Reuma ja alkoholi

Hiljattain diagnosoitu

Olisi ystävän juhlat tulossa... uskallanko ottaa alkoholia yhtään kun on nivelreumaan lääkitys?

10

16691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohi on

Mulle alkoholi tekee hirvittävät kivut.

• YepYep

juurikaan mitään vaikutusta jos ottaa kuppia (enemmän tai vähemmän). No kännissähän reumaoireet vähenee heh niin ja syön reumalääkkeitä (lähes niitä kaikkia). Niiden ei pitäisi vaikuttaa millään tavalla kun eivät ole kolmiolääkkeitä, mutta tämäkin voi olla yksilöllistä.

• Hissukka

Reumalääkkeet ja itse tauti on vähentänyt alkoholin käyttöä. Tekisi mieli ottaa, mutta seuraavana päivänä nivel- ja lihaskivut kahta kauheammat. Erityisesti punaviini aiheuttaa säkyjä, pari kirkasviinasta drinkkiä ei niinkään. olen miettinyt, että lisääkö alkoholi lääkkeiden sivuoireita?

• erästaasvain

Mulla kestää jonkin sortin krapula viikon vaikka en paljon en olisi juonutkaan. Olo ei ole normaali ja heikottaa. Olen 27 vuotias eli ei vielä vanhuudenkaan pitäisi vaivata.

• reumaatikko

itte ainakin olen ranteesta heti seuraavana aamuna ihan sikakipeä (oikea ranne leikattu, silti kipuilee, koska tuho jatkuu vaan). Aloitin toissa päivänä Arava- lääkkeen ja sitä pitää ottaa päivittäin se 20 mg tabu ja sitä myöten alkoholikin on pannassa.
      Meinasin tarkkailla muutamat turvakokeet nyt ekaks ja jos lääke tekee pienestikään hallaa maksa-arvoille, en ota tippaakaan alkoholia, mutta mikäli arvot ok, uskallan saunassa yhden siiderin maistaa. :)

• sahu

Itellä ollut nivelreuma jo n.10v, lääkityksenä salazopyrin, arava, kortisoni ja humira. Olen ottanut alkoholia mutten ole huomannu mitään vaikutuksia. En osaa sanoa vaikuttaako naisille toisella tavalla.

• totta toinen puoli

Kyllähän se on selvää, että maksa-arvot nousevat alkoholin käytön vuoksi. Lääkkeet kun nostavat maksa-arvoja.

• Anonyymi

uskallanko ottaa muutamaa viinashottia, jos on nivelreuma ja lääkityksenä orenzia. onko muilla kokemusta tai tietoa, että miten se voi vaikuttaa. esim seuraavana päivänä kipuja yms?

• Anonyymi

Hyvä olisi harjoitella asiaa, viikko tai mieluummin kaksi noin merkittävän tapahtuman edellä on välttämätöntä.
      Kaiken kokeneet ja osaavat eivät tuollaisia itsestäänselvyyksiä edes kyselisi!

• Anonyymi

oon just täyttääs 18 enkä oo enne juonu. nii en tiiä miten isoi reagtioit yms saan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8792
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      59
      3311
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      38
      2664
    4. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      27
      2211
    5. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2195
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      37
      2190
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1927
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1743
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      68
      1705
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18