Mitä tekee Palvelupäällikkö?

hakijaz

Eli lyhyesti ja ytimekkäästi, mitä tekee Palvelupäällikkö?

Tää ei kerro juuri mitään...
"Palvelupäällikön tehtävässä toimit asiakkuuden tulosvastuullisena johtajana. Vastaat asiakkuuksiesi palveluista ja niiden kehittämisestä, asiakastyytyväisyydestä sekä luot edellytyksiä asiakaskannattavuudelle. Metsästät uusia ratkaisu- ja kehitysmahdollisuuksia asiakkaan ict-ympäristöön sekä luotsaat palvelua toteuttavan tiimin toimintaa. "

9

20091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdf

      Kuulostaa myyjältä, jonka titteli on päivitetty ylöspäin. Saat raataa sen eteen että asiakkaat pysyvät asiakkaina, käytät siihen runsaasti myös omaa aikaa kun työaika ei riitä, saat kaiken p*:n niskaasi, mutta mahdollisista onnistumisista ei jää käteen mitään.

    • ja "tiimipäällikkö"

      eli myyt palveluita asiakkaille ja samalla vastaat siitä että oma tuotantoporukka tekee sitä mitä sinä myit.
      Taiteilet asiakasvaatimusten ja -odotusten sekä oman palveluntuotannon välissä; yrität saada kannattavaa kauppaa tehtyä, kyselet omalta tuotannolta (tai keksit ja kehität itse) uusia palveluita joita voisit tarjota asiakkaalle.

      Palaveeraat säännöllisesti asiakkaan kanssa ja saat ruusut ja risut itsellesi, olipa ansiot/syyt kenen tahansa organisaatiossasi.

      Voi olla huippuhommaa jos taustalla on hyviä tuotteita joita asiakkaat haluaa ja tehokas ja oikeasti taitava porukka niitä tuottamassa ja kehittämässä, toisaalta saatat joutua lyömään päätä seinään kun asiakas haluaa jotain mitä ette voi toimittaa - joko siksi että se ei todellakaan ole mahdollista tai sitten oma jengi ei vaan saa aikaiseksi haluamaasi palvelua.

      Stressitöntä? - ei varmasti, saatat olla käytännössä vastuussa 24/7 asiakkaan suuntaan.

      Palkitsevaa? - voi ollakin, niin henkisesti kuin rahallisestikin, jos vaan homma toimii.

    • hakijaz

      Hyvistä kuvauksista!

    • dfsewetwe

      Kovasti näyttää teksti tutulta.

      Kokonaisvastuu nimetyistä asiakkaista, ja niitä voi olla miten paljon tahansa, kukaan ei ole miettinyt ehditkö hoitamaan.

      Pääasiassa uuden kaupan tekoa ja asiakastyytyväisyyden seurantaa. Myyt "tuotteita" joista ei ole muuta olemassa kuin pp-esitykset, yleensä.
      Aloittelijan tunnistaa siitä kun silmät kirkkaana menee myymään "tuotetta" josta on edellispäivän sisäisessä esityksessä kuullut.
      Kannattaa kuitenkin tarkistaa kolleegalta on sitä toimitettu vielä minnekään, sen jälkeen sitten vielä kysyy asiakkaalta toimiiko se.

      Palvelua tuottavalta elimeltä saat lupauksia jotka noin pääsääntöisesti pettävät. Aikataulut kannattaa kertoa piillä, samoin pitäisi hinnat kertoa muttet voi, kukaan ei osta sitä sillä hintaa.

      Enempää en jaksa haukkua.
      Koko homman ratkaisee asiakkaan oma tilanne ja henkilökemia asiakkaan edustajan kanssa. Jos asiakkaalla menee hyvin niin sinullakin on siihen mahdollisuus.
      Yleensä et saa näitä asiakkaita, vanhat jermut on ne aikoja sitten vieneet.

      Joskus voi kuitenkin käydä niin että jokin ala alkaa yhtäkkiä vetämään, ei ole täysin poissuljettua että olet ko. firmalle palvelupäällikkönä!

    • ...työ

      Olen kyseisen "tittelin haltija". Työ on mielenkiintoinen ja päivät ovat taatusti erilaisia. Mitään myyntipakkoa ei minulla ole mutta jos myyn niin saan siitä extra-bonuksen.

      Pääasiallisena tehtävänä on lupaustaa ne lupaukset jotka myyntivaiheessa on asiakkaalle luvattu. Aika paljon viihtymiseen vaikuttaa se että asiakas on yhteistyökykyinen.

      Toki ongelmiakin on mutta olen viihtynyt työssäni (tällä erää kolme vuotta) ja en voisi tällä hetkellä kuvitella tekeväni mitään muuta.

      Palkkakin on kohtuullisen kilpailukykyinen. Nuo edelliset kommentit saattoivat olla ihmisiltä jotka eivät päivääkää ole tehneet kyseistä työtä.

    • pentti hirvola

      Olet jatkuvassa kuusysissä asiakkaan kanssa ja omat tuotannolliset resurssit panee sua peppuun :)

    • Anonyymi

      Voi hyvänen aika, mitä selityksiä. Minä olen it-palvelupäällikkö ja ei ole myyntiä lähelläkään tämä työ. Ja työn kuvaus on ihan jotain muuta. Ei siis kannata näihin suomi24.fi-palveuiden sisältöön luottaa. Hupia lukea näitä. Tietojärjestelmätoimittajat toimittavat pääsääntöisesti tuotteet, palvelupäällikkö on asiakkaan puolella tukemassa kehitystä. Työ on kivaa, hyväpalkkaista ja monipuolista. Tässä pääsee mm. arkkitehtuuriin mukaan, mikä on ollut tosi mielenkiintoista. Suosittelen! Katsokaa oikeita työilmoituksia niin saa paremman kuvan. Täällä vastaukset ovat mitä sattuu. Terveisin it-palvelupäällikkö.

      • Anonyymi

        siinä aloittajan postauksessa (vuodelta 2007) oli hipsut eli lainattu jostain oikeasta työpaikkailmoituksesta. Melko varmasti monet nykyajan työpaikkailmoitukset ovat samanlaista liirumlaarumia. terveisin "kokonaisvaltainen optimoitu asiakkuusrajapinta"


    • Anonyymi

      Kuuntelet mitä projektipäälliköt sanovat omista projekteista ja tämän tiivistelmän esität asiakkaalla ja näytät kelmuja siitä miten projekti etenee.

      Projektipäällikköön verrattuna parempi työ.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi mies

      En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2866
    2. Ripeyttä asiointiin

      Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      25
      2058
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

      Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1568
    4. Koska me nähdään

      Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1329
    5. Mietin aina vain

      Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1258
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

      Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1196
    7. En tunne muita

      Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1036
    8. Olen vähän

      Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      954
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

      Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      901
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

      väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      877
    Aihe