Uutta purjetta

Vinkkejä...

Helmsman 23 tarvitsisi ainakin uuden genuan. Vielä ei ole kokemusta uuden purjeen ostamisesta ja siihen tarvitsen vinkkejä, lähinnä paikan suhteen.

Läheltä pääkaupunkiseutua, mieluusti.

15

3067

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surf6gtr

Kilpailutin kaikki suurimmat purjeneulomot viime keväänä (isopurje SW27). Edullisin oli suomenlinnan Meripurje. Tekivät todella hyvän purjeen!

Edullisempi olisi ollut Classyachts, jotka teettävät purjeet aasiassa, ovat kuulemma ihan hyviä.

Tälloin kannattaa pyytää tarjous vaikka WB-sailsilta, jolloin saat tarjouksen mukana purjeesi mitat, joita voit hyödyntää ulkomaan tilauksissa...

• ERIPURJE

..osoittautunut erinomiaseksi neulomoksi ja hinta/laatu-sihde on kohdallaan...

• noinkaan ole
        ERIPURJE kirjoitti:

..osoittautunut erinomiaseksi neulomoksi ja hinta/laatu-sihde on kohdallaan...

On nimittäin aika huonoja kokemuksia ao. neulomosta sekä purjeen että puomipeitteen osalta. Korjattavaa olisi sekä laadussa että asenteessa.

• Maatiaistollo
        noinkaan ole kirjoitti:

On nimittäin aika huonoja kokemuksia ao. neulomosta sekä purjeen että puomipeitteen osalta. Korjattavaa olisi sekä laadussa että asenteessa.

Kokemukset Meripurjeesta:

Pikkuremontista pyydettiin mahottomia, tarjous oli noin kolme kertaa kalliimpi kuin homman tehneen Doylen, [email protected]

Seuraavaan tarjouspyyntöön (uusi isopurje), Meripurje ei vastannut.

Doylesta siis hyvää kokemusta (Loviisassa), samoin Elvströmistä (info(at)elvstromsails.fi) joka ei kyllä ole halvimpia mutta purjeeseen ja palveluun olen tyytyväinen.

Meripurjeesta on siis kokemusta vain asenteesta joka ehkäisi kokemukset laadusta.

• kokemuksia.
        Maatiaistollo kirjoitti:

Kokemukset Meripurjeesta:

Pikkuremontista pyydettiin mahottomia, tarjous oli noin kolme kertaa kalliimpi kuin homman tehneen Doylen, [email protected]

Seuraavaan tarjouspyyntöön (uusi isopurje), Meripurje ei vastannut.

Doylesta siis hyvää kokemusta (Loviisassa), samoin Elvströmistä (info(at)elvstromsails.fi) joka ei kyllä ole halvimpia mutta purjeeseen ja palveluun olen tyytyväinen.

Meripurjeesta on siis kokemusta vain asenteesta joka ehkäisi kokemukset laadusta.

Tuossa hinnoittelussa on varmaan sattunut väärinkäsitys, ei muuten voi selittää nelinkertaista hintaa. Oma kokemukseni Meripurjeesta kolmen vuoden takaa on päinvastainen, hinta oli uusissa purjeissa kohdallaan ja purjeet istuivat todella hyvin eikä palvelussakaan ollut moittimista.
        Kokemukseni Elvströmistä on n. 10 vuoden takaa, eikä sen jälkeen ole tullut asiaa siihen neulomoon.

• SpK
        kokemuksia. kirjoitti:

Tuossa hinnoittelussa on varmaan sattunut väärinkäsitys, ei muuten voi selittää nelinkertaista hintaa. Oma kokemukseni Meripurjeesta kolmen vuoden takaa on päinvastainen, hinta oli uusissa purjeissa kohdallaan ja purjeet istuivat todella hyvin eikä palvelussakaan ollut moittimista.
        Kokemukseni Elvströmistä on n. 10 vuoden takaa, eikä sen jälkeen ole tullut asiaa siihen neulomoon.

Elvströmille ei taida enää päästä asioimaan Suomessa. Kyseinen neulomo vaihtoi Elvstömin lipun ja merkin jenkkiläiseen Quantumiin. Quantum on melko uusi toimija mutta kasvattanut markkinaosuuttaan todella nopeasti.

Meripurjeen palvelusta on ainoastaan hyviä kokemuksia. Muutaman kerran on vertailussa osoittautunut ratkaisevasti edullisemmaksi kuin pääkaupunkiseudun kilpailijansa. Materiaalit ja työn laatu kestää myös vertailun. Uskallan suositella varsinkin matkapurjehtijalle (kilpapurjeista en osaa sanoa).

• Maatiaistollo
        kokemuksia. kirjoitti:

Noh, ehken tuo on totta mitä kirjoitit.

Nytkin puutteellinen sivistykseni aiheutti väärinkäsityksen, ei hinta ollut nelinkertainen. Piti siis kirjoittamani kolme kertaa NIIN kallis KUIN eikä kolme kertaa kalliimpi.

Ja kun katsoin nuo tarjoukset meiliarkistostani, niin itse asiassa Meripurjeen Tom Lindströmin tekemä tarjous oli vain 1,93 kertaa niin kallis kuin Doylen Stefan Stenströmin tekemä tarjous. Silti hintaero oli siksi merkittävä, että se ratkaisi tarjouskilpailun voiton tässä tapauksessa.

Toinen väärinkäsitys on sitten tapahtunut, kun en saanut Meripurjeelta vastausta seuraavaan tarjouspyyntööni.

Muita kokemuksia ko. neulomosta, heidän purjeidensa laadusta tai asiakaspalvelusta minulla ei ole.

• Maatiaistollo
        SpK kirjoitti:

Elvströmille ei taida enää päästä asioimaan Suomessa. Kyseinen neulomo vaihtoi Elvstömin lipun ja merkin jenkkiläiseen Quantumiin. Quantum on melko uusi toimija mutta kasvattanut markkinaosuuttaan todella nopeasti.

Meripurjeen palvelusta on ainoastaan hyviä kokemuksia. Muutaman kerran on vertailussa osoittautunut ratkaisevasti edullisemmaksi kuin pääkaupunkiseudun kilpailijansa. Materiaalit ja työn laatu kestää myös vertailun. Uskallan suositella varsinkin matkapurjehtijalle (kilpapurjeista en osaa sanoa).

En ole asioita seuraillut niin aktiivisesti. Muutama vuosi sitten hankin rullagenuan ja puomipeitteen sieltä pyydettyäni neljä-viisi tarjousta sähköpostitse. Heidän hintansa ei ollut halvin eikä kallein, mutta hintaerot olivat aika pienet, Nortti taisi olla kallein ja Aura halvin. Joka tapauksessa, olen palveluun tyytyväinen ja purjeeseen erittäin tyytyväinen kun sitä olen useamman tuhat mailia käyttänyt.

Nyt tosiaan näytti nettisivulla olevan uutinen tuosta Qantumiin vaihtamisesta. Miten on, seuraako Rouhiainen ensikään mukana, kun allekirjoittana oli vain Sam Öhman?

• Maatiaistollo
        Maatiaistollo kirjoitti:

Noh, ehken tuo on totta mitä kirjoitit.

Nytkin puutteellinen sivistykseni aiheutti väärinkäsityksen, ei hinta ollut nelinkertainen. Piti siis kirjoittamani kolme kertaa NIIN kallis KUIN eikä kolme kertaa kalliimpi.

Ja kun katsoin nuo tarjoukset meiliarkistostani, niin itse asiassa Meripurjeen Tom Lindströmin tekemä tarjous oli vain 1,93 kertaa niin kallis kuin Doylen Stefan Stenströmin tekemä tarjous. Silti hintaero oli siksi merkittävä, että se ratkaisi tarjouskilpailun voiton tässä tapauksessa.

Toinen väärinkäsitys on sitten tapahtunut, kun en saanut Meripurjeelta vastausta seuraavaan tarjouspyyntööni.

Muita kokemuksia ko. neulomosta, heidän purjeidensa laadusta tai asiakaspalvelusta minulla ei ole.

Menee sitä sekasin teidän kanssanne, siis Meripurjeen tarjous oli 2,93 kertaa niin kallis kuin Doylen. Kait tämä on eurohuuman aiheuttamia juttuja koska markka-aikaan ei kukaan olisi haaveillut lähes kolmea tonnia parin sauman ompelusta?

• talvella..

älä odota kevääseen niin saat talvialennuksen

• myöhästyt

Tähän aikaan vuodesta alkavat kausialennukset olla jo mennyttä. Kokemuksesta viisastuneena neuvoisin kuitenkin olla odottamatta ensi syksyyn, sillä luultavasti silloin alennuksineen hinta on korkeampi kuin nyt. Ja olet lisäksi purjehtinut taas yhden epämiellyttävän kauden huonolla purjeella.

• SW27
        myöhästyt kirjoitti:

Tähän aikaan vuodesta alkavat kausialennukset olla jo mennyttä. Kokemuksesta viisastuneena neuvoisin kuitenkin olla odottamatta ensi syksyyn, sillä luultavasti silloin alennuksineen hinta on korkeampi kuin nyt. Ja olet lisäksi purjehtinut taas yhden epämiellyttävän kauden huonolla purjeella.

Suosittelen Heikkilä Sailmakeria Merimaskusta. Tilasin viime kesäksi Sunwind 27:een uuden genuan ja täytyy sanoa, että olen enemmän kuin tyytyväinen. Purje vetää hienosti ja jokasunnuntaisissa Airisto Open -kisoissa tuli useita päänahkoja, mm FinnExpress 83 ja Bavaria 46 Cruiser!!

Tsekkaa täältä http://personal.inet.fi/yritys/heikkila.sailmaker/

• kaksi

Kappas. Tehdäänkö kimppatilaus? Olen nimittäin suunnitellut samanlaista hankintaa H23:een. Tuntuu, että keulapurje jarruttaisi menoa enemmän kuin iso, vaikka sekin joutaisi vaihtoon. Mutta vaihtaisin ensin jennin. Minkälaista/kokoista olet ajatellut? Omistan vain nimelläni varustetun emailin, joten en viitsi sitä tähän laittaa, joten jos kiinnostaa pohtia lisää niin laita jotain yhteystietoa.

• tilaus

• neulomo

Kuulemma Kiinassa tekevät 1/7 hinnalla Suomen hintoihin verrattuna ja laatu on vähintään yhtä hyvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe