Perustin pari viikkoa sitten 350 litraisen akvaarion. Vähän aikaa sitten sinne muutti kaksi partista, ja nyt sinne on alkanut ilmestyä levää. Sitä on melkein joka paikassa, ja Kysymys kuuluukin että miten pääsisin levästä eroon (luonnonmukaisesti)???? levät ovat lankamaisia, 1-4cm korkeita ja vihreitä.
(leväbarbeja en sinne hanki, koska sinne tulee kultakaloja ja kemikaalien kanssa en viitsisi sählätä)
ongelma
4
409
Vastaukset
- Nipsu
Meillä on 450l ja siellä on 4 leväbarbia, sekä 5 kultista..( ynnä muut kalat)
en ole huomannut missään vaiheessa, että kultis ja Lbarbi ei sopisi yhteen?
Terkuin, Nipsu- kulta kala
itsellänikin oli muutama vuosi sittten 200 litraisessa 2 kultista ja 3 leväbarbia. Aluksi kaikki sujui hyvin, mutta kun levikset keksivät että kultiksia suojaa maukas limakerros niin ne akoivat jahdata kultiksia tauotta ja minun piti siirtää ne toiseen altaaseen.
mitäs mieltä muut ovat näiden kahden sopivuudesta samaan altaaseen??? - Mikael
kulta kala kirjoitti:
itsellänikin oli muutama vuosi sittten 200 litraisessa 2 kultista ja 3 leväbarbia. Aluksi kaikki sujui hyvin, mutta kun levikset keksivät että kultiksia suojaa maukas limakerros niin ne akoivat jahdata kultiksia tauotta ja minun piti siirtää ne toiseen altaaseen.
mitäs mieltä muut ovat näiden kahden sopivuudesta samaan altaaseen???Joka tykkää kovasta kalkkipitoisesta ja hapekkaasta virtaavasta vedestä. Sitä ei monnit syö.
Pehmennystä veteen ( ei helppoa ). Virtaus pois em kohdilta - miksei valoakin. Ei runsasta hapetusta kuin öisin. Akvaarion kypsyminen auttaa... - 10 neontetran omistaja
Mikael kirjoitti:
Joka tykkää kovasta kalkkipitoisesta ja hapekkaasta virtaavasta vedestä. Sitä ei monnit syö.
Pehmennystä veteen ( ei helppoa ). Virtaus pois em kohdilta - miksei valoakin. Ei runsasta hapetusta kuin öisin. Akvaarion kypsyminen auttaa...Leväbarbit ovat ainoita kaloja jotka syövät punalevää,että niitä kannattaa hankkia.En kuitenkaan suosittele leväbarbeja kultisten kanssa samaan akvaarioon.Jos olisin sinä niin hankkisin leväbarbeja,mutta en kultakaloja. Ja muuten kultikset ei sovi kuin lajiakvaarioon,sillä trooppisessa akvaariossa on liian korkea lämpötila ja kalakumppanit epäsopivia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama907502Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1216237Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604357Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2302990Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta912608Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh181818- 1111348
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1651334Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21741"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19676