BMW 518/520 E34

BMW

Moro. Olen aikeissa ostaa BMW 518/520 E34 korilla.vm 88-91. Onko kyseisissä autoissa esiintynyt pahempia vikoja joita kannattaisi katsella ennen ostoa,siis normaaleista poikkeavia . Muutenhan auton pitäisi olla mukava ja luotettavakin tee-se-itse-miehelle sopiva?? Milloin kilometrit alkavat tosissaan painaa?Missä vaiheessa katti tuli kuvioihin? Onko kone ketjulla vai hihnalla? Hinnat heittelevät aika paljon..Olisin kiitollinen neuvoista ja kokemuksista

6

2629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pah

      Muusta en tiedä, mutta pääsääntöisesti ainakin kutoskoneissa kansi-/nokka-akselivammat esiintyvät molemmin puolin 250tkm:ia, joten jos on paljon ajettu yksilö, varmista että nokka- ja nostajaremppa on tehty. Muuten se on suurella todennäkösyydellä edessä. Rivinelosesta en tiedä muuta kuin erään harrastajan kommentin, jonka mukaan olisi normaaliajossa miellyttävämpi jopa vääntävämpi kuin kaksilitrainen. Ilmeisesti antaa vääntöä mukavammin alhaalta. Kutonen (ainakin kakspuolikas) tuntui heräävän eloon vasta yli neljän tonnin kiekoilla. Samoin kulutus taitaa pysyä hitusen paremmin kurissa neloskoneella.
      Auton kuuluu olla normaaliajossa hiljainen. Yksi spesiaalikohta on tankin luukun alareuna: painele sitä autoa tutkiessasi. Jos sormi menee läpi, on piru merrassa. Ei vaan, tuo taitaa olla hyvin pitkälti yksilöllinen homma, mutta ei sitä kenenkään huomauttamatta taistaisi tulla mieleenkään koittaa. Jotkut yksilöt todellakin ruostuvat siitä kohti.
      Pidät vaan mielessä, että auto on kuluva väline eikä se ajamalla parane, mutta hyvä huolto pitää sitä kuitenkin pidempään elossa.

      • Bemax

        518 i:ssä ainakin jakohihna kannattaa vaihtaa ennen vaihtovälin
        umpeutumista hyvissä ajoin. Samoin kannattaa tsekata mittariston
        toiminta ,häiriöt piirilevykortin takia ovat yleisiä..ja kalliita korjata
        hinnat 2500 mummonmarkkaa ja siitä ylöspäin. Myöskin ajovaloumpiot
        ovat sikakalliiita (ellipsoidi nelivalot)


      • BMW
        Bemax kirjoitti:

        518 i:ssä ainakin jakohihna kannattaa vaihtaa ennen vaihtovälin
        umpeutumista hyvissä ajoin. Samoin kannattaa tsekata mittariston
        toiminta ,häiriöt piirilevykortin takia ovat yleisiä..ja kalliita korjata
        hinnat 2500 mummonmarkkaa ja siitä ylöspäin. Myöskin ajovaloumpiot
        ovat sikakalliiita (ellipsoidi nelivalot)

        Bemujen hinnat askarruttavat...520 näyttäisi saavan edukkaammin kuin 518??? johtuuko osien hinnoista vai mistä? Itseäni voisi kiinnostaa myös ns."projekti" eli olisi mahdollisesti pientä laittoa , mutta voittaako sillä mitään jos korjauksiin menee tuhottomasti rahaa..Auto tulisi siis ihan omaan käyttöön eli tarkoitus olisi korjata kunnolla ja saada kuotettava ajokki. Onko muita pahempia -kalliita -vikoja kuin valot ja mittaristo? Onko kellään kokemusta paljonko auto kestää kilometrejä ennenkuin jokapaikka alkaa revetä?


      • Jallu
        BMW kirjoitti:

        Bemujen hinnat askarruttavat...520 näyttäisi saavan edukkaammin kuin 518??? johtuuko osien hinnoista vai mistä? Itseäni voisi kiinnostaa myös ns."projekti" eli olisi mahdollisesti pientä laittoa , mutta voittaako sillä mitään jos korjauksiin menee tuhottomasti rahaa..Auto tulisi siis ihan omaan käyttöön eli tarkoitus olisi korjata kunnolla ja saada kuotettava ajokki. Onko muita pahempia -kalliita -vikoja kuin valot ja mittaristo? Onko kellään kokemusta paljonko auto kestää kilometrejä ennenkuin jokapaikka alkaa revetä?

        Ostin kyseisen auton viime elokuussa ja tosi tyytyväinen olen ollut, lienee paljon yksilöistä kiinni miten esim. konetta on muistettu huoltaa ja millä ajotyylillä on ajettu. Mulla autossa 275 tkm. mittarissa ja kone edelleen tosi hyvässä kuosissa samoin kori. Tuo tankin alaosan ruostuminen lienee paikkansa pitävä koska sattumalta huomasin omassani pientä ruosteen alkua, tosin syynä näyttäisi olevan vaurio maalipinnassa. Varsinaista tyyppivikaa ei ainakaan toistaiseksi ole tullut vastaan.


      • 520
        Jallu kirjoitti:

        Ostin kyseisen auton viime elokuussa ja tosi tyytyväinen olen ollut, lienee paljon yksilöistä kiinni miten esim. konetta on muistettu huoltaa ja millä ajotyylillä on ajettu. Mulla autossa 275 tkm. mittarissa ja kone edelleen tosi hyvässä kuosissa samoin kori. Tuo tankin alaosan ruostuminen lienee paikkansa pitävä koska sattumalta huomasin omassani pientä ruosteen alkua, tosin syynä näyttäisi olevan vaurio maalipinnassa. Varsinaista tyyppivikaa ei ainakaan toistaiseksi ole tullut vastaan.

        Ostin 520iA:n 2002 kesällä ja silloin oli mittarissa n.215 tkm. Nyt menee jo 250 paremmalle puolelle ja kaikki on "toiminut" ok. paitsi mittari joka aluksi oikutteli mutta tuttu kaveri kolvasi sen kuntoon. Normaalit huollot, jakopää ja vesipumppu on uusittu mun aikana. kannattaa miettiä sitä 518 mielestäni siinä ei ole edes kierroslukumittaria vaan kello sen tilalla ?!nyt jos ostaisin saisin veropäätöksen vuoksi enemmän varusteita eli ilmastoinnin ja muuta. kattoluukku on mukava se on tullut jo todettua ja nahkaa penkeissä saisi olla joten seuraa hintoja tarkasti. Aluvanteet muuttaa e34:sta melko paljon joten suosittelen.Varaosat tarvikkeena on mielestäni kohtuuhintaisia. Auto on todella hiljainen matkustaa mutta siitä joutuu maksamaan myös jonkin verran polttoaineena. talvella varsinkin menovettä menee aika lailla. nälkä kasvaa syödessä nyt tekee mieli jo ostaa 525/535


      • Nisu
        BMW kirjoitti:

        Bemujen hinnat askarruttavat...520 näyttäisi saavan edukkaammin kuin 518??? johtuuko osien hinnoista vai mistä? Itseäni voisi kiinnostaa myös ns."projekti" eli olisi mahdollisesti pientä laittoa , mutta voittaako sillä mitään jos korjauksiin menee tuhottomasti rahaa..Auto tulisi siis ihan omaan käyttöön eli tarkoitus olisi korjata kunnolla ja saada kuotettava ajokki. Onko muita pahempia -kalliita -vikoja kuin valot ja mittaristo? Onko kellään kokemusta paljonko auto kestää kilometrejä ennenkuin jokapaikka alkaa revetä?

        Minulla on ollut 520i 24v vm-91 noin 3 vuotta ja olen ollut kyllä tyytyväinen. Autolla oli ajettu 186 tkm ostaessa, nyt 251 tkm. Auto on mukavan hiljainen ja esim. asuntovaunun veturina hyvin vääntävä. Autonvaihto ei tunnu olevan ajankohtainen lähiaikoina.
        Seuraavia korjauksia olen joutunut teettämään:
        - kytkinremontti 186 tkm (autoliike maksoi)
        - öljypohjan ja venttiilikopan tiivisteet 190 tkm
        - taka-apurungon kumityynyt 200 tkm
        - starttimoottorin uusinta 215 tkm
        - pakoputken takapää 220 tkm
        - bensapumppu 235 tkm
        - laturin kunnostus 235 tkm
        Lisäksi on tarvinnut laittaa:
        - pääsulake (keskuslukko ja lasinpyyhkimet reistaili)
        - tulpat pitää vaihtaa ajoissa (alkaa muuten pätkimään)
        - ovien kylkilistat
        - akku
        - ovien alalistat (huono rakenne, ruoste pesii)
        Moottoriin kannattaa vaihtaa hyvät öljyt kymppi-
        tonnin välein niin käy kuin uusi. Tässä koneessa
        on ketju jakopäässä. Vaihdelaatikon takapää on
        ollut ainakin 3 vuotta märkä, mutta ei ole tarvinnut lisätä öljyä. Harmillinen yksityiskohta on kuskin penkin verhoilun repeäminen, nahkaverhoilu varmaan kestävämpi. Rakenteet ovat
        järeitä eikä ruoste pahemmin vaivaa. Myös bensan kulutus on yllättäen melko kohtuullista.
        Suosittelen !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

      Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      355
      1436
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

      Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1405
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      311
      1184
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

      Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1097
    5. Aika pieni se on

      Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      33
      925
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

      Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      904
    7. vinkki miehille

      Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      878
    8. Kiitos siitä

      Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      845
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

      Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      817
    10. Pelekäätkönä mua?

      Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe