thomson modeemina

service pack

minulla on thomsonin modeemi ja elisan kaapeli yhteys. valitin elisalle että haluan jonkun muun modeemin kuin thomsonin (paska). elisalta sanottiin että heillä on tällä hetkellä vain thomsoneja ja webstareja ja että jos haluan webstarin joutuisin maksamaa 115 euroa.

jatkoin thomsonin kanssa elelyä, kunnes eilen mittani täytty ja syykin oli selvä sillä modeemista häipyi salaus ja pääsy hallintaan evätty.

thomson on siis paska.

10

1996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muretas

      enpä usko että thomsonissasi on mitään vikaa, itse olen käyttänyt thomsonin modeemia jo 4 vuotta ja kokoajan on toiminut pätkimättä.

    • dnalnif

      elisa ja DNA on näköjään lyöttäytyneet yhteen ja yrittävät kepulis konstein saada asiakkaan hermot menemään. soneralta vaan sellaista tietoa että operaattori voi hyvinkin evätä pääsn modeemiin tai jopa taltioida lokiin muutamia juttuja. tosin en kyllä voisi uskoa että elisa syyllistyy tälläiseen, mutta mistäs sitä tietää jos kerran on yhdessä DNA:n kanssa.

    • bryan malone

      "sillä modeemista häipyi salaus ja pääsy hallintaan evätty".

      tuo viittaa aivan siihen että koneessasi olisi xion virus, mutta jos kerran tulee lukemaan että pääsy evätty "Unauthorized" niin silloin on todellakin pääsy evätty kuten dnalnif sanoi.

      minun on kuitenkin turha alkaa etsimään syytä että miksi se on evätty. kannattaa kääntyä verkonvalvojan puoleen.

      • service pack

        todella kun yritän kirjautua modeemiin niin tuleee lukemaan muutaman kirjautumis yrityksen jälkeen että HTTP-401 Unauthorized.

        eli siis operaattori estäisi pääsyn modeemiin, miksi ihmeessä? dnalnif oli samaa mieltä, mutta miksi elisa tekisi tälläistä.

        nyt kuitenkin soitan elisaan ja kysyn asiaa.


      • xion xion
        service pack kirjoitti:

        todella kun yritän kirjautua modeemiin niin tuleee lukemaan muutaman kirjautumis yrityksen jälkeen että HTTP-401 Unauthorized.

        eli siis operaattori estäisi pääsyn modeemiin, miksi ihmeessä? dnalnif oli samaa mieltä, mutta miksi elisa tekisi tälläistä.

        nyt kuitenkin soitan elisaan ja kysyn asiaa.

        minullakin tulee lukemaan samallatavalla, mutta ei ole salaus poistunut. kyllä se on varmaan sen viruksen aikaan saannosta. kannattaa ehkä resetoida se purkki, auttaa kuulema


      • service pack
        xion xion kirjoitti:

        minullakin tulee lukemaan samallatavalla, mutta ei ole salaus poistunut. kyllä se on varmaan sen viruksen aikaan saannosta. kannattaa ehkä resetoida se purkki, auttaa kuulema

        soitin eliisalle ja kerroin mitä minulla luki, he tosiaankin totesivat että pääsy on evätty, mutta ihmettelivät vaan että miksi.

        sanoin tästä xion madosta, mutta elisalla sanottiin että ei xion aiheuta modeemille mitään estoja eikä vaikutuksia.

        eli elisa ei pysty sanomaan että miksi modeemista hävisi salaus ja pääsy on evätty.


      • morkkis
        service pack kirjoitti:

        soitin eliisalle ja kerroin mitä minulla luki, he tosiaankin totesivat että pääsy on evätty, mutta ihmettelivät vaan että miksi.

        sanoin tästä xion madosta, mutta elisalla sanottiin että ei xion aiheuta modeemille mitään estoja eikä vaikutuksia.

        eli elisa ei pysty sanomaan että miksi modeemista hävisi salaus ja pääsy on evätty.

        tämä on taas elisaa parhaimmillaan eli kusettaa käyttäjää, sillä laitteesi ja netti käyttäytymisesi on silloin operaattorilla käynnissä kun modeemiin on pääsy evätty. eli sinun jokaista liikettä valvotaan netissä, mutta älä kuitenkaan pelästy sillä eivät he näe mitään sähköposti viestejäsi.


      • Kyb0rg1
        morkkis kirjoitti:

        tämä on taas elisaa parhaimmillaan eli kusettaa käyttäjää, sillä laitteesi ja netti käyttäytymisesi on silloin operaattorilla käynnissä kun modeemiin on pääsy evätty. eli sinun jokaista liikettä valvotaan netissä, mutta älä kuitenkaan pelästy sillä eivät he näe mitään sähköposti viestejäsi.

        Kaikkea sitä kuuleekin. Eipä voi kuin nauraa.. Jauhatte täyttä soopaa ilmaan minkäänlaista tietämystä asioista. Vai että jokaista liikettä valvotaan ja operaattori on estänyt liikenteen modeemille?

        Hahhah, voisin veikata että operaattoria ei teidän liikenteenne kiinnosta paskan vertaa, niin kauan kunhan vain maksatte käyttämästänne kaistasta, ettekä levitä mitään viruksia tai spammia nettiin.

        Toiseksi, operaattorilla ei ole mitään syytä kiusata asiakasta turhaan estämällä pääsyä nettiin, suomalaisilla operaattoreilla on asiakaspalveluihin muutenkin hirmuiset jonot. (Suurimmaksi osaksi sen vuoksi että käyttäjät ovat niin käsiä, kuin tästäkin ketjusta käy ilmi.)

        Kolmanneksi, haluaisitteko vaikka kertoa minulle tyhmälle kuinka operaattorin teknisesti onnistuu kytkeytyä asiakkaan modeemille, ja estää pääsy sinne? Yhteys modeemilta operaattorin palvelimelle voidaan kyllä estää, mutta se on taas ihan eri asia.

        PS. Thomsonin modeemit ovat ainakin omien kokemusten mukaan ihan hyviä kapistuksia.

        Tuo "Unauthorized" sivu viittaa siihen että olet vain kirjoittanut käyttäjätunnukset väärin, etkä siksi pääse laitteeseen käsiksi. (Tarkista myös selaimesi, ettei siihen ole tallennettu vääriä käyttäjätunnusta ja salasanaa. Sen lisäksi kannattaa ottaa välityspalvelin pois käytöstä, ja tarkasta myös että selaimessa on SSL-suojaukset päällä.)

        Jos modeemisi tosiaan sekoilee, niin sen vuoksi siitä laitteesta löytyy RESET-nappi. Paina sitä n. 10-15 sekuntia pohjassa, ja modeemiin palautuu tehdasasetukset, jonka jälkeen sen pitäisi toimia taas oikein. Resetointi palauttaa myös alkuperäiset salasanat. Lukaisepa modeemisi ohje läpi, sieltä löytyvät oikeat tunnukset.

        PPS. Ja en ole töissä Elisalla, tjsp. Käy vaan kyrsimään tuommoinen turhanpäiväinen paskanjauhanta. Tämmöistä kun lukee niin tulee väkisin mieleen ajatus, että nettiin kirjoitteluun tarvittaisiin lupa, vähän niinkuin autoon ajokortti.


    • sonera UP

      http://kapsi.fi/~taze/school/images/askey.jpg

      tälläinen laite "modulaattori" kun kytketään kiinni antenni kaapeliin niin pystyt itse seuraamaan tarkasti pakettien liikkeitä ja jos modeemissa tai linjassa on jotain häiriöitä niin tällä laitteella pystyt seuraamaan myöskin tätä asiaa.

      jos epäilet että operaattori on evännyt pääsyn modeemille niin tältä laitteelta näet kaikki muutoksen modeemissasi ja miltä IP- osoitteelta on muutoksia tehty.

      lisäksi tässä on IP-seuranta ohjelma http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois?searchtext=82.133.146.202

      kirjoita kohtaa Search for haluamasi IP ja sitten paina search niin tulee tietoa kyseisestä IP. osoitteesta.

      tämä on myös hyödyllinen jos epäilet että koneeseesi on yritetty hyökätä (virus torjunta ohjelman logi)

      tätä ohjelmaa käyttää myös poliisi kun haluaa jäljittää IP:osoitteet.

      • teitä

        Jotta operaattori on estänyt pääsyn modeemille. Tuohon voi sanoa buahhahaaaa ja samat elisan asiakaspalvelulle, oisivat nyt selvästi sanoneet asiakkaalle jotta hukassa on ja pahasti. Kiesus teitä, tai minua, voihan tämä olla joku trolli. haha


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      118
      9465
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      156
      2536
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      9
      1396
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe