Liikaa kaloja?

MaDe

90-litraisessani on:
2 helmirihmakalaa (parisk.)
2 maatiaispartista (parisk.)
4 mustatetraa
3 neontetraa
3 keltabarbia
4 täplämonnista & isopurjepleko, jonka annan pois kun se kasvaa (tai ostan isomman akvaarion).
Onko kaloja liikaa?
Olen kyllä saanut jo vastauksen tähän eräältä Timpalta, mutta tahtoisin kuulla muitakin mielipiteitä!

5

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuso

...nimittäin toi akvaarios on liian pieni helmirihmoilles eli kantsis luopuu niistä tai ostaa niille isompi akvaario kuten myös isopurjelles... muuten kalaoja ei ole liikaa ja siksippä kannattis ottaa noitten rihmojen tilalle pienempii rihmoi tai muita kaloja lisää kuten neo- tai mustatetroja et niit tulee yht.10kpl ja sit keltabarbeilles et niit tulee yht.6-8... joten näin...

• a man

Omasta mielestäni akvaario näyttää paremmalta, kunsiellä ei ole jokaista maailman tetralajia yms. pari kappaletta. Suosittelisin valitsemaan pari parvikalalajia ja hommaamaan niille sopivan parven. Esim. 3 neontetraa kuuluisi olla väh.5 yksilön parvessa, jotta viihtyisivät... Jos Timppa on kyseinen timppa, luulen, että hänen vastauksensa kertoo jo paljon. Isopurjepleko ei tietysti mahdu akvaarioosi, MITEN IHMEESSÄ OLET SELLAISEN HANKKINUT EDES????

Toivottavasti saat uuden (tarpeeksi)isomman akvaarion, isopurjepleko on hieno kala!

• MaDe

Olin aloittelija kun ostin isopurjeen, eikä kauppias edes varoittanut että se kasvaa niin isoksi (ei se vielä ole kuin n.12cm). Alun perin se oli 40-litraisessa Matikan kanssa (kumma ettei 30cm made syönyt sitä!), mutta sitten päästin mateen takaisin ja ostin 90-litraisen.

• fisu
        MaDe kirjoitti:

Olin aloittelija kun ostin isopurjeen, eikä kauppias edes varoittanut että se kasvaa niin isoksi (ei se vielä ole kuin n.12cm). Alun perin se oli 40-litraisessa Matikan kanssa (kumma ettei 30cm made syönyt sitä!), mutta sitten päästin mateen takaisin ja ostin 90-litraisen.

nyt myydään pieninä ja ns. nimettöminä. Eli mekin saimme oivan yhä meillä olevan tummaleväplekon AITONA täpläimumonnina n. 5v sitten n. 5 senttisenä. Me vain ostimme isompaa akvaariota sen mukaan, kun "täplis" kasvoi. Nyt 47 senttinen. Allas 420 litrainen.

Eli helmirihmat pois ja tetra parveen , mielellään valitse vain yksi ja kunnollinen n. 8-10 kipaleen parvi tetroja, barbit pois kelta tulee isohkokai ja tiikeri tarvitsisi isommam parven ja sitä myötä suuremmsn tilan, jos sulla nyt sitä olikaan?? 1 partis leväimuriksi ja tietenkin suosikkejani corydoraksia n. 6 kpl.

• surullinen
        MaDe kirjoitti:

30 senttinen made 40-litraisessa.......

Järkyttävää....

Joku arvo kaloillakin, vaikka eivät kauhusta koskaan kiljukaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      90
      2169
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      754
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      560
    Aihe