Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kämpän hakemisesta

Dublin?

Mietiskelin että pakko päästä suomesta kohta pois, ja päädyin dubliniin.. miten tuo kämpän hakeminen onnistuu dublinissa? onko ollut kämppä jo valmiina dubliniin mennessä? gumtree on aika hyvä sivusto mutta en viitsisi "ostaa sikaa säkissä"
kaikenlaiset kokemukset on tervetulleita:)

8

1002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksa etukäteen

      mitään! Kaveri menetti neljän kuukauden takuuvuokran, jonka maksoi etukäteen nettitietojen perusteella. Koko asuntoa ei ollut olemassakaan.

      • Dublin2

        Katteleppa www.daft.ie sieltä oon löytänyt 3 kämppää ittelleni.


    • toimii ihan

      hyvin, ainakin on toiminut kohdallani. Tosin suosittelen että varaat huoneen muutamaksi päiväksi hotellista/hostellista ja käyt katsomassa paikan päällä kämppiä. Siten näät paikan itse, huoneen (kunnon ja kalusteet) alueen missä se on (toisen "hyvien kulkuyhteyksien päässä" voi toiselle olla päinvastoin) ja tapaat kämppikset ja pääset vaihtaman pari sanaa ja katsomaan minkälaisia ovat. Pystyt myös katsastamaan mitä asunnossa jo on huonekaluja ja onko asunnossa esim jotain silmään pistäviä vikoja. En suosittele että otat paikan ilman että olet paikalla käynyt. Tosin itse kerran tein niin ja ihan hyvä oli.

    • Hyvin kiinnostunut

      Alkuperaiselta kirjottajalta kysyisin, etta koska olisit lahdossa Dubliniin? Olen myos kiinnostunut lahtemaan toihin kyseiseen kaupunkiin. Talla hetkella Espanjassa...

      • dubliniin töihin

        ens vuoden puolella.. sanoisko aikasintaan helmikuun alussa, riippuu miten saa rahaa kasaan. mispäin espanjaa? sinne ajattelin itsekin joskus:)


    • Hyvin kiinnostunut

      Espanjassa hengaillaan joulukuun loppuun asti, etta senkin suhteen helmikuu ja Dublin kuullostais oikein hyvalta. Espanjassa ollaan taala Itarannikolla, mutta muutoin en suosittele lahtemista Espanjaan tyonhakuun, jos ei osaa kielta. Englannilla ei parjaa. Siks seuraava kohde oliskin mielummin semmonen, missa selviaa englannilla. Skotlantikin kiehtois...

      Mulle voi laittaa postii osotteeseen [email protected]

      • dubliniin menijöitä

        itekin olen suunnitellut Dubliniin muuttoa ensi vuoden puolella, ehkä maaliskuun lopulla.

        Onko tietoa miten helppoa (ja eteenkin mitne nopeasti) sieltä saisi töitä?
        N. kuukausi sitten olin Dublinissa pari viikkoa, ja sattumalta törmäsin johonkin työnvälittäjään jolta olisin saanutkin töitä, joskin Waterfordista..


      • tuleva irkku =D
        dubliniin menijöitä kirjoitti:

        itekin olen suunnitellut Dubliniin muuttoa ensi vuoden puolella, ehkä maaliskuun lopulla.

        Onko tietoa miten helppoa (ja eteenkin mitne nopeasti) sieltä saisi töitä?
        N. kuukausi sitten olin Dublinissa pari viikkoa, ja sattumalta törmäsin johonkin työnvälittäjään jolta olisin saanutkin töitä, joskin Waterfordista..

        Itse löysin töitä ensin, sitten otin hostellin viikoksi ja etin kämpän. Käytiin kattomassa ainakin 10 mutta vain tää kelpasi vaikka kaikki oli samalla alueella ja samanhintasia niin taso on hyvin vaihteleva. Ongelman(jonkunlaisen) tekee se että sopimus tehdään melkein aina vuodeksi eli jos se ei sit jossain vaiheessa miellytä niin joudut olee ilman takuuvuokraa. Tietenkin joidenkin kanssa voi sopia mutten luottaisi siihen eli pointtina on etsi hyvä kämppä!Itse löysin uuden, hyvän ja sopivan muuten paitsi bussireitit ei oo sitä mitä toivois eli joudun menee vähintään kahdella bussilla töihin. Työmatka n.tunnin vaikka kilsoja n.3km
        Voisi tietysti kävelläkkin muttei sateessa paljon huvita...
        Oon nyt ite ollu kaksi viikkoa enkä oo saannut aikaseksi muuta kun kämpän sit on vielä tilin avaaminen, verot ja pps...Kaikki tuntuu kestävän ja puuttuvan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1944
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      79
      1685
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe