kyllä on pienet piirit

sivusta seurannut

kyllä on suomessa,ja varsinkin näissä keskustelupalstoissa pienet naturisti piirit. samat ukot jankkaa päivästä toiseen pyyhkeestä,eikö kaikille ole jo tullut selväksi että yksi on ehdottomasti pyyhkeitä vastaan ja muut taas sallivat pyyhkeiden käytön,tarviiko sitä' samaa jankata päivästä toiseen???. se miksi kirjoitan olisi kiva keskustella esim. ulkomaalaisista naturisti rannoista yms. mutta täällä on turha avata keskustelua mistää koska viimeistää kolmannessa viestissä keskustelu kääntyy pyyhkeeseen. joss joku tietää asiallista keskustelu foorumia koskien naturismi niin voisiko ystävällisesti kertoa,tiedän että riski on olemassa että nämä häiriköt tulevat sitten sinne palstalle riehumaan pyyhkeistä,mutta jos joku tietää ja on niin ystävällinen voin antaa s.posti osoitteeni niin antaa ossan sitä kautta. ps.hyvää talvea ja kesän odotusta kaikille

26

1198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piirissä mukana

      Voisihan tämän palstan nimeksi laittaa "Pyyhkeet".
      Itse en pyyhkeitä tarvitse kuin kuivaamiseen,mutta sallin sen niille joilla on jotain hävettävää.Yleensä ne ovat murrosikäisiä,mustalaisia tai ulkomaalaisia.

      • Olet nähnyt

        Romaaneja (mustalaisia) yhteissaunoissa?
        Ei ehkä? kuulu heidän kulttuuriinsa.


      • Piirissä mukana
        Olet nähnyt kirjoitti:

        Romaaneja (mustalaisia) yhteissaunoissa?
        Ei ehkä? kuulu heidän kulttuuriinsa.

        Kyllä olen nähnyt useinkin.Ei nämä kylläkään käytä pyyhettä vaan tulevat uimahousuissa ja puvuissa saunaan.Voi olla,etteivät ymmärrä hygienia sääntöjä.


      • myö ei mennä nakuna
        Piirissä mukana kirjoitti:

        Kyllä olen nähnyt useinkin.Ei nämä kylläkään käytä pyyhettä vaan tulevat uimahousuissa ja puvuissa saunaan.Voi olla,etteivät ymmärrä hygienia sääntöjä.

        Ollaan myö alastiki saunassa, mutta yhteissaunaan myö ei mennä nakuna.

        Kulttuurieste, näjes.


      • Vapaus
        myö ei mennä nakuna kirjoitti:

        Ollaan myö alastiki saunassa, mutta yhteissaunaan myö ei mennä nakuna.

        Kulttuurieste, näjes.

        No sitten EI MENNÄ ollenkaan.

        Kulttuurieste nimittäin myös estää menemästä suomalaiseen saunaa muuten kuin alasti.


      • Saunamaisteri
        Vapaus kirjoitti:

        No sitten EI MENNÄ ollenkaan.

        Kulttuurieste nimittäin myös estää menemästä suomalaiseen saunaa muuten kuin alasti.

        Ei muuten estä. Ei ole olemassa MITÄÄN laillisia keinoja estää ketään verhoutumasta toisten katseilta saunassa tai saunaan mennessä.
        Uima-asu voidaan kieltää kloorin aiheuttaman terveysriskin perusteella, mutta tämäkään kielto ei estä ihmistä verhoutumasta jollain mulla tavalla.

        Tuon Sinun käsityksesi mukaan KAIKKIEN ihmisten tulisi mennä roomalaiseen ja turkkilaiseen saunaan AINA pyyhkeeseen kietoutuneena.
        (Se kultturieste, huom!)


      • Vapaus
        Saunamaisteri kirjoitti:

        Ei muuten estä. Ei ole olemassa MITÄÄN laillisia keinoja estää ketään verhoutumasta toisten katseilta saunassa tai saunaan mennessä.
        Uima-asu voidaan kieltää kloorin aiheuttaman terveysriskin perusteella, mutta tämäkään kielto ei estä ihmistä verhoutumasta jollain mulla tavalla.

        Tuon Sinun käsityksesi mukaan KAIKKIEN ihmisten tulisi mennä roomalaiseen ja turkkilaiseen saunaan AINA pyyhkeeseen kietoutuneena.
        (Se kultturieste, huom!)

        "Ei ole olemassa MITÄÄN laillisia keinoja estää ketään verhoutumasta toisten katseilta saunassa tai saunaan mennessä."

        Nyt ei ollutkaan puhe laista vaan kulttuurista ja suomalainen saunakulttuuri edustaa AIVAN EHDOTTOMASTI alastomuutta.

        "Tuon Sinun käsityksesi mukaan KAIKKIEN ihmisten tulisi mennä roomalaiseen ja turkkilaiseen saunaan AINA pyyhkeeseen kietoutuneena.
        (Se kultturieste, huom!)"

        No niinhän ne meneekin eikä paljon multa kysele.

        Totta kai silti toivoisin että sielläkin kulttuuri muuttuisi vapaamielisempään suuntaan.


      • Saunamaisteri
        Vapaus kirjoitti:

        "Ei ole olemassa MITÄÄN laillisia keinoja estää ketään verhoutumasta toisten katseilta saunassa tai saunaan mennessä."

        Nyt ei ollutkaan puhe laista vaan kulttuurista ja suomalainen saunakulttuuri edustaa AIVAN EHDOTTOMASTI alastomuutta.

        "Tuon Sinun käsityksesi mukaan KAIKKIEN ihmisten tulisi mennä roomalaiseen ja turkkilaiseen saunaan AINA pyyhkeeseen kietoutuneena.
        (Se kultturieste, huom!)"

        No niinhän ne meneekin eikä paljon multa kysele.

        Totta kai silti toivoisin että sielläkin kulttuuri muuttuisi vapaamielisempään suuntaan.

        Suomalaisessa saunassa saunotaan YLEENSÄ alasti, mutta aina on ollut myös ujoja saunojia, jotka ovat verhoutuneet jollain tavoin häiriköiden katseilta. Tämä on TÄYSIN suomalaisen suvaitsevan saunakulttuurin mukaista, etkä sinä fanaatikkonakaan sille mitään voi. Pyyhettä käyteään, ollaan käytetty ja tullaan jatkossakin käyttämään saunassa katseilta verhoutumiseen,
        (Erään täällä hyvin tunnetun kirjoittajan Sanoja lainaten,) "ja sitä on vain syytä sietää"!


      • Vapaus
        Saunamaisteri kirjoitti:

        Suomalaisessa saunassa saunotaan YLEENSÄ alasti, mutta aina on ollut myös ujoja saunojia, jotka ovat verhoutuneet jollain tavoin häiriköiden katseilta. Tämä on TÄYSIN suomalaisen suvaitsevan saunakulttuurin mukaista, etkä sinä fanaatikkonakaan sille mitään voi. Pyyhettä käyteään, ollaan käytetty ja tullaan jatkossakin käyttämään saunassa katseilta verhoutumiseen,
        (Erään täällä hyvin tunnetun kirjoittajan Sanoja lainaten,) "ja sitä on vain syytä sietää"!

        Kyllä ne pyyhehyypiöt itse aiheuttavat suuremman häiriön kuin kyttääjät ikinä voivat saada aikaan jos ovat alasti.

        Näin on. Ottaako pattiin?


      • saunamaisteri
        Vapaus kirjoitti:

        Kyllä ne pyyhehyypiöt itse aiheuttavat suuremman häiriön kuin kyttääjät ikinä voivat saada aikaan jos ovat alasti.

        Näin on. Ottaako pattiin?

        Miksi minua ottaisi pattiin? Oletko ihan terve?

        Olen aivan tyytyväinen vallitsevaan käytäntöön, minkä mukaan ujot tai muuten itseään peittämiseen haluavat voivat VAPAASTI mennä saunaan vaikkapa pyyhkeeseen kietoutuneena.

        Ei minulla ole tätä käytäntöä vastaan yhtään mitään, joten miksi minua ottaisi pattiin?

        Oikeastaan vallan ihmeellinen kysymys, ottaako Itseäsi jokin pattiin?
        Ottaako Sinua pattiin tämä pyyhkeen käytön salliva käytöntö, vai mistä nyt on kyse?


      • Vapaus
        saunamaisteri kirjoitti:

        Miksi minua ottaisi pattiin? Oletko ihan terve?

        Olen aivan tyytyväinen vallitsevaan käytäntöön, minkä mukaan ujot tai muuten itseään peittämiseen haluavat voivat VAPAASTI mennä saunaan vaikkapa pyyhkeeseen kietoutuneena.

        Ei minulla ole tätä käytäntöä vastaan yhtään mitään, joten miksi minua ottaisi pattiin?

        Oikeastaan vallan ihmeellinen kysymys, ottaako Itseäsi jokin pattiin?
        Ottaako Sinua pattiin tämä pyyhkeen käytön salliva käytöntö, vai mistä nyt on kyse?

        "Ottaako Sinua pattiin tämä pyyhkeen käytön salliva käytöntö, vai mistä nyt on kyse?"

        Kyllä ottaa ja vielä ENEMMÄN ottaa pattiin se että maailmasta löytyy niin kierotuneita ihmisiä että kehtaavat puolustaa sitä.


      • KÄYTÄNTÖÄ, jos
        Vapaus kirjoitti:

        "Ottaako Sinua pattiin tämä pyyhkeen käytön salliva käytöntö, vai mistä nyt on kyse?"

        Kyllä ottaa ja vielä ENEMMÄN ottaa pattiin se että maailmasta löytyy niin kierotuneita ihmisiä että kehtaavat puolustaa sitä.

        Kenenkään ei TARVITSISI puolustaa VALLITSEVAA KÄYTÄNTÖÄ, jos kukaan alastomuusfanaatikko ei sotisi VALLITSEVAA KÄYTÄNTÖÄ vastaan yhden miehen sotaansa.

        Jos vallitseva käytäntö ei miellytä, niin EIHÄN SINUN ole mikään PAKKO mennä yhteenkään yhteissaunaan.
        Niihin meneminenhän on omien sanojesi mukaan täysin vapaaehtoista.


      • Vapaus
        KÄYTÄNTÖÄ, jos kirjoitti:

        Kenenkään ei TARVITSISI puolustaa VALLITSEVAA KÄYTÄNTÖÄ, jos kukaan alastomuusfanaatikko ei sotisi VALLITSEVAA KÄYTÄNTÖÄ vastaan yhden miehen sotaansa.

        Jos vallitseva käytäntö ei miellytä, niin EIHÄN SINUN ole mikään PAKKO mennä yhteenkään yhteissaunaan.
        Niihin meneminenhän on omien sanojesi mukaan täysin vapaaehtoista.

        Vallitseva käytäntö suomalaisissa saunoissa on ALASTOMUUS.

        On ollut jo yli TUHAT VUOTTA.

        Kyllä te olette ne jotka hyökkäätte vallitsevaa käytäntöä vastaan.


      • Kumpaakaan ei ole
        Vapaus kirjoitti:

        Vallitseva käytäntö suomalaisissa saunoissa on ALASTOMUUS.

        On ollut jo yli TUHAT VUOTTA.

        Kyllä te olette ne jotka hyökkäätte vallitsevaa käytäntöä vastaan.

        Vallitseva käytäntö on ollut alastomuus tai pyyhe. Kumpaakaan ei ole koskaan kielletty.

        Ottaaks pattiin?

        Sietääkin ottaa, jos on niin TYHMÄ, ettei pysty elämään elämän tosiasioiden kanssa.


      • Vapaus
        Kumpaakaan ei ole kirjoitti:

        Vallitseva käytäntö on ollut alastomuus tai pyyhe. Kumpaakaan ei ole koskaan kielletty.

        Ottaaks pattiin?

        Sietääkin ottaa, jos on niin TYHMÄ, ettei pysty elämään elämän tosiasioiden kanssa.

        Vallitseva käytäntö on ollut satojen vuosien ajan VAIN JA AINOASTAAN ALASTOMUUS.

        Jos edes vähän viitsisit perehtyä siihen suomalaiseen saunahistoriaan niin havaitsisit kyllä tämän.

        Pyyhe oli täysin vieras ilmiö suomalaisten saunojien päällä aina 1990-luvun alkuun asti.


      • Rutiset pyyhkeistä,
        Vapaus kirjoitti:

        Vallitseva käytäntö on ollut satojen vuosien ajan VAIN JA AINOASTAAN ALASTOMUUS.

        Jos edes vähän viitsisit perehtyä siihen suomalaiseen saunahistoriaan niin havaitsisit kyllä tämän.

        Pyyhe oli täysin vieras ilmiö suomalaisten saunojien päällä aina 1990-luvun alkuun asti.

        Miksi väität omaa havaintoasi vastaan?
        Rutiset pyyhkeistä, vaikka väität, että niitä ei saunoissa näekään.
        Saunoissa näkee pyhkeisiin kietoutuneita ja se on aivan normaali tapa saunoa. Ei kylläkään yleisin tapa, vaan se toiseksi yleisin.

        Korjaan muuten yhden virheen tuosta viestistäsi. Ei se pyyhe ollut se vieras ilmiö, vaan jakuvalämmitteinen kiuas. Oletkohan lukenut historiasi vähän huolimattomasti?


      • Vapaus
        Rutiset pyyhkeistä, kirjoitti:

        Miksi väität omaa havaintoasi vastaan?
        Rutiset pyyhkeistä, vaikka väität, että niitä ei saunoissa näekään.
        Saunoissa näkee pyhkeisiin kietoutuneita ja se on aivan normaali tapa saunoa. Ei kylläkään yleisin tapa, vaan se toiseksi yleisin.

        Korjaan muuten yhden virheen tuosta viestistäsi. Ei se pyyhe ollut se vieras ilmiö, vaan jakuvalämmitteinen kiuas. Oletkohan lukenut historiasi vähän huolimattomasti?

        Kyllähän niitä näkee (paitti Lohjalla) mutta onneksi suurin osa kuitenkin saunoo alasti.


      • naturismiin tutustuva
        Vapaus kirjoitti:

        Vallitseva käytäntö on ollut satojen vuosien ajan VAIN JA AINOASTAAN ALASTOMUUS.

        Jos edes vähän viitsisit perehtyä siihen suomalaiseen saunahistoriaan niin havaitsisit kyllä tämän.

        Pyyhe oli täysin vieras ilmiö suomalaisten saunojien päällä aina 1990-luvun alkuun asti.

        " Pyyhe oli täysin vieras ilmiö suomalaisten saunojien päällä aina 1990-luvun alkuun asti."

        Kyllä se alkoi samaan aikaan, kuin kyttäyskin lisääntyi. eli jo 1920 luvulla kaupunkien yleisissä saunoissa.
        Tämä asia on sinulle jo monesti toteennäytetty.


      • Vapaus
        naturismiin tutustuva kirjoitti:

        " Pyyhe oli täysin vieras ilmiö suomalaisten saunojien päällä aina 1990-luvun alkuun asti."

        Kyllä se alkoi samaan aikaan, kuin kyttäyskin lisääntyi. eli jo 1920 luvulla kaupunkien yleisissä saunoissa.
        Tämä asia on sinulle jo monesti toteennäytetty.

        Ei ole. Sinulla on täysin väärä käsitys siitä tutkimuksesta. Onkohan vikaa luku vai ymmärrystaidossa?

        Pyyhe toki vietiin sisälle mutta EI PIDETTY SAUNASSA PÄÄLLÄ.

        Kyttääjiä löytyy aina mutta niistä ei kannata välittää.


      • Tiipii
        Vapaus kirjoitti:

        Ei ole. Sinulla on täysin väärä käsitys siitä tutkimuksesta. Onkohan vikaa luku vai ymmärrystaidossa?

        Pyyhe toki vietiin sisälle mutta EI PIDETTY SAUNASSA PÄÄLLÄ.

        Kyttääjiä löytyy aina mutta niistä ei kannata välittää.

        Missä sanotaan, että se pyyhe riisuttiin saunassa?

        Tuo väite taitaa taas kerran olla ihan itse keksimääsi ripascaa.
        Onkohan vikaa luku vai ymmärrystaidossa?


    • Heti alkoi
    • Naturisti

      Pienet on piirit, kyllä. Suomessa ei ole kuin muutama sata naturistiksi itsensä tunteva ihmistä.

      Lisäksi naturismin lähellä pyörii muutama hörhö, joilla ei ole muuta käsitystä naturismista, kuin se, että naturistin voi nähdä ALASTOMANA (hui, kun jännää).

      Kyllä täällä voi keskustella asiallisestikin naturismista, jos suodattaa pois nuo yhden pöljän pakkoalastomuus ja saunajutut. Eihän tuo ole aiheestaan jauhanut edes kahta vuotta täyteen (vielä).

      TEHDÄÄN TÄSTÄ foorumista asiallinen. Foorumihan on kirjoittajiensa summa. Korjataan vain hörhön esittämät väärät faktat ja jätetään hänet muuten kommemntoimatta. Näin saadaan jopa 1/3 viesteistä pois häiritsemästä oikeaa keskustelua.

      Onhan täällä nytkin asiallisia aloituksia ja keskusteluita. Eihän ne pituudessa vedä vertaa Vapaus-keskusteluille, mutta on niissä asiaa enemmän kuin siteeksi.

      Näytetään toisillemme, että kyllä me osaamme kirjoittaa asiaakin.

