Elikkäs kaverin kanssa tuossa noin tunti sitten alettiin pohtia, että jos menisimme maaliskuun tietämillä käymään Saksassa autolla. Googletus kertoi lauttamatkahintoja, jotka eivät olleet oikein mukavan kuuloisia, joten kysymyksiä esittäisin ja olisin kiitollinen jos joku tietävä vastaisi.
Miten jos ajaisi Tallinnasta Saksaan? Kauanko kannattaa varata aikaa, millaista reittiä, paljonko tulee kilometrejä ja mitä varustusta autoon kannattaa hommata? Pärjääkö navigaattorien kanssa hyvin?
Ja toinen on sitten vielä enemmän minua mietityttävä, eli Ruotsin kautta. Tämä menisi kaiketi siltojen kautta, Ruotsi-Tanska-Saksa? Paljonko tulee kilometrejä ja miten varustaa autoa? Minkä kaupunkien kautta tässä kuljetaan?
Ja yleensäkkin mitä kannattaa ottaa huomioon ja miten varautua? Paljonko vastaavat matkat ovat yleensä tulleet maksamaan?
Ja sitten vielä yleismaallista kysymystä kumpaakin tapaa pohtien. Onko majoitusta helppo löytää matkan kuluessa, vai kannattaako varata etukäteen? Mihin kaupunkiin kannattaa suunnata?
Kiitoksia jo etukäteen jos joku viitsii vastailla.
Autolla saksaan
25
29925
Vastaukset
- jatkaisitte googleta
niin löytyy vastaukset. Vaikka ihan vaan Michelin kartan avulla.
Mistä me tiedämme mitä matka maksaa? Riippuu onko teillä V8 vai Mopoauto.
Hyvää matka.- Vastata
Jos antaa noin pösilön vastauksen
- paranen tapani
Vastata kirjoitti:
Jos antaa noin pösilön vastauksen
Juu joo autoon bensa ja pissapoika täyteen. Ajakaa Tukholman kautta tai sitten Tallinan kautta. Ei muuta kun kaasua vaan, niin ja muista passi mukaan. Sitten vaan Örebro tai Karlstad ja siitä sitten suoraan Göteborgiin josta ajat Köpenhaminaan tai sitten ei . Kohta olet Saksassa mutta en tiedä mitä siellä teet jos et osaa edes katsoa googlelta Michelinikartta. Rahaa menee 70% enemmän kun lasket menevän.
- Turhaa Göteborg
paranen tapani kirjoitti:
Juu joo autoon bensa ja pissapoika täyteen. Ajakaa Tukholman kautta tai sitten Tallinan kautta. Ei muuta kun kaasua vaan, niin ja muista passi mukaan. Sitten vaan Örebro tai Karlstad ja siitä sitten suoraan Göteborgiin josta ajat Köpenhaminaan tai sitten ei . Kohta olet Saksassa mutta en tiedä mitä siellä teet jos et osaa edes katsoa googlelta Michelinikartta. Rahaa menee 70% enemmän kun lasket menevän.
Turhaa ajaa Göteborgin kautta. Aja Helsingborgin (sieltä on halpa lautta HH- färja jotain tai se entinen linja) tai Malmön kautta. Paitsi tietysti jos haluat nähdä Jyllannin.
- testata
pelihermon pitävyyttä, vauhtia ja vaarallisia tilanteita niin Via Baltica. Jos haluatte ajaa turva-autolla turvateillä tylsästi niin menkää Ruotsin ja Tanskan kautta. Jos haluatte mennä paskalaivalla paskahenkilökunnan kanssa niin Superfast. Jos haluatte rentoutua ja syödä hyvin niin valinta on Finnlines. Ehditte kyllä ajaa siellä perilläkin.
- Nimetön
Ajelin reilu viikko sitten Tallinnasta Via Balticaa alas ilman ongelmia. Jatkoin edelleen Puolan läpi, Slovakia, Unkari, Serbia, Makedonia, Kreikka.. ei mitään ongelmia.
Puolassa menin itäpuolta ja tiet olivat yllättävän hyviä. Taajamien runsaus vain tiputti keskinopeuden alle 70 km/h Puolassa.
Via Balticalla oikeastaan ainoa yllätys oli se, että dieseliä ei saanutkaan mitenkään erityisen halvalla. Eurot eivät kelvanneet missään mutta Visa Electron taas kävi kaikkialla. - Yrjö-60
Siinä ne vaihtoehdot kiteytettynä ja hintajärjestyksessä. Superfast ajaa Rostockiin kun taas Finnlines menee Travemundeen.
Superfastin henkilökunta taitaa olla 100 % virolaista. Esimerkki ruokailun tasosta: Lounaalta ylijääneet perunat paistettiin ja syötettiin illallisella. Ruokailun hinta on kuitenkin 26 € /ateria, ei oikein hinta-laatusuhde kohtaa. - schrotte
finnlinesilla voi syödä omia eväitä tiuskivan henkilökunnan seurassa ja muistella superfastin huippuhyviä ruokia
näin on
- vm.66
Itse ollaan käytelty vain ruotsin läpiajoa.
Turku-stokis seawindillä (halvin)sisältää aamiaisen yölaivalla (n.160-190e m/p).
Ruotsin läpi ajo perheautolla noin tankillinen suunta (n.50-60e).
Lautta tahi silta suurinpiirtein sama hinta ,mutta rodby-puttengarden on halvin jatko saksaan (olisko n.80e suunta) ota menopaluu.
Turusta Hampuriin tulee n.1000km suunta, normaali varustelu autolle.
Ruotsista mennessä kannattaa varata kruunuja tarpeeksi lautta/siltamaksujen maksamiseen sillä euroilla maksettuna huonompi kurssi.
Kannattaa tankata Ruotsissa sillä tanskassa kalliimpi bensa ,mutta saksassa suomen hinnat.
Majotuksista tuskin kannattaa paljon nähdä vaivaa tohon aikaan vuodesta ,mutta halpoja hotelleja olisi..formule1 ja etap esim.
Kaupungit ovat makuasia.Helposti Lyypek ihan tarpeeksi nähtävää jos ei ole ennen käynyt,Hampuri vähän kauvempana vähän suurempi,Berliini...paljon nähtävää ja koittavaa.Silloin kannattaa mennä Rostocin kautta maahan.
MUISTA SAKSASSA EI SAA AJAA NASTARENKAILLA.
hauskaa matkaa - Joka vuosi Euroopassa - len...
Onko teillä joku erityinen syy mennä omalla autolla? Lentolippuja Saksaan (esim. Muncheniin tai Hampuriin) saa halvimmillaan satasella, jopa alle - siis edestakaisin - ja auton voi vuokrata pariksi viikoksi vapailla kilometreillä alle 400 euron.
- edes!
Kommenttisi!!
Olemme kahdestaan käyttäneet Berliiniä, Munchenia ja Budapestia.
Päivälennot.
Barcelonaan olemme lentäneet iltayöstä mutta aamuun mennessä on ehtinyt hyvin Alicanteen.
Auto valmiiksi kentälle. - täältä täältä
arvo-poika kirjoitti:
auton ja mistä?entä lentoliput?
katsohan tätä linkkiä. Löytyy lentolippuja, autoja sekä hotelleita.
http://www.ebookers.fi/
- Ajakaa itämeri
ympäri. Viginki Turusta, päivävuoro, yhteislippu Saksaan, helsingborg, Rödbyhavn - puttgaden, maksaa kahdelta hengeltä ja auto, noin 100 ecua. Tukholmasta Hampuriin on n. 1000 km. Tukholmasta Helsingboriin 600km, ajoaika .6 tuntia, lautta 17 minuuttia, (paskalle ja kahville) Köpis ym. kiertelyä 3 tuntia, ajo rödbyhavn n. 200 km n 3 tuntia. Lautta puttgardeniin n. tunti (ehtii syödä hyvin) ajo hampuriin alle 2 tuntii. Siinä se ! Hampurista yläpuolaan ajo n. 1000 km ajoaika noin 16 tuntia, ajo yläpuolasta Tallinnaan, n. 700 km ajoaika 11 tuntia. Hyvätie ei ongelmia, lautta Helsinskiin auto ja kaks henkee n, 70 ecua. Siinä se. Käykää "Sudenpesällä" Puolassa, Riika on poikkeemisen paikka. Puolassa nyt ajavat vielä kommunismin innolla, mutta muuten ei ongelmia ole, eiku matkaan.......ite kiertänyt kolmesti, kysy pois......
- kommenteista
kaikille, pohdinnassa on asiat, näemme kaverin kanssa vasta viikonloppuna ensi kerran, milloin voimme enemmän pohtia. Nämä kirjoitukset ovat valaisseet jo paljon asiaa aloittelijalle. Ja omalla autolla on tarkoitus mennä ja ottaa takakontti täyteen tavaraa paluumatkalle, se ei onnistu vuokra-autolla.
En muuten tiennyt että mikä on michelin-kartta, joten vaikea sitä oli osata googlettaakkaan. Senhän takia tänne tulin kyselemään, kun hakuni päätyivät samoihin lauttojen hintoihin, tai keskusteluihin joissa haetaan autoa saksasta. Toivottavasti joku samaa asiaa hakeva löytää tämänkin threadin joskus googlella, paljon enemmän asiaa kun parin tunnin googlettamiseni tulos yhteensä.
Katsoin itsekkin eilen tuota vikingin hintaa, näytti menopaluun hinnaksi muutaman päivän erotuksella, kaksi aikuista ja auto alta 80 egua. - krooh pyyh
kommenteista kirjoitti:
kaikille, pohdinnassa on asiat, näemme kaverin kanssa vasta viikonloppuna ensi kerran, milloin voimme enemmän pohtia. Nämä kirjoitukset ovat valaisseet jo paljon asiaa aloittelijalle. Ja omalla autolla on tarkoitus mennä ja ottaa takakontti täyteen tavaraa paluumatkalle, se ei onnistu vuokra-autolla.
En muuten tiennyt että mikä on michelin-kartta, joten vaikea sitä oli osata googlettaakkaan. Senhän takia tänne tulin kyselemään, kun hakuni päätyivät samoihin lauttojen hintoihin, tai keskusteluihin joissa haetaan autoa saksasta. Toivottavasti joku samaa asiaa hakeva löytää tämänkin threadin joskus googlella, paljon enemmän asiaa kun parin tunnin googlettamiseni tulos yhteensä.
Katsoin itsekkin eilen tuota vikingin hintaa, näytti menopaluun hinnaksi muutaman päivän erotuksella, kaksi aikuista ja auto alta 80 egua.ja kun menee päivälautalla ruotsiin niin tulee tosi halvaksi hytteineen. Nukkuu hyvin laivalla ja ajaa yön läpi niin aamulla olette saksassa.
Yöpaikkaa kannattaa varailla ajoissa, mieluiten jo ennen klo 18! Peti ja puuropaikkoja eli B&B paikkoja ei kannata väheksyä, noin 20e/yö/hlö aamupalalla.
Tuohon aikaan on paljon pikkuhotelleja lähes tyhjillään joten majoitusvaihtoehtoja löytyy, toki kannattaa katsella ensin hintatasoa.
Mitä haette reissultanne? Minne aiotte mennä? Katsomaan autoja? vähän lämpöisempään etelämmäksi?
Green card kannattaa pyytää autoon vakuutusyhtiöstä, ei maksa mitään. Ja muutenkin vakuutusasiat kuntoon, isoimmissa kaupungeissa ulkomaankilpiset autot (matkatavarat) voivat kiinnostaa pikkunilkkejä.
Joku Kölnin seutu sekä Rheinin tai Moselin laakso voisi olla hyvä vaihtoehto lomailla, nättiä seutua ja viini ja bisse on hyvää sekä halpaa...
Siitä pikkureissu alppeja ihmettelemään. Aikaa vaan palaa ajellessa autobahneillakin ja niillä ei viihdy kuin nopeat siirtymät. Ja opetelkaa kiihdyttämään autoa, siellä on lyhyet rampit!
- Ryanairilla!
Lennä Ryanairilla Saksaan ja vuokraa sieltä auto. Lentoliput ovat yllättävän halpoja ja vältyt päivien käkkimiseltä laivalla ja Ruotsissa. Pääset parissa tunnissa keskelle actionia ja säästät vielä selvää rahaa. Perseen alle saat hyvän auton vielä. Itse olen lähdössä perheen kanssa ensi kesäkuussa. Kaksi aikuista, kolme lasta ja 125 kiloa matkatavaraa, yhteensä 412 euroa meno-paluu Tampere-Hahn (Frankfurt) Tässä esimerkki.
Going Out
Web fare Adult Reg Fare 0.01 EUR
Mon, 03 Mar 08
Flight FR3607 10:05 Depart Tampere (TMP)
11:20 Arrive Bremen (BRE)
Coming Back
Web fare Adult Reg Fare 0.01 EUR
Mon, 10 Mar 08
Flight FR3606 06:30 Depart Bremen (BRE)
09:40 Arrive Tampere (TMP)
Eli yhden sentin näyttäisi olevan meno ja saman verran paluu. Lentokenttämaksuineen ja veroineen se tekee noin 20 euroa per nokka meno-paluu Tampereelta Bremeniin.
JA auton vuokraus esim:
Stationwagon A/C 1.8 , 5 Doors . Mercedes C € 332,82
https://www.economycarrentals.com/sok/sok_resultat_default.asp?validation=OK
Laske itse, kannattaako sinne ajaa vai lentää! - nukkuakkin on kiva
Itse suosin mennessä Sewindin yölauttaa ruotsiin, koska
A. Nukkumis rytmi on vaikea muuttaa heti alkumatkasta kun on vähän jännittyny jne, ja sielä laivalla ei ole oikeasti kahden oluen jalkee muuta tekemista kuin nukkua
B. aamulla virkeana jaksaa lähteä ajamaan kohti saksaa, kokopäivä aikaa ajaa ja se on melkeen sillä nähtykkin tuo naapurimaa
C. Kohtuu hintanen, etenki kun on useampi matkaaja, ja aamupala kuuluu hintaan
D. kun lähdet illalla, voit lähteä suoraan töistä/koulusta muista menoista lautalle
E. illaksi olet saksassa, ja etit nukkumapaikan jostai lubeckin nurkilta, ellet jo wishmarista, ja
aamulla on virkea tutustumaan uuteen maahan
Paluumatkalla suosin taas vastavuoroisesti aamulauttaa samaisella yhtiöllä, koska paluumatka tarvii alottaa pohjois saksasta vasta iltasella/iltapaivalla voi kayda viela callen kaupalla ostamassa juomia burgissa (calle.dk)
yön kun ajaa saksan läpi McD:n kahvin voimalla, ja laskee samalla kultasia äMmiä niin aamulla voi hyttiin päästyä menna nukkumaan ja illalla jää viela aikaa ajella kotia...
Ps. Tänne kirjotetaa sitte jonkulaista sontaa kommentteina =/- Yrjö-60
Valitettavasti Seawind lopettaa matkustajaliikenteen vuoden vaihteessa. Ainoaksi "halvaksi" vaihtoehdoksi jää Finnlink, joka ajaa Naantalista Kapellskäriin.
- Hespe 1
Olemme 18 vuotta ajaneet Saksaan Ruotsin kautta.Helsingborg-helsingjör ja sieltä Köpiksen ohi etelään Rödby´. Sieltä n 1 tunti lautalla yli Putgardeniin 96 km Lybekkkiin.
Olemme aina menneet tästä ylu Seawindillä mutta nyt se ei enää kuljeta matkustajia. Ollut halvin. Tänä keväänä lähdemme Vikingin kanssa tästä yli milla on suurinpiirtein sama hinta kuin Seavindillä (n. 130€ autopaketti). Kaksi lauttaa eteenpäin maksaa n. 165o SEK. Kilometrejä lybekkiin tulee n.900 - 1000 mistä lähtee Suomesta. Yö paikkoja on matkan varrella kaiken laisia mihin matka kassa antaa myöden. Olemme aina itse olleet Toukokuussa ja heinäkuussa reissulla jolloin olemme majoittuneet leirintä alueelle telttaan Yö maksaa-auto- teltta-kaksi matkaajaa 13.50€. Leirintä alueet ovat siistit ja niissä on hyvät pesu-keitto mahdollisuudet. Hollanti on kallis ja leirintä alueet puutteelliset.
T. 19 vuosi/26 kerta tänävuonna
ps.Aamulla Tukholmasta kun lähtee niin on illalla n. 20-21.00 Lybekissä ja jos ajaa sillan kautta niin on aikaisemmin. Sillan hinta n. 42 €/suunta jos jotain ?? niin lähetä meili- Arska
Tallinnasta ajaa Puolan rajalle päivässä, Puolan läpi päivässä. Tallinnasta Saksan rajalle Warsovan kautta n.1500 km. Majoitusta löytyy tien varrelta tai poikkeaa pikkukaupunkiin, hinta paikasta riippuen 25 eurosta alkaen. Tie on hyvä osittain huonompi kuin Suomen valtatiet. Mielenkiintoinen reitti kun varaa aikaa katsella paikkoja. Olen kulkenut baltian läpi keski eurooppaan useita kertoja, ekakerran -94.
- Laurilan Lassi
Arska kirjoitti:
Tallinnasta ajaa Puolan rajalle päivässä, Puolan läpi päivässä. Tallinnasta Saksan rajalle Warsovan kautta n.1500 km. Majoitusta löytyy tien varrelta tai poikkeaa pikkukaupunkiin, hinta paikasta riippuen 25 eurosta alkaen. Tie on hyvä osittain huonompi kuin Suomen valtatiet. Mielenkiintoinen reitti kun varaa aikaa katsella paikkoja. Olen kulkenut baltian läpi keski eurooppaan useita kertoja, ekakerran -94.
Olemme kymmenisen vuotta olleet Via Baltican vakiovieraita, tosin yleensä menemme ainakin Unkariin ja etelämmäksikin. Jos on Saksaan menossa, melkeinpä jättäisin sinänsä mielenkiintoisen Varsovan väliin ja menisin pohjoisreittiä, joka on myös liikenteellisesti varsin ongelmaton. Kahdessa päivässä Saksan rajalle merkitsee jo melko järjetöntä rallia ja miksi pitäisi kun näkemistä ja kokemista matkalla riittää ihanista pikkukaupungeista alkaen. Auton varustaminen on meille täysin samanlaista kuin Suomessa matkustellessa, jokunen korjaamokäyntikin on ollut eikä niihinkään mitään erikoisempaa kielitaitoa ole tarvittu, kunhan oman autonsa jotenkuten tuntee. Jos matkan hinta on teille tärkeä niin ei muuta kuin Via Michelin esille ja siihen arvioitu matkareitti, autonne kulutuksenhan te tiedätte ja siihen Hki-Tallinnan autopaketit, siinä se. Emme sivumennen sanoen ole edes kesäkuussa varanneet mitään majoituksia etukäteen ja yhtään yötä ei ole autossa nukuttu, heinäkuun alkupuolelta sitten jo lomasesonki painaa päälle. Navigaattorin kanssa meillä on joskus ollut samantapaisia ongelmia kuin Suomessa eli ei se sen käyttö sen kummemmaksi muutu muuallakaan.
- late_r
http://www.hotellitkartalla.com on kätevä hotellivarauspalvelu juurikin automatkalla. Voit hakea hotelleja kartan avulla, eli merkkaat vaan kartalla kohteen mistä haluat ja valitset esim. 50km säteellä olevat hotellit. Hotelleja on järjestelmässä yli 100 000, ja kaikkiin saa varausvahvistuksen samantien.
- pääsisitte
helposti Ruotsista Travemundiin, jää pois Tanskan läpi ajaminen ja siltamaksut.Ei paha hinta, maksettava
kruunuilla laivaan ajettaessa.
Saksassa Gasthause- tai Gasthof-paikat edullisia pikkukylissäkin yöpymisiin.
- ?+?+?
Eikö tallaisia vanhoja viestejä kukaan poista, tämäkin ketju on tosi vanhaa tietoa!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397860Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412029Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822