Miten varautua?

Tääonniintätä

Olen 18. raskausviikolla. Odotan esikois tupliani joten kokemus vauvamaailmasta on olematon. Nyt mietityttää, että mitäs siellä kotona pitäisi vauvojen tullessa olla?

Äitiyspakkauksia ajattelin ottaa 2 kpl ja toki ennalta tilataan vaunut ja autoon turvaistuimet. Olen myös ymmästänyt, että tuplien kohdalla kannattaa hankkia parit pienikokoiset potkuhousut tmv... Mutta entä muuta?

4

1193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaksoset 7kk

      Onnea kaksosraskaudestasi!
      Kokemuksesta kerrottakoon ettei tartte valmistautua ainakaan millään ihmehärveleillä ym... Pikkuvaatteita kannattaa varata muutamia ainakin, koska tapaavat syntyä etuajassa. Tulevat kuitenkin nopeasti pieniksi, ettei niitäkään paljon kannata hommata.
      Ostoslistalle myös pikkuvaippoja, pepputalkkia/perunajauhoja, pesupunkka, sängyt (meillä nukkuivat äitiyspakkauslaatikoissa 3kk ja sitten pinnasänkyihin), hoitopöytä tms., imetysliivit, liivinsuojuksia, itelle jälkivuodon takia yösiteitä, pakastimeen itelle valmisruokia (pääsee helpommalla)...
      Vaatteita ja leluja hommattiin kirpparilta, myös vaunut, sitterit, pinnasängyt ja auton turvakaukalot ostettiin käytettyinä. Kauppojen ilmoitustaulut toimii hyvin!
      Meillä käyttämättä on jääneet tutit ja tuttipullot, kun eivät niitä huolineet ollenkaan. Tässä jotain mitä nyt äkkiseltään tuli mieleen...

    • Blancca

      Meillä keskosena 31 raskausviikolla syntyneet kaksospojat nyt 2kk:n iässä. Ennalta hankittiin kaikki mahdolliset tavarat, sillä nyt niitä ei kyllä ehtisi lähteä ostamaan. Jos jollakin tapaa voisi varautua niin kannattaa nukkua varastoon =) Tai valmistautua siihen, että jaksaa valvoa ja kestää yö kitinät =) Myös sen huomaan, että kannattaa hankkia valmiiksi myös isompien kokojen vaatteita, sillä ei itsellä tulisi vielä mieleenkään lähteä poikien kanssa kaupungille niitä shoppailemaan! Meillä tuttipullot on aika kova sana, kun oppivat osastolla ollessaan pulloruokinnalle, vaikka äiskälläkin maitoa tulisi. Pienempiä NUK-tutteja saa apteekista. Meillä ainakin huomattiin, että kaupan anatomiset tutit aivan liian suuria 2kg ja vielä nytkin 3.5kg vauvalle ja tahtovat syödessään valuttaa niillä.

    • KEH

      laita kaikki kotona niin valmiiksi kuin ikinä vaan keksit!

      meillä tuplatytöt 2kk

    • tuplaäiti

      minä hommasi hoito pöydän,yhden pinnasängyn(mahtuva alussa samassa sägyssä poikittain 2-3kk),kaksi äitiyspakkausta, muutama 50cm vaate lisää, vaunut ja kantokopat varasin liikkeestä valmiiksi mutta sovi hakevani vasta kun olivat syntyneet kun oli varma et kumpikin selviää tähän maailmaan.vauvat oli reilu kaksi kilosi niin tilasin liberolta keskosvaippoja sieltä tuli laatikollinen ei ollut kovi kalliita.siinä muutama esimerkki mitä kannattaa hankkia.onnea ja malttia odotukselle sitä kyllä kerkiää hommaan synnytyksenki jälkeen ihan hyvin kaikkia tavaroita mitä katsoo tarpeelliseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      80
      1615
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      70
      1288
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1218
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      178
      1028
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      148
      998
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      994
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      882
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      844
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      816
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      774
    Aihe