Olisi ystävän juhlat tulossa... uskallanko ottaa alkoholia yhtään kun on nivelreumaan lääkitys?
Reuma ja alkoholi
10
16691
Vastaukset
- ohi on
Mulle alkoholi tekee hirvittävät kivut.
- YepYep
juurikaan mitään vaikutusta jos ottaa kuppia (enemmän tai vähemmän). No kännissähän reumaoireet vähenee heh niin ja syön reumalääkkeitä (lähes niitä kaikkia). Niiden ei pitäisi vaikuttaa millään tavalla kun eivät ole kolmiolääkkeitä, mutta tämäkin voi olla yksilöllistä.
- Hissukka
Reumalääkkeet ja itse tauti on vähentänyt alkoholin käyttöä. Tekisi mieli ottaa, mutta seuraavana päivänä nivel- ja lihaskivut kahta kauheammat. Erityisesti punaviini aiheuttaa säkyjä, pari kirkasviinasta drinkkiä ei niinkään. olen miettinyt, että lisääkö alkoholi lääkkeiden sivuoireita?
- erästaasvain
Mulla kestää jonkin sortin krapula viikon vaikka en paljon en olisi juonutkaan. Olo ei ole normaali ja heikottaa. Olen 27 vuotias eli ei vielä vanhuudenkaan pitäisi vaivata.
- reumaatikko
itte ainakin olen ranteesta heti seuraavana aamuna ihan sikakipeä (oikea ranne leikattu, silti kipuilee, koska tuho jatkuu vaan). Aloitin toissa päivänä Arava- lääkkeen ja sitä pitää ottaa päivittäin se 20 mg tabu ja sitä myöten alkoholikin on pannassa.
Meinasin tarkkailla muutamat turvakokeet nyt ekaks ja jos lääke tekee pienestikään hallaa maksa-arvoille, en ota tippaakaan alkoholia, mutta mikäli arvot ok, uskallan saunassa yhden siiderin maistaa. :) - sahu
Itellä ollut nivelreuma jo n.10v, lääkityksenä salazopyrin, arava, kortisoni ja humira. Olen ottanut alkoholia mutten ole huomannu mitään vaikutuksia. En osaa sanoa vaikuttaako naisille toisella tavalla.
- totta toinen puoli
Kyllähän se on selvää, että maksa-arvot nousevat alkoholin käytön vuoksi. Lääkkeet kun nostavat maksa-arvoja.
- Anonyymi
uskallanko ottaa muutamaa viinashottia, jos on nivelreuma ja lääkityksenä orenzia. onko muilla kokemusta tai tietoa, että miten se voi vaikuttaa. esim seuraavana päivänä kipuja yms?
- Anonyymi
Hyvä olisi harjoitella asiaa, viikko tai mieluummin kaksi noin merkittävän tapahtuman edellä on välttämätöntä.
Kaiken kokeneet ja osaavat eivät tuollaisia itsestäänselvyyksiä edes kyselisi! - Anonyymi
oon just täyttääs 18 enkä oo enne juonu. nii en tiiä miten isoi reagtioit yms saan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768792Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per593311- 382664
- 272211
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182195Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto372190- 131927
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151743- 681705
- 181629