kummilusikan hinta?

mjörsmjörs

Paljonkohan tuollaisen ihan perinteisen kummilusikan hinta mahtaa olla, noin suunnilleen (kaiverruksen kanssa)? Tosi harvoin kun kultasepänliikkeissä vierailen, niin että osaisi varata rahaa :)... Entä miten on yleisesti, ostaako kummisetä ja -täti tms. yhdessä lusikan, vai ostaako kumpikin omansa, vai kuinka menee? Itselläni ei ole kuin yksi, mutta omat kummitäti ja -setä olivat aviopari. Nyt vain pohdiskelen, että kun itsestä tulee kummitäti, enkä tunne yhtään tuota kummisetää (mitä joskus jossain juhlissa olen "hei" sanonut...), niin onko kauhea etikettivirhe tai jotain, jos lapsi saa kaksi kummilusikkaa? En tiedä tälläisista, joten anteeksi jos kyselen tyhmiä :D

6

5764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieno muisto on

      Kummilusikan hinta vaihtelee 10-25 e välillä, noin. En muista ihan tarkkaan. Kaiverrukset yleensä tingitään kaupan päälle. Jos ei saa, sitten vanhemmat itse huolehtivat kaiverruksista. Meillä kastajaisvieraat eivät olleet osanneet kysyä kaiverruksia kaupan päälle, niin kiva lisälasku tuli, kun kaikki vietiin kaiverrutettavaksi : ( Itse kyllä aina kysyn.

      Jotkut sanovat vanhemmille suoraan, että "mä tuon kummilusikan/rippiristin" ja toivovat,et vanhemmat välittää terveiset toiselle kummille, jos ei itse tunne toista kummia. Eikä kaksi kummilusikkaa ole katastrofi. On niitä huomattavasti huonompiakin kastelahjoja olemassa.

      • Kummi3

        Kummilusikoiden hinnat on n.75 euroo. Tarjouksessa saattaa olla halvempia. Kiinnostaisi tietää mistä saa lusikoita 10-25 €???????????


      • kummiton...
        Kummi3 kirjoitti:

        Kummilusikoiden hinnat on n.75 euroo. Tarjouksessa saattaa olla halvempia. Kiinnostaisi tietää mistä saa lusikoita 10-25 €???????????

        kai joku kalevala-lusikka tms maksaakin, mutta ei kaikki. ehkä ei ihan 10-25 eurolla saa mutta alle 40 euroa kuitenkin.


      • muovista lusikkaa

        sillä itse maksoin siitä oikesta kumjmilusikasta jimbossa 80euroa,,,


    • mapee

      kummilusikka on sylikummin lahja ja muut ostaa sitten jotain muuta. Kannattaa kysellä vaikka vanhemmilta asiaa jos on epävarma.

    • ---

      Sylikummi ostaa kummilusikan. Itse olen molemmilla kerroilla varmistanut vanhemmilta, haluavatko he kummilusikan vauvalleen lahjaksi. Viimeksi kuukausi sitten ostin eräästä liikkeestä lusikan, joka maksoi reilusti yli 40 euroa tarjouksen kanssa. 10 eurolla et hopealusikoita saa. Eli normaalihinta on varmaan tosiaan noin 70 euroa. Liikkeessä oli myös erinomainen palvelu: vanhemmat soittivat sinne lapsen nimen, joka kaiverrettiin lusikkaan valmiiksi, eikä kukaan saanut (minäkään) nimeä selville ennen ristiäisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe