Twinrix

tiiinulih

Hei,

otin joskus keväällä ensimmäisen ja toisen Twinrix-rokotteeni, mutta nyt tuon kolmannen ottaminen on jäänyt vähän "roikkumaan". Ensimmäisestä saamastani rokotteesta on jo jonkin verran yli kuusi kuukautta. Pitääkö koko rokottaminen aloittaa alusta vai voinko vielä hakea tuon viimeisen erän, ja käydä terveyskeskuksella pistättämässä sen itseeni vai onko jo liian myöhäistä?

2

1653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voit ottaa

sen viimeisen, kehon puolustussolut muistaa kyllä aiemmat rokotteet ja sarjaa ei tarvitse aloittaa alusta.

• minva1

Pieni viive ei haittaa.
        Mutta tilanne on aina yksilöllinen. Eli jos olet epävarma asiasta, olet mahdollisesti altistunut tartunnalle tms. kannattaa ottaa yhteys oman alueen lääkäriin tai terveydenhoitajan. Joissain tapauksissa voidaan tarvita neljäs tehoste. (Esim. joissain tilanteissa lapsilla jne.) Alusta ei tarvitse todennäköisesti aloittaa.

Rokote antaa A-hepatiitti vastaan 10 vuoden suojan ja B-hepatiittia vastaan 20 vuoden suojan. Joten muista hakea A:ta vastaan tehoste tulevaisuudessa.

Suoja ei siis ole elinikäinen, eli tehosteita tarvitaan jatkossakin. Lisää tietoa saat rokotuksista sivuilta http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/rokottaminen/rokottajan_kasikirja/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      108
      934
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe