Parantuneet homot?

kertokaa

En ole homouden kannattaja enkä myöskään näe,että homous ja Raamattu saataisiin sopusointuun keskenään.

Mutta olisin kiinnostunut tietämään,että miten nämä homojen eheyttämiset/parantumiset/identiteetin muutokset ovat onnistuneet(esim.aslakin toiminta)?

Eli löytyykö henkilöitä,jotka voivat rehellisesti sanoa vapautuneensa/eheytyneensä homoudesta ja siihen liittyneistä tavoista ja tottumuksista?
Vai seuraako vanha homoidentiteetti uuden heteroidentiteetin perässä kuin hai laivaa?

PS.Mielestäni on valheellista sanoa parantuneensa/eheytyneensä homoudesta,jos asian kanssa saa edelleen kamppailla,vielä senkin jälkeen kun henkilö todistaa sitä vapautuneensa (tämä koskee lähinnä niitä,jotka oikeasti haluavat päästä eroon homoidentiteetistään).Toisaalta,jos sanotaan,että parantuminen on (elinikäinen?)prosessi,niin ollaan "päättymättömällä suolla".Tilanne on sama kuin syövästä (ihme-) parantuneella,joka joutuu käymään sädehoidossa loppuelämänsä,eikä todellisesta parantumisesta voida tässä tapauksessa puhua.

63

6717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parantunut

      Minä olen parantunut homo. Parannuin flunssasta. Voisin esittää jatkokysymyksen. Onko joku parantunut heteron teeskentelystä kuten minä?

      • lifetimelittlegirl

        Tähän voisin vain sanoa, että itse teeskentelin olevani hetero niin pitkään kunnes tajusin olevani jotain muuta.


      • Vähennä Summasta
        lifetimelittlegirl kirjoitti:

        Tähän voisin vain sanoa, että itse teeskentelin olevani hetero niin pitkään kunnes tajusin olevani jotain muuta.

        Niin se menee. Minäkin näyttelin olevani hetero.

        Tässä kiva juttu siitä, että miksi se on joillekin uskovaisille heteroille niin älyttömän tärkeää saada keskittyä toisten seksuaalisuuteen ja toisten perhe-elämään. Kiinnittäisivät vaan huomionsa omaan seksualisuuteensa ja siihen omaan perhe-elämäänsä ja antaisivat toisten olla rauhassa. Niilä olisi tekemistä siinä omassa seksuaalisuudessaan ja omassa perhe-elämässään aivan yllin kyllin. Miksi se on niille niin vaikeaa...

        http://www.youtube.com/watch?v=svLE6s4mqc8

        http://www.youtube.com/watch?v=NgJyyszPwuM&feature=related


      • vastustajat..
        Vähennä Summasta kirjoitti:

        Niin se menee. Minäkin näyttelin olevani hetero.

        Tässä kiva juttu siitä, että miksi se on joillekin uskovaisille heteroille niin älyttömän tärkeää saada keskittyä toisten seksuaalisuuteen ja toisten perhe-elämään. Kiinnittäisivät vaan huomionsa omaan seksualisuuteensa ja siihen omaan perhe-elämäänsä ja antaisivat toisten olla rauhassa. Niilä olisi tekemistä siinä omassa seksuaalisuudessaan ja omassa perhe-elämässään aivan yllin kyllin. Miksi se on niille niin vaikeaa...

        http://www.youtube.com/watch?v=svLE6s4mqc8

        http://www.youtube.com/watch?v=NgJyyszPwuM&feature=related

        jotka pelkäätte homoja niin kauheasti,ja tykkäätte että seksualisuus on vaan naisen jamiehen välillä. Miksi sitten tyydytätte itseänne omin käsin vai lukeeko sekin oppina pyhässä sanassa?


      • TheKingOfForums
        vastustajat.. kirjoitti:

        jotka pelkäätte homoja niin kauheasti,ja tykkäätte että seksualisuus on vaan naisen jamiehen välillä. Miksi sitten tyydytätte itseänne omin käsin vai lukeeko sekin oppina pyhässä sanassa?

        No niin, noihi ei ole vielä yksikään uskovainen kommentoinu (jos kuulut kirkkoon se ei tarkoita että olet uskossa). Joten tässä homot aukoo vain päätä.

        "Miksi sitten tyydytätte itseänne omin käsin vai lukeeko sekin oppina pyhässä sanassa?"

        Varmaan kaikki ihmiset tyydyttävät ihmisiä (ainakin on tyydyttänyt), ja Raamatun mukaan se tietääkseni on synti, sillä Raamatussa sanotaan että joka ajattelee toisesti "rivosti" (en muista oikeaa sanaa), on jo mielessäään tehnyt synnin.
        Mutta älä kummiskaan ala Sanaa moittimaan. Siellä on, tykkäsitte tai ette, Totuus(/totuudet). Sitä on kyseenalaistettu varmaan tuhansia ja tuhansia kertoja ja kummiskin se on ja pysyy. Mitään muuta kirjaa ei ole yritetty tuhota ja kaata, polttaa, rikkoa ja hajoittaa kuin Raamattua ja siltikin siinä on Voima!

        Toi homous on omasta mielestä erittäin kummallista ja mua ottaa eniten päähän HOMOUDEN MAINOSTUS!!!! Erittäin ärsyttävää kun kattoo TV:tä niin akkamainen mies sanoo "Kyllähän mekin olemme tavallisia ihmisiä" ja sitte ollaan pikkurilli pystyssä, kyyleneet silmissä...

        Kyllähän se nyt on selvä, että homokki voi olla "tavallisia" eikä aina pikkurilli pystyssä. Mutta toi liika mainostaminen ottaa hermoon "ryhdy sinäkin homoksi", jos on joku homo niin heti kaikki kyselee ja arvostaa kun oli "rohkea" myöntäessään tämän.

        Itseäni harmittaa myös se(vähän liittyen äskeiseen), että kun sitä aletaan Raamatullisesti hyväksyä homoutta esim. homot voivat avioitua kirkossa. Täysin Raamatun vastaista, jos näin käy niin häpeän nykyaijan kirkkoja sydämeni pohjasta.

        Omasta puolesta olkoon homoja kekkä on mutta se mainostus ylireakointi ja kaikki tollanen pas*a pois. Mua vaan surettaa homojen puolesta hengellisellä alueella, sillä Raamattu on Jumalan Sana ja jos ei tottele Sanaa joutuu Helvettiin. Tosin minä en tuomitse ketään, mutta Sanassa sanotaan, että mikään synti ei pääse taivaaseen. Sitten on tiukka tilanne kun on uskovainen homo, mutta Jumala päättää sitten tuomioistuimen edessä.

        Ja homous on SAIRAUS (omamielipide, jota voi yrittää perusteilla muuttaa). Se ei ole inhimillistä, se on luonnonvastaista. Jumala sanoi lisääntykää jos on homo miten lisääntyä. Ei tietenkään itsetyydytykselläkään lisäännytä mutta se on vain tyydyttämistä(ja myös syntiä?), ei muuta. Ihmettelen miten rakastua (rakastuminen ei tapahdu tuosta vaan) samaan sukupuoleen.
        KUKAAN EI OLE SYNTYMÄSTÄÄN/LUONNOSTAAN HOMOJA!!

        Mä rakastan teitä, mutta mä oon huolissani teiän kuoleman jälkeisestä elämästä, mutta jos olet (mikä on erittäin todennäköistä ) ateisti niin eihän sulla sitten mitään hätää ole. Mutta kannattaa miettiä.


      • Sovussa nyt, lapset
        TheKingOfForums kirjoitti:

        No niin, noihi ei ole vielä yksikään uskovainen kommentoinu (jos kuulut kirkkoon se ei tarkoita että olet uskossa). Joten tässä homot aukoo vain päätä.

        "Miksi sitten tyydytätte itseänne omin käsin vai lukeeko sekin oppina pyhässä sanassa?"

        Varmaan kaikki ihmiset tyydyttävät ihmisiä (ainakin on tyydyttänyt), ja Raamatun mukaan se tietääkseni on synti, sillä Raamatussa sanotaan että joka ajattelee toisesti "rivosti" (en muista oikeaa sanaa), on jo mielessäään tehnyt synnin.
        Mutta älä kummiskaan ala Sanaa moittimaan. Siellä on, tykkäsitte tai ette, Totuus(/totuudet). Sitä on kyseenalaistettu varmaan tuhansia ja tuhansia kertoja ja kummiskin se on ja pysyy. Mitään muuta kirjaa ei ole yritetty tuhota ja kaata, polttaa, rikkoa ja hajoittaa kuin Raamattua ja siltikin siinä on Voima!

        Toi homous on omasta mielestä erittäin kummallista ja mua ottaa eniten päähän HOMOUDEN MAINOSTUS!!!! Erittäin ärsyttävää kun kattoo TV:tä niin akkamainen mies sanoo "Kyllähän mekin olemme tavallisia ihmisiä" ja sitte ollaan pikkurilli pystyssä, kyyleneet silmissä...

        Kyllähän se nyt on selvä, että homokki voi olla "tavallisia" eikä aina pikkurilli pystyssä. Mutta toi liika mainostaminen ottaa hermoon "ryhdy sinäkin homoksi", jos on joku homo niin heti kaikki kyselee ja arvostaa kun oli "rohkea" myöntäessään tämän.

        Itseäni harmittaa myös se(vähän liittyen äskeiseen), että kun sitä aletaan Raamatullisesti hyväksyä homoutta esim. homot voivat avioitua kirkossa. Täysin Raamatun vastaista, jos näin käy niin häpeän nykyaijan kirkkoja sydämeni pohjasta.

        Omasta puolesta olkoon homoja kekkä on mutta se mainostus ylireakointi ja kaikki tollanen pas*a pois. Mua vaan surettaa homojen puolesta hengellisellä alueella, sillä Raamattu on Jumalan Sana ja jos ei tottele Sanaa joutuu Helvettiin. Tosin minä en tuomitse ketään, mutta Sanassa sanotaan, että mikään synti ei pääse taivaaseen. Sitten on tiukka tilanne kun on uskovainen homo, mutta Jumala päättää sitten tuomioistuimen edessä.

        Ja homous on SAIRAUS (omamielipide, jota voi yrittää perusteilla muuttaa). Se ei ole inhimillistä, se on luonnonvastaista. Jumala sanoi lisääntykää jos on homo miten lisääntyä. Ei tietenkään itsetyydytykselläkään lisäännytä mutta se on vain tyydyttämistä(ja myös syntiä?), ei muuta. Ihmettelen miten rakastua (rakastuminen ei tapahdu tuosta vaan) samaan sukupuoleen.
        KUKAAN EI OLE SYNTYMÄSTÄÄN/LUONNOSTAAN HOMOJA!!

        Mä rakastan teitä, mutta mä oon huolissani teiän kuoleman jälkeisestä elämästä, mutta jos olet (mikä on erittäin todennäköistä ) ateisti niin eihän sulla sitten mitään hätää ole. Mutta kannattaa miettiä.

        Niin, pitää minunkin pistää lusikkani tähän soppaan. Aloitetaan vaikka mainostamisesta. Jos joku kertoo olevansa tyytyväinen elämäänsä ja olevansa tavallinen ihminen ( homo) se ärsyttää sinua? Pitääkö itsensä kanssa sovusa olevan homon pitää suunsa kiinni?
        Häiritseekä sinua se, että ihmiset on julkisudessa samalla tavalla kuin heterotkin, ei kaulukset pystyssä eikä häveten? Tekisi mieli olettaa, ettet saa omasta mielestäsi tarpeeksi arvostusta, kun toisten saama arvostus harmittaa sinua.

        Toisaalta, jos jokainen alkaa hermostua mainostamisesta, niin katso vain peiliisi. Kuka enemmän mainostaa omaa elämäänsä kuin sinä! Raamattu sitä ja Raamattu tätä.

        Mitä tulee Raamatun sanaan, niin mistä tiedät että sinulla on se kaikein oikein vakaumus? Jos Jla joku päivä ilmestyisi ovellesi ja sanoisi, että nyt saat, mitä ansaitset, pelkäisitkö vai olisitko tyytyväinen?

        Mitä kuoleman jälkeiseen elämään tulee, niin sinä et tiedä siitä sen enenpää kuin kukaan mukaan ihminen. Ota siksi rauhallisesti ja lakkaa huolehtimasta muista. Itsessäsi on sinulle huolta riittävästi.


      • niin on

        kun ei löydy muuta kuin syntiä....




        Jumala ei siunaa kuin yhden liiton: miehen ja naisen välisen avioliiton, tehden heidät yhdeksi lihaksi.

        Mark. 10:6-8
        "6 Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi.
        7 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa. Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha."


        Ne ovat vain ihmisen siunauksia, mitkä ei nouse kattoa korkeammalle ja millä yritetään vetää sontatunkion päälle lainapeitettä. Jumala ei tule koskaan siunaamaan syntiä, Raamattu puhuu vain avioliitosta miehen ja naisen välillä. piste.


      • Houmou
        TheKingOfForums kirjoitti:

        No niin, noihi ei ole vielä yksikään uskovainen kommentoinu (jos kuulut kirkkoon se ei tarkoita että olet uskossa). Joten tässä homot aukoo vain päätä.

        "Miksi sitten tyydytätte itseänne omin käsin vai lukeeko sekin oppina pyhässä sanassa?"

        Varmaan kaikki ihmiset tyydyttävät ihmisiä (ainakin on tyydyttänyt), ja Raamatun mukaan se tietääkseni on synti, sillä Raamatussa sanotaan että joka ajattelee toisesti "rivosti" (en muista oikeaa sanaa), on jo mielessäään tehnyt synnin.
        Mutta älä kummiskaan ala Sanaa moittimaan. Siellä on, tykkäsitte tai ette, Totuus(/totuudet). Sitä on kyseenalaistettu varmaan tuhansia ja tuhansia kertoja ja kummiskin se on ja pysyy. Mitään muuta kirjaa ei ole yritetty tuhota ja kaata, polttaa, rikkoa ja hajoittaa kuin Raamattua ja siltikin siinä on Voima!

        Toi homous on omasta mielestä erittäin kummallista ja mua ottaa eniten päähän HOMOUDEN MAINOSTUS!!!! Erittäin ärsyttävää kun kattoo TV:tä niin akkamainen mies sanoo "Kyllähän mekin olemme tavallisia ihmisiä" ja sitte ollaan pikkurilli pystyssä, kyyleneet silmissä...

        Kyllähän se nyt on selvä, että homokki voi olla "tavallisia" eikä aina pikkurilli pystyssä. Mutta toi liika mainostaminen ottaa hermoon "ryhdy sinäkin homoksi", jos on joku homo niin heti kaikki kyselee ja arvostaa kun oli "rohkea" myöntäessään tämän.

        Itseäni harmittaa myös se(vähän liittyen äskeiseen), että kun sitä aletaan Raamatullisesti hyväksyä homoutta esim. homot voivat avioitua kirkossa. Täysin Raamatun vastaista, jos näin käy niin häpeän nykyaijan kirkkoja sydämeni pohjasta.

        Omasta puolesta olkoon homoja kekkä on mutta se mainostus ylireakointi ja kaikki tollanen pas*a pois. Mua vaan surettaa homojen puolesta hengellisellä alueella, sillä Raamattu on Jumalan Sana ja jos ei tottele Sanaa joutuu Helvettiin. Tosin minä en tuomitse ketään, mutta Sanassa sanotaan, että mikään synti ei pääse taivaaseen. Sitten on tiukka tilanne kun on uskovainen homo, mutta Jumala päättää sitten tuomioistuimen edessä.

        Ja homous on SAIRAUS (omamielipide, jota voi yrittää perusteilla muuttaa). Se ei ole inhimillistä, se on luonnonvastaista. Jumala sanoi lisääntykää jos on homo miten lisääntyä. Ei tietenkään itsetyydytykselläkään lisäännytä mutta se on vain tyydyttämistä(ja myös syntiä?), ei muuta. Ihmettelen miten rakastua (rakastuminen ei tapahdu tuosta vaan) samaan sukupuoleen.
        KUKAAN EI OLE SYNTYMÄSTÄÄN/LUONNOSTAAN HOMOJA!!

        Mä rakastan teitä, mutta mä oon huolissani teiän kuoleman jälkeisestä elämästä, mutta jos olet (mikä on erittäin todennäköistä ) ateisti niin eihän sulla sitten mitään hätää ole. Mutta kannattaa miettiä.

        Miten rakastua samaa sukupuolta edustavaan...samallalailla kun mies rakastuu naiseen tai nainen mieheen...


      • homonhaukkuja123
        lifetimelittlegirl kirjoitti:

        Tähän voisin vain sanoa, että itse teeskentelin olevani hetero niin pitkään kunnes tajusin olevani jotain muuta.

        Tajusit? Eikö se olekkaan synnynnäistä? Taidat vieläkin teeskennellä


    • L@re

      Herää jo, vartiotorni kaatuu! Homous ei ole sairaus. Ei siitä tarvitse parantua.

      • taas!!

        "Herää jo, vartiotorni kaatuu! Homous ei ole sairaus. Ei siitä tarvitse parantua."

        Homo voi kokea muutoksen heteroksi joten mikä homous sitten on? Sairaus? POikkeavuus? vai mikä? Logiikka "se ei ole sairaus ja siksi se ei voi parantua" on ontuva, koska ainakin jotkut homot voivat kokea muutoksen...

        Tässä uusin seurantatutkimus 4:n vuoden ajalta niistä,jotka yrittivät muutosta ex-gayjärjestöjen kautta:
        http://www.ivpress.com/video/2846-1.php
        http://www.ivpress.com/video/2846-2.php


      • muutosta yrittäneistä

      • Hellariboy86
        taas!! kirjoitti:

        "Herää jo, vartiotorni kaatuu! Homous ei ole sairaus. Ei siitä tarvitse parantua."

        Homo voi kokea muutoksen heteroksi joten mikä homous sitten on? Sairaus? POikkeavuus? vai mikä? Logiikka "se ei ole sairaus ja siksi se ei voi parantua" on ontuva, koska ainakin jotkut homot voivat kokea muutoksen...

        Tässä uusin seurantatutkimus 4:n vuoden ajalta niistä,jotka yrittivät muutosta ex-gayjärjestöjen kautta:
        http://www.ivpress.com/video/2846-1.php
        http://www.ivpress.com/video/2846-2.php

        Hei yks juttu kiinnostaa tuossa parantumisessa tai eheytymisessä tai mikä ikinä se on mitä te pidätte ylhäällä niinkuin jotain uskonlippua:

        Olen tosi huono englannissa enkä siksi käytä päivää jonkun linkin k'äntämisessä suomeksi. kertokaa siis onko nuo eheytyneet tai parantuneet muuttuneet siten että he ovat alkaneet käyttäytyä heteroiden lailla kuten menemään heteronaimisiin, heterosukupuoliyhteyttä yms vai ovatko he sisimmässään muuttuneet heteroiksi ja jos niin miten se voidaan osoittaa tai mitata.

        Tunnen yhden tyypin joka on rukoillut tosissaan ja tehnyt vaikka mitä ja se antaisi vaikka oikean kätensä jos joku oli se jumala tai piru tai kuka tahansa tekisi hänet heteroksi. kumpikaan ei näytä kuulevan. olen kehottanut häntä eheytymään homoksi kuten itse olen mutta sekään ei kelpaa.


      • kipinkapinsinnesiis
        taas!! kirjoitti:

        "Herää jo, vartiotorni kaatuu! Homous ei ole sairaus. Ei siitä tarvitse parantua."

        Homo voi kokea muutoksen heteroksi joten mikä homous sitten on? Sairaus? POikkeavuus? vai mikä? Logiikka "se ei ole sairaus ja siksi se ei voi parantua" on ontuva, koska ainakin jotkut homot voivat kokea muutoksen...

        Tässä uusin seurantatutkimus 4:n vuoden ajalta niistä,jotka yrittivät muutosta ex-gayjärjestöjen kautta:
        http://www.ivpress.com/video/2846-1.php
        http://www.ivpress.com/video/2846-2.php

        No meneppä tuonne kyseiseen terapiaan rapakon taakse ja koe muutos homosta heteroksi tai heterosta homoksi, kun niin tosissaan kuvittelet, että ssiellä sinut pystytään muuttamaan toiseksi kuin mitä olet :)


      • Lyy
        muutosta yrittäneistä kirjoitti:

        Tässä uusin seurantatutkimus 4:n vuoden ajalta niistä,jotka yrittivät muutosta ex-gayjärjestöjen kautta:
        http://www.ivpress.com/video/2846-1.php
        http://www.ivpress.com/video/2846-2.php

        Seurannassa tarkasteltiin n. 100 ihmistä ja heistä osa koki muutoksen eikä sen yrittäminen ollut vahingoittavaa.

        Hitsi vieköön, mähän en pääse nukkuun täältä koko yönä... ;P

        Videonpätkän jollain avoimesti aatteellisella nettisivustolla ei tasan pitäisi vakuuttaa ketään siitä, että k.o. pään puheet pohjautuvat minkään valtakunnan tieteelliset kriteerit täyttävään tutkimukseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Lyy
        Hellariboy86 kirjoitti:

        Hei yks juttu kiinnostaa tuossa parantumisessa tai eheytymisessä tai mikä ikinä se on mitä te pidätte ylhäällä niinkuin jotain uskonlippua:

        Olen tosi huono englannissa enkä siksi käytä päivää jonkun linkin k'äntämisessä suomeksi. kertokaa siis onko nuo eheytyneet tai parantuneet muuttuneet siten että he ovat alkaneet käyttäytyä heteroiden lailla kuten menemään heteronaimisiin, heterosukupuoliyhteyttä yms vai ovatko he sisimmässään muuttuneet heteroiksi ja jos niin miten se voidaan osoittaa tai mitata.

        Tunnen yhden tyypin joka on rukoillut tosissaan ja tehnyt vaikka mitä ja se antaisi vaikka oikean kätensä jos joku oli se jumala tai piru tai kuka tahansa tekisi hänet heteroksi. kumpikaan ei näytä kuulevan. olen kehottanut häntä eheytymään homoksi kuten itse olen mutta sekään ei kelpaa.

        Päällä oli kaksi pointtia: OSAlle eheytyminen on mahdollista, ja KESKIMÄÄRIN eheytymisen yrittäminen ei ole vahingollista. Mitään sen syvällisempää analyysiä "onnistuneen eheytymisen" kokemisesta ei tehty.

        Mielenterveyden pohja on itsensä hyväksyminen sellaisena kuin on, eli tasan yrittäminen olisi vahingollista. Varsinkin kun moiseen ryhtyminen olisi osoitus jo olemassaolevista pahoista itsetunto- ja identiteettiongelmista.


      • on kyllä

        ja pahimmasta päästä! Peräveivarit saunan taakse ja...


      • Sana oli alussa
        kipinkapinsinnesiis kirjoitti:

        No meneppä tuonne kyseiseen terapiaan rapakon taakse ja koe muutos homosta heteroksi tai heterosta homoksi, kun niin tosissaan kuvittelet, että ssiellä sinut pystytään muuttamaan toiseksi kuin mitä olet :)

        ...Ja niin he tuhlasivat elämänsä epäolennaiseen: eivät siihen että esim. auttaisivat köyhiä, kulkisivat onnettoman rinnalla, keskittyisivät todellisen pahuuden torjumiseen (mm. insesti, aviorikokset, hengenriistämiset, petokset ja varkaudet). Sen sijaan heitä kiinnosti näitä enemmän se, millaiset maalliset vehkeet kenelläkin on.

        Kannattaisi keskittyä enemmän tekemään keskinäisessä vuorovaikutuksessaan eläväksi rakkaus, sillä Jumala itse on rakkaus. Hän teki meidät omaksi kuvakseen, ja jos Jumala on rakkaus, meidänkin tulee olla sitä. En puhu tässä rakkaudesta kapeassa merkityksessä vain romanttisena tai seksuaalisena rakkautena, vaan paljon laajemmin.

        Ja mitä tekivätkään ihmiset? He rakastivat viime kädessä vain itseään. He tuomitsivat toisiaan ja pitivät itseään muita parempina ylentäen näin itsensä. Sen minkä he tekivät yhdelle maailmassa vähäisimpinä pidetyistä ihmisistä, he tekivät Hänelle itselleen. Hän oli alaston ja koditon, eivätkä he vaatettaneet Häntä ja antaneet Hänelle kotia. He eivät tunnistaneet, että Hän oli joka päivä ja joka hetki läsnä myös jokaisessa lajitoverissamme ja odotti meiltä suurinta, mitä kukaan voi odottaa: että olisimme joka hetki puhdas rakkaus.


      • Ed Monte
        taas!! kirjoitti:

        "Herää jo, vartiotorni kaatuu! Homous ei ole sairaus. Ei siitä tarvitse parantua."

        Homo voi kokea muutoksen heteroksi joten mikä homous sitten on? Sairaus? POikkeavuus? vai mikä? Logiikka "se ei ole sairaus ja siksi se ei voi parantua" on ontuva, koska ainakin jotkut homot voivat kokea muutoksen...

        Tässä uusin seurantatutkimus 4:n vuoden ajalta niistä,jotka yrittivät muutosta ex-gayjärjestöjen kautta:
        http://www.ivpress.com/video/2846-1.php
        http://www.ivpress.com/video/2846-2.php

        Eipä huolta, jos homot eivät luotakaan " eheytykseen ". Eheyttäjille on töitä, kun pyrkivät " eheyttämään " kirkollisissa piireissä esiin tulleen seksuaalisen hyväksikäytön tekijöitä. Että sellaista kristillisyyttä...!


    • Loppuelämäänsä

      Jos alkoholisti joutuu sanomaan itseään alkoholistiksi kymmeniä vuosia raittiina oltuaan, niin... No hitto, en keksi noihin mitään järkevää sanottavaa. Kerrankin menin sanattomaksi.
      Ai eheyttäminen. Just.
      Kerran homo, aina vähintään bi.

    • Emma.,-

      "Parantuminen" ei ole parhaiten kuvaava sana siitä jos ihminen alkaa suuntaamaan mielenkiintoaan vastakkaiseen sukupuoleen homosuhteiden jälkeen. Kysymyshän tällöin on vain siitä että ihminen huomaakin olevansa hetero tai bi. Se on ihan sama juttu kuin se että ei ole ennen tykännyt syödä kalaruokia mutta eräänä päivänä huomaakin että ne on hyviä.

      • ajatuksiin...

        Emma:"Parantuminen" ei ole parhaiten kuvaava sana siitä jos ihminen alkaa suuntaamaan mielenkiintoaan vastakkaiseen sukupuoleen homosuhteiden jälkeen. Kysymyshän tällöin on vain siitä että ihminen huomaakin olevansa hetero tai bi."

        Eli oletat, että täyshomo ei voi kokea muutosta heteroksi? Mihin oletus perustuu?

        Entä kun henkilö käy läpi lapsuutensa kokemuksia ja kipeää suhdettaan omaa sukupuolta olevaan vanhempaan ja sitten alkaakin kokea sen seurauksena oman miehisen/naisellisen identiteetin vahvistumista ja sen seurauksena alkaa herätä kiinnostus toiseen sukupuoleen? Mistä on kyse?


      • emma:-,
        ajatuksiin... kirjoitti:

        Emma:"Parantuminen" ei ole parhaiten kuvaava sana siitä jos ihminen alkaa suuntaamaan mielenkiintoaan vastakkaiseen sukupuoleen homosuhteiden jälkeen. Kysymyshän tällöin on vain siitä että ihminen huomaakin olevansa hetero tai bi."

        Eli oletat, että täyshomo ei voi kokea muutosta heteroksi? Mihin oletus perustuu?

        Entä kun henkilö käy läpi lapsuutensa kokemuksia ja kipeää suhdettaan omaa sukupuolta olevaan vanhempaan ja sitten alkaakin kokea sen seurauksena oman miehisen/naisellisen identiteetin vahvistumista ja sen seurauksena alkaa herätä kiinnostus toiseen sukupuoleen? Mistä on kyse?

        Silloin ihminen on todennäköisesti ollut hetero koko ajan ja vain luullut olevansa homoseksuaali...ellei sitten tosiaan ole bi.


      • päätelmä
        emma:-, kirjoitti:

        Silloin ihminen on todennäköisesti ollut hetero koko ajan ja vain luullut olevansa homoseksuaali...ellei sitten tosiaan ole bi.

        Emma logiikka on kehäpäätelmää...se ei perustu mihinkään tieteelliseen tutkimukseen vaan se on uskonvarainen oletus... voisin väittää, että kukaan homo ei ole oikeasti homo vaan torjuu itsessään heteroimpulssit...


      • päätelmälle...
        päätelmä kirjoitti:

        Emma logiikka on kehäpäätelmää...se ei perustu mihinkään tieteelliseen tutkimukseen vaan se on uskonvarainen oletus... voisin väittää, että kukaan homo ei ole oikeasti homo vaan torjuu itsessään heteroimpulssit...

        "torjuu heteroimpulssit". voi jestas. mitähän nuokin ovat? itse torjut sitten varmaan homoimpulssisi?

        jos homoudesta voi parantua, niin sitten voinee heteroudestakin? eikös se mene ihan samalla logiikalla?

        mikä siinä on niin kamalaa, että kaikki eivät ole samanlaisia?


      • VIISAITA
        päätelmä kirjoitti:

        Emma logiikka on kehäpäätelmää...se ei perustu mihinkään tieteelliseen tutkimukseen vaan se on uskonvarainen oletus... voisin väittää, että kukaan homo ei ole oikeasti homo vaan torjuu itsessään heteroimpulssit...

        asialla taas ja jos nämä lukisivat joskus mitä homot ovat kirjoittaneet ja yrittäisivät ymmärtää. Se täytyy olla muutamille kiinnostava asia kun ne ottaa sen esille ja paheksuvat, siinä sanoisin että ne heterot ovat torjuneet omat homoimpulssit jotka koko ajan jauhavat siitä. Minä en ole itse homo mutta tunnen muutaman ja he ovat ihan samanlaiisia ihmisiä kun muutkin. Ja minä en edes ajattele heidän seksi elämäänsä sillä omani on niin kunnossa ettei tarvitse. Siitä puhe mistä puute.


    • parantuneille homoille

      Tämä palsta ei ole tarkoitettu parantuneille homoille joten täältä ei heitä löydä... palsta on uskonnollisille homoille, jotka eivät pyri eheytymään...

      Mutta vastaan silti...

      "Mutta olisin kiinnostunut tietämään,että miten nämä homojen eheyttämiset/parantumiset/identiteetin muutokset ovat onnistuneet(esim.aslakin toiminta)?"

      Vaihtelevin tuloksin kuten mikä tahansa muukin tunne-elämän muutokseen tähtäävä toiminta...

      "Eli löytyykö henkilöitä,jotka voivat rehellisesti sanoa vapautuneensa/eheytyneensä homoudesta ja siihen liittyneistä tavoista ja tottumuksista?
      Vai seuraako vanha homoidentiteetti uuden heteroidentiteetin perässä kuin hai laivaa?"

      Homoidentiteetti ei seuraa vaan minäkuva muuttuu. Samoin käytös muuttuu. Mutta tunteita saattaa olla jäljellä vaikka heterokiinnostus syntyisikin...

      "PS.Mielestäni on valheellista sanoa parantuneensa/eheytyneensä homoudesta,jos asian kanssa saa edelleen kamppailla,vielä senkin jälkeen kun henkilö todistaa sitä vapautuneensa (tämä koskee lähinnä niitä,jotka oikeasti haluavat päästä eroon homoidentiteetistään).Toisaalta,jos sanotaan,että parantuminen on (elinikäinen?)prosessi,niin ollaan "päättymättömällä suolla"."

      Onko henkilö parantunut masennuksesta jos masennus ei enää hallitse henkilön elämää, vaikka joskus vanhat masennusajatukset tulevatkin mieleen? Homojen eheytysliike ei näe eheytymistä mustavalkoisena joko-tai kysymyksenä vaan eheytymissä voi olla erilaisia aste-eroja...

      "Tilanne on sama kuin syövästä (ihme-) parantuneella,joka joutuu käymään sädehoidossa loppuelämänsä,eikä todellisesta parantumisesta voida tässä tapauksessa puhua."

      Tuossa tapauksessa on kyse siitä, että henkilö kieltää todellisuuden ja uskottelee olevansa parantunut. Tällaisia "eheytyneitä" on tietysti olemassa mutta eheytyminen ei ole sitä vaan aidossa muutoksessa henkilö alkaa kokea aitoa muutosta tunteissaan, fantasioissaan ja käytöksessään.

      • TheKingOfForums

        "Tuossa tapauksessa on kyse siitä, että henkilö kieltää todellisuuden ja uskottelee olevansa parantunut. Tällaisia "eheytyneitä" on tietysti olemassa mutta eheytyminen ei ole sitä vaan aidossa muutoksessa henkilö alkaa kokea aitoa muutosta tunteissaan, fantasioissaan ja käytöksessään."

        Pastori rukoili syöpä potilaan puolesta kokouksessaan, sitten sanoi jollekin naiselle, että hän jatkaisi rukoilemista tämän pulesta. Potilas oli maassa Pyhän Hengen voimasta. Nainen tuli, laski kätensä tämän potilaan mahaan ja aloitti rukouksen. Rukouksen aikana nainen tunsi jotain myllerrystä kätensä alla ja ihmetteli, mutta jatkoi kummiskin rukoilemista. Nainen ei tiennyt mitään siitä, että potilaalla oli syöpä, kunnes kokouksesta yks, kaks tai kolme viikkoa myöhemmin tämä potilas tuli ja kertoi parantuneensa sinä iltana kun hänen puolestaan rukoiltiin. Pastori kertoi sen tälle naiselle ja nainen sitten ymmärsi, että hänen käden allaan "myllersi" syöpä joka tuhoutui.

        Tästä ei ole kauan ja se tapahtui muistaakseni Laihialla. Jos ette usko voitte käydä kysymässä Laihian helluntaiseurakunnasta. (tämän kertoi se pastori)

        Yleensä sanotaan kun joku uskovainen kokee ihmeparanemisen, että se on plasebon aiheuttama tai väliaikainen joka tulee sitten voimakkaammin myöhemmin... Sanotaan myös että mielikuvituksen aiheuttama luulo että parani kokouksissa, mutta aina nämä ateistit ovat itse niitä jotka yrittää hirmuisesti saada selityksen selittämättömälle. Nämä selitykset osoittavat sen, että ei HALUTA uskoa niitä ja sitten kovasti yritetään tutkia ja keksitään syy ja tyydytään siihen, en muista sitä termiä joka kuvaa sitä, että ei haluta uskoa vastakkaista totuutta.

        Mutta tietenkään tätä juttua ei kannata uskoa sillä me uskovaiset ollaan raha-ahneita, tuomitsijoita ja valhettelijoita jotka hakee vain omaa etuaan...


      • valehtele!
        TheKingOfForums kirjoitti:

        "Tuossa tapauksessa on kyse siitä, että henkilö kieltää todellisuuden ja uskottelee olevansa parantunut. Tällaisia "eheytyneitä" on tietysti olemassa mutta eheytyminen ei ole sitä vaan aidossa muutoksessa henkilö alkaa kokea aitoa muutosta tunteissaan, fantasioissaan ja käytöksessään."

        Pastori rukoili syöpä potilaan puolesta kokouksessaan, sitten sanoi jollekin naiselle, että hän jatkaisi rukoilemista tämän pulesta. Potilas oli maassa Pyhän Hengen voimasta. Nainen tuli, laski kätensä tämän potilaan mahaan ja aloitti rukouksen. Rukouksen aikana nainen tunsi jotain myllerrystä kätensä alla ja ihmetteli, mutta jatkoi kummiskin rukoilemista. Nainen ei tiennyt mitään siitä, että potilaalla oli syöpä, kunnes kokouksesta yks, kaks tai kolme viikkoa myöhemmin tämä potilas tuli ja kertoi parantuneensa sinä iltana kun hänen puolestaan rukoiltiin. Pastori kertoi sen tälle naiselle ja nainen sitten ymmärsi, että hänen käden allaan "myllersi" syöpä joka tuhoutui.

        Tästä ei ole kauan ja se tapahtui muistaakseni Laihialla. Jos ette usko voitte käydä kysymässä Laihian helluntaiseurakunnasta. (tämän kertoi se pastori)

        Yleensä sanotaan kun joku uskovainen kokee ihmeparanemisen, että se on plasebon aiheuttama tai väliaikainen joka tulee sitten voimakkaammin myöhemmin... Sanotaan myös että mielikuvituksen aiheuttama luulo että parani kokouksissa, mutta aina nämä ateistit ovat itse niitä jotka yrittää hirmuisesti saada selityksen selittämättömälle. Nämä selitykset osoittavat sen, että ei HALUTA uskoa niitä ja sitten kovasti yritetään tutkia ja keksitään syy ja tyydytään siihen, en muista sitä termiä joka kuvaa sitä, että ei haluta uskoa vastakkaista totuutta.

        Mutta tietenkään tätä juttua ei kannata uskoa sillä me uskovaiset ollaan raha-ahneita, tuomitsijoita ja valhettelijoita jotka hakee vain omaa etuaan...

        Tutkitusti yhtään ihmeparanemista ei ole tapahtunut eikä moinen taikuus edes kuulu kristinuskoon!


    • danishx

      On totta, että ei ole yhtäkään parantunutta homoa, sillä homoushan ei ole heteroutta kummallisempi sairaus, ts. se ei ole sairaus ja siksi siitä parantuneita ei ole yhtään olemassa.

      Tutkimuskia olen lukenut ja tutkimusten mukaan ei ole yhtäkään sellaista homoa, joka olisi muuttunut heteroksi. On sellaisia biseksuaalimiehiä, jotka on luulleet muuttuneensa homosta heteroksi, kun bivaiheen toinen puoli on lähtenyt käytiin. Sitten on niitä uskovaisia miehiä, kun selittää muuttuneensa homosta heteroksi, mutta todellisuudessa ei olekaan muuttunut, vaan ainoastaan yrittää kokoajan eheyttämisliikkeen opettamalla manipulaatiolla olla hetero: ts. näkee edelleen unia rakastelemisesta miehen kanssa ja aamusta alkaen alkaa riekkua netissä palstoilla tuomitsemassa homoja, avioituu naisen kanssa ja yrittää siten tukahduttaa homouttaan jne.

      Ei tosiaan ole millään terapialla eikä hoidolla tässä maailmassa vielä yksikään homosta heteroksi muuttunut ja useimmissa länsimaissa lääkintäviranomaiset varotteleekin näistä ehtyttäjistä, sillä on väärin ja vanhingollista manipuloida ihmisiä sillä tavoin, koska ihminen ei voi siten muuttua heteroksi. Eikä niitä ihmeitäkään ole sattunut oikeasti yhtäkään, ts. ei ole yhtäkkiä homo heteroksi muuttunut. Hyvä niin. Olkoon homot homoja ja heterot heteroita.

      • muutoksen mahdottomuudesta

        Kerro missä on todistettu, että homouden muutos ei olis mahdollista? Mikä tutkimus näin väittää? Perustat toive-ajatteluusi väitteesi...


      • entäs jos...

        "Olkoot homot homoja ja heterot heteroita"

        Minusta on, anteeksi vain, pikkuisen naivia pitää noin itsestäänselvänä että ns. umpihomoja tai umpiheteroita on yleensä olemassa.

        Mistä sitä oikeastaan tietää? Ihminen voi mieltää itsensä, tottumuksesta tai monen mutkan kautta, homoksi tai heteroksi, mutta entä jos täydellistä homoutta tai heteroutta ei ole olemassakaan? Entä jos on vain eriasteista biseksuaalisuutta?


    • Peppitossu

      niin kelläs niitä oppipoikia olikaan??

      Parantuks se?

    • täydelliseen muutokseen

      Olen itse yrittänyt saada muutosta aikaan mm. rukoilemalla ja lukemalla Raamattua. Olen yrittänyt torjua tunteitani viimeiseen asti. Yritän vältellä kaikkea homoseksuaalisuuteen viittaavaa materiaalia, kuten elokuvia, kirjoja jne.

      Tunteiden torjuminen onnistuu jonkun aikaa, työntämällä asia syrjään ja ajattelemalla muuta. Mutta tulos on kuin painekattilassa: paine vaan kasvaa ja kasvaa, kunnes lopulta räjähtää. Tunteet palaavat monta kertaa pahempina.

      Pystynkin vaikuttamaan lähinnä käytökseeni, esittämällä heteroa, ja puhumalla heterouteen viittaavista haluista kuten miehestä, lapsista jne. Ihastumisiini en pysty vaikuttamaan. Välillä tietysti on kausia, jolloin en ole kiinnostunut kenestäkään enkä tunne vetoa kenenkään toiseen naiseen. Olo on heteromainen. Mutta, kun ihastun, niin se on sitten jalat pois alta, ja sitä tapahtuu vain naisen kanssa.

      En näe täysin mahdottomana ajatuksena sitä, että menisin naimisiin miehen kanssa. En vain rakastu miehiin, vaikka mukavia heppuja olisivatkin, ja heistä pitäisin. Omalla kohdallani siis en usko enää täydelliseen muutokseen. Aina ne taipumukset on tuolla jossain pinnan alla, vaikkeivat olisikaan joka hetki ns. päällä. Ei niistä koskaan taida päästä. Aina ne tulee joissain tilanteissa esiin.

      • pieni poika

        suloisen näköinen ja kaikkien lemmikki, parin vuoden ikäisenä hän päiväkodissa leikki tyttöjen kanssa nukeilla ,neljän vuoden vanhana veteli kaapista sisarensa vaatteita ja leikki niillä, iso veli yritti saada häntä mukaan autojen ja junien kanssa leikkimään, ei miellyttänyt hän viihtyi paremmin tyttöjen kanssa. Näi alkaa usein heidän tarinansa ja se jo pitäisi saada ihmisten silmät auki että meissä on eroavaisuuksia jo syntymästä asti. Mutta ei jotku pauka päät ovat päättäneet että se on sairaus, itse ovat sairaita ja ahdas mielisiä ja laukkaavat raamattu kainalossa peijaisissa ja kaiken mailman kokouksissa naukumassa silmät kiinni niin sanotusta uskostaan, muutamat puhuvat kielillä ja se vasta on jännää katsottavaa kun ne keksii omia sanoja. Siinä jo voi puhua sairaudesta. Homot pitäkää päänne korkealla ja olkaa ylpeitä itsestänne, se on teidän oikeus niinkuin muidenkin ette ole sairaita vaan teidän ympäristönne on vaan niin epä tietoisia niillä on vaan yksi oikea tie tässä maailmassa ja se on tuomitseminen.


      • kieltämistä

        Please, älä markkinoi kokemustasi "eheytymisenä" koska sitä se ei ole... olet vain yrittänyt kieltää tunteesi... eheytyminen on jotain muuta...ks.www.narth.com ja wwwa.aslan.fi


      • täydelliseen parantumisen
        kieltämistä kirjoitti:

        Please, älä markkinoi kokemustasi "eheytymisenä" koska sitä se ei ole... olet vain yrittänyt kieltää tunteesi... eheytyminen on jotain muuta...ks.www.narth.com ja wwwa.aslan.fi

        Mikäli viesti oli minulle, niin mahdoitkohan lukea viestiäni ollenkaan?

        Nimenomaan pointti viestissäni oli, miten en usko täydelliseen eheytymiseen/parantumiseen ainakaan omalla kohdallani. En usko enää, että koskaan tulisin täysin pääsemään taipumuksistani. Pystyn siis muokkaamaan käytöstäni jonkun verran, mutta en pysty vaikuttamaan primitiivisiin tunteisiini. Tulen luultavasti aina kokemaan enemmän vetoa naisiin, vaikkei ajatus miehen kanssa olemisesta ole täysin mahdoton. Olen siis enemmän lesbo kuin hetero.

        Kun ajattelen elämääni taaksepäin, huomaan siellä monia sellaisia juttuja, joissa viitteitä erilaiseen suuntautumiseen jo lapsesta lähtien.
        Mulla ei ole aavistustakaan siitä, millaista olisi olla täysin hetero.


      • TheKingOfForums

        Niinpä... Onko siis ihmeteltävää, että ei oikee toimi. Kerron nyt yhden faktan. Raamattu on JUMALAN Sana, jos siis luet Sanaa ja siellä lukee "hänen haavojensa kautta olemme parannetut" niin sitten se on näin. Usko on yksi avainsana kristinuskossa.

        Lapsi pyydät isältä tikkaria itkien. Isi lähtee, lapsi itkee enemmän ja menee huoneeseensa ja valittaa ja parkuu ja toteaa itsekseen, isiin ei voi luottaa, se ei ikinä tuu antamaan mitään. Isä koputtaa oveen mutta lapsi ei ota mitään vastaan sillä hän luulee, että isään ei voi luottaa. Loppujen lopuksi Isä olikin ostanu kokonaisen tikkarikarkkipussin.

        en ole varma onko tämä nyt ihan varmasti oikea vertaus tähän mutta älä rakas uskoasi menetä.

        "Olen itse yrittänyt saada muutosta aikaan" Muista nyt, ihminen itsessään ei voi tehdä mitään tälle asialle, ei varsinkaan ITSE tai yksin. Yleensä kokouksissa on rukouspyyntö laatikko (meinaan nytten helluntailaisuutta), sinne voi kirjoittaa ja koko seurakunta rukoilee, eikä se vaadi että sinun pitää liittyä Helluntaikirkkoon.


      • täydelliseen parantumiseen
        TheKingOfForums kirjoitti:

        Niinpä... Onko siis ihmeteltävää, että ei oikee toimi. Kerron nyt yhden faktan. Raamattu on JUMALAN Sana, jos siis luet Sanaa ja siellä lukee "hänen haavojensa kautta olemme parannetut" niin sitten se on näin. Usko on yksi avainsana kristinuskossa.

        Lapsi pyydät isältä tikkaria itkien. Isi lähtee, lapsi itkee enemmän ja menee huoneeseensa ja valittaa ja parkuu ja toteaa itsekseen, isiin ei voi luottaa, se ei ikinä tuu antamaan mitään. Isä koputtaa oveen mutta lapsi ei ota mitään vastaan sillä hän luulee, että isään ei voi luottaa. Loppujen lopuksi Isä olikin ostanu kokonaisen tikkarikarkkipussin.

        en ole varma onko tämä nyt ihan varmasti oikea vertaus tähän mutta älä rakas uskoasi menetä.

        "Olen itse yrittänyt saada muutosta aikaan" Muista nyt, ihminen itsessään ei voi tehdä mitään tälle asialle, ei varsinkaan ITSE tai yksin. Yleensä kokouksissa on rukouspyyntö laatikko (meinaan nytten helluntailaisuutta), sinne voi kirjoittaa ja koko seurakunta rukoilee, eikä se vaadi että sinun pitää liittyä Helluntaikirkkoon.

        Ensinnäkin tahtoisin sanoa sinulle, että millä ihmeen perusteella tulet arvioimaan uskoani. Olen uudestisyntynyt kristitty. Olen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja rukoilen kielillä. Olen käynyt paljon erilaisissa vapaiden suuntien tilaisuuksissa ja sillöin tällöin luterilaisessa kirkossa. Minun koko perheeni on uskovainen ja olen pienestä pitäen ollut heidän mukanaan erilaisissa tilaisuuksissa. Kuuntelen paljon hengellistä musiikkia, kuten ylistysmusaa. Kyllä minä tiedän Benny Hinnit ja David Vilkersonit. Rukoilen päivittäin monta kertaa.

        MUTTA, siitä huolimatta, tässä sitä ollaan. Täydellistä eheytymistä ei ole tullut. Aluksi uskoin itsekin siihen, että ihminen voi muuttua kovalla tahdon voimalla ja Jumalan avulla, mutta olen alkanut menettää uskoani nimenomaan siksi, koska täydellistä muutosta ei näytä kohdallani tapahtuvan. Olen siis ensin uskonut, sitten yrittänyt, ja kun yritys ei onnistu, niin alkanut menettämään uskoani täydelliseen eheytymiseen.

        Toki minulla on kausia, jolloin minulla ei ole naisiin mitään muita tunteita kuin ystävyyttä. Mutta sitten joskus sitä vain käy niin, että kun törmää ja tutustuu johonkin mukavaan naiseen, niin sitä ihastuu. Ehkä jopa rakastuu.

        N. 17-18-vuotiaana olin aivan varma, etten koskaan kykene olemaan miehen kanssa. Sen verran on asiassa menty eteenpäin, että ajatus ei ole enää mahdoton tai täysin kaukainen. Ajoittain jopa haaveilen normaalista perhe-elämästä. Mutta totuus kohdallani on se, että tunteeni naisia kohtaan ovat paljon paljon voimakkaampia kuin miehiä. Tämä on totuus kohdallani, enkä sitä enää ala kieltämään.

        Ihmettelit myös, miten rakastuminen samaan sukupuoleen on yleensä mahdollista. Ymmärrän että ihmettelet asiaa, jos et ole sitä itse kokenut. Minä taas monesti ihmettelen sitä, miten jotkut nais ystäväni kokevat niin suurta ihastusta ja kaipausta miehiä kohtaan. Minulle se tunne on vieras. Sitä on vaikeaa käsittää asioita, mitä ei itse ole kokenut.

        Siteeramaasi Raamatun kohta on hieno ja puhutteleva. Mutta se ei anna selitystä sille, miksi niin monet uskovaisetkin ihmiset joutuvat kamppailemaan sairauksien kanssa. Miksi Jumala antaa meidän uskovaistenkin sairastua syöpään? Joutua onnettomuuksiin? Kärsiä mielenterveyden ongelmista? Miksi uskovaisissakin on sairaita? Miksi suurin osa sairastelevistakin uskovaisista saa avun sairauksiinsa lääketieteestä sen sijaan että parantuisivat kyseisen Raamatun kohdan avulla.

        Olet aivan oikeassa siinä, ettei MIKÄÄN synti pääse taivaaseen. Mutta syntiä on niin monenlaista muutakin lajia kuin homoseksuaalisuutta. Minä en toteuta homoseksuaalisuutta. Silti rakastun samaan sukupuoleen. Ja tiedän jonakin päivänä pääseväni taivaaseen tunteistani huolimatta. Olisi Jumalan pilkkaa väittää, että nimenomaan homoseksualismi olisi se synti, mikä jättää sinut taivaspaikan ulkopuolelle.


      • TheKingOfForums
        täydelliseen parantumiseen kirjoitti:

        Ensinnäkin tahtoisin sanoa sinulle, että millä ihmeen perusteella tulet arvioimaan uskoani. Olen uudestisyntynyt kristitty. Olen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja rukoilen kielillä. Olen käynyt paljon erilaisissa vapaiden suuntien tilaisuuksissa ja sillöin tällöin luterilaisessa kirkossa. Minun koko perheeni on uskovainen ja olen pienestä pitäen ollut heidän mukanaan erilaisissa tilaisuuksissa. Kuuntelen paljon hengellistä musiikkia, kuten ylistysmusaa. Kyllä minä tiedän Benny Hinnit ja David Vilkersonit. Rukoilen päivittäin monta kertaa.

        MUTTA, siitä huolimatta, tässä sitä ollaan. Täydellistä eheytymistä ei ole tullut. Aluksi uskoin itsekin siihen, että ihminen voi muuttua kovalla tahdon voimalla ja Jumalan avulla, mutta olen alkanut menettää uskoani nimenomaan siksi, koska täydellistä muutosta ei näytä kohdallani tapahtuvan. Olen siis ensin uskonut, sitten yrittänyt, ja kun yritys ei onnistu, niin alkanut menettämään uskoani täydelliseen eheytymiseen.

        Toki minulla on kausia, jolloin minulla ei ole naisiin mitään muita tunteita kuin ystävyyttä. Mutta sitten joskus sitä vain käy niin, että kun törmää ja tutustuu johonkin mukavaan naiseen, niin sitä ihastuu. Ehkä jopa rakastuu.

        N. 17-18-vuotiaana olin aivan varma, etten koskaan kykene olemaan miehen kanssa. Sen verran on asiassa menty eteenpäin, että ajatus ei ole enää mahdoton tai täysin kaukainen. Ajoittain jopa haaveilen normaalista perhe-elämästä. Mutta totuus kohdallani on se, että tunteeni naisia kohtaan ovat paljon paljon voimakkaampia kuin miehiä. Tämä on totuus kohdallani, enkä sitä enää ala kieltämään.

        Ihmettelit myös, miten rakastuminen samaan sukupuoleen on yleensä mahdollista. Ymmärrän että ihmettelet asiaa, jos et ole sitä itse kokenut. Minä taas monesti ihmettelen sitä, miten jotkut nais ystäväni kokevat niin suurta ihastusta ja kaipausta miehiä kohtaan. Minulle se tunne on vieras. Sitä on vaikeaa käsittää asioita, mitä ei itse ole kokenut.

        Siteeramaasi Raamatun kohta on hieno ja puhutteleva. Mutta se ei anna selitystä sille, miksi niin monet uskovaisetkin ihmiset joutuvat kamppailemaan sairauksien kanssa. Miksi Jumala antaa meidän uskovaistenkin sairastua syöpään? Joutua onnettomuuksiin? Kärsiä mielenterveyden ongelmista? Miksi uskovaisissakin on sairaita? Miksi suurin osa sairastelevistakin uskovaisista saa avun sairauksiinsa lääketieteestä sen sijaan että parantuisivat kyseisen Raamatun kohdan avulla.

        Olet aivan oikeassa siinä, ettei MIKÄÄN synti pääse taivaaseen. Mutta syntiä on niin monenlaista muutakin lajia kuin homoseksuaalisuutta. Minä en toteuta homoseksuaalisuutta. Silti rakastun samaan sukupuoleen. Ja tiedän jonakin päivänä pääseväni taivaaseen tunteistani huolimatta. Olisi Jumalan pilkkaa väittää, että nimenomaan homoseksualismi olisi se synti, mikä jättää sinut taivaspaikan ulkopuolelle.

        "   Ensinnäkin tahtoisin sanoa sinulle, että millä ihmeen perusteella tulet arvioimaan uskoani."

        No tällainen tyly ja töykeä vastaus. " Olen itse yrittänyt saada muutosta aikaan" Oman sanas perusteella. ( sanoinhan, että tulee tyly vastaus)

        No niin ja sitten asiaan. Ton perusteella vaikutat "kunnon" uskovaiselta ja voin sanoa suoraan, että ite en ole kunnon uskovainen :/ oon todella syntinen mutta kummiskin mä luotan siihen että Herra antaa anteeksi kun pyydän (MAHTAVA ASIA



        "Siteeramaasi Raamatun kohta on hieno ja puhutteleva. Mutta se ei anna selitystä sille, miksi niin monet uskovaisetkin ihmiset joutuvat kamppailemaan sairauksien kanssa. Miksi Jumala antaa meidän uskovaistenkin sairastua syöpään? Kärsiä mielenterveyden ongelmista? Miksi uskovaisissakin on sairaita? Miksi suurin osa sairastelevistakin uskovaisista saa avun sairauksiinsa lääketieteestä sen sijaan että parantuisivat kyseisen Raamatun kohdan avulla. "

        Yli-Vainio sanoi jossakin saarnassaa tästä asiasta loistavasti, mutta en muista tarkoin (... sori :/ ), eli sanon omin sanoin.
        Uskovaiset eivät laske tämän Raamatun paikan varaan oikeestaan mitään jos voisi sanoa. Ja eihän siinä oikeastaan mitään pahaa ole kun Jumala on siunannut meitä lääkäreillä.

        Saarnaaja ja apulainen ole matkallaan johnakin. alkuasukkaat myrkyttivät heidät kun he tulivat, ja laittoi heidät veteen veneellä kuolemaan. He lainehtivat ja pääsivät saarelle jossa osattiin valmistaa vastalääkettä, mutta sitä riitti vain yhdelle. Pastori sanoi, että antakaa se apulaiselle, ja he antoivat. Tämä pastori rukoili Herraa ja sanoi "jos haluat minut jo kotiisi se käy, jos haluat että jatkan todistamistam niin sekin käy." Pastori parani heti. Hän joutui odottamaan apulaisen paranemista, sillä lääkkeet eivät toimit samantien. Sitten kun apulainenkin oli parantunut, he menivät takaisin alkuasukkaiden luokse ja he säikähtivät sillä luulivat näiden kuolleen. Sitten he kuuntelivat pastoria ja suurin osa pelastui.

        Selitin tämän äärimmäisen lyhyesti, sillä muuten siitä ois tullu erittäin pitkä. Pääasia tuli kuiteskin esille. (toivottavasti ei tullu liian epäselvästi)

        "miksi niin monet uskovaisetkin ihmiset joutuvat kamppailemaan sairauksien kanssa" -Me eletään samojen luonnonlakien alla kuin muutkin ihmiset. Kun Mooses meni Iraelin kanssa pois egyptistä, Jumala sanoi minä olen teidän parantajanne. Hän ei sanonut että te ette sairastu. Vaan minä olen teidän parantajanne. Kyllähän Israelilaiset sairastuivat mutta heillä oli ylilääkäri mukana. =)
        pieni vertaus: Jos olet sairaana ja vieressäsi on lääkäri se ei meinaa sitä, että et voisi sairastu eikä sitä, että sinä parantuisit tosta vaan jos sairastuisit. Sinun pitää pyttä lääkäriä että hän auttaisi. (taas päivänselvä asia, mutta on aina ihan hyvä muistuttaa).

        Jos olet polttanut vaikka tupakkaa 40 vuotta ja sitten tulet uskoon. Herra uudistaa sinut mutta seuraukset tulevat perässä. Uskoontulo ei takaa sitä että elät pidempään maanpäällä. Eli tämä henkilö saattaa mennä Taivaaseen siltikin vähän turhan ajoissa tämän tupakan polton kautta.
        En tietenkään sano että uskovaisten syövät tulevat kaikki tupakinpolttamisesta, mutta ymmärrät varmaankin pointin. Ei uskovaiset ole kuolemattomia :)

        Ihmisille on annettu valinta valita oiikeesta/hyvästä ja väärästä/pahasta, Ikävä kyllä suurin osa valitsee usein pahan hyvän sijasta ;,( siitä johtuu sodat, eli ei voi sanoa miks Jumala sallii sodat. Siitä johtuu myös suuremmaksi osaksi onnettomuudet :/ ja kuten jo aiemminkin sanoin(tai oikeastaan Yli-Vainio sanoi), olemme samojen lakien alla.

        Tosta synti jutusta vielä. Kyllä mä uskon, että uskovainen (siis oikeasti uskossa oleva) homo pääsee taivaaseen, VAIN jos hän EI HYVÄKSY homoutta, sillä sehän on synti. Minä en hyväksy ainoatakaan syntiä mitä olen tehnyt ja kadun niitä.
        Ymmärrän, että toi on vaikeaa, kun ei ite oikeaastaan mahda mitään mutta silloin pitääkin antaa kaikki Herran hoidettavaksi (voikohan noin sanoa :)

        Nyt kumminkaan en ehdi enempää vastata, toivottavasti selvensi joitakin asioita vähän. varmaan lisään vielä noihin joihinkin kohtiin jotain jos on tarpeen.


      • uskismummo
        pieni poika kirjoitti:

        suloisen näköinen ja kaikkien lemmikki, parin vuoden ikäisenä hän päiväkodissa leikki tyttöjen kanssa nukeilla ,neljän vuoden vanhana veteli kaapista sisarensa vaatteita ja leikki niillä, iso veli yritti saada häntä mukaan autojen ja junien kanssa leikkimään, ei miellyttänyt hän viihtyi paremmin tyttöjen kanssa. Näi alkaa usein heidän tarinansa ja se jo pitäisi saada ihmisten silmät auki että meissä on eroavaisuuksia jo syntymästä asti. Mutta ei jotku pauka päät ovat päättäneet että se on sairaus, itse ovat sairaita ja ahdas mielisiä ja laukkaavat raamattu kainalossa peijaisissa ja kaiken mailman kokouksissa naukumassa silmät kiinni niin sanotusta uskostaan, muutamat puhuvat kielillä ja se vasta on jännää katsottavaa kun ne keksii omia sanoja. Siinä jo voi puhua sairaudesta. Homot pitäkää päänne korkealla ja olkaa ylpeitä itsestänne, se on teidän oikeus niinkuin muidenkin ette ole sairaita vaan teidän ympäristönne on vaan niin epä tietoisia niillä on vaan yksi oikea tie tässä maailmassa ja se on tuomitseminen.

        Meitä kristittyjä on moneksi,ja niin näyttää toisten intiimiasioiden tarkkailu olevan tärkeintä maailmassa isolle joukolle meistä. Tunnen myötähäpeää asiantuntemattomista,mauttomista ja ilkeämielisistä mielipiteistä mitä luin tältä palstalta eräästä vähemmistöstämme.
        Tunnen suurta myötätuntoa homoja ja lesboja kohtaan. Yhtä vähän kuin olen saanut valita silmieni väriä tai hörökorvia tai vasenkätisyyttä niin yhtä v'ähän te olette suuntautumistanne saaneet valita.
        Sukulaisissani on samaan sukupuoleen suuntautuneita ja minulle rakkaita henkilöitä joita puolustan henkeen ja vereen , ja tunnen myös ihania ihmisiä jotka asuvat samaa sukupuolta olevan kanssa.
        Jättäkää nämä arvostelijat omaan arvoonsa,ymmärtämättömiä ennakkoluulojensa vankeja ja fundamentalistisia uskontonsa harjoittajia jotka eivät ole raamatustaan lukeneet että älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.
        Jeesus ei sanonut homoudesta yhtään mitään,ei myöskään synniksi sanotusta itsetyydytyksestä. Vain se , ettei omaatuntoaan vastaan pidä toimia,koska se vahingoittaa ihmisen ihmisyyttä.
        Jokainen meistä on omine ominaisuuksineen laitettu taapertamaan joksikin aikaa tänne maailmaan ja parhaan kykymme mukaan sen teemme. Paljon pahempaa tässä maailmassa tehdään kuin rakastetaan asuinkumppania,miksikähän vaikka murhista tai petoksista ei riekuta samalla tavoin miten homoudesta.Ne on sentään kielletty paljon useammin Raamatussa.


    • jotain hurskasta

      nimitellä itseään uskovaiseksi ja muita vaikka pakanoiksi? Saako asia sitten uskovaisissa jotain ylemmyyttä taikka tekopyhyyttä aikaan? Kuka sanoi,että menkää ja tehkää kaikki kansat opetuslapsikseni? Tuskin silloin oli tarkoitus mennä kansoille toitottamaan eriarvoisuutta,että me olemme uskovaisia ja te jotain pakanoita?Ken itsensä korottaa hänet alennetaan.Onko sitten näiltä pohjin hyvä nähdä iankaikkisuuttaan? Kinata voitte mitä tahansa,mutta ei tämä kastijako ole raamatullista.Palveletteko Jumalaa vai jumalan kuvaa,eli itseänne?

      • TheKingOfForums

        JOO, se on erittäin yleistä, että pidetään itseä sitten niin paljon parempana (lukekaa se "palsta"/kommentti minkä laitoin ensimmäisenä aika ylhäällä) kuin homoja... Jokainen ihminen on syntiä tehnytja jokainen joka kerskaa niin kerskailkoot Jumalassa ei teoissa.

        Lähetyskäsky menkää kaikkeen maailmaan ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni. Jumala rakastaa kaikkia, mutta rankaisee sitten maanpäällisen elämän jälkeen Helvetillä, ellei ole uudesti syntynyt. Ei me pakoteta uskomaan, se on ihmisen oma valinta jota tietenkin kannattaa kokeilla =) Mä olen ite Niin 100% varma, että Jumala on olemassa.(johtuu kokemuksista, "tarinoista", isän kokemuksista joita isä on nähnyt jne. ) Mutta mä ymmärrän kuinka vaikeaa on uskoa jos on koko ikänsä kieltänyt Jumalan ja on ollut ateisti, mutta silti niitä ihmeitä tapahtuu. Älkääkä please alottako perus silmänkääntö temppuja, valheita, massa hypnoosia tai vastaavaa. Mä oon kuullu varmaan jo kaikki selitykset ja ottanu niistä selvää ja eipä ne ny niin vakuuttavia ole, oon pettyny monesti joihinkin juttuihin miten ihmiset ova yrittäneet selittää selittämätöntä.

        Palvotaan Jumalaa ja yritetään tehdä homoille selvaks että homous on syntiä ja siitä voi muuttua . Mutta yksi tärkeä asia on todennäköisesti unohtunut kun homot ovat rukoilleet homoutta pois. He ovat tehneet sen yksin?? Ei ole kertonut kenellekään ja yrittäää itse vaikuttaa siihen. Raamatussa sanotaan, että kaikki mitä pyydät Jumalalta uskossa, saat sen.( älkää nyt sitten kummiskaan käsittäkö väärin tota kaikkea...)
        Minä uskon siihen, että Jumala pystyy muuttamaan ihmisen, sillä Jumala on pystynyt poistamaan yhdeltä narkkarilta huumeriippuvuuden, TUPAKINPOLTONKIN ja kaikki alkoholi ongelmat silmänräpäyksessä, niin eiköhän Hän pysty auttamaan homoudessa.

        Jotkut homo uskovat pitävät homoutta lihan himona ja yrittää päästä siitä pois, mutta siihen ei ihminen pysty vaan Jumala. Näitä "kahleita" on vaikea saada pois... tiedän kokemuksesta, sillä kyllä niitä on minullakin mutta jos lankean pyydän heti syntini anteeksi enkä jää "keräämään" itsesääliä, eli jää Saatanan tempuun. En nyt laita enempää vielä =)


      • Vanha homo
        TheKingOfForums kirjoitti:

        JOO, se on erittäin yleistä, että pidetään itseä sitten niin paljon parempana (lukekaa se "palsta"/kommentti minkä laitoin ensimmäisenä aika ylhäällä) kuin homoja... Jokainen ihminen on syntiä tehnytja jokainen joka kerskaa niin kerskailkoot Jumalassa ei teoissa.

        Lähetyskäsky menkää kaikkeen maailmaan ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni. Jumala rakastaa kaikkia, mutta rankaisee sitten maanpäällisen elämän jälkeen Helvetillä, ellei ole uudesti syntynyt. Ei me pakoteta uskomaan, se on ihmisen oma valinta jota tietenkin kannattaa kokeilla =) Mä olen ite Niin 100% varma, että Jumala on olemassa.(johtuu kokemuksista, "tarinoista", isän kokemuksista joita isä on nähnyt jne. ) Mutta mä ymmärrän kuinka vaikeaa on uskoa jos on koko ikänsä kieltänyt Jumalan ja on ollut ateisti, mutta silti niitä ihmeitä tapahtuu. Älkääkä please alottako perus silmänkääntö temppuja, valheita, massa hypnoosia tai vastaavaa. Mä oon kuullu varmaan jo kaikki selitykset ja ottanu niistä selvää ja eipä ne ny niin vakuuttavia ole, oon pettyny monesti joihinkin juttuihin miten ihmiset ova yrittäneet selittää selittämätöntä.

        Palvotaan Jumalaa ja yritetään tehdä homoille selvaks että homous on syntiä ja siitä voi muuttua . Mutta yksi tärkeä asia on todennäköisesti unohtunut kun homot ovat rukoilleet homoutta pois. He ovat tehneet sen yksin?? Ei ole kertonut kenellekään ja yrittäää itse vaikuttaa siihen. Raamatussa sanotaan, että kaikki mitä pyydät Jumalalta uskossa, saat sen.( älkää nyt sitten kummiskaan käsittäkö väärin tota kaikkea...)
        Minä uskon siihen, että Jumala pystyy muuttamaan ihmisen, sillä Jumala on pystynyt poistamaan yhdeltä narkkarilta huumeriippuvuuden, TUPAKINPOLTONKIN ja kaikki alkoholi ongelmat silmänräpäyksessä, niin eiköhän Hän pysty auttamaan homoudessa.

        Jotkut homo uskovat pitävät homoutta lihan himona ja yrittää päästä siitä pois, mutta siihen ei ihminen pysty vaan Jumala. Näitä "kahleita" on vaikea saada pois... tiedän kokemuksesta, sillä kyllä niitä on minullakin mutta jos lankean pyydän heti syntini anteeksi enkä jää "keräämään" itsesääliä, eli jää Saatanan tempuun. En nyt laita enempää vielä =)

        "Mutta yksi tärkeä asia on todennäköisesti unohtunut kun homot ovat rukoilleet homoutta pois. He ovat tehneet sen yksin?? Ei ole kertonut kenellekään ja yrittäää itse vaikuttaa siihen. Raamatussa sanotaan, että kaikki mitä pyydät Jumalalta uskossa, saat sen."

        Rukous on siis menetelmä, jossa on tärkeää toimia oikein. Olen nelisenkymmentä vuotta rukoillut, että Jumala ottaisi pois homouden (vaikka jättäisi sitten vähän kiusauksia jäljelle). Kuulehan poikanen: välillä rukouksen äänet ovat jyrisseen Betanian ympärillä kuin sata jänisräikkää, välillä se on ollut kuin tuulen hyminä. Joskus on ollut vain pari kaveria rukoilemassa, kerran oli kokonaista yhdeksän.

        Olen yrittänyt ihan soolona lähes koko ajan: uskallan arvioida, että vähintää satoina, kenties tuhansina iltoina tai öinä olen itkenyt tyynyni märäksi. Mitään vastauksia, edes helpotuksia en ole saanut. Ehkä menetelmässäni on ollut joku paha vika. Kukaties olisi tarvittu yhdeksän sijaan kymmenen. Tai josta minulla onkin ollut vain 96 % vaadittavasta uskosta. Olen ollut niin heikko ja puuttuvainen (sen uskallan nyt tunnustaa), että en voi ihan varmasti sanoa uskoneeni ihan kokosydämisesti milloinkaan, aina on jäänyt tuuman tai kahden päähän.

        Sellainenkin ajatus on pälkähtänyt päähäni, nyt ihan viimeisen vuoden aikana, että Jumalan pitäisi mennä kuntosalille. Hän kun on kaikkivaltias ja voisi hoitaa tämän minunkin ongelmani pois melkoisen vaivattomasti - siis, jos hän ON kaikkivaltias. Tähänastiset näytöt ainakaan minun tapauksessani eivät vakuuta.

        Eräs, ikävämpi vaihtoehto on se, että olen koko ajan veikannut väärää hevosta. Koko Vanha ja Uusi Testamenttihan ovat tosiasiassa lainakamaa muilta kulttuureilta. Tarina luomisesta muutamassa päivässä, sovitusoppi, viaton uhri syntisten puolesta ja monet muut keskeiset jutut, kuten myös käsitys vanhurskauttamisesta ovat kotoisin naapurimaiden huomattavasti vanhempaa perua olevista kulttuureista. Tiedän, mitä varsinkin helluntailaiset sanovat: maailmallinen viisaus on sekoittanut pääni, ja että raamattua voi ymmärtää vain uskon kautta, ja että raamattu selittää itse itsensä.

        Vai selittää itse itsensä. Ja sitten vielä niin, että todiste raamatun ainoalaatuisuudesta on muka siinä itsessään.

        Jos minä sanon olevani jumala ja minua on uskottava, kun kerran sanon niin, on hieman yksinkertaistettuna sama asia. Kyllä todisteet raamatun ylivertaisesta asemasta on löydyttävä raamatun ulkopuolelta, tai sitten kyse on vain siitä on kerta kaikkiaan päätetty uskoa jollain ennalta valitulla tavalla.

        Teillähän on tukenanne ihmeitä, eikö niin? Tiedättekö miten kävi kun muuan helluntailainen, joka itse uskoi niihin, päätti tutkia asiaa perusteellisesti? Ainuttakaan oikeaa, objektiivisesti kiistatonta ihmettä ei löytynyt.

        Entäpä sitten rukoukset? Jos juttu menee kuten on pyydetty, Jumala on ollut armollinen ja vastannut.Mutta jos sitten ei menekään? Patenttiselitys on se,

        a)että se mitä rukoiltiin, ei ollut Jumalan tahdon mukaista

        b)Jumala nyt vain tahtoo koetella uskoa

        c)et uskonut riittävästi, siksi et saanut!

        Tässä vähän hajanaisia ajatuksia teille kirkasotsaisille homojen parantajille. Luuletteko te totuuden puhujat, että me on vain jonain päivänä napsautettu sormiamme ja sanottu "hei kokeillaas millaista on olla homo". Se ei nyt vaan mennyt ihan niin.

        Lukekaapa nyt aluksi vaikka oppimateriaaliksi netistä "Sakun tarina", löytyy myös nimellä "Risti ja sateenkaari", jossa kerrotaan uskovaisen pojan taisteluista. Te ressukat luulette maailman olevan musta ja valkoinen. Mutta kun ikää tulee lisää, kiveen hakattujen totuuksien määrä vähenee dramaattisesti.

        Tällaisia hajanaisia ajatuksia.


      • TheKingOfForums
        Vanha homo kirjoitti:

        "Mutta yksi tärkeä asia on todennäköisesti unohtunut kun homot ovat rukoilleet homoutta pois. He ovat tehneet sen yksin?? Ei ole kertonut kenellekään ja yrittäää itse vaikuttaa siihen. Raamatussa sanotaan, että kaikki mitä pyydät Jumalalta uskossa, saat sen."

        Rukous on siis menetelmä, jossa on tärkeää toimia oikein. Olen nelisenkymmentä vuotta rukoillut, että Jumala ottaisi pois homouden (vaikka jättäisi sitten vähän kiusauksia jäljelle). Kuulehan poikanen: välillä rukouksen äänet ovat jyrisseen Betanian ympärillä kuin sata jänisräikkää, välillä se on ollut kuin tuulen hyminä. Joskus on ollut vain pari kaveria rukoilemassa, kerran oli kokonaista yhdeksän.

        Olen yrittänyt ihan soolona lähes koko ajan: uskallan arvioida, että vähintää satoina, kenties tuhansina iltoina tai öinä olen itkenyt tyynyni märäksi. Mitään vastauksia, edes helpotuksia en ole saanut. Ehkä menetelmässäni on ollut joku paha vika. Kukaties olisi tarvittu yhdeksän sijaan kymmenen. Tai josta minulla onkin ollut vain 96 % vaadittavasta uskosta. Olen ollut niin heikko ja puuttuvainen (sen uskallan nyt tunnustaa), että en voi ihan varmasti sanoa uskoneeni ihan kokosydämisesti milloinkaan, aina on jäänyt tuuman tai kahden päähän.

        Sellainenkin ajatus on pälkähtänyt päähäni, nyt ihan viimeisen vuoden aikana, että Jumalan pitäisi mennä kuntosalille. Hän kun on kaikkivaltias ja voisi hoitaa tämän minunkin ongelmani pois melkoisen vaivattomasti - siis, jos hän ON kaikkivaltias. Tähänastiset näytöt ainakaan minun tapauksessani eivät vakuuta.

        Eräs, ikävämpi vaihtoehto on se, että olen koko ajan veikannut väärää hevosta. Koko Vanha ja Uusi Testamenttihan ovat tosiasiassa lainakamaa muilta kulttuureilta. Tarina luomisesta muutamassa päivässä, sovitusoppi, viaton uhri syntisten puolesta ja monet muut keskeiset jutut, kuten myös käsitys vanhurskauttamisesta ovat kotoisin naapurimaiden huomattavasti vanhempaa perua olevista kulttuureista. Tiedän, mitä varsinkin helluntailaiset sanovat: maailmallinen viisaus on sekoittanut pääni, ja että raamattua voi ymmärtää vain uskon kautta, ja että raamattu selittää itse itsensä.

        Vai selittää itse itsensä. Ja sitten vielä niin, että todiste raamatun ainoalaatuisuudesta on muka siinä itsessään.

        Jos minä sanon olevani jumala ja minua on uskottava, kun kerran sanon niin, on hieman yksinkertaistettuna sama asia. Kyllä todisteet raamatun ylivertaisesta asemasta on löydyttävä raamatun ulkopuolelta, tai sitten kyse on vain siitä on kerta kaikkiaan päätetty uskoa jollain ennalta valitulla tavalla.

        Teillähän on tukenanne ihmeitä, eikö niin? Tiedättekö miten kävi kun muuan helluntailainen, joka itse uskoi niihin, päätti tutkia asiaa perusteellisesti? Ainuttakaan oikeaa, objektiivisesti kiistatonta ihmettä ei löytynyt.

        Entäpä sitten rukoukset? Jos juttu menee kuten on pyydetty, Jumala on ollut armollinen ja vastannut.Mutta jos sitten ei menekään? Patenttiselitys on se,

        a)että se mitä rukoiltiin, ei ollut Jumalan tahdon mukaista

        b)Jumala nyt vain tahtoo koetella uskoa

        c)et uskonut riittävästi, siksi et saanut!

        Tässä vähän hajanaisia ajatuksia teille kirkasotsaisille homojen parantajille. Luuletteko te totuuden puhujat, että me on vain jonain päivänä napsautettu sormiamme ja sanottu "hei kokeillaas millaista on olla homo". Se ei nyt vaan mennyt ihan niin.

        Lukekaapa nyt aluksi vaikka oppimateriaaliksi netistä "Sakun tarina", löytyy myös nimellä "Risti ja sateenkaari", jossa kerrotaan uskovaisen pojan taisteluista. Te ressukat luulette maailman olevan musta ja valkoinen. Mutta kun ikää tulee lisää, kiveen hakattujen totuuksien määrä vähenee dramaattisesti.

        Tällaisia hajanaisia ajatuksia.

        Minä luotan siihen, että Jumala pystyy siihen. Puhuja Juha Ketola krtoi eilisen kokouksessa, että Raamattua tulisi sovelta arkipäivään. Itse olen ajatellut, että vuosien päästä alkaisin, jos Herra suo, lähetyssaarnaaja ja silloin uskon siihen, että viimeisinä päivinä Pyhä Henki tulee tekemään moninkertaisia ihmeitä kuin ennen. Aion ottaa ihmeistä selvää ja aion etsiä vastauksia näihin kysymyksiin itse. Mä en ole sellainen joka tuomitsee, tietysti itellänikin on mielipiteitä. Enkä usko ennenkuin joku luotettava henkilö sanoo oikeessa tilanteessa jonkin ihmeparantumisen tai ihmeen.


        Huomaan, että sinulla ei varmaan ole kovin ruusuinen kuva helluntailaisista, kun noin tuomitsevasti kommentoit. Ymmärrän, että teitä suututtaa se, että me sanomme niin sinisilmäisesti että Jumala pystyy parantamaan/poistamaan homouden himot, mutta se on oikeasti mahdollista.

        En sano että et ole parantunut sen takia, että sinulla ei ole olli tarpeeksi uskoa, se on erittäin väärin sanoa noin. ja en todellakaan mene sanomaan a):n mukaan. Jumala ei halua lastensa kärsivän.

        Ymmärrä nyt kummiskin yksi asia. Olet nyt antanut kuvan, että olet uskossa ja olet antanut elämäsi Jeesukselle. Raamattu sanoo "se joka tulee minun tyköni, SITÄ EN HEITÄ ULOS" eli kun olet Jumalan oma Hän ei heitä ulos.
        Mä tiedän, että usko heikkenee erittäin paljon jos rukoilee paljon yhtä asiaa eikä saa sitä. Jeesus älä kummiskaan mene hylkäämään, sitä saisit katua. Itellänikin on himo jota olen jo rukoillut, että häipyisi mutta tuntuu että se tulee moninkertaisena takas jos yrittää välttää, mutta se ei meinaa sitä, että luovutan ja annan Saatanalle vallan syöttää mulle sontaa, että "katso nyt kuinka syntinen olet, ei tuollainen voi olla uskovainen"
        Mutta muista jaakobin kirje 1:12 " Kun olette koetuksen kestäneet, niin olette saava Elämän Kruunun"

        Ja kuten jo johnakin aiemmassa tekstissä sanoin, että jos Jumala pystyy silmänräpäyksessää poistamaan vaikkapa alkoholi himon tai miksikä sitä haluaa sanoa niin kyllä se pystyy poistamaan myös sun himos ja minun himoni.

        paras keino voittaa on ylistää ja KIITTÄÄ Jumalaa. Sinun pitäisi kuunnella näitä Yli-Vainion saarnoja (vaikka onkin erittäin kritisoitu saarnaaja) sillä Yli-Vainio osasi kertoa erittäin loistavia "juttuja" jotka auttavat sotaa Saatanaa vastaan. Muista myös, että Saatana on jo voitettu.
        Paras keino himoja vastaan on (kokemukset ovat todistaneet) eläen Pyhän Hengen voimasta eli Rukoillen,ylistäen ja KIITTÄEN!(erittäin tärkeä) Raamattua lukien ja kokouksissa käynti, ystävien kanssa pidettävät rukoisillat.

        Nämä jotka ovat rukoilleet, ovatko he rukoilleet "Hengessä"? sitä en tiedä ja suoraa neuvoa en osaa antaa, sillä mulla ei ole vielä ikääkään kovin paljon ja en oikein tiedä kunnolla taustojasi ja en halua antaa turhia neuvoja. Mutta älä jätä Jeesusta!! Äläkä epäile. Jos Jumalaa ei olis niin pitäis luottaaa kaikkiin bigbang juttuihin ja muihin "erittäin luotettaviin" tietoihin... Ja kun elät Jeesuksen kanssa elät VARMAN PÄÄLLE!! (eli jos Jumala ei oliskaan niin mitään et häviä)

        Mä haluaisin auttaa paremmin mutta en oikein tiedä mistä alottaa pyydän että kummiskin harkitset näitä vinkkejä. Mä en halua, että ihminen kokee liian kovia jonkin Lihan himon tähden. Toivottavasti sait jotakin.

        ja vielä sanon, että älä luovuta, sanon tämän nyt vakavissani.


      • Vanha homo
        TheKingOfForums kirjoitti:

        Minä luotan siihen, että Jumala pystyy siihen. Puhuja Juha Ketola krtoi eilisen kokouksessa, että Raamattua tulisi sovelta arkipäivään. Itse olen ajatellut, että vuosien päästä alkaisin, jos Herra suo, lähetyssaarnaaja ja silloin uskon siihen, että viimeisinä päivinä Pyhä Henki tulee tekemään moninkertaisia ihmeitä kuin ennen. Aion ottaa ihmeistä selvää ja aion etsiä vastauksia näihin kysymyksiin itse. Mä en ole sellainen joka tuomitsee, tietysti itellänikin on mielipiteitä. Enkä usko ennenkuin joku luotettava henkilö sanoo oikeessa tilanteessa jonkin ihmeparantumisen tai ihmeen.


        Huomaan, että sinulla ei varmaan ole kovin ruusuinen kuva helluntailaisista, kun noin tuomitsevasti kommentoit. Ymmärrän, että teitä suututtaa se, että me sanomme niin sinisilmäisesti että Jumala pystyy parantamaan/poistamaan homouden himot, mutta se on oikeasti mahdollista.

        En sano että et ole parantunut sen takia, että sinulla ei ole olli tarpeeksi uskoa, se on erittäin väärin sanoa noin. ja en todellakaan mene sanomaan a):n mukaan. Jumala ei halua lastensa kärsivän.

        Ymmärrä nyt kummiskin yksi asia. Olet nyt antanut kuvan, että olet uskossa ja olet antanut elämäsi Jeesukselle. Raamattu sanoo "se joka tulee minun tyköni, SITÄ EN HEITÄ ULOS" eli kun olet Jumalan oma Hän ei heitä ulos.
        Mä tiedän, että usko heikkenee erittäin paljon jos rukoilee paljon yhtä asiaa eikä saa sitä. Jeesus älä kummiskaan mene hylkäämään, sitä saisit katua. Itellänikin on himo jota olen jo rukoillut, että häipyisi mutta tuntuu että se tulee moninkertaisena takas jos yrittää välttää, mutta se ei meinaa sitä, että luovutan ja annan Saatanalle vallan syöttää mulle sontaa, että "katso nyt kuinka syntinen olet, ei tuollainen voi olla uskovainen"
        Mutta muista jaakobin kirje 1:12 " Kun olette koetuksen kestäneet, niin olette saava Elämän Kruunun"

        Ja kuten jo johnakin aiemmassa tekstissä sanoin, että jos Jumala pystyy silmänräpäyksessää poistamaan vaikkapa alkoholi himon tai miksikä sitä haluaa sanoa niin kyllä se pystyy poistamaan myös sun himos ja minun himoni.

        paras keino voittaa on ylistää ja KIITTÄÄ Jumalaa. Sinun pitäisi kuunnella näitä Yli-Vainion saarnoja (vaikka onkin erittäin kritisoitu saarnaaja) sillä Yli-Vainio osasi kertoa erittäin loistavia "juttuja" jotka auttavat sotaa Saatanaa vastaan. Muista myös, että Saatana on jo voitettu.
        Paras keino himoja vastaan on (kokemukset ovat todistaneet) eläen Pyhän Hengen voimasta eli Rukoillen,ylistäen ja KIITTÄEN!(erittäin tärkeä) Raamattua lukien ja kokouksissa käynti, ystävien kanssa pidettävät rukoisillat.

        Nämä jotka ovat rukoilleet, ovatko he rukoilleet "Hengessä"? sitä en tiedä ja suoraa neuvoa en osaa antaa, sillä mulla ei ole vielä ikääkään kovin paljon ja en oikein tiedä kunnolla taustojasi ja en halua antaa turhia neuvoja. Mutta älä jätä Jeesusta!! Äläkä epäile. Jos Jumalaa ei olis niin pitäis luottaaa kaikkiin bigbang juttuihin ja muihin "erittäin luotettaviin" tietoihin... Ja kun elät Jeesuksen kanssa elät VARMAN PÄÄLLE!! (eli jos Jumala ei oliskaan niin mitään et häviä)

        Mä haluaisin auttaa paremmin mutta en oikein tiedä mistä alottaa pyydän että kummiskin harkitset näitä vinkkejä. Mä en halua, että ihminen kokee liian kovia jonkin Lihan himon tähden. Toivottavasti sait jotakin.

        ja vielä sanon, että älä luovuta, sanon tämän nyt vakavissani.

        No niin, nyt alkaa sitten jo näyttää tutulle. Sainkin taas erinomaisen vinkkilistan. Käydäänhän tätä läpi... hmmm...

        1)ovatko he rukoilleet "Hengessä"?
        -ei enää aavistustakaan. Tämä on nyt yksi lisävaatimus. Mitä se hengessä rukoileminen tarkoittaa? On uskottu ihan oikeasti ja hoettu samoja mantroja mitä muutkin, aamenta ja jeesusta ja puhuttu kielillä ja välillä oltu hiljaakin. Jumala on vaan arvuuttanut edelleen sitä, mikä häneen tehoasi. Nämä koukut eivät purreet.

        2)Ja kun elät Jeesuksen kanssa elät VARMAN PÄÄLLE!! (eli jos Jumala ei oliskaan niin mitään et häviä)
        -miten niin varman päälle? Nuo on niitä juttuja mitä sun suuhusi laitetaan Betaniassa ja toistat sitä kaltaistesi kanssa kuin papukaija. Etkö pelle tajua että nuo samat ontot lauseet ja lupaukset minun ikäiseni mies on kuullut senkin seitsemän kertaa. Kun on nimittäin tullut ravattua erinimisissä rukoushuoneissa eräskin kerta.

        3)Jumala ei halua lastensa kärsivän.
        -jotain näyttöjä pliis. Ainoa missä "hänen lastensa" kärsimys on vähäisempää on päihteet, vapaa seksi ym. synnillisiksi katsotuista menoista aiheutuvat seuraukset. Muuten kärsimys jakaantuu ihan yhtä tasaisesti uskovien kuin uskottomien päälle. Vai etkö luule, että jos jotain tilastollista eroa olisi havaittavissa, koko maailma olisi uskovia täynnä. Jos väität, että Jumala ei halua omiensa käsrivän, jotain näyttöjä pöytään pliis.

        4)jos Jumala pystyy silmänräpäyksessää poistamaan vaikkapa alkoholi himon tai miksikä sitä haluaa sanoa niin kyllä se pystyy poistamaan myös sun himos ja minun himoni.
        -on tässä vierähtänyt vuosikymmen jos toinenkin joten tilaisuuksia Jumalalle on annettu. Alkaa tuo uskottavuuspuoli kärsiä. Jumalan PR-miehillä alkaa olla töitä julkisuuskuvan ylläpitämisessä. Minä olen nähtävästi poikkeus säännössä että Jumala ei halua lastensa kärsivän. On siis kaksi mahdollisuutta: a)en ole Jumalan lapsi, joten tämä ei koske minua, voin rauhassa kärsiä b)lupaus ei ole tosi


        5)Paras keino himoja vastaan on (kokemukset ovat todistaneet) eläen Pyhän Hengen voimasta eli Rukoillen,ylistäen ja KIITTÄEN!(erittäin tärkeä) Raamattua lukien ja kokouksissa käynti, ystävien kanssa pidettävät rukoisillat.
        -ahaa, nyt siis uskossa rukoileminen ja hengessä rukoileminen eivät riitäkään vaan pitäisi alkaa ylistelemään. Tulipa tuotakin tehtyä. Olen ollut oikein ylistyskokouksissakin. Käväisin myös Livets Ordissa Ruotsissa mutta siellä oli ilmeisesti sama Jumala jonka tulostimesta oli väri loppunut. Huutoa ja mekkalaa liellä oli kyllä ihan kotitarpeeksi mutta ei sitten jäänyt muuta kuin tinnitus korvaan.

        Voisitko nyt heittää kehiin välillä jotain IHAN MUUTA kuin noita kuluneita lauseita joita on kuunneltu jo ihan tarpeeksi. Tulet tänne todistamaan sun ihanasta Jeesuksestasi mutta sinulla ei ole muuta kuin sen mitä muilta kaltaisiltasi olet oppinut.

        Koita nyt hyvä ystävä kertoa jotain ihan henkilökohtaistakin. Tai pitäisiköhän sinun odottaa vielä sen aikaa, että huomaat todeksi sananlaskun: "Jos ei maailmanranta muuta opeta niin ainakin hiljaa kulkemaan."

        "The Queer of Forums"


      • TheKingOfForums
        Vanha homo kirjoitti:

        No niin, nyt alkaa sitten jo näyttää tutulle. Sainkin taas erinomaisen vinkkilistan. Käydäänhän tätä läpi... hmmm...

        1)ovatko he rukoilleet "Hengessä"?
        -ei enää aavistustakaan. Tämä on nyt yksi lisävaatimus. Mitä se hengessä rukoileminen tarkoittaa? On uskottu ihan oikeasti ja hoettu samoja mantroja mitä muutkin, aamenta ja jeesusta ja puhuttu kielillä ja välillä oltu hiljaakin. Jumala on vaan arvuuttanut edelleen sitä, mikä häneen tehoasi. Nämä koukut eivät purreet.

        2)Ja kun elät Jeesuksen kanssa elät VARMAN PÄÄLLE!! (eli jos Jumala ei oliskaan niin mitään et häviä)
        -miten niin varman päälle? Nuo on niitä juttuja mitä sun suuhusi laitetaan Betaniassa ja toistat sitä kaltaistesi kanssa kuin papukaija. Etkö pelle tajua että nuo samat ontot lauseet ja lupaukset minun ikäiseni mies on kuullut senkin seitsemän kertaa. Kun on nimittäin tullut ravattua erinimisissä rukoushuoneissa eräskin kerta.

        3)Jumala ei halua lastensa kärsivän.
        -jotain näyttöjä pliis. Ainoa missä "hänen lastensa" kärsimys on vähäisempää on päihteet, vapaa seksi ym. synnillisiksi katsotuista menoista aiheutuvat seuraukset. Muuten kärsimys jakaantuu ihan yhtä tasaisesti uskovien kuin uskottomien päälle. Vai etkö luule, että jos jotain tilastollista eroa olisi havaittavissa, koko maailma olisi uskovia täynnä. Jos väität, että Jumala ei halua omiensa käsrivän, jotain näyttöjä pöytään pliis.

        4)jos Jumala pystyy silmänräpäyksessää poistamaan vaikkapa alkoholi himon tai miksikä sitä haluaa sanoa niin kyllä se pystyy poistamaan myös sun himos ja minun himoni.
        -on tässä vierähtänyt vuosikymmen jos toinenkin joten tilaisuuksia Jumalalle on annettu. Alkaa tuo uskottavuuspuoli kärsiä. Jumalan PR-miehillä alkaa olla töitä julkisuuskuvan ylläpitämisessä. Minä olen nähtävästi poikkeus säännössä että Jumala ei halua lastensa kärsivän. On siis kaksi mahdollisuutta: a)en ole Jumalan lapsi, joten tämä ei koske minua, voin rauhassa kärsiä b)lupaus ei ole tosi


        5)Paras keino himoja vastaan on (kokemukset ovat todistaneet) eläen Pyhän Hengen voimasta eli Rukoillen,ylistäen ja KIITTÄEN!(erittäin tärkeä) Raamattua lukien ja kokouksissa käynti, ystävien kanssa pidettävät rukoisillat.
        -ahaa, nyt siis uskossa rukoileminen ja hengessä rukoileminen eivät riitäkään vaan pitäisi alkaa ylistelemään. Tulipa tuotakin tehtyä. Olen ollut oikein ylistyskokouksissakin. Käväisin myös Livets Ordissa Ruotsissa mutta siellä oli ilmeisesti sama Jumala jonka tulostimesta oli väri loppunut. Huutoa ja mekkalaa liellä oli kyllä ihan kotitarpeeksi mutta ei sitten jäänyt muuta kuin tinnitus korvaan.

        Voisitko nyt heittää kehiin välillä jotain IHAN MUUTA kuin noita kuluneita lauseita joita on kuunneltu jo ihan tarpeeksi. Tulet tänne todistamaan sun ihanasta Jeesuksestasi mutta sinulla ei ole muuta kuin sen mitä muilta kaltaisiltasi olet oppinut.

        Koita nyt hyvä ystävä kertoa jotain ihan henkilökohtaistakin. Tai pitäisiköhän sinun odottaa vielä sen aikaa, että huomaat todeksi sananlaskun: "Jos ei maailmanranta muuta opeta niin ainakin hiljaa kulkemaan."

        "The Queer of Forums"

        Aika rankkaa tekstiä :) Mutta puhuuko uskovaiset tuolla lailla?

        Nyt tulee simppeli neuvo. Itellä ei ole tullut vastaan niin ylivoimaisen ihmeellistä (eli ite en ole parantunut syövästä tai mistään sellaisesta)
        ja tässä tulee:

        - Nyt on sellainen kuva, että sinä olet mennyt kokouksiin joka kerta mielellä, no niin onpa somaa laulua katotaan niin ei se "Jumala" mua taaskaan paranna" tai sinne päin? (olenko oikeassa?)
        Elikä, oletan, että olet ehtinyt lukea Raamattua jonkin verran. Nyt siis luet Uuden testamentin ja luet sen KIRJAIMELLISESTI, ei mitään omia tulkintoja, tai että "toi ei koske minua". "Elät" niinkuin siinä sanotaan.
        JA luotat Sanaan, eli jos siellä sanotaan (perus :) "hänen haavojensa kautta olemme parannetut" niin se on niin.
        Sanot Jumalalle henkilökohtaisesti, Herra, olen elänyt tän aikaa jo, etkä sinä ole minua auttanut yhtään, jos et siis kohta ilmesty tai tee jotain, niin minä en jaksa enää tuhlata elämääni johonki mihin en voi turvata.

        Jos Jumala ei pysty pitää OMASTA SANASTAAN kiinni, niin mikä on tällainen Jumala?? Sanot Herralle, että jos Hän rakastaa sinua niin näyttäköön sen.

        Tässä ei enää ihmiset voi auttaa, jos Jumalakaan ei voi, niin mitä sellaiseen luottamaan.
        Lue UT ja lue se kirjaimellisesti. Sitten "testaat" sen omalla kohdalla.

        Jos ei tapahdu yhtään mitään, niin anna olla. Mitä me tehdään Jumalalla joka ei pidä edes omaa Sanaansa. Jos ei mitään tapahdu niin sehän on vain sulle hyvä. Tämä nyky yhteiskuntahan tyrkyttää homoja joka paikkaan ja mainostaa niitä.

        MUTTA jos jotain tapahtuu niin siitä on sitten kerrottava! Mä haluan ainakin tietää... oli lopputulos mikä tahansa. =)
        Eli lue UT ja miksei myös VT:ttia ja Herra saa tehä loput.

        (toivottavasti ei jääny joku asia sanomatta.)

        lähestykää Jumalaa, niin Hän lähestyy teitä


    • parantuneen flunssasta

      Kuulin tapauksesta, jossa homo parantui flunssasta. Itse olen hyvä ihminen, joten en tietenkään tunne häntä henkilökohtaisesti, muutenhan minuakin luultaisiin homoksi.
      Joka tapauksessa tällä homolla oli flunssa ja hän ymmärsi itse mennä sänkyyn lepäämään ja vielä hän joi välillä kuumaa mustaherukkamehuakin, ja katso - hän parantui aivan itsestään muutamassa päivässä, flunssa oli kokonaan poissa ja hän oli taas aivan terve homomies.

    • Röhkäle

      Seuraava linkki kertonee parantuneesta homoudesta:http://saarna.net/saarna.php?id=610

      ja

      http://saarna.net/haku.php?hakulauseke=homo


      Homosuhteet ovat alati ajankohtainen kysymys. Tähän yhteiskunnalliseen keskusteluun on liitetty myös kristilliset arvot. Pystyvätkö kristityt tilaisuuden tullen perustelemaan kantansa järkevästi Raamatun pohjalta?



      Usein kristityt syrjäytetään keskustelusta vetoamalla heidän suvaitsemattomuuteensa. Joidenkin kristillisten piirien keskustelusävy onkin ajoittain ollut fanaattista, mikä ei ole edistänyt kristittyjen näkemysten huomioimista. Vaikka Raamattu on ollut näkemyksien pohja, rakkauden kaksoiskäsky ”Rakasta Herraasi ja lähimmäistäsi” on saatettu unohtaa.

      Raamatun kanta homouteen esittäytyy pyhyyslain yhteydessä (3. Ms 18:22). Rangaistuskin siitä on selvä; kuolema (20:13). Jaksossa homous rinnastetaan eläimiin sekaantumiseen, sukurutsaan, aviorikokseen ja vanhempien kiroamiseen.

      Valitettavasti ihmisen mielipiteet eivät paina mitään. Raamatun sanaa ei voi muuttaa.

      Raamatun kanta homouteen esittäytyy pyhyyslain yhteydessä (3. Ms 18:22). Rangaistuskin siitä on selvä; kuolema (20:13). Jaksossa homous rinnastetaan eläimiin sekaantumiseen, sukurutsaan, aviorikokseen ja vanhempien kiroamiseen.

      Pelkästään kirkkoon kuuluminen ei pelasta ihmistä. Tulee syntyä uudestaan. Tavallinen ns. kristittynä oleminen ei riitä, vaikka olisi ns. tavallinen eli ei homo. Kirkon mielipiteillä ei ole mitään virkaa vaan Jumalan itsensä sanomilla sanoilla, jotka löytyvät Raamatusta, jota ihminen ei voi muutella omien tahtojensa ja toiveittensa mukaan.

    • terapia...

      "Mielestäni on valheellista sanoa parantuneensa/eheytyneensä homoudesta,jos asian kanssa saa edelleen kamppailla"

      Jostain syystä valehtelu maistuu joillekin uskovaisille piireille. Siinä vaiheessa kun tekouskovainen naispoliitikko paukautti, että hänellä on homoystäviä niin vastuu siirtyi kuulijalle. Uskonnon nimissä valehtelu on kaikkein makeinta.

      Aslan julistaa keksineensä heterokaasun.

      Jos homoista voisi tehdä heteroita niin kyllä heteroistakin voisi tehdä homoja. Itse asiassa tuolle viimeiselle on paljon suurempi tarve, varsinkin komeiden heteromiesten kohdalla, mutta mitkään konstit eivät tunnu tepsivän. Yritetty on.

    • valehtelevansa ...

      Se näkyy peittelystä, totuuden venyttämisestä ja uhkailuista ("jos et usko tätä valetta heti niin joudut suit sait sukkelaan helvettiin!").

      Eli siinä mielessä tulosten perään ei tarvitse kysellä. Mieti vaan, että oletko tekemisissä rehellisten ihmisten kanssa vai limaisten nilviäisten, joita tapaa yleensä bisness-konsultteina.

      Mutta mikä on se voima, mikä pitää valehtelijoiden piirin koossa? Tekeekö valehtelu heistä mahtavia "taikureita"?

      Eli siellä on niitä käännytettäviä lavatähtiä, mutta mitä ne muut siellä tekevät?

      Lavatähti voi olla koukussa huomioon. Ja voi tosiaankin olla, että tekoheterous tuntuu heistä mukavammalta kuin homona eläminen. Aina on ollut ihmisiä, joita seksuaalisuus on ahdistanut - mm. seksuaalisesti ahdistuneet länsimaiset naiset kääntyvät islamin uskoon saadakseen tekosyyn piiloutua siihen kaapuun ja huntuun, jota islamin usko ei vaadi pidettäväksi.

    • pyykäs

      Raamatun kanta homouteen on selvä EI!

      Vaikka Jumala tuomitsee homouden,niin kovin helposti ei kuitenkaan tunnu eheytystä/parantumista suovan,vaikka homo sitä kyynelet silmäkulmissa pyytäisi.

      Usein näyttää siltä,että jos joku huomaa olevansa homo,niin se täytyy vain "kestää" ja pidättäytyä homoseksuaalisten taipumusten harjoittamiselta.Tilanne on lähes sama,kuin yksinäisellä heterolla joka yrittää taistella masturbointia vastaan.

      Jumala ei tunnu kovin helposti vapauttavan ihmistä seksuaalisista tarpeista riippumatta siitä,mihin tarve on suuntautunut.Homolla on lisäksi "tuplataakka",koska seksuaalinen tarve (joka itsessään voi olla kiusaavana taakkana,eikä mitenkään toivottuna lahjana) on suuntautunut samaan sukupuoleen eli Jumalan näkökulmasta väärään kohteeseen.

      Yksinäinen hetero voi kamppailla pornolehtien ja masturboinnin kanssa.Yksinäisellä homolla on samat ongelmat,mutta lisätaakkana on kiinnostus samaan eli väärään sukupuoleen.

      Raamatun Jumalan kanta on selvästi kielteinen sekä homoutta että pornoteollisuutta kohtaan.Masturboinnin suhteen asia ei ole niin yksiselitteinen.

      Mutta olipa homo tai hetero,niin Jumalan apu seksuaalisen elämän ongelmiin ei ole helposti saatavilla - niin kuin ei muihinkaan elämisen ongelmiin.

      • en-valinnut-asiaa

        tästä on varmaan kysyttykin mutta.. Siis kun homppeli olen ja en naisesta kiihotu ollenkaan.. siis ei viisari värähdä laisinkaan naisen kaa, niin miten voisin ikuna 'parantua' hetskuksi? Toinen vaihtoehto olisi aseksuaalinen elämä/liitto toisen aseksuaalin kanssa. Mutta sekin olis varsin epätyydyttävää.. Vai saako uskon voimalla ns. käyrät nousuun??


      • Raamatun mukaan
        en-valinnut-asiaa kirjoitti:

        tästä on varmaan kysyttykin mutta.. Siis kun homppeli olen ja en naisesta kiihotu ollenkaan.. siis ei viisari värähdä laisinkaan naisen kaa, niin miten voisin ikuna 'parantua' hetskuksi? Toinen vaihtoehto olisi aseksuaalinen elämä/liitto toisen aseksuaalin kanssa. Mutta sekin olis varsin epätyydyttävää.. Vai saako uskon voimalla ns. käyrät nousuun??

        Sinapinsiemenen verran uskoa siirtää vuoriakin.


    • bissenainen69

      mistä homon pitää parantua?oisko liki 30 vuotta kun homous on poistettu sairausluokituksesta.jo silloin siis alettiin tajuta asioita.

    • mutta homo olen yhä

      Elämässäni on ollut muutama homoseksuaalinen kokemus, joista yksi oli suhde, ja voin sanoa rakastaneeni ja ehkä rakastavani vieläkin tuota ihmistä. Koska en uskoni takia pysty homoseksuaalisiin suhteisiin ilman valtavia omantunnon ongelmia, olen luopunut niistä. Elän siis selibaatissa. Hinta tästä uskosta on ollut masennus aina mielisairaalahoitoa myöten, mutta pidän sitäkin mahdollisempana kuin homoseksuaalista, suuntautumiseni mukaista elämäntapaa.

      En edes kuvittele "eheytýväni" homosta heteroksi enkä rupea puoskaroimaan mieltäni. Olen homo ja pysyn, mutta olen päättänyt elää näin.

      • Olli Stålström

        Haluan omien karvaiden kokemusteni vuoksi varoittaa muita hyväuskoisia yrittämästä muuttumista homosta heteroksi. Yhdysvaltain psykiatriyhdistys APA on varoittanut, että tällaiset ms. eheytysyritykset eivät toimi, vaan päinvastoin saattavat johtaa vaikeisiin psyykkisiin ongelmiin ja itsetuhoalttiuteen kun huomaa yrittäneensä muuttaa tahdonvoimalla sellaista mikä ei muutu.

        Olen julkaissut oman tarinani varoituksena kaikille niille, jotka haluavat yrittää seksuaalisen suuntautumisen muuttumista. Se on julkaistu verkkolehdessäni FinnQueerissa, jonka teksti perustuu tekemääni väitöskirjaan homouden sairausleiman syntymisestä ja poistumisesta:

        http://www.finnqueer.net/juttu.cgi?s=298_34_1

        Osallistun työryhmän kanssa sellaisen teoksen toimittamiseen, jossa kerrotaan miten voi saavuttaa henkisen ja hengellisen tasapainon ja hyvinvoinnin homona/lesbona. Se ilmestyy vuoden 2011 kevätmarkkinoille Gaudeamuksen kustantamana.


      • et sillee
        Olli Stålström kirjoitti:

        Haluan omien karvaiden kokemusteni vuoksi varoittaa muita hyväuskoisia yrittämästä muuttumista homosta heteroksi. Yhdysvaltain psykiatriyhdistys APA on varoittanut, että tällaiset ms. eheytysyritykset eivät toimi, vaan päinvastoin saattavat johtaa vaikeisiin psyykkisiin ongelmiin ja itsetuhoalttiuteen kun huomaa yrittäneensä muuttaa tahdonvoimalla sellaista mikä ei muutu.

        Olen julkaissut oman tarinani varoituksena kaikille niille, jotka haluavat yrittää seksuaalisen suuntautumisen muuttumista. Se on julkaistu verkkolehdessäni FinnQueerissa, jonka teksti perustuu tekemääni väitöskirjaan homouden sairausleiman syntymisestä ja poistumisesta:

        http://www.finnqueer.net/juttu.cgi?s=298_34_1

        Osallistun työryhmän kanssa sellaisen teoksen toimittamiseen, jossa kerrotaan miten voi saavuttaa henkisen ja hengellisen tasapainon ja hyvinvoinnin homona/lesbona. Se ilmestyy vuoden 2011 kevätmarkkinoille Gaudeamuksen kustantamana.

        Haluaisin rohkaista eheytymiseen, koska se on toiminut omalla kohdallani. Joten on kokemuksia, joissa se ei ole toiminut ja kokemuksia, joissa se on toiminut. Thats it.


      • Flanellipaidat
        et sillee kirjoitti:

        Haluaisin rohkaista eheytymiseen, koska se on toiminut omalla kohdallani. Joten on kokemuksia, joissa se ei ole toiminut ja kokemuksia, joissa se on toiminut. Thats it.

        Ihmisaivojen suurin hupaisuus on siinä, että ihminen on lähes aina kykenemätön arvioimaan objektiivisesti omaa tilaansa. Jos sinulle on pakkosyötetty ajatusta, ettet ole enää homo, uskon, että voit uskoa tähän faktana. Hupaisuus syntyy siitä, että todellisuudessa et ole muuttunut. Surullisempaa on, että todellisuus, joka on rakennettu tyhjän päälle, järkkyy hyvin herkästi. Ei ihme, että kristityt ovat niin ristiriitaisia.

        Olet niukkasanainen "eheytymisestäsi". Leimaavaa on kuitenkin hakeutumisesi juuri tälle palstalle. Mikä sinua vetää tänne? Homous ei ole kuin akne, josta voi vain sanoa, "käytin tuotetta x ja se toimi kohdallani". Ihmisen persoonan kohdalla väite on naiivi. Tyhmimmille tuo riittää, mutta minusta jätät jotain oleellista kertomatta.

        Koska tiedelehdissä on esitetty väitteitä tahallisesta vääristelystä, haastan sinut kertomaan koko tarinasi ja sen, mitä sinusta homous on.

        Ehkä biseksuaaleilla suuntautuneisuus ei ole vahva, mutta homoseksuaalisuus ei ole vain mielijohde. Se on vahvoja mielikuvia siitä, millainen kumppani kiehtoo loputtomiin visuaalisesti, tunnetasolla ja kaikilla aisteilla persoonan ydintä myöten. Se, että ajatukset kietoutuvat seksuaalisuuden ympärille luonnollisesti, on koko se, mitä olet. Et voi harjoitella pitämään naisen rinnoista. Olisit vain todella surkea pianisti ilman minkäänlaista musikaalisuutta.


    • Ed Monte

      Jokaisella on, syntymänsä perusteella, oikeus OMAAN elämään, OMAAN seksuaali-identiteettiin ja OMAAN seksuaaliseen suuntaukseen. Kuka ja missä lienetkin, arvosta, rakasta ja kunnioita itseäsi, seksuaali-identiteettiäsi sekä seksuaalista suuntaustasi aina ja kaikkialla missä oletkin. Olet arvostettava omana itsenäsi,rehdisti ja vilpittömästi elävänä, eikä sinun tarvitse anella toisilta oman olemassaolosi oikeutta. Ja vielä lopuksi: oletpa mies tai nainen, niin arvosta, rakasta ja kunnioita myös elämänkumppaniasi, olipa hän sitten mies tai nainen. O N N E A E L Ä M Ä Ä N !

      • sentään...

        Olli kertoo surullista stooria eheytymisen epäonnistumisesta. Hän on ilmeisesti kaikkien eheytymättömien sankari...


      • Hm...
        sentään... kirjoitti:

        Olli kertoo surullista stooria eheytymisen epäonnistumisesta. Hän on ilmeisesti kaikkien eheytymättömien sankari...

        Olet aiheesta kovasti kiinnostunut! Sitä mielesi tekevi, mitä aivosi ajattelevi!!!


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7306
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4262
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1619
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe