Reuma ja alkoholi

Hiljattain diagnosoitu

Olisi ystävän juhlat tulossa... uskallanko ottaa alkoholia yhtään kun on nivelreumaan lääkitys?

10

16250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohi on

      Mulle alkoholi tekee hirvittävät kivut.

    • YepYep

      juurikaan mitään vaikutusta jos ottaa kuppia (enemmän tai vähemmän). No kännissähän reumaoireet vähenee heh niin ja syön reumalääkkeitä (lähes niitä kaikkia). Niiden ei pitäisi vaikuttaa millään tavalla kun eivät ole kolmiolääkkeitä, mutta tämäkin voi olla yksilöllistä.

    • Hissukka

      Reumalääkkeet ja itse tauti on vähentänyt alkoholin käyttöä. Tekisi mieli ottaa, mutta seuraavana päivänä nivel- ja lihaskivut kahta kauheammat. Erityisesti punaviini aiheuttaa säkyjä, pari kirkasviinasta drinkkiä ei niinkään. olen miettinyt, että lisääkö alkoholi lääkkeiden sivuoireita?

    • erästaasvain

      Mulla kestää jonkin sortin krapula viikon vaikka en paljon en olisi juonutkaan. Olo ei ole normaali ja heikottaa. Olen 27 vuotias eli ei vielä vanhuudenkaan pitäisi vaivata.

    • reumaatikko

      itte ainakin olen ranteesta heti seuraavana aamuna ihan sikakipeä (oikea ranne leikattu, silti kipuilee, koska tuho jatkuu vaan). Aloitin toissa päivänä Arava- lääkkeen ja sitä pitää ottaa päivittäin se 20 mg tabu ja sitä myöten alkoholikin on pannassa.
      Meinasin tarkkailla muutamat turvakokeet nyt ekaks ja jos lääke tekee pienestikään hallaa maksa-arvoille, en ota tippaakaan alkoholia, mutta mikäli arvot ok, uskallan saunassa yhden siiderin maistaa. :)

    • sahu

      Itellä ollut nivelreuma jo n.10v, lääkityksenä salazopyrin, arava, kortisoni ja humira. Olen ottanut alkoholia mutten ole huomannu mitään vaikutuksia. En osaa sanoa vaikuttaako naisille toisella tavalla.

      • totta toinen puoli

        Kyllähän se on selvää, että maksa-arvot nousevat alkoholin käytön vuoksi. Lääkkeet kun nostavat maksa-arvoja.


    • Anonyymi

      uskallanko ottaa muutamaa viinashottia, jos on nivelreuma ja lääkityksenä orenzia. onko muilla kokemusta tai tietoa, että miten se voi vaikuttaa. esim seuraavana päivänä kipuja yms?

    • Anonyymi

      Hyvä olisi harjoitella asiaa, viikko tai mieluummin kaksi noin merkittävän tapahtuman edellä on välttämätöntä.
      Kaiken kokeneet ja osaavat eivät tuollaisia itsestäänselvyyksiä edes kyselisi!

    • Anonyymi

      oon just täyttääs 18 enkä oo enne juonu. nii en tiiä miten isoi reagtioit yms saan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2860
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2135
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe