ongelma

kulta kala

Perustin pari viikkoa sitten 350 litraisen akvaarion. Vähän aikaa sitten sinne muutti kaksi partista, ja nyt sinne on alkanut ilmestyä levää. Sitä on melkein joka paikassa, ja Kysymys kuuluukin että miten pääsisin levästä eroon (luonnonmukaisesti)???? levät ovat lankamaisia, 1-4cm korkeita ja vihreitä.
(leväbarbeja en sinne hanki, koska sinne tulee kultakaloja ja kemikaalien kanssa en viitsisi sählätä)

4

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nipsu

      Meillä on 450l ja siellä on 4 leväbarbia, sekä 5 kultista..( ynnä muut kalat)

      en ole huomannut missään vaiheessa, että kultis ja Lbarbi ei sopisi yhteen?

      Terkuin, Nipsu

      • kulta kala

        itsellänikin oli muutama vuosi sittten 200 litraisessa 2 kultista ja 3 leväbarbia. Aluksi kaikki sujui hyvin, mutta kun levikset keksivät että kultiksia suojaa maukas limakerros niin ne akoivat jahdata kultiksia tauotta ja minun piti siirtää ne toiseen altaaseen.

        mitäs mieltä muut ovat näiden kahden sopivuudesta samaan altaaseen???


      • Mikael
        kulta kala kirjoitti:

        itsellänikin oli muutama vuosi sittten 200 litraisessa 2 kultista ja 3 leväbarbia. Aluksi kaikki sujui hyvin, mutta kun levikset keksivät että kultiksia suojaa maukas limakerros niin ne akoivat jahdata kultiksia tauotta ja minun piti siirtää ne toiseen altaaseen.

        mitäs mieltä muut ovat näiden kahden sopivuudesta samaan altaaseen???

        Joka tykkää kovasta kalkkipitoisesta ja hapekkaasta virtaavasta vedestä. Sitä ei monnit syö.

        Pehmennystä veteen ( ei helppoa ). Virtaus pois em kohdilta - miksei valoakin. Ei runsasta hapetusta kuin öisin. Akvaarion kypsyminen auttaa...


      • 10 neontetran omistaja
        Mikael kirjoitti:

        Joka tykkää kovasta kalkkipitoisesta ja hapekkaasta virtaavasta vedestä. Sitä ei monnit syö.

        Pehmennystä veteen ( ei helppoa ). Virtaus pois em kohdilta - miksei valoakin. Ei runsasta hapetusta kuin öisin. Akvaarion kypsyminen auttaa...

        Leväbarbit ovat ainoita kaloja jotka syövät punalevää,että niitä kannattaa hankkia.En kuitenkaan suosittele leväbarbeja kultisten kanssa samaan akvaarioon.Jos olisin sinä niin hankkisin leväbarbeja,mutta en kultakaloja. Ja muuten kultikset ei sovi kuin lajiakvaarioon,sillä trooppisessa akvaariossa on liian korkea lämpötila ja kalakumppanit epäsopivia...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1509
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1136
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      49
      972
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      184
      852
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      720
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      615
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      588
    9. 54
      586
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      541
    Aihe