öljynkulutus

kasipuokki

mulla auto syö öljyö n 1l/1000km lisäksi auton perä on täynnä öljypisteitä onko kellään tietoa mistä johtuu moinen vuoto/kulutus? autolla on aj:230tkm.

18

7195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasipuokki

      ja auto on 850 gle -93

      • -96 glt

        Tuntuu tosi kummalta. Katso parkkeerauksen jälkeen jos maassa on läiskä, iso styrox-levy tai kovalevy on oiva apu, öljypohjan reiältä tuntuisi.. Mulla on ajettu 180 tkm ja öljyä menee noin merkkien puoliväliin /12000 km. Venttinvarren kumit on toinen mahdollinen, jos ei savuta.


    • seppä

      :)

      • 855

        Jos tuo stefa vuotaa, tiputtaako se öljyä alle? Nimittäin itellänikin palaa öljyä n. 1l 5000km:lle klometrejä on 165tkm


      • n.n.
        855 kirjoitti:

        Jos tuo stefa vuotaa, tiputtaako se öljyä alle? Nimittäin itellänikin palaa öljyä n. 1l 5000km:lle klometrejä on 165tkm

        litra / 5 tkm, aika paljon jos auto on ajettu vain 165 tkm ...


      • 850
        n.n. kirjoitti:

        litra / 5 tkm, aika paljon jos auto on ajettu vain 165 tkm ...

        Kun porukka valittaa öljynkulutusta niin kysyisin mitkä oljyt sisässä.Minä Olen Volvoissa pitänyt MOBIlin sekä Castrol Jälkimäinen käy talvella ei vaahtoa eikä huohottimessa tapahdu jäätymistä (koskee ranskalaisia autoja ,ei ruotsalaisia.).Kirjoitelkaa öljymerkeistä ,tietysti huoloissa laitetaan mitkä litkut sisään kun on halvalla saatu sopimus.


      • S40
        850 kirjoitti:

        Kun porukka valittaa öljynkulutusta niin kysyisin mitkä oljyt sisässä.Minä Olen Volvoissa pitänyt MOBIlin sekä Castrol Jälkimäinen käy talvella ei vaahtoa eikä huohottimessa tapahdu jäätymistä (koskee ranskalaisia autoja ,ei ruotsalaisia.).Kirjoitelkaa öljymerkeistä ,tietysti huoloissa laitetaan mitkä litkut sisään kun on halvalla saatu sopimus.

        Kyllä huohottimen jäähtyminen koskee ns ruotsalaisia. Oma S40 ruikkasi nyt talvella öljyt konehuoneen puolelle ......


      • 850
        S40 kirjoitti:

        Kyllä huohottimen jäähtyminen koskee ns ruotsalaisia. Oma S40 ruikkasi nyt talvella öljyt konehuoneen puolelle ......

        Ninimerkki s40 kokeile castrolin öljyjä vaikka niitä ei saa kaikista paikoista,minulla on semmoinen tunne että niitä parhaimpia öljyjä.Tietysti eteen pitää laittaa joku suoja .varmaakin saa vara-osa tiskiltä.Itsellä kun talvi autona on 240 siinä ei jäätymistä tapahdu huohottimessa,se on ruotsalainen.Muutenkiin tuo öljynkulutus on huono homma kun katalysaattorit om äkkiä entisiä.


      • 855
        850 kirjoitti:

        Kun porukka valittaa öljynkulutusta niin kysyisin mitkä oljyt sisässä.Minä Olen Volvoissa pitänyt MOBIlin sekä Castrol Jälkimäinen käy talvella ei vaahtoa eikä huohottimessa tapahdu jäätymistä (koskee ranskalaisia autoja ,ei ruotsalaisia.).Kirjoitelkaa öljymerkeistä ,tietysti huoloissa laitetaan mitkä litkut sisään kun on halvalla saatu sopimus.

        ja mobilin rally formula 1 olen kokeillut, ei vaikutusta kulutukseen. Jos lämpimänä seisotta jonkin aikaa ja sitten starttaa niin pöläyttää siniset savut, mutta ei ajossa pöläyttele!


      • 850
        855 kirjoitti:

        ja mobilin rally formula 1 olen kokeillut, ei vaikutusta kulutukseen. Jos lämpimänä seisotta jonkin aikaa ja sitten starttaa niin pöläyttää siniset savut, mutta ei ajossa pöläyttele!

        Mikäs kone sulla on ja ventiilien määrä.Minulla on 2,435L ja 10 venttiliä aj 180tkm ei pöläytä sinistä savua.Sanovat että mitä vähemmän ventiilejä se pienempi öljyn kulutus .Mikäs on rajat missä öljynkulutus pitäisi olla oletko kysynyt Volvon teknillisestä neuvonnasta.Bilialla on sellainen "auttava puhelin".Vaikuttaa siltä että ventiilin suojakumit menny kun öljy valuu männän päälle,ja toinen jippo on 2 vaihteella moottori jarrutus ja katsotaan takaa tuleeko sinista savua jos tulee niin öljyrenkaat sököt tai juuttuneet kiinni niin ajellaan vähän reippaamin semmosta kieroksia koneessa ja pienempää sisään kieroksia 5000 eikun menoksi,Jos ajat normaalisti sinun kierokset ei nouse yli 3000 missään vaiheessa.Kone karstotuu ja ei se toimi kunnolla ei muuta kuin hanaa ja rupeet kiusaamaa toyota kuskeja.Leppoisia ajo hetkiä ja elä hyvä mies pääse kortista.Kieros rajoitin toimii 6000 .Minä itse olen tottunut ajamaan keiroksilla.


      • 855
        850 kirjoitti:

        Mikäs kone sulla on ja ventiilien määrä.Minulla on 2,435L ja 10 venttiliä aj 180tkm ei pöläytä sinistä savua.Sanovat että mitä vähemmän ventiilejä se pienempi öljyn kulutus .Mikäs on rajat missä öljynkulutus pitäisi olla oletko kysynyt Volvon teknillisestä neuvonnasta.Bilialla on sellainen "auttava puhelin".Vaikuttaa siltä että ventiilin suojakumit menny kun öljy valuu männän päälle,ja toinen jippo on 2 vaihteella moottori jarrutus ja katsotaan takaa tuleeko sinista savua jos tulee niin öljyrenkaat sököt tai juuttuneet kiinni niin ajellaan vähän reippaamin semmosta kieroksia koneessa ja pienempää sisään kieroksia 5000 eikun menoksi,Jos ajat normaalisti sinun kierokset ei nouse yli 3000 missään vaiheessa.Kone karstotuu ja ei se toimi kunnolla ei muuta kuin hanaa ja rupeet kiusaamaa toyota kuskeja.Leppoisia ajo hetkiä ja elä hyvä mies pääse kortista.Kieros rajoitin toimii 6000 .Minä itse olen tottunut ajamaan keiroksilla.

        ja automaatti, kierroksia on kyllä kone saanut ;-)


      • kasipuokki
        855 kirjoitti:

        ja mobilin rally formula 1 olen kokeillut, ei vaikutusta kulutukseen. Jos lämpimänä seisotta jonkin aikaa ja sitten starttaa niin pöläyttää siniset savut, mutta ei ajossa pöläyttele!

        sinistä tämäkin pöläyttää vähäsen kun lämpimänä seisottaa jonkun aikaa, mutta taas jos auto seisoo yön yli ei pöläystä tule! olen juuri viemässä autoa öljyn vaihtoon joten taidan kokeilla jotain muuta merkkiä jos se vaikka auttaisi.


    • Jorma

      Itselläni on -94 855 T5. Öljynvaihtoväli on 15 tkm, eikä siinä pinta tipu kuin muutaman millin mittatikun ylämerkistä. Ajettu 150 tkm. Minulla on takuuajokilometrit koska ostin biilin uutena. Ajomääriä voi aina epäillä jos öljyä menee runsaasti ja takana alle 250 tkm. Öljyn tyyppiä tai merkkiä kannattaa vaihtaa. Se auttoi ainakin -95 - -97 VW Polo dsl. Kerroit että auton perä on täynnä öljypisteitä. Onko ne auton pohjassa vai takaluukussa? Moottori ei välttämättä syö öljyä ollenkaan vaan joku vuotaa sen ulos niinkuin seppä ehdotti.

      • kasipuokki

        autossa öljynä on mobilin rally formulat (niin ainakin korjaamolla sanoivat laittaneensa ) öljy täplät ovat takaluukussa sekä puskurissa. autossa on huoltokirja 180tkm asti ja kilometrit tuntuvat pitävän paikkaansa.


      • 850 glt
        kasipuokki kirjoitti:

        autossa öljynä on mobilin rally formulat (niin ainakin korjaamolla sanoivat laittaneensa ) öljy täplät ovat takaluukussa sekä puskurissa. autossa on huoltokirja 180tkm asti ja kilometrit tuntuvat pitävän paikkaansa.

        tuo mobilin öljy mullakaan. Gastrolin RS on pysynyt


    • joppe

      itselläni volvo kuluttaa öljyä 3l/10 tuhannella ja koneella on ajettu 156 tkm. korjaamolla pitivät sitä normaalina, kaikki testaukset on suoritettu volvolla, bensaa menee n. 16l sadalla normaalissa ajossa, kaupungissa n 20l

      • 855 T5

        oletko tutustunut autoon perusteellisesti? Antamiesi arvojen perusteella et ole muistanut käyttää vaihdelaatikon tuomia etuja lainkaan. Vaimon enokin ajaa aina ykkösellä ja corollan arvot on jotain samaa kuin kirjoitit.


    • Anonyymi

      Volvo v60 2020 öljyruutta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe