Onko kukaan tuonut venettä Saksasta tai Usasta? Usan hinnat on halpoja mutta CE-merkinnät ym. mietityttää.
Tuonti ulkomailta
15
1914
Vastaukset
- Nimimerkki
Jos ostat veneen saksasta niin turha on pohtia onko veneessä CE-merkintä vai ei. Jos päätät kuitenkin syystä tai toisesta hankkia veneen EU:n ulkopuolelta, niin silloin on syytä selvittää kuinka paljon CE-sertifioinnin hinnaksi tulee.
Mitään tulleja yms. on turha edes ajatella EU:n sisällä (koskee lähinnä vaan autoja). - muistaakseni
Kipparissa tai Vene-lehdessä oli juttu yksityiskohtaisesti kun joku oli tuonut veneen USA:sta. Kovasti tuntui olleen vaikeuksia vähän joka hommassa. Olikohan vuos sitten tai jotain???
- muisti_tikku
Joo mutta se oli kauhee laiva, joku 20-metrinen vanha puuruuhi joka meni paskaksi matkalla. Ei yllätys se oli jostain 1900-luvun alkupuolelta, varmaan läpimätä.
- Aloitteleva venenainen
muisti_tikku kirjoitti:
Joo mutta se oli kauhee laiva, joku 20-metrinen vanha puuruuhi joka meni paskaksi matkalla. Ei yllätys se oli jostain 1900-luvun alkupuolelta, varmaan läpimätä.
Saksan ostossa ei liene ongelmia mutta Usasta ostettaessa voi olla, jos ei CE-merkintää niin jälkisertifiointi ehkä mahdollinen mutta kuinka varmuudella se on mahdollista jälkisertifioida? Mitkä asiat siihen vaikuttaa että sertifioinnin voi suorittaa jälkikäteen?
- muistaakseni
muisti_tikku kirjoitti:
Joo mutta se oli kauhee laiva, joku 20-metrinen vanha puuruuhi joka meni paskaksi matkalla. Ei yllätys se oli jostain 1900-luvun alkupuolelta, varmaan läpimätä.
Tuon lotjan lisäksi oli uudenkin tehdastekoisen veneen tuonnista juttusarja. Jostain ainakin luin. Käsiteltiin just noita asioita.
Vai untako lienen nähnyt. - Etsivä löytääää
Aloitteleva venenainen kirjoitti:
Saksan ostossa ei liene ongelmia mutta Usasta ostettaessa voi olla, jos ei CE-merkintää niin jälkisertifiointi ehkä mahdollinen mutta kuinka varmuudella se on mahdollista jälkisertifioida? Mitkä asiat siihen vaikuttaa että sertifioinnin voi suorittaa jälkikäteen?
http://veps.fma.fi/portal/page/portal/veneily/rakenne_varusteet/huvivenedirektiivi
http://veps.fma.fi/portal/page/portal/veneily/rakenne_varusteet/ce_merkinta
http://www.vtt.fi/services/all/all_4/huvivenedirektiivi.jsp
http://www.vinces.fi/brokerage/ce.htm
http://www.fma.fi/palvelut/tietopalvelut/tiedotteet/show.php?id=24
Kysyppä noilta joltakin niin ei tarvihe arvailla
- Suosittelen !
Ostin veneen Saksasta keväällä. Veneeni on käytännössä uusi, ollut ennen hallintaani tuloa esittelyveneenä ja käynyt kaksilla messuilla.
Vene oli siis käytetty, joten veneestäni ei pitänyt maksaa tullimaksuja.
EU-aluelta hankitusta käytetystä veneestä, josta on alv maksettu johonkin EU-maahan ei tarvitse maksaa sitä enään Suomeen. Käytetyn veneen kriteeri taitaa olla 3 kk ikää ja 100 h käyttöä.
Itse purjehdin veneeni Suomeen, aikaa meni vajaa viikko ja hinta eroa vastaavaan Suomessa toimitettavaan veneeseen tuli yli 10000 € ! Voin suositella !etsimään veneitä Euroopasta ja vertailemaan suomen hintoihin, kannattanee useimmiten.
Euroopasta pitäisi kyllä löytyä kaikille sopiva ja kelvollinen vene, koska niitä on tarjolla hyvin paljon,eikä kannattane lähteä valtamerien taakse.
Tarvitessanne siirtoapua niin kirjoitelkaa minulle.- hoh hoh
Ei Saksasta tulevasta tavarasta mitään tullia makseta kuten ei silloinkaan makseta tullia jos haet veneesi Kuopiosta Turkuun.
- juurope
Juha58 kirjoitti:
etsimään veneitä Euroopasta ja vertailemaan suomen hintoihin, kannattanee useimmiten.
Euroopasta pitäisi kyllä löytyä kaikille sopiva ja kelvollinen vene, koska niitä on tarjolla hyvin paljon,eikä kannattane lähteä valtamerien taakse.
Tarvitessanne siirtoapua niin kirjoitelkaa minulle.Onhan sitä Euroopassa paljon veneitä kyllä, mutta kyllä tuo dollarin kurssi pistää himoitsemaan venettä myös rapakon takaa.
- ajattelee, USA;ssa valikoima
Juha58 kirjoitti:
etsimään veneitä Euroopasta ja vertailemaan suomen hintoihin, kannattanee useimmiten.
Euroopasta pitäisi kyllä löytyä kaikille sopiva ja kelvollinen vene, koska niitä on tarjolla hyvin paljon,eikä kannattane lähteä valtamerien taakse.
Tarvitessanne siirtoapua niin kirjoitelkaa minulle.sata- jos ei tuhatkertainen Eurooppaan nähden.
- mikäli
hoh hoh kirjoitti:
Ei Saksasta tulevasta tavarasta mitään tullia makseta kuten ei silloinkaan makseta tullia jos haet veneesi Kuopiosta Turkuun.
Ja tullihan maksetaan Suomeen jos tuot yrityksen nimissä veneen Saksasta
- oli sitten kysymys
mikäli kirjoitti:
Ja tullihan maksetaan Suomeen jos tuot yrityksen nimissä veneen Saksasta
yrityksestä tai yksityisestä.
- hoh hoh
mikäli kirjoitti:
Ja tullihan maksetaan Suomeen jos tuot yrityksen nimissä veneen Saksasta
No eikö mies (vai lapsiko) ymmärrä selvää tekstiä.
Saksasta tavara tulee samoin ilman tullia kuin Kuopiostakin. - hoh hoh
hoh hoh kirjoitti:
No eikö mies (vai lapsiko) ymmärrä selvää tekstiä.
Saksasta tavara tulee samoin ilman tullia kuin Kuopiostakin.Sotketko kenties ALV:iin. Sen maksaminen on eri asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä551553- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231228- 1401044
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602