Kihloihin..?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Eli oltu yhdessä vakituisesti n. 4kk. Itse olen 18 ja kumppani pian 18. Onko liian aikaista mennä kihloihin, mitä mieltä? Suhde on toimiva ja kaikki tuntuu menevän hyvin. Kyse ei siis ole vain "hetken huumasta". Jos olette puolellani, kuinka asia olisi kumppanille parasta esittää ja kihlauksesta hänelle puhua..?

kiitos.

15

1677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avovaimo

      en kannattisi 4kk seurustelun jälkeen menevän kihloihin. mutta omapanne on asianne... itse menin 1v ja 2kk seurustelun jälkeen kihlihin. nyt on seurustelun takana 3v6kk... ja asutaan yhdessä.

    • hoj

      Neljä kuukautta on loppujenlopuksi aika lyhyt aika. Mihin teillä on kiire? Kyllä välittämisen täytyy näkyä muussakin kuin sormessa. Sormus on loppujenlopuksi vain esine, mitä se symboloi on sitten toinen asia.
      Kysy asiasta kumppaniltasi kahdenkesken sellaisessa paikassa missä voitte puhua rauhassa. Kihlaus on suuri askel, miettikää rauhassa.

    • aikaista!

      Ja et sitten malta edes antaa miehen kosia? Pilaat häneltä mahdollisuuden olla MIES?

      Omaan kuoppaasi putoat.

      Sulla on kiire, kiire kiri kiri kiire.......

    • mmmxxx

      Te olette vielä kovin nuoria ja olette seurustelleet vasta neljä kuukautta. Muistan kuinka itse tuon ikäisenä pidin jo kahta kuukautta pitkänä aikana, mutta ei tuollaisen ajan perusteella uskalla sanoa, onko kyse alkuhuumasta vai ei. Kuinka hyvin tunnette toisenne? Millaisena toinen esimerkiksi haluaa kahvinsa (jos juo kahvia), mitkä ovat hänen ärsyttävimmät tapansa ja mitä hän tyypillisesti vastaa tietynlaisiin kysymyksiin? Nämä esimerkiksi ovat arjen pieniä asioita, joita oppii vasta ajan myötä. Itse riitelin nykyisen mieheni kanssa ensimmäisen kerran vasta puolen vuoden seurustelun jälkeen. Odotimme kihloihin menoa kolme vuotta, jolloin asia tuntui todella merkitykselliseltä. Naimisiin olemme menossa 6 vuoden seurustelun jälkeen, mutta ei se arkeamme muuta. Miksi siis kiirehtiä, kyllä se kestää jos on kestääkseen. Onnea tulevaisuudelle :)

    • mieltä oon

      Jokaisen oma asia, mutta kun kerta kysyit niin... Mielestäni liian aikaista. Varsinkin tuossa iässä. 4 kk on hyvin lyhyt aika olla yhdessä. Ja ei riitä, että suhde on toimiva ja kaikki tuntuu menevän hyvin. Aika monessakin suhteessa tuossa vaiheessa menee hyvin... Jos ei jopa loistavasti (alkuhuuma). Tunnetko kumppanisi todella niin hyvin? Olisitko valmis menemään naimisiinkin? Mielestäni pitäisi olla, jos on valmis lupaamaan sellaista. Jos ei ole sitten tapana lupailla mitä sattuu, eikä ole niin väliks pitääkö lupauksensa tai onko edes aikomus pitää.

      Mutta jos ei suinkaan ole kyse siitä, että olette sopimassa naimisiin menosta ja esim. aiot kosia vaan haluat vaan ns. teinikihloihin niin se oletko valmis riippuu ihan siitä mitä se kihlaus sulle merkitsee. Kuinka tärkeä ja vakava juttu se on. Haluatko mennä vaan kerran elämässäsi kihloihin jne. Itse tiedät parhaiten, eikä sitä voi varsinkaan sinua tuntematon ihminen sanoa, oletko valmis vai et. Tai onko kumppanisi valmis.
      Ehkä et ole, jos sinun pitää kysellä muilta. Tai pitää kysyä muilta neuvoa kuinka puhut kihlauksesta kumppanillesi. Onko teidän suhde vielä kuitenkaan siis tarpeeksi läheinen?

      Ja yksi tärkeä kysymys minkä voit esittää itsellesi on se, miksi haluat kihloihin. Ja kannattaa myös selvittää se kumppanille ja selvittää mitä kihlaus merkitsee hänelle.

    • hereha

      4kk on aika vähän aikaa, ja ootte viel aikas nuoria... odota jonkun aikaa, ja mieti tarkkaan sitä kihlautumista.

    • kauhean järkevältä kuulosta.

      Mikä kiire teillä oikein on? Jos jo tuossa vaiheessa mietitään kihloihin menoa, niin itselleni ainakin tulee mieleen, että sillä halutaan vain näyttää, että ollaan yhdessä. Kannattaisi ainakin asua yhdessä jonkin aikaa ennen kuin kihlautuu. On erilaista seurustella (satunnaista näkemistä tmv) kuin asua saman katon alla ja pitää yllä yhteistä arkea ja parisuhdetta. Se ei ole välttämättä niin helppoa kaikille. Itse olen ollut avokkini kanssa yhdessä 1.5 v (auttu 1/2 v. yhdessä) ja ennen seurustelua tunnettu toisemme 3 v. ja edelleenkään ei olla yhdessä, eikä tässä mikään hoppu olekaan, koska ei vielä naimisiin aiota. Vasta joskus muutamien vuosien päästä. Niin ja ikää meillä on 21 v. ja 25 v.

    • jevi

      se on teidän oma asianne mitä teette ei teidän kannata muita kuunnella siinä asiassa en minä ainakaan kuuntelisi.Tehkää niin kuin oma sydän sanoo

    • hetken huumaa

      Et sinä neljässä kuukaudessa tiedä onko se hetken huumaa vai jotain muuta. Eikä se liity mitenkään ikääsi. Neljän kuukauden perusteella kun vaan ei voi edes tuntea toista kunnolla saati sitten että olisi ehtinyt oppia rakastamaan, se vie pikemminkin vuosia...

      • xxxxxxxxxxxxxxxx

        paskat muiden mielipiteistä.... itsehän sen parhaiten tietää, missä mennään! =)


      • pikkum
        xxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        paskat muiden mielipiteistä.... itsehän sen parhaiten tietää, missä mennään! =)

        Minäkin tiesin 18-vuotiaana 4 kuukautta seurusteltuani, että tämä on jo jotain vakaata ja arkista. Vieläpä kun oltiin seurustelua ennen tunnettu yli 4 vuotta, niin eihän sitä voinut epäilläkään. Toisen tunsi muka niin läpikotaisin.

        Mutta kappas vain, näin jälkeenpäin ajateltuna, kun suhdetta alkaa olla kolmisen vuotta takana, niin huomaa aivan selkeästi jo erottaa alkuhuuman arkisesta elämisestä. Ei siinä hattarassa aina fiksuimmillaan ollut. Onneksi emme edes ajatelleet kihlautumista silloin :) Kihlautumisen aika taitaa olla