Voisitteko kertoa tyhmälle, että mitä pohjan imurointi käytännöllisesti katsoen tarkoittaa!
Imurointi ?
7
739
Vastaukset
- jP
seuraavalla sivulla jos se avartaisi tietämystä.
http://www.compart.fi/~stu/Akvaario/hoito.html - salla
...sonta imetään letkulla pohjahiekkaa möyhien ämpäriin ja ämpäri kipataan viemäriin (tai kukkapurkkiin, rehut kuulema tykkäävät kakkaliemestä). Letkun päässä tulee olla leveämpi lappo, jotta pohja-aines ei syöksy poistoveden mukana pois.
Kun mönjää on riittävästi imuroitu, korvataan poistunut vesi luonnollisesti uudella puhtaalla vedellä, johon on tarpeen vaatiessa lisätty vedenparannusainetta (saa kaupasta).
Vettä vaihdetaan kerralla altaan kansoituksesta riippuen (suunnilleen 20-30 % joka tai joka toinen viikko). Toimenpiteen aikana tietysti sammutetaan lämmitin ja suodatin, jotteivat jää kuiville.
Toivottavasti et vielä ole kaloja hankkinut, jos tällaiset perusasiat eivät ole hallussa... - fermee
että olisit jättänyt viimeisen lauseen pois. Nyt saattaapi tulla kysyjälle huono fiilis ja paha mieli. Muutenkin täällä ja muuallakin on monet hyvät neuvot "pilattu" äitimäisillä loppukommenteilla. Toki niillekin on tarvetta, pistääpä ainakin ihmiset ajattelemaan.
Tyhmiä kysymyksiä ei kuitenkaan ole olemassakaan, ja jos jonkun mielestä jokin asia on perustietoa, ei se sitä kaikkien mielestä kuitenkaan ole. Toivottavasti jatkossakin kysellään näitä "yksinkertaisiakin" juttuja, mulle ollut monesta hyötyä.
Tulikohan puhuttua itteni pussiin, eli oliko tämä äitimäinen kommentti :)- salla
...enhän tosiaan sitä tiedä, onko kysyjällä edes lemmikkejä vielä, harmittaa vaan, kun monet menee suin päin hommaamaan elukoita ja kyselevät sitten jälkeenpäin.
Mulla on ihan omakohtaisia kokemuksia tästä.Joskus ekaluokan aikoihin oli kaverilla akvaario ja munhan piti saada kanssa.Huusin naama vääränä, kunnes isä ei enää kestänyt ja niin alkoi tuhoon tuomittu lehtikalojen kasvatus hillopurkissa.
Ei paras mahdollinen tapa aloittaa tämä harrastus, mutta kovin tavallinen, ikävä kyllä. - Tiitu
Olen sitä mieltä, että tyhmiä kysymyksiä ON olemassa - aivan kuten ihmisiäkin, joista olen itse yksi.
- fermee
Tiitu kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että tyhmiä kysymyksiä ON olemassa - aivan kuten ihmisiäkin, joista olen itse yksi.
toki tyhmiäkin kysymyksiä on, mutta ei mielestäni ole tyhmää niitä esittää...
salla on siinä oikeassa että kritiikki pelastaa monta kalaa/harrastusta...
hyviä hetkiä fisujen parissa - Tiitu
fermee kirjoitti:
toki tyhmiäkin kysymyksiä on, mutta ei mielestäni ole tyhmää niitä esittää...
salla on siinä oikeassa että kritiikki pelastaa monta kalaa/harrastusta...
hyviä hetkiä fisujen parissaPitää aivan paikkansa. Anteeksi, että hieman närkästyin vanhasta kliseestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1002994- 262624
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv712384Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m272305Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta232025- 861837
En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk71729Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä231552Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍311412- 81304