Akvaarion mitat

fish

onko hassut mitat akvaariolle: 110x30x40?? Ja kumpikos noista jälkimmäisistä mahtaa olla korkeus, en muista missä järjestyksessä ne yleensä laitetaan! Tällänen akvaario ois siis myytävänä yhdessä paikassa ja mietin ostoa, mutta.. Nuo korkeus ja leveys tuntui niin kumman pieniltä verrattuna pituuteen!

5

472

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JP

mitat on ihan katsojan silmässä mut en sit tiiä ku esim lamput on jonkun verran standardi mitoissa et miten löytää sopiva valaisin. Ja jos mitat ihmetyttää kannattaa ottaa mitta ja käydä mittaa akvaario et pitääkö paikkansa.

ps. mun akvaarion korkeus on noin 37jeveys 57 ja leveys 80 tosin se on ite tehty

• lotta

vähän pitkulahan se on, mutta esim seeprakalat pitää sellaisesta jossa on pituussuunnassa paljon tilaa uida. Sitten taas korkeita kaloja kuten lehtikalaa en tuohon laittaisi.
        Jos leveys on 30cm se on hankala jos yrittää tehdä oikein kunnon maisemaa, sillä kasveja on hankala porrastaa(matalat-keskikokoiset-korkeat). Muuten ihan sopivat mitat mun mielestä.

• ?
        lotta kirjoitti:

vähän pitkulahan se on, mutta esim seeprakalat pitää sellaisesta jossa on pituussuunnassa paljon tilaa uida. Sitten taas korkeita kaloja kuten lehtikalaa en tuohon laittaisi.
        Jos leveys on 30cm se on hankala jos yrittää tehdä oikein kunnon maisemaa, sillä kasveja on hankala porrastaa(matalat-keskikokoiset-korkeat). Muuten ihan sopivat mitat mun mielestä.

Ihan hyvät mitat.
        Leveä. Tarpeeksi tilaa uida...
        joopa joo.. osta pois!

• fisu
        ? kirjoitti:

Ihan hyvät mitat.
        Leveä. Tarpeeksi tilaa uida...
        joopa joo.. osta pois!

eli jos taas syvyys on 40 ja korkeus 30, niin mitä oivallisin esim. corydoras-monneille. Valaisin ei tartte olla aivan päästä päähän, mutta minusta 100 cm valaisimia on, koska meillä 110 cm pitkä allas ja valaisinkotelo 2 lampulle on hieman lyhyempi. Jos mahtuu, niin osta pois! Ei väliä minkälainen, kunhan miellyttää sinua tai tarkoitusta vastaava.

• fish
        fisu kirjoitti:

eli jos taas syvyys on 40 ja korkeus 30, niin mitä oivallisin esim. corydoras-monneille. Valaisin ei tartte olla aivan päästä päähän, mutta minusta 100 cm valaisimia on, koska meillä 110 cm pitkä allas ja valaisinkotelo 2 lampulle on hieman lyhyempi. Jos mahtuu, niin osta pois! Ei väliä minkälainen, kunhan miellyttää sinua tai tarkoitusta vastaava.

hyvä idea!! En ollut ajatellutkaan, että sopisi pelkäksi monnisakvaarioksi! Mutta akvaario on huutokaupassa, eikä myyjä ole vastannut minkälaisia mukaantulevat valaisin ja pumppu ovat.. enkä voi mennä katsomaankaan, kun on liian kaukana.. Olen vaan niin innokas saamaan isomman akvaarion, mutta se tosiaan pitäisi saada suht halvalla!No ehkäpä jään odottelemaan rahasadetta ja ostan ihan uuden ja ison :) !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      105
      1284
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      777
    3. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      691
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      47
      667
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      118
      551
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      531
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      516
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      182
      498
    9. Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!

Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi
      Viihde ja kulttuuri
      23
      497
    10. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      59
      483
    Aihe