Olisi ystävän juhlat tulossa... uskallanko ottaa alkoholia yhtään kun on nivelreumaan lääkitys?
Reuma ja alkoholi
10
18019
Vastaukset
- ohi onMulle alkoholi tekee hirvittävät kivut. 
- YepYepjuurikaan mitään vaikutusta jos ottaa kuppia (enemmän tai vähemmän). No kännissähän reumaoireet vähenee heh niin ja syön reumalääkkeitä (lähes niitä kaikkia). Niiden ei pitäisi vaikuttaa millään tavalla kun eivät ole kolmiolääkkeitä, mutta tämäkin voi olla yksilöllistä. 
- HissukkaReumalääkkeet ja itse tauti on vähentänyt alkoholin käyttöä. Tekisi mieli ottaa, mutta seuraavana päivänä nivel- ja lihaskivut kahta kauheammat. Erityisesti punaviini aiheuttaa säkyjä, pari kirkasviinasta drinkkiä ei niinkään. olen miettinyt, että lisääkö alkoholi lääkkeiden sivuoireita? 
- erästaasvainMulla kestää jonkin sortin krapula viikon vaikka en paljon en olisi juonutkaan. Olo ei ole normaali ja heikottaa. Olen 27 vuotias eli ei vielä vanhuudenkaan pitäisi vaivata. 
- reumaatikkoitte ainakin olen ranteesta heti seuraavana aamuna ihan sikakipeä (oikea ranne leikattu, silti kipuilee, koska tuho jatkuu vaan). Aloitin toissa päivänä Arava- lääkkeen ja sitä pitää ottaa päivittäin se 20 mg tabu ja sitä myöten alkoholikin on pannassa. 
 Meinasin tarkkailla muutamat turvakokeet nyt ekaks ja jos lääke tekee pienestikään hallaa maksa-arvoille, en ota tippaakaan alkoholia, mutta mikäli arvot ok, uskallan saunassa yhden siiderin maistaa. :)
- sahuItellä ollut nivelreuma jo n.10v, lääkityksenä salazopyrin, arava, kortisoni ja humira. Olen ottanut alkoholia mutten ole huomannu mitään vaikutuksia. En osaa sanoa vaikuttaako naisille toisella tavalla. - totta toinen puoliKyllähän se on selvää, että maksa-arvot nousevat alkoholin käytön vuoksi. Lääkkeet kun nostavat maksa-arvoja. 

- Anonyymiuskallanko ottaa muutamaa viinashottia, jos on nivelreuma ja lääkityksenä orenzia. onko muilla kokemusta tai tietoa, että miten se voi vaikuttaa. esim seuraavana päivänä kipuja yms? 
- AnonyymiHyvä olisi harjoitella asiaa, viikko tai mieluummin kaksi noin merkittävän tapahtuman edellä on välttämätöntä. 
 Kaiken kokeneet ja osaavat eivät tuollaisia itsestäänselvyyksiä edes kyselisi!
- Anonyymioon just täyttääs 18 enkä oo enne juonu. nii en tiiä miten isoi reagtioit yms saan 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset424935
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut183656
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693453
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012808
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862680
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302630
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161703
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161546
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2011438
- 1521321