Tulipa ostettua tuollainen isohko Garretti jossa on kiinteä hukkaportti, mutta hukkaportin kellolle ei ole sitä painenippaa kompura kotelossa. Eikö se kuuluisi olla siinä kompurakotelossa? Poraanko reiän kompurakotelooon ja teen kierteet siihen vai miten homma hoidetaan?
Entä ahtopaineen säätely. Tapahtuuko se siten, että laitan kellolle menevään letkuun turboruuvin?
Missä kohtaa downpipessä on lambdan paikka?
Garrett kysymyksiä,ym.
8
3928
Vastaukset
- joissakin
joissakin on siinä turbosta lähtevässä letkussa se vasta mikä menee siihen kelloon se paine ja kello siten päästää läppää auki mikä on sitten sen kellon arvo..
ja pensa vehkeessä itellä oli muutaman kymmenen senttii turbon jälkee siinä pakoputkessa se lampra anturin paikka eli ei tuohon sovi mennä porailemaan lisäreikii tuohon turboon..
ja jos haluat paineita lisää niin toteuttaa erillisellä venttiilillä että unohtaa tuon kellon vallan.- GT37
Eikö se ole sama porata kompurakotelon kaulaan se reikä ja sitten ruuvata nippa siihen, niin ainakin muissa näkemissäni turboissa on ollut. Tai yks vaihtoehto on ottaa imusarjasta paine, mutta toimiikohan oikein?
Jos ja kun laitan kellolle menevään letkuun turbo ruuvin, niin sillähän voin säätää paineen tarkasti joten aina ei tarvi olla maksimi paineet käytössä riippuen kellon arvosta.
Näin minä suunnittelin. - kello.
GT37 kirjoitti:
Eikö se ole sama porata kompurakotelon kaulaan se reikä ja sitten ruuvata nippa siihen, niin ainakin muissa näkemissäni turboissa on ollut. Tai yks vaihtoehto on ottaa imusarjasta paine, mutta toimiikohan oikein?
Jos ja kun laitan kellolle menevään letkuun turbo ruuvin, niin sillähän voin säätää paineen tarkasti joten aina ei tarvi olla maksimi paineet käytössä riippuen kellon arvosta.
Näin minä suunnittelin.jos kellolle menevään letkuun laitat venttiilin niin et tarvi periaatteessa koko kelloa kuin paine katoaa siitä sun venttiilistä noin periaatteessa ja siten saat enempi painetta kuin tuon kellon arvo on . itellä on tulpattu tuo kello pois käytöstä ja hyvin pelittää kun on pieni turbo niin ei oo paljoo painettakaa.
jos siihen turpiinikoteloon teet sen reijän sisäkehälle niin sielä pienempi paine ja ulkokehällä isompi vaik ei uskoisi ja suosittelen et siihen paineistettuun letkuun tai imusarjaan se paine lähtö venttiilille..ja ite oon meinannu laittaa isomman turpon ja painekello hyttiin ja siihen säädettävä ohivirtaus venttiili eli saa paineita puotettuu hytistä käsin vääntäen venttiiliä , niitä taitaa olla kyllä sellasiikin et saa letkut olla konehuoneessa ja säätö suoriutuu silti ohjaamostakäsin.
mutta kunhan ei ahnehdi liikaa paineita et ei kone pamaha.. - GT37
kello. kirjoitti:
jos kellolle menevään letkuun laitat venttiilin niin et tarvi periaatteessa koko kelloa kuin paine katoaa siitä sun venttiilistä noin periaatteessa ja siten saat enempi painetta kuin tuon kellon arvo on . itellä on tulpattu tuo kello pois käytöstä ja hyvin pelittää kun on pieni turbo niin ei oo paljoo painettakaa.
jos siihen turpiinikoteloon teet sen reijän sisäkehälle niin sielä pienempi paine ja ulkokehällä isompi vaik ei uskoisi ja suosittelen et siihen paineistettuun letkuun tai imusarjaan se paine lähtö venttiilille..ja ite oon meinannu laittaa isomman turpon ja painekello hyttiin ja siihen säädettävä ohivirtaus venttiili eli saa paineita puotettuu hytistä käsin vääntäen venttiiliä , niitä taitaa olla kyllä sellasiikin et saa letkut olla konehuoneessa ja säätö suoriutuu silti ohjaamostakäsin.
mutta kunhan ei ahnehdi liikaa paineita et ei kone pamaha..Niinno jos laitan pelkän suoran letkun kellolle niin silloinhan kone posahtaa ennemmin tai myöhemmin jos vaikka kello sallii maksimi paineeksi 1.7bar eli kyllä mun mielestä siihen tarvii väliin sen säätimen. Jos otan kellon kokonaan pois niin loppuu ahtomittarista asteikot eli POKS. Jos ei vaan laita ulkopuolista hukkista.
Nämä mun ajatukset tulee tuosta mun nykytekniikasta jossa on pikkuturbo. Siinä on kellolle menevässä letkussa säätöruuvi. Jos ruuvaa kokonaan kiinni, silloin ahtopaine 0.5bar. Jos taas kokonaan auki, silloin ahtopaine 1.7bar.
No onneksi on aikaa suunnitella kaikki toimivaksi. - yks pelle
GT37 kirjoitti:
Näin minä suunnittelin.minun mielestäni ei ole sama mitataanko paine imusarjalta juuri ennen kun se menee sisälle koneeseen vaiko ennen kaikkia putki härveleitä ja välijähdyttimiä jotka aiheuttavat virtausvastuksia.
- se paine
GT37 kirjoitti:
Näin minä suunnittelin.kellolle imusarjasta. sillä venttiilillä saat paineet säädettyä isommaksi kuin mitä kellon "oletus" paine on.
- yks vaan
Jos siinä on kerta intekroitu portti ni mikäs siinä kellon ja portin välissä on?????? eiköhä sinä ole tanko??? ja siinä on yleensä kierteet ja lukitus mutteri... kun muuttaa sen tangon pituutta kiertämällä sitä pidemmäksi tai lyhyemmäksi ni joha paineet muuttuu... Imusarjasta voi huoletta ottaa sen ohjaus paineen... Jos haluaa välttämättä laittaa ruuvin siihen et saa paineita säädettyy sisältä ni laittaa vain sen hanan imusarjalta portin kellolle menevään letkuun.... Kannattaa käyttää TARKKUUS PAINEEN SÄÄDINTÄ. on meinaa tarkka.. ite käytän kyseistä säädintä.. Lambdan paikka on 10-30 cm Ahtimesta. Riippuu miten paljon on tilaa laittaa, mut toi on niinku nyrkki sääntö sille.
- GT37
Noniin, siinä tuliki asiat julki. Eli imusarjasta voin ottaa paineen. Juu pitäähän se ruuvi olla, ettei tarvitse aina pellin alle lähteä listalenkkiä heiluttamaan...Kiitoksia vaan kommentista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621562Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271522Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251242- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1741087Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3101027- 781026