Totuus uudesta iMacista

omistajat kertokaa

Olen mieltynyt iMacciin ja olen aikeissa ostaa sen. Nyt kuitenkin olen lukenut kirjoituksia, missä iMacin näyttöä on arvosteltu melko heikoksi. Mikä on totuus, onko näytön kuva hyvä, siedettävä vai huono? Parhaimman näköinen tietokone mitä löytyy, mutta hieman mietityttää.

10

2524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      Mene itse kauppaan ja arvioi itse.

      Minä olen vähän katsellut 24 tuumaisen kuvaa enkä nähnyt puolessa tunnissa valittamista.

    • meinaat, 20 vai 24"?

      Pienemmän paneeli on halvempaa mallia, mutta ainakin suomalaiset käyttäjät ovat olleet pääosin tyytyväisiä siihen.

      Isommassa on parempi paneeli (laajempi katselukulma), mutta koneita on jonkin verran vaihdeltu uuteen kun näyttö on ollut vasemmalta valoisampi kuin oikealta.

      Normaali eli ehjä 24" on kyllä oikein hieno, itselläni on sellainen (2,8 GHz, 4 GB muistia).

      Itse koneen käyttö on sitten lähes taivaallinen kokemus, ja jopa Vista toimii reippaasti jos sellaisella ilkeää konettansa turmella.

    • hegulihaguli

      mihin vertaa. Pöytäkoneiden näytöt ovat väriavaruudeltaan vähintään kannettavien näyttöjen tasoa. Eli jos pärjäät kannettavan pärjäät myös pöytämallilla. Jos puolestaan haluat suht hyvän näytön, niin 24-tuumainen on 20-tuumaista laadukkaampi. Varsinaiseen kuvankäsittelyyn suosittelen erillistä näyttöä, jolloin pelkän näytön hinta on jo luokkaa 800 - 1200 euroa koosta riippuen.

    • Mika....

      .... kyllä tämä on sika magee:-)
      Luin itsekin hompussa noita juttuja näyttöongelmista ja hiukan jännittänyt, että miten tämä pelittää. Itselleni sattunut virheetön yksilö tai sitten en ymmärrä näistä mitään, mutta hyvältä näyttää.

      Jonkin verran on vissiin ongelmia ollut näyttöjen kanssa, mutta vikojen yleisyydestä ei kai voi nettikeskustelun perusteella paljoa johtopäätöksiä tehdä. Toinen juttu on sitten se, että vallankin iMac 24" version käyttäjäkunta lienee erittäin kriittistä (graafisenalan ammattilaisia etc.) . Siinä 24" imacissa on h-ips paneeli jossa on 8 bittiset kanavat (mainittakoon, että esim. mustassa pörssissä ei myydä yhtäkään kahdeksan bittistä mallia). Tuo näyttö lienee sitä luokkaa, että pkka tavikselle se menee "viallisenakin" (viallisuus lainaismerkeissä siksi, että osittain niitä vikoja on pitänyt ohjelmalla hakea, kun ei silmällä näe;-)).

      No oma yleisvaikutelmani tästä koneesta iMac 24" on ylellinen, kaunis, tehokas, ja aivan fantastinen näyttö. Mullan on tuo macbook toisena koneena, niin kyllä tämä iMacin nopeus myös paikka paikoin näkyy. Aperture pyörähtää vähän liukkaammin (vaikka ei tuo macbookaan hidas ollut). Käynnistyksessä koneet vaikuttavat yhtä nopeilta sillä kirjautumisikkunaan macbook boottasi pari sekuntia nopeammin, mutta kirjautumisesta iMac selvisi muutaman sekunnin macbookia nopeammin. Kaiken kaikkiaan tämä tuntuu hiukan macbookia liukkaammin toimivan, mutta ei mitenkään järisyttävästi. Järisyttävää on sensijaan tuo hulppea näyttö ja ei lopu kiintolevy enää kesken (320 Gigaa!).

      Ei kai tälläista namua voi liikaa ylistää, mutta itselläni asiaan vaikuttaa sekin, että olen haaveillut todella monta vuotta macin järjestelmistä ja nyt kun haaveet ovat vihdoin toteutuneet, niin sitä ei menaa oikein hiousuissa pysyä;-) Tarkoitan, että minulle mac ei ole vain tietokone.

      • Ei ihan nappisuoritus

        Käsittämätön alisuoritus Applelta jättää iMaciin langallinen näppis ja hiiri! Muuten kone on kuin scifi-leffasta, mutta kaapelit luiketelevat retrohenkisesti pöydällä. =P


      • Mika....
        Ei ihan nappisuoritus kirjoitti:

        Käsittämätön alisuoritus Applelta jättää iMaciin langallinen näppis ja hiiri! Muuten kone on kuin scifi-leffasta, mutta kaapelit luiketelevat retrohenkisesti pöydällä. =P

        ... ja sitä langatonta näppistä ei saa kuin ilman numeronäppistä:-(
        No minä annan anteeksi tämmöiset:-)


    • iimäkki

      Ostettiin vähän aikaa sitten 24-tuumainen imac ja kun kotona se avattiin, kuollut turkoosi pikseli köllötti keskellä ruutua. Vihdoin viimein lupasivat vaihtaa koneen toiseen ja kun se saatiin (kolmen viikon odotuksen jälkeen) niin siinä oli kaksi kuollutta pikseliä. Sen jälkeen meni usko ja purettiin kauppa. Harmittaa kyllä, tosi hieno kone on. Vaikuttaisi huonolta laadulta, tai sitten on TOOSI huono tuuri.. Odotukset on kuitenkin aika korkealla full hd -näytöltä ja vielä tuohon hintaan..

      • Ainakin Hopeisen Omenan kymmenien ellei satojen iMac-kokemusten mukaan kuolleita pikseleitä on ollut äärimmäisen harvoissa iMaceissa. Kaksi konetta peräkkäin kuolleilla pikseleillä on suorastaan käsittämättömän huonoa munkkia. Kolmas olisi 99 prosentin varmuudella ollut kunnossa...

        Osta vaikka Markantalosta ehdolla että saat tsekata kaupassa yksilön jonka ostat. Hintakin on halvempi kuin Storessa.


      • ???
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ainakin Hopeisen Omenan kymmenien ellei satojen iMac-kokemusten mukaan kuolleita pikseleitä on ollut äärimmäisen harvoissa iMaceissa. Kaksi konetta peräkkäin kuolleilla pikseleillä on suorastaan käsittämättömän huonoa munkkia. Kolmas olisi 99 prosentin varmuudella ollut kunnossa...

        Osta vaikka Markantalosta ehdolla että saat tsekata kaupassa yksilön jonka ostat. Hintakin on halvempi kuin Storessa.

        kuvanlaatu on must tosi hyvä


      • äpäläskäpäläs
        ??? kirjoitti:

        kuvanlaatu on must tosi hyvä

        Juu ajattelin itsekkin että mitä hittoa tuo ketjun aloittaja oikeen höpisee? Mun 27" iMacin kuva on sieltä parhaasta päästä! Sitten joku valitteli piuhoista ja olin että mitä???

        Sitten huomasin että ketju on aloitettu vuonna 2007 :D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      236
      2250
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1486
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      72
      1271
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1225
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      158
      1130
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      1049
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      928
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      858
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      68
      857
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      779
    Aihe