Hyvä pienoispistooli

Harkitsen ostoa

Eli minkä merkkinen kannattaa ostaa ?
Ajattelin seuraavia ominaisuuksia:
- kestävyys, ei mikään muovilelu
- tarkkuus maaliammuntaan, tähtäimien säädettävyys
- käteensopivuus
- itselataava, vai revorveri
- toimintavarmuus, mahdolliset lataushäiriöt
- hinta / laatusuhde

Ja onko 22.sta mihinkään, vaan pitäisikö harkita ysimillistä suoraan, kun nuo hinnatkin näyttävät olevan suunnilleen samoissa?

21

9528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erik Edelman-Ihalaene

      Ee varmaa tuo epätarkka Sig Sauer Mosquito kääkkää. Ostappa sitte Margolin. Halapa, teräksine ja kalujakkii mukana.

      • vaihtoehto

        Yksi ihan varteenotettava vaihtoehto voisi olla Rugerin MK II/III.

        Kyseessä on siis 22lr oleva itselataava pistooli, jota on monessakin arvostelussa kehuttu, mutta tosin hintaahan ko aseella on n. 800e

        Mutta älä ainakaan osta Waltherin P22 tai Sig sauerin moskiittoa, siinä on kaksi sellaista lelua joilla ei tee yhtään mitään (itse olen tuollaisen waltterin joskus omistanut...)

        Ja mitä tuohon 9mm vaiko 22lr juttuun tulee, niin ekaksi aseeksi ehdottomasti 22lr, sillä on parempi opetella ampumaan ja siihen on vielä jonkinlainen mahdollisuus saada lupakin (tosin katsotaan nyt tämän "case jokelan jälkeen"...)


      • omasta mielestäni
        vaihtoehto kirjoitti:

        Yksi ihan varteenotettava vaihtoehto voisi olla Rugerin MK II/III.

        Kyseessä on siis 22lr oleva itselataava pistooli, jota on monessakin arvostelussa kehuttu, mutta tosin hintaahan ko aseella on n. 800e

        Mutta älä ainakaan osta Waltherin P22 tai Sig sauerin moskiittoa, siinä on kaksi sellaista lelua joilla ei tee yhtään mitään (itse olen tuollaisen waltterin joskus omistanut...)

        Ja mitä tuohon 9mm vaiko 22lr juttuun tulee, niin ekaksi aseeksi ehdottomasti 22lr, sillä on parempi opetella ampumaan ja siihen on vielä jonkinlainen mahdollisuus saada lupakin (tosin katsotaan nyt tämän "case jokelan jälkeen"...)

        tuo ruger mkII on loistava pyssy ensialkajalle. kestävä ja toimintavarma.


    • Zyrppa

      Itse suosittelen Browning Buckmarkia.

      Terästä(?), melko tarkka, sopii käteen todella hyvin (ainakin Plus malli jossa puinen kahva), itselataava ja toimii hyvin.

    • Testi oli aikoinaan jossain lehdessä ja vastakkain olivat RugerMkII/Margolin/Browning Buckmark.

      Margolin voitti testin.

      Myöhemmin jos meinaat hommata isomman, esim. ysin, niin Buckmarkissa on eniten tuntumaa normaaleiden pistoolien suuntaan. Itse ostan 1. pistoolikseni ysin, sanokoon nimismies mitä tahansa. Perusteet löytyy ja esteitä ei ole. Lajilla on vaatimuksensa.

      .22LR aseissa ei kiinnosta juuri mikään, mutta jos sattuisin jostain löytämään Buckmarkista väännetyn kiväärin, niin ostaisin sen heti vaikka viimeisillä hernekeittorahoillani.

      Kannattaa harkita myös harvinaisia .17HMR tai .17Mach2 revolvereita. Ovat kuulemma älyttömän tarkkoja. Ammunnalle tosin tulee lisää hintaa .22LR verrattuna.

    • Harkitsen ostoa

      Vastauksenne selvittivät asiaa melkoisesti, mutta onko tuo Margolin sama kuin esim. tarjolla oleva
      0195X Margo niklattu, olisi tosi halpa pyssy alkajaisiksi 198e ?

      • hillbergmounting

        Eevät ookkaa samoja Margo ja Margolin. Tehas sama. Margo pienemp ja enemp hupipyssy. Ruugeriloette ja Browninkiloette hinnoella sua kummannii Margolini ja Margon. (Margoliinilla soettaa ku mandoliinilla).


    • Aloittava

      Ostin tänään CZ 85:n koska sellainen sattui olemaan kaupassa myytävänä (asun paikassa jossa bensa-asemalla ei välttämättä ole myytävänä bensaa jne.) Olin kyllä jo pitempään katsellutkin lähinnä pistooleja ja nyt pamautin kun sattui sopiva kohdalle.

      Ostin kyllä sian säkissä koska olen vain muutaman laukauksen ampunut pistoolilla. Intissä kyllä rynkyllä ja kiväärillä ja siviilissä minulla on ollut haulikko.

      Mitä mieltä porukat CZ 85:stä? Sen kaliiberi on 9mm Makarov, mitähän se tarkoittaa? Kooltaan ase on mukavan pieni eikä niinkuin muut 9mm tykit. Hinnaksi tuli verovapaana ja dollareilla ostettuna n. 390 euroa. Oliko kallis? Lupaakaan ei tarvita, sen kuin marssii kauppaan ja lyö rahat tiskiin. Vaikka täällä on pyssyn hankinta näinkin helppoa niin ei tunnu tapahtuvan mitään massamurhia Suomen ja USAn malliin. Täällä kehitysmaassa ihmiset ehkä ovat mieleltään terveempiä, tai kun ei ole rahaa ostaa aseita niin tapetaan naapuri machetella.

      • Aloitteleva

        Vedetääs takaisin sen verran että ostamani ase onkin CZ 83. Pieniä näyttävät erot olevan eri mallien välillä, ja niitä malleja on netissä kymmeniä-satoja.

        Ensimmäisen päivän perusteella olen tosi tyytyväinen kasikolmoseen. Se ei ole mikään 22-hernepyssy mutta ei myöskään kymmenkiloinen 9mm-mörssäri.


      • Igor Tsernomyrdin
        Aloitteleva kirjoitti:

        Vedetääs takaisin sen verran että ostamani ase onkin CZ 83. Pieniä näyttävät erot olevan eri mallien välillä, ja niitä malleja on netissä kymmeniä-satoja.

        Ensimmäisen päivän perusteella olen tosi tyytyväinen kasikolmoseen. Se ei ole mikään 22-hernepyssy mutta ei myöskään kymmenkiloinen 9mm-mörssäri.

        Se on sun ongelma jos asut afrikassa.


      • hillbergmounting
        Igor Tsernomyrdin kirjoitti:

        Se on sun ongelma jos asut afrikassa.

        Poeka assuu Heenäveellä luostari vastapiätä. CZ:ä ei ees sua 9mm makaroffina. Miks siellä ei sua bensoo ennee huoltikselta? Ol tietennii pohjavesalueella ja tankit hiissattii hemmeti kuusee. Poojalta voes kysyvä onkoo tikkataaluennätys parantuna sitte toessakesän. Navettaa männessää aena nakkoo tikat taaluun.


      • Aloitteleva kirjoitti:

        Vedetääs takaisin sen verran että ostamani ase onkin CZ 83. Pieniä näyttävät erot olevan eri mallien välillä, ja niitä malleja on netissä kymmeniä-satoja.

        Ensimmäisen päivän perusteella olen tosi tyytyväinen kasikolmoseen. Se ei ole mikään 22-hernepyssy mutta ei myöskään kymmenkiloinen 9mm-mörssäri.

        Varmaan löytyy 83-selle? Ellen väärin muista niin 83:nen on taskuase ja cal on: 7,65 Browning, oon nääs ampunut tuomosella vehkeellä aika paljon mutta saatan muistaa väärinkin.


      • Lalaika
        raitis kirjoitti:

        Varmaan löytyy 83-selle? Ellen väärin muista niin 83:nen on taskuase ja cal on: 7,65 Browning, oon nääs ampunut tuomosella vehkeellä aika paljon mutta saatan muistaa väärinkin.

        Kasikolmonen on taskuase ja kaliberiltaan 7,65 short magnum.


      • Nra rulez OK

      • hillbergmounting
        Lalaika kirjoitti:

        Kasikolmonen on taskuase ja kaliberiltaan 7,65 short magnum.

        onnii .380 automatikki.


      • hillbergmounting
        Nra rulez OK kirjoitti:

        Hejsan!!1
        Aloittelisin pienoispistooli ammuntaa ja
        olen päätynyt amt backup:iin. http://www.gundirectory.com/more.asp?gid=20011&gun=Pistol
        Onko kokemuksia. Olisi ainakin riittävän pienoispistooli.

        .25- kaliperine hävvii .22LR:le männe tulle. No mitäpä näestä. Ee oo teellä pislareita, eekä tule olemaa tuommosija taskuasseeta.


      • hillbergmounting
        hillbergmounting kirjoitti:

        onnii .380 automatikki.

        Lalaikka koeralle.


      • Aloitteleva
        Aloitteleva kirjoitti:

        Vedetääs takaisin sen verran että ostamani ase onkin CZ 83. Pieniä näyttävät erot olevan eri mallien välillä, ja niitä malleja on netissä kymmeniä-satoja.

        Ensimmäisen päivän perusteella olen tosi tyytyväinen kasikolmoseen. Se ei ole mikään 22-hernepyssy mutta ei myöskään kymmenkiloinen 9mm-mörssäri.

        Tänään siis ensimmäiset laukaukset uudella CZ 83:lla. Ensivaikutelmien perusteella vastaan alkuperäisiin kysymyksiin:

        "Eli minkä merkkinen kannattaa ostaa ?
        Ajattelin seuraavia ominaisuuksia:
        - kestävyys, ei mikään muovilelu?
        CZ 83 mainostetaan kestävänä aseena, eikä se tosiaan ole mikään muovilelu vaan kunnon rautamötikkä
        - tarkkuus maaliammuntaan, tähtäimien säädettävyys?
        CZ 83 on ilmeisen tarkka, sitä mainostetaan tarkaksi myös nopeassa, vaistonvaraisessa ammunnassa. Kerron tästä ominaisuudesta ja sen tarpeesta nykyisessä asuinpaikassani myöhemmin lisää. Tähtäimen säädettävyydestä en vielä osaa sanoa.
        - käteensopivuus?
        CZ 83 on erittäin käteensopiva, sopivan kokoinen taskuase
        - itselataava, vai revorveri?
        CZ 83 näyttää lataavan itse
        - toimintavarmuus, mahdolliset lataushäiriöt?
        CZ 83 on mainostettu erittäin varmana mutta kai revolveri on aina varmatoimisin
        - hinta / laatusuhde?
        CZ 83 hinta/laatusuhde erinomainen. Maksoin omastani about 390 euroa. Ostakaa pojat CZ 83!


      • Aloitteleva kirjoitti:

        Tänään siis ensimmäiset laukaukset uudella CZ 83:lla. Ensivaikutelmien perusteella vastaan alkuperäisiin kysymyksiin:

        "Eli minkä merkkinen kannattaa ostaa ?
        Ajattelin seuraavia ominaisuuksia:
        - kestävyys, ei mikään muovilelu?
        CZ 83 mainostetaan kestävänä aseena, eikä se tosiaan ole mikään muovilelu vaan kunnon rautamötikkä
        - tarkkuus maaliammuntaan, tähtäimien säädettävyys?
        CZ 83 on ilmeisen tarkka, sitä mainostetaan tarkaksi myös nopeassa, vaistonvaraisessa ammunnassa. Kerron tästä ominaisuudesta ja sen tarpeesta nykyisessä asuinpaikassani myöhemmin lisää. Tähtäimen säädettävyydestä en vielä osaa sanoa.
        - käteensopivuus?
        CZ 83 on erittäin käteensopiva, sopivan kokoinen taskuase
        - itselataava, vai revorveri?
        CZ 83 näyttää lataavan itse
        - toimintavarmuus, mahdolliset lataushäiriöt?
        CZ 83 on mainostettu erittäin varmana mutta kai revolveri on aina varmatoimisin
        - hinta / laatusuhde?
        CZ 83 hinta/laatusuhde erinomainen. Maksoin omastani about 390 euroa. Ostakaa pojat CZ 83!

        "- kestävyys, ei mikään muovilelu?
        CZ 83 mainostetaan kestävänä aseena, eikä se tosiaan ole mikään muovilelu vaan kunnon rautamötikkä"

        Olen kuullut, että pistooleista juuri zetorit tulevat useimmin silmille.


      • zetoristin naapuri
        k0rh0nen kirjoitti:

        "- kestävyys, ei mikään muovilelu?
        CZ 83 mainostetaan kestävänä aseena, eikä se tosiaan ole mikään muovilelu vaan kunnon rautamötikkä"

        Olen kuullut, että pistooleista juuri zetorit tulevat useimmin silmille.

        Monesta otsasta on zetorin luisti löytynyt.


      • k0rh0nen
        zetoristin naapuri kirjoitti:

        Monesta otsasta on zetorin luisti löytynyt.

        Würth merkkisestä liikkeestä saa helvetin hyvin istuvia suojalaseja. Sopivat erinomaisesti silmälasien käyttäjille.

        En tosin tiedä kestävyydestä, pitäisi joskus testata. Tietäisi vaan, miltä matkalta REKYYLIN testiukot aina laseja ampuvat, niin olisi vertailukelpoinen tulos.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      274
      3020
    2. 201
      2866
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      70
      2454
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      218
      1929
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1368
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1202
    Aihe