15v. tyttö varastaa kotoaan!

mama35_

15v. tyttö varastaa kotoaan!
Meidän 15v. varastaa silloin tällöin siskojensa keksejä tai karkkeja.
Olemme usein neuvoneet, suuttuneet ja ollaan otettu kännykkä hyllylle, mutta mikään ei oo auttanu.
Tämä varasteleminen tulee yleensä enemmän just tämmösinä merkkipäivinä esim. synt., isänpäivä tms.
Nytkin harmittaa, kun meni isänpäivä jokseenkin pieleen näistä!
On varastanut aiemminkin karkkeja esim. siskoltaan tai siskoiltaan..!!
Tyttö on usein apaattisen hiljainen, mulkoileva, sulkeutunut, eikä puhele paljon mitään. Könnää huoneessaan paljon, mutta käy ulkoilemassa, kun oon kehottanut niin toimimaan. tytöllä on lisäksi dysfasia ja on eritt. luokalla..on kamuja koulus ja pojat mielessä pyörii usein..
Tyttö on kaikenlisäks uskossa, mutta ei kuulemma omaatuntoa paljoakaan soimaa nämä valehtelut varkaudet. Mä oon vihanen ja inhon tunteita lisää..

Lisäys:
On muualla iloinen kuulemam ja toki kotonakin välillä.Villikin on jotenkin. Nukahtaa huonosti.

10

775

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äippäliino..

meillä hän nuorimmainen ,ainoo tällä hetkellä, vanhin jo pois kotoa.Isän taskuista rahaa ottaa,isän ja mun yht,kännykkä katosi mutta pinkoodikoodi toimivuus lätkä löyty hyllyn päältä..hänen oma digikamera katosi kaikee sattunna.Mulla on omia komeroita ihan lukittunna.Muu kun ei auttanut.
      Valehtelee myös opettajille ihan, se huomattu pienestä ja ihmetelty mistä tuo voisi johtua.

• .. ja paljon!

Samoin 15-v. varasti lompakoistamme rahaa usean kuukauden ajan, ennen kuin hänet saatiin "kiinni".

• Ei tartte varastaa!

Miksi pidät tytärtäsi puutteessa? Mikset anna karkkia ettei tarvitsisi varastaa? Kyllä karkkikin kuuluu lapsen oikeuksiin.

Meillä on aina karkkikulho olkkarin pöydällä, ja siitä saa käydä hakemassa jos karkkihammasta kolottaa, siinä on kaikenlaisia erilaisia karkkeja, mitä milloinkin,-saavat sanoa toivomuksia. Sitten siellä on paljon ksylitolipurkkaa, joka onkin kovasti suosiossa.

Samoin kun aikuisilla on oikeus nautintoihin, (esim. tupakka, tai alkoholi,>>>meillä ei käytetä kyllä kumpaakaan) niin lapsilla pitäisi kanssa saada olla jotain paheita, esimerkiksi karkit,

Kun ne ovat vapaasti saatavilla, niin ei menekkikään ole kohtuuton, ainakaan meillä.

Minusta on aika raakaa, että omassa kotona tehdään lapsesta varas, ihan aikuisten käytöksellä jo noin nuorena. Kaikille ei vaan pitäis lapsia antaa.

Lapseni ovat jo aikuisia, mutta allen kaksikymppisiä, menestyneitä, töissä, ja maksavat jo vuokraa kotiinsa asumisestaan. Eivätkä polta tai juo, eivätkä varasta.

• tässä oma tarinani

Äitini meuhkasi koko lapsuuteni siitä kuinka olen kamala varas ja osti itselleen lukittavia kaappikokonaisuuksia. Mitä sitten varastin?
        - söin keksejä kaapissa olevasta keksipaketista (se on varastamista jos ei keksejä tarjota) Omassa kodissani! Suurin osa näistä varkauksista liittyi ruokaan, kekseihin ja karkkeihin, joita siis söin kaapeista nälkäisenä tai keksinhimoisena. Jos join mehutölkin tyhjäksi huudettiin törkeäksi varkaaksi ja uhiteltiin että hankkii lukon jääkaappiin. Äitini oli yh lähihoitaja. Joskus otin talouskukkarosta pari kolikkoa että sain leipää tai suklaapatukan. Nykyään en ole äitini kanssa tekemisissä sillä olenhan kamala varas ja yhteiskuntaan kelpaamatonta pohjasakkaa. Onneksi minulla on nykyään ihana mies joka ostaa minulle niitä keksejä ihan mielellään :)
        - nainen 26

• mamaalkup.

nannaa;)

• ihan mielenkiinnosta

kysyn, että ihanko tuota varastamiseksi kutsut? Makeanhimoa saa vähennettyä tarkistamalal muun ruokavalion. Huomionhakuun viitatisi tuo merkiipäivioin sijoittuva toiminta, mutta älä nyt hyvä ihminen leimaa lasta varkaaksi ennen kuin hän oikeasti varastaa jotakin. Mitä tulee tuohon sulkeutuneisuuteen, uskon, että sinulla on liian ruusuinen kuva hänen todellisuudestaan, dysfaatikkoja kiusataan aika usein ja vielä hankalampaa ja inohttavampaa se on ihan itselle. Hän saattaa tuntea itsensä aika hyljityksi, auttaakohan varkaaksi leimaaminen? Lapsesi tarvitsee ymmärtäjää.

• mapee

olisiko kyse huomion tarpeesta tai halusta? Tavallaanhan hän myös vetää huomion päivän juhlitusta itseensä, mutta muutenkin. Miettisin ihan tosissani kääntymistä ammattiauttajan puoleen eli joko psykologin tai kuraattorin tai jonkun muun joka on saatavilla. Vieraan kanssa asioita voi käydä läpi ja syy käytökseen löytyä. Vanhemmat kun on usein niitä viimeisiä maailmassa joille asioita voi jutella. Tietysti tytön erityisongelmat hankaloittavat tilannetta entisestään terapiassa tai vastaavassa ymmärryksen kautta, mutta eiköhän ne ole voitettavia ongelmia ne?

• alkup.mama

Oli kyl hyvillään, että heti puutuin asiaan. Haluaa toki olla aina silleen huomattava esim. toisten synt.

• mapee
        alkup.mama kirjoitti:

Oli kyl hyvillään, että heti puutuin asiaan. Haluaa toki olla aina silleen huomattava esim. toisten synt.

moni oikeasti arastelee ja miettii onko tässä nyt tarpeeksi syytä tai tarpeeksi iso ongelma ennen kuin hakee apua. Kuitenkin vaikeintahana teinille on puhua omille vanhemmilleen kun ne on niin tyhmiä. Käännettynä se kai olisi silti jotakin; niin läheisiä, niin hyvin tuntevia jne eli on helpompaa puhua vieraalle.

Ja asianhan ei taustalla tarvitse olla iso kun se nuoren päässä kasvaa maapalloa suuremmaksi ja varjostaa kaikkea.

• Anonyymi

Olen 11 vuotias poika. Otan minäkin kodin keksi kaapeista välillä keksiä. En sitä sanois varastamiseksi onhan ne mun äitin ja iskän ostamia. Itellä ei lompakossa oo oikee rahaa millä ostaa edes keksiä, ei minulle aleta siitä huutamaan. Jos se on tosta kiinni niin anna hänelle viikkorahaa millä sitä keksiä voi ostaa. Jos et ite anna sen ottaa sun kaapista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      100
      5415
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3623
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3225
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      451
      2526
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      258
      1572
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1314
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1248
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1243
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      146
      1172
    Aihe