paha olla..

.....

hei,
olen 17-vuotias nuori ja 6kk ikäisen vauvan onnellinen äiti :)

Olen tähän asti asunut oman äitini luona koska en ole saanut asuntoa. Nyt muutama viikko sitten sain asunnon.

Olen todella onnellinen lapsestani ja olen pystynyt muuttamaan elämäni täysin vauvan tultua.

Ongelmani johon kaipaisin ymmärrystä ja tukea on se kun minua ahdistaa aivan kamalasti omassa asunnossa asuminen..
Minulla on ihan hirveän paha olo tästä muutoksesta ja olen todella yksinäinen aina kun mene "kotiini".. Emme siis asu lapsen isän kanssa yhdessä.

Viimeisen vuoden aikana on tapahtunut niin paljon suuria muutoksia elämässäni ja olen pystynyt hyväksymään ne ja olemaan niistä onnellinen. Näkemään hyvät puolet asioissa.

Lapsen hoidon kanssa siis ei ole ollut ongelmaa ikinä. Jos joku ajattelee että oma äitini muka hoitais lapseni ja sen takia siellä haluan asua..
Ei todellakaan. Olen lapseni hoitanut alusta asti erittäin hyvin ja ihan itse. En juokse bilettämässä enkä muuta sellaista mitä nyt nuoret tekevät.
Minulle on viihdettä se kun saan leikkiä vauvani kanssa :)

Mutta nyt tämä viimeinen suuri muutos.. Omassa kodissa asuminen.. Taisi tulla ja olla liian suuri pala minulle.. :(

Tiedän kyllä että pitää pystyä antamaan omakoti lapselle. Haluankin antaa..

Ainakun muuttaa omaan kotiin pitäisi olla valmis siihen.. Minä olin siihen valmis koska oli pakko..

En nyt oikein tiedä mitä tältä viestiltä haen.. Ehkä vaan purkaan tuntemuksiani..pahaa oloani..

4

608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsi itsekin

ja huolehdit yksin pikkuvauvasta. Herää pari kysymystä:
      Asutko nyt ensimmäistä kertaa poissa äitisi luota?
      Missä lapsesi isä on? Miksi hän ei asu teidän luonanne?
      Onko sinun mahdollista palata vielä toistaiseksi äitisi luo asumaan?
      Voiko lapsen isä muuttaa sinun ja lapsen luo?
      Minusta sinun ei pitäisi asua yksin vauvan kanssa. Itsellänikin oli hirveä koti-ikävä, kun 20-vuotiaana muutin ensimmäistä kertaa pois kotoa, vaikka minulla oli kiva kämppäkaveri eikä vauvaa.
      Jos olisit minun tyttäreni, haluaisin, että asut luonani vauvoinesi niin kauan kuin suinkin. Puhupa asiasta äitisi kanssa.

• minä vain

Ymmärrän sinua täysin. Olen sua vähän vanhempi ja lapsenikin on jo vuoden, mutta asun silti vanhempieni luona koska en vaan ole ollut valmis jäämään lapsen kanssa kahden. Nyt tosin olen alkanut kaipaamaan omaa rauhaa niin paljon että haluan oman asunnon. On kuitenkin rankkaa olla pienen lapsen yksinhuoltaja, pärjään lapseni kanssa hyvin ja hoidan hänet täysin vaikka en hänen kanssaan kaksin asukaan. On vaan niin hyvä että on tuki lähellä tarvittaessa.
      Olisiko mahdollista että muuttaisit takaisin äitisi luokse? Siihen asti että olisit valmis muuttamaan omaan kotiin. Keskustele asiasta äitisi kanssa. Se voisi auttaa kun kerrot hänelle olostasi.
      Koitahan jaksaa ja voimia sinulle!

• NikitRoskiin-RY

Itse muutin muutama kuukausi ennen lapsen syntymää asumaan yksin. Asunto ei ollut koti, vaan paikka jossa jouduin elämään. Pikkuhiljaa totuin enemmän asuntoon, ja nyt olen asunut tässä poikani kanssa reilun vuoden. En tiedä missä välissä asunto muuttui kodiksi, mutta nyt en enää lähtisi täältä minnekkään. Paljon käyn vielä nykyään äitini luona kylässä, mutta vain esim. kahvilla (en yötä) ja äitini kanssa olemme viettäneet luonani leffailtoja pizzan parissa. Suosittelen samaa teille. Ajan kanssa totut tähän muutokseen. Jos haluat jutella asiasta enmpi, niin laita postia tulemaan [email protected] . Itse olen 20vuotias yh ja poikani reilun vuoden.

• joka voisi vierailla silloin tällöin luonasi? Löytyisikö ketään samassa tilanteessa olevaa tai toisaalta taas ihan erilaista tuttavuutta seuraksesi. Voivatko vanhempasi kyläillä useammin? Mitä luulet, olisiko olosi yksinäisempi ilman lasta? Kysymykseni eivät varmaan yhtään lohduta, mutta halusin kuitenkin jotain vastata. Itselläni on samanikäinen tyttö kuin sinä ja minusta tuli äiti 16 vuotiaana. Jotain samaa siis meissä kuitenkin.
      Voisin hyvin kuvitella, että ajan myötä tunnet olevasi kotonasi, eikä ollenkaan yksinäisenä, vaan täysin nauttien itsenäisestä yh- äidin elämästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2736
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1184
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      979
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      61
      967
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      77
      881
    7. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      101
      828
    8. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      815
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      718
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe