kummilusikan hinta?

mjörsmjörs

Paljonkohan tuollaisen ihan perinteisen kummilusikan hinta mahtaa olla, noin suunnilleen (kaiverruksen kanssa)? Tosi harvoin kun kultasepänliikkeissä vierailen, niin että osaisi varata rahaa :)... Entä miten on yleisesti, ostaako kummisetä ja -täti tms. yhdessä lusikan, vai ostaako kumpikin omansa, vai kuinka menee? Itselläni ei ole kuin yksi, mutta omat kummitäti ja -setä olivat aviopari. Nyt vain pohdiskelen, että kun itsestä tulee kummitäti, enkä tunne yhtään tuota kummisetää (mitä joskus jossain juhlissa olen "hei" sanonut...), niin onko kauhea etikettivirhe tai jotain, jos lapsi saa kaksi kummilusikkaa? En tiedä tälläisista, joten anteeksi jos kyselen tyhmiä :D

6

5779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieno muisto on

Kummilusikan hinta vaihtelee 10-25 e välillä, noin. En muista ihan tarkkaan. Kaiverrukset yleensä tingitään kaupan päälle. Jos ei saa, sitten vanhemmat itse huolehtivat kaiverruksista. Meillä kastajaisvieraat eivät olleet osanneet kysyä kaiverruksia kaupan päälle, niin kiva lisälasku tuli, kun kaikki vietiin kaiverrutettavaksi : ( Itse kyllä aina kysyn.

Jotkut sanovat vanhemmille suoraan, että "mä tuon kummilusikan/rippiristin" ja toivovat,et vanhemmat välittää terveiset toiselle kummille, jos ei itse tunne toista kummia. Eikä kaksi kummilusikkaa ole katastrofi. On niitä huomattavasti huonompiakin kastelahjoja olemassa.

• Kummi3

Kummilusikoiden hinnat on n.75 euroo. Tarjouksessa saattaa olla halvempia. Kiinnostaisi tietää mistä saa lusikoita 10-25 €???????????

• kummiton...
        Kummi3 kirjoitti:

Kummilusikoiden hinnat on n.75 euroo. Tarjouksessa saattaa olla halvempia. Kiinnostaisi tietää mistä saa lusikoita 10-25 €???????????

kai joku kalevala-lusikka tms maksaakin, mutta ei kaikki. ehkä ei ihan 10-25 eurolla saa mutta alle 40 euroa kuitenkin.

• muovista lusikkaa

sillä itse maksoin siitä oikesta kumjmilusikasta jimbossa 80euroa,,,

• mapee

kummilusikka on sylikummin lahja ja muut ostaa sitten jotain muuta. Kannattaa kysellä vaikka vanhemmilta asiaa jos on epävarma.

• ---

Sylikummi ostaa kummilusikan. Itse olen molemmilla kerroilla varmistanut vanhemmilta, haluavatko he kummilusikan vauvalleen lahjaksi. Viimeksi kuukausi sitten ostin eräästä liikkeestä lusikan, joka maksoi reilusti yli 40 euroa tarjouksen kanssa. 10 eurolla et hopealusikoita saa. Eli normaalihinta on varmaan tosiaan noin 70 euroa. Liikkeessä oli myös erinomainen palvelu: vanhemmat soittivat sinne lapsen nimen, joka kaiverrettiin lusikkaan valmiiksi, eikä kukaan saanut (minäkään) nimeä selville ennen ristiäisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7790
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4494
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3737
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3098
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2642
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2576
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2276
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2049
    Aihe