kummilusikan hinta?

mjörsmjörs

Paljonkohan tuollaisen ihan perinteisen kummilusikan hinta mahtaa olla, noin suunnilleen (kaiverruksen kanssa)? Tosi harvoin kun kultasepänliikkeissä vierailen, niin että osaisi varata rahaa :)... Entä miten on yleisesti, ostaako kummisetä ja -täti tms. yhdessä lusikan, vai ostaako kumpikin omansa, vai kuinka menee? Itselläni ei ole kuin yksi, mutta omat kummitäti ja -setä olivat aviopari. Nyt vain pohdiskelen, että kun itsestä tulee kummitäti, enkä tunne yhtään tuota kummisetää (mitä joskus jossain juhlissa olen "hei" sanonut...), niin onko kauhea etikettivirhe tai jotain, jos lapsi saa kaksi kummilusikkaa? En tiedä tälläisista, joten anteeksi jos kyselen tyhmiä :D

6

5853

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieno muisto on

Kummilusikan hinta vaihtelee 10-25 e välillä, noin. En muista ihan tarkkaan. Kaiverrukset yleensä tingitään kaupan päälle. Jos ei saa, sitten vanhemmat itse huolehtivat kaiverruksista. Meillä kastajaisvieraat eivät olleet osanneet kysyä kaiverruksia kaupan päälle, niin kiva lisälasku tuli, kun kaikki vietiin kaiverrutettavaksi : ( Itse kyllä aina kysyn.

Jotkut sanovat vanhemmille suoraan, että "mä tuon kummilusikan/rippiristin" ja toivovat,et vanhemmat välittää terveiset toiselle kummille, jos ei itse tunne toista kummia. Eikä kaksi kummilusikkaa ole katastrofi. On niitä huomattavasti huonompiakin kastelahjoja olemassa.

• Kummi3

Kummilusikoiden hinnat on n.75 euroo. Tarjouksessa saattaa olla halvempia. Kiinnostaisi tietää mistä saa lusikoita 10-25 €???????????

• kummiton...
        Kummi3 kirjoitti:

Kummilusikoiden hinnat on n.75 euroo. Tarjouksessa saattaa olla halvempia. Kiinnostaisi tietää mistä saa lusikoita 10-25 €???????????

kai joku kalevala-lusikka tms maksaakin, mutta ei kaikki. ehkä ei ihan 10-25 eurolla saa mutta alle 40 euroa kuitenkin.

• muovista lusikkaa

sillä itse maksoin siitä oikesta kumjmilusikasta jimbossa 80euroa,,,

• mapee

kummilusikka on sylikummin lahja ja muut ostaa sitten jotain muuta. Kannattaa kysellä vaikka vanhemmilta asiaa jos on epävarma.

• ---

Sylikummi ostaa kummilusikan. Itse olen molemmilla kerroilla varmistanut vanhemmilta, haluavatko he kummilusikan vauvalleen lahjaksi. Viimeksi kuukausi sitten ostin eräästä liikkeestä lusikan, joka maksoi reilusti yli 40 euroa tarjouksen kanssa. 10 eurolla et hopealusikoita saa. Eli normaalihinta on varmaan tosiaan noin 70 euroa. Liikkeessä oli myös erinomainen palvelu: vanhemmat soittivat sinne lapsen nimen, joka kaiverrettiin lusikkaan valmiiksi, eikä kukaan saanut (minäkään) nimeä selville ennen ristiäisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      168
      1838
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      154
      1340
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      221
      985
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      897
    5. 55
      816
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      757
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      755
    8. 89
      731
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      677
    10. Martinan alamäki jatkuu

Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      632
    Aihe