Olen pannut merkille, että nykyisissä kynttilöissä on niin ohut se sydänlanka, että ne eivät pala ulkona ollenkaan. Koko syksyn on tuullut, ainakin meillä, että noita em. vehkeitä saa olla sytyttämässä koko illan.
Yritin panna esim. eilen illalla kynttilän palamaan myös patiolle, mutta oli aivan toivotonta.
Sisällä kyllä palavat. Kaikkia vain ei voi polttaa sisätiloissa.
Nytkin olen sytyttänyt öljykynttilän ulkona jo 3 kertaa, vaan ei onnistu, vaikka se on sellaisen lyhdyn sisällä.
Kuinkahan käy haudalla huomenna?
"Tuikut" ja öljykynttilät
9
1214
Vastaukset
Kynttilöissä on kieltämättä isojakin tasoeroja. Monesti on harmittanut, kun on ostanut halvalla kauniita kynttilöitä, jotka palavat sitten hetkessä ja leviävät alustalle kovettuvaksi lätäköksi. Tulee niitä silti ostetuksi, vaikka kannattaisi ostaa parempilaatuisia, jotka palavat kauan ja tasaisesti.
- mummikka
Tuon saman olen huomannut. Olen ostanut kauniita, edullisia kynttilöitä, mistä ei sitten ole mitään iloa ainakaan ulkokäytössä. Viime talvena ostin lyhtykynttilöitä ulkokäyttöön, kuuden kynttilän pakkauksen, osoittautuivat käyttökelvottomaksi. Sulivat ja aine mistä oli tehty, syttyi palamaan. Onneksi olivat sellaisessa paikassa missä vaaraa ei ollut. Olen myös ostanut tuikkuja, jotka kuumenivat niin, että lasinen tuikkulyhty halkesi. Enää ostan ainoastaan kotimaisia kynttilöitä, älyttömän kalliita ne kyllä ovat.
Öljykynttilöitä vien aina haudoille, toistaiseksi ne ovat olleet hyvä laatuisia. Eipä ole tullu tarkistettua missä ne on valmistettu.- Elliini33
Saman minä olen huomannut kun olen käynyt hautausmaalla kynttilät ovat palaneet vaan hetken
ja sammuneet, monesti sytyttelen monienkin
palamattomia kynttilöitä, onkohan siitä kukaan valittanut ja minne voi valituksen osoittaa.
- kynttilä...
ostakaa niitä led-valoja pihalle!
Eivät sammu ja aika kauniita kuitenkin.- ei hyvä
Liian laimea valo ainakin minun ostamissasi tuikku-ledeissä. Eivät juuri näy lyhdystä.
- iuiuiuiunmnmnmn
onko teillä kokemusta hyvistä haudan lyhtykynttilöistä?
- olen suomalainen
Kyllä on. Osta kotimaisia, näissä ulkolaisissa on liian ohut sydänlanka.
olen suomalainen kirjoitti:
Kyllä on. Osta kotimaisia, näissä ulkolaisissa on liian ohut sydänlanka.
Ihan oikea havainto. Ensin peilit, sitten kynttilät. Listaa voisi jatkaa pitkälti. Eniten minua kuitenkin risoo teepussien heikot langat. Viikon liotuksen jälkeen ne ovat jo surkeassa hapessa, katkeilevat.
Oi niitä aikoja kun kynttilät valettiin vielä elikoitten ihrasta. Hiukan ne ehkä pöllysivät palaessaan. Toisaalta asuttiin vielä maapohjaisissaa majoissa, hyötyeläimiäkin vielä saman katon alla.
Muistelen lukeneeni, että Zakharias Topeliuksen syntymäkodissa oli vielä maapohjainen lattia.
- en pidä kynttilän -
polttamisesta, enkä ihaile kynttilöitten liekkejä,,,
en ole pyrömaniaan taipuvainen en polta enkä nauti kyntilöitten liekeistä
päivastoin pelkään niitä, niistä saattaa syttyä tulipalo jos ei ole huolellinen eikä pidä silmääsä niitä,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1654622- 1691611
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661427- 61906
Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte124787Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6737Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy191731- 75710
En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66709- 40664