      • NatuSvensson

        Aloitin itse reilu viikko sitten omasta paikkakunnastani kertomisen mutta sain aika äkkiä vastaukseksi että taas tuota samaa, juuri tältä pyyhevastustajalta, joka itse kirjoittaa samasta aiheesta noin 500 viestiä viikossa. Ja sitten piteni sekin aihe pyyhkeisiin, islamismiin ja lopuksi alettiin uhkailla poliisilla. Ei minua kylläkään, omat asiani ja viestini unohtuivat ketjun alkupäähän aika äkkiä.

        Ruotsalaisesta naturismista voin mielelläni antaa jotain vihjeitä kun satun täällä asumaan ja olen siihen aika lailla myös tutustunut.

        Jos tuo hörhö vaaaaaan ei vastaisi IHAN JOKA viestiin ja että hänelle myöskään ei kannattaisi IHAN JOKAISEEN möläytykseen vastata.


      • viestiketjun aloittaja
        NatuSvensson kirjoitti:

        Aloitin itse reilu viikko sitten omasta paikkakunnastani kertomisen mutta sain aika äkkiä vastaukseksi että taas tuota samaa, juuri tältä pyyhevastustajalta, joka itse kirjoittaa samasta aiheesta noin 500 viestiä viikossa. Ja sitten piteni sekin aihe pyyhkeisiin, islamismiin ja lopuksi alettiin uhkailla poliisilla. Ei minua kylläkään, omat asiani ja viestini unohtuivat ketjun alkupäähän aika äkkiä.

        Ruotsalaisesta naturismista voin mielelläni antaa jotain vihjeitä kun satun täällä asumaan ja olen siihen aika lailla myös tutustunut.

        Jos tuo hörhö vaaaaaan ei vastaisi IHAN JOKA viestiin ja että hänelle myöskään ei kannattaisi IHAN JOKAISEEN möläytykseen vastata.

        kiva huomata että täällä sentään ihan asiallisiakin ihmisiä. natusvenson olisi kiva kuulla miten siellä ruotsissa naturismi elää, esim. rannoista oman tietämyksen mukaan siellä on naturisti rantoja moniakin,kun täällä suomessa ei ole periaatteessa kuin kaksi pihlajansaari ja yyteri. joitain ns.epävirallisia on ainakin turun suunnalla, mutta niin mites esim.tukholman tilanne kuinka kauas tarvii satamasta mennä että löytyy ensimmäinen ranta,jos vaikka ensi kesänä tulisi sinne päin,ja käykö paljon mporukkaa ja miten siellä rannoilla nuo naku rantojen lieve ilmiöt. no joss vaikka lähdetään noista kysymyksistä liikkeelle ja jatketaan sitten lisää keskustelua.


      • NatuSvensson
        viestiketjun aloittaja kirjoitti:

        kiva huomata että täällä sentään ihan asiallisiakin ihmisiä. natusvenson olisi kiva kuulla miten siellä ruotsissa naturismi elää, esim. rannoista oman tietämyksen mukaan siellä on naturisti rantoja moniakin,kun täällä suomessa ei ole periaatteessa kuin kaksi pihlajansaari ja yyteri. joitain ns.epävirallisia on ainakin turun suunnalla, mutta niin mites esim.tukholman tilanne kuinka kauas tarvii satamasta mennä että löytyy ensimmäinen ranta,jos vaikka ensi kesänä tulisi sinne päin,ja käykö paljon mporukkaa ja miten siellä rannoilla nuo naku rantojen lieve ilmiöt. no joss vaikka lähdetään noista kysymyksistä liikkeelle ja jatketaan sitten lisää keskustelua.

        ...uuden ketjun kun tämä taas leviää tuonne pyyheosastolle, perustaisivat pesulan niin saisivat pyyhkeitä sen verran kun tarvitsisivat!

        Kiitos positiivisesta palautteesta, jatkan uudessa ketjussa, nämä vastaukset kun tahtovat hukkua näihin kilometriketjuihin, tämäkin on kai vasta alullaan.


    • Pienet ovat tosiaan piirit ja murheet, vaikkakaan keskustelijoiden ukkoudesta en tiedä. Taitaa olla sama ongelma kaikilla palstoilla, joille voi kirjoittaa rekisteröitymättä.

      On toisaalta perin kummallista, että näihin jankkausviesteihin jaksetaan toistuvasti vastata. Viestiketjun otsikkoon liittymättömät viestit kannattaisi jättää sikseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      100
      3136
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3066
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      317
      1951
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1444
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1236
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      878
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      805
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe