MEillä on ollut melkein vuoden palettikala pariskunta mutta ne eivät vieläkään ole kuteneet. Kirjoissa oli ohjeita että ne on helppo saada kutemaan. Meille sanottiin kaupassa että ne on pariskunta. Mutta voiko olla että niistä toinen onkin "mutantti" koska uroksella on punainen maha ja selvästi se ois valmis. Mutta naaras ei välitä, ja jotenkin sen väritys on hailakkaa..
Mitä luulette kannattaisko ottaa eri liikkeestä vaikka toinen naaras lisäksi?
Palettikalojen kuteminen
4
427
Vastaukset
- alakittelap
Jos on tilaa akvaariossa kanattaa kokeilla vaikka ostaa kokonaan uusi pari, se saa pariskuntaan säpinää, tai sitten ei.
- ts
Omaa kokemusta palettikaloista ei ole, mutta yleensä kalojen kudetuksessa oikealla vedenlaadulla ja ruokinnalla on ratkaiseva vaikutus. Parhaiten kalat saa kutukuntoon elävällä tai pakaste ruualla.
Muistelisin, että naaras on se, jolla on punainen vatsa, muistankohan väärin..- Akvaariofriikki
Omat palettikalani kutevat jatkuvasti. Se ettei kalasi kude voi johtua etteivät ne ole kutuiässä vielä? Tai et ole antanut elävää ruokaa? Onko kalaparille ostettu kutupaikka (ruukku, kanto tms)
Voit myös ostaa Toisen naaraan joka voisi olla halukkaampi kutuun. Onnea yritykselle!!
- Paletti
Ei ne vielä välttämättä ole tarpeeksi vanhoja. Onko niillä mahdollisuus rakentaa itse koloa esim kannon tai kiven alle? Mulla on kookospähkinän kuori ja kun sen upottaa osittain hiekkaan niin sinne alle kaivavat miellään ja kutuvat jatkuvasti. Ei ne mulla kyllä mitään elävää ruokaa ole vaatineet kunhan muuten akvaario-olosuhteet kunnossa. Kolmas kala saattaisi tepsiä ärsykkeenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1107070- 954581
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista544397Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee503703- 513668
- 2013595
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san253064- 502653
- 312151
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222028