Minulla on 2 kultakalaa ja partaimumonni yhdessä akvaariossa. Kultakalat on vielä pieniä, mutta miten nopesti ne kasvavat kun tuntuu että ne ei kasva ollenkaan. Annan niille kultakalojen ruokaa Tetra AniMiniä pieninä annoksina monta kertaa päivässä ja hiutale ruokia vähän päivittäin,kerran viikossa annan surviaisen toukkia. Mitä muuta voisin antaa? Kasvavatko kaiken lajiset kultakalat isoiksi vai jäävätkö jotkut lajit pieniksi?Kertokaa kaikkea kultakaloista sillä vaikka tiedän niin muistinvirkistykset on tarpeen ja aina tulee jotain uutta vastaan!
Sitten toisessa akvaariossa on minulla palettikaloja ja muitakin kaloja, mutta niistä ei ole ainakaan ongelmaa taistelukaloille tai päin vastoin. Aijon hankkia kohta taistelukala koiraan ja naaraan, mutta tuleeko ne toimeen palettikalojen kanssa?
Haluaisin lisää kaikenlaista tietoa kultakaloista ja sopiiko
4
509
Vastaukset
- Meiju
Minulla ei ole kokemusta kyseisestä yhdistelmästä, mutta henkilökohtaisesti en ehkä laittais taistelukaloja palettien kanssa eleleen. Paletit on aika rajuja varsinkin kutuaikana, jos joku tulee liian lähelle. Taistelukaloilla on hienot evät, joiden en haluaisi menevän rikki ja näin sairastuttavan kalaa. Itselläni on palettikaloja, jotka kyllä ajavat kaikki liian lähelle kotipesää tunkeutuneet kalat hyvinkin kovakouraisesti joskus pois. Siksipä meillä ei olekaan pohjakaloina kuin kaksi monnia, ettei pohjalle tulisi ahtaus. Paletit eivät itse tule juuri keskikerrosta ylemmäs, joten voihan olla että taistelukalat menestyisivätkin niiden kanssa, mutta itse en laittais.
- juuso
niin ne kultikses kasvaa aika nopeet vauhtii et sillee kultakalat kasvaa yleensä huom jos on tilaa nii 15-20cm mutta voi jäähäpienemmäksikki eli kitukasvuseks ja sitten kannattais antaa muutaki ruokaa ku animiniä onko se muuten rae ruokaa???? jos ei ole nii anna sitäki ja muita hiutaleruokia ja sitten kasvis ravintoa kuten murskattu herne käy kuten kiehautettu salaattikin ja partikses kans pitäis tykätä onha akvaarios muute vähintään 150L et kultikses on onnellisii?.?.?.?:?. :
- Kisu
Kiitos jo nyt vastanneille!
Haluaisin vieläkin jotain tietoa kultiksista! Hommasinkin jo tänään taistelukaloille´mukavan akvaarion, ja vain niille. Paljon koloja ja kasvitiheikköjä ja isokin se on joten enää niitä ei tarvitse hankkia samaan missä paletit on!- Kirsikka
2 kultakalaa eleli aikanaan pyöreässä maljassa puolitoista vuotta (kauhea ajatus!) kasvamatta senttiäkään. Muutettuaan isompaan altaaseen alkoi kasvu, ihan silmissä. Ruokana on kelluvaa raetta, joskus rapupilleriä, salaattiakin maistellaan kuten muitakin vihanneksia... lämpö on nykyisessä 200-litraisessa huonelämpö,n.22, kaloja 2 kpl ja kasvit jatkuvasti pinnassa.... punalevätuotanto on valitettavasti kiitettävää kunnollisten levänsyöjien puutteessa -> ehdotuksia leväsyöpöksi. Kalat tuntee ruokkivan käden ja tulevat etulasille kun vähän liikkuu. Lämmön noustessa kesäisin kalat loikoilevat pohjan tuntumassa ja viileän veden lisäys piristää kummasti. Kalat on pyöreämahaisia normaalipäisiä huntupyrstöjä. Veden pH on emäksisen puolella (7.5) ja näyttää pysyvän siinä arvossa. Vettä tulee vaihdettua tiuhaan, joskus viikottain, eivätkä kalat näytä pistävän pahakseen. Väri muuttui toiselta oranssilta kalalta valkeaksi, n. 2 vuotta hankinnan jälkeen; lienee tavallista. Kalat on uteliaita, ja ainoa partamonni-raukka joutuu kärsimään läheisistä kanssakäymisistä. Partiksen rapupillerit on syytä piilottaa, etteivät kultakalat napsi niitä suihinsa, kun ovat niin ahneita (hoitajan sormiakin on maisteltu, ja ote on tosi napakka). Kalat pyörittelevät pikkukiviä suussaan ja välillä taistelevat tosissaan saadakseen ne ulos, kopse vaan käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?812412Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä511183Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755095Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa293712Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963554Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss493122Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082849Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132388Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie442155Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191965