Närästys yleensä vatsan toiminta häiriötä mene
kuitenkin lääkärille. - todeta yksinkertaisella
verikokeilla, jos tälläinen epäily on, niin eiköhän se ole suljettu pois.
Mikä saa sinut epäilemään tätä perinnöllistä sairautta? Onko sitä todistettavasti esiintynyt suvussasi?- minä vain
Hemokromatoosin oireita on minusta selkeästi ollut isän äidilläni, jonka kuolemasta on jo pitkä aika eli asiaa ei voida enää selvittää hänen kohdaltaan ja useita taudin kuvaan sopivia oireita on isälläni sekä itsellänikin. Isäni kohdalla pyysin juuri tällä viikolla tutkimusta. Ja itsellenikin suuntaa antavia verikokeita, mutta en vielä DNA-tutkimusta, joka on käsittääkseni ainoa varma tapa selvittää, onko kyseessä hemokromatoosi.
Yleisesti hemokromatoosi (raudankertymäsairaus) on kuulemma alidiagnosoitu sairaus. Hoitona on säännöllinen verenluovutus. Korkean hemoglobiinini vuoksi on se ollut tarkoitus muutoinkin itselläni, mutta on jäänyt tekemättä, koska sairastan masennusta ja en ole sen vuoksi kelvannut verenluovuttajaksi. Internetin lähteistä, lähinnä englanninkielisistä, olen lukenut, että hemokromatoosilla saattaisi olla yhteyttä mielenterveyden häiriöihinkin. Tämä asia kiinnostaa myös minua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743