Reuma ja alkoholi

Hiljattain diagnosoitu

Olisi ystävän juhlat tulossa... uskallanko ottaa alkoholia yhtään kun on nivelreumaan lääkitys?

10

17438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohi on

Mulle alkoholi tekee hirvittävät kivut.

• YepYep

juurikaan mitään vaikutusta jos ottaa kuppia (enemmän tai vähemmän). No kännissähän reumaoireet vähenee heh niin ja syön reumalääkkeitä (lähes niitä kaikkia). Niiden ei pitäisi vaikuttaa millään tavalla kun eivät ole kolmiolääkkeitä, mutta tämäkin voi olla yksilöllistä.

• Hissukka

Reumalääkkeet ja itse tauti on vähentänyt alkoholin käyttöä. Tekisi mieli ottaa, mutta seuraavana päivänä nivel- ja lihaskivut kahta kauheammat. Erityisesti punaviini aiheuttaa säkyjä, pari kirkasviinasta drinkkiä ei niinkään. olen miettinyt, että lisääkö alkoholi lääkkeiden sivuoireita?

• erästaasvain

Mulla kestää jonkin sortin krapula viikon vaikka en paljon en olisi juonutkaan. Olo ei ole normaali ja heikottaa. Olen 27 vuotias eli ei vielä vanhuudenkaan pitäisi vaivata.

• reumaatikko

itte ainakin olen ranteesta heti seuraavana aamuna ihan sikakipeä (oikea ranne leikattu, silti kipuilee, koska tuho jatkuu vaan). Aloitin toissa päivänä Arava- lääkkeen ja sitä pitää ottaa päivittäin se 20 mg tabu ja sitä myöten alkoholikin on pannassa.
      Meinasin tarkkailla muutamat turvakokeet nyt ekaks ja jos lääke tekee pienestikään hallaa maksa-arvoille, en ota tippaakaan alkoholia, mutta mikäli arvot ok, uskallan saunassa yhden siiderin maistaa. :)

• sahu

Itellä ollut nivelreuma jo n.10v, lääkityksenä salazopyrin, arava, kortisoni ja humira. Olen ottanut alkoholia mutten ole huomannu mitään vaikutuksia. En osaa sanoa vaikuttaako naisille toisella tavalla.

• totta toinen puoli

Kyllähän se on selvää, että maksa-arvot nousevat alkoholin käytön vuoksi. Lääkkeet kun nostavat maksa-arvoja.

• Anonyymi

uskallanko ottaa muutamaa viinashottia, jos on nivelreuma ja lääkityksenä orenzia. onko muilla kokemusta tai tietoa, että miten se voi vaikuttaa. esim seuraavana päivänä kipuja yms?

• Anonyymi

Hyvä olisi harjoitella asiaa, viikko tai mieluummin kaksi noin merkittävän tapahtuman edellä on välttämätöntä.
      Kaiken kokeneet ja osaavat eivät tuollaisia itsestäänselvyyksiä edes kyselisi!

• Anonyymi

oon just täyttääs 18 enkä oo enne juonu. nii en tiiä miten isoi reagtioit yms saan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      144
      5800
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3586
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      122
      2815
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2498
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      29
      1939
    6. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      263
      1851
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      49
      1800
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1626
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1587
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1540
    Aihe