Kumpi kannattaa ostaa subbarille digi vai mono vahvistin? Onko niillä mitään eroja käytännössä?
Ja varmaankin joku kilonen vahvistin voisi olla hyvä, niin kestää melkein mitä tahansa subbaria.... Jopa soittaa paremmin mitä tehokkaampi on vahvistin....
Digi vai mono?
4
3110
Vastaukset
- heppu huippuheikki
tai sitten analoginen vai stereovahvistin? vaikeeta on.
kilon painonen vahvistin on varmaan ihan hyvä.
Kysyjä olisi kyllä voinut asetella kysymyksen huolellisemminkin.- päänvaiva
Tarkoitan tuhatwattista vahvistinta.... Eli kilowatti.
Olisiko esim. sinus live tai mac- merkkinen. On ainakin edullisia....
kts.http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=2&valmistaja=89&tuote=723
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=2&valmistaja=89&tuote=723 - päänvaiva
päänvaiva kirjoitti:
Tarkoitan tuhatwattista vahvistinta.... Eli kilowatti.
Olisiko esim. sinus live tai mac- merkkinen. On ainakin edullisia....
kts.http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=2&valmistaja=89&tuote=723
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=2&valmistaja=89&tuote=723
- Tommi
Lähdetään liikkeelle siitä että tämän sinun kysymys oli vähän omituinen. Digi tarkoittaa sitä että vahvistin on digitaalinen eli ei analoginen ja taas mono tarkoittaa sitä että ääni tulee yhdestä kanavasta eikä esim. kahdesta niinku stereo vahvistimissa. Sit on vielä tarjolla monikanava vahvistimia.
Eli kysymykseen miten ne eroaa toisistaan en oikeen osaa vastaa. :)
Mut jos sulla on yksi subbari autossa ja olet ostamassa siihen vahvistinta niin riippuen subbarin tehon siedosta/vaatimuksista sanoisin että mono(eli yksikanavainen) vahvistin olisi paikallaan. Vahvistimen koko kannattaa aina mielummin vähän ylilyödä kuin aliarvioda,koska tehon puute pilaa basso puolen aika helposti. Samoin kyllä jos tehoa on liikaa ja koko kapasiteetilla paukutetaan. Elementti ei sitä kauaa kestä. Joten järki päässä sen tehon kanssa.
Jakosuodin kannattaa hommata samaan syssyyn että pääset eroon turhista ylä-äänistä jotka vaan värittävät basson saundin turhaan.
Tässä pikanen vastaus. Jotain saattoi jäädä pimentoon. Kysy jos vaivaa niin yritän vastata. En itsekkään mikään asiantuntia näissä vahvistin jutuissa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 77669
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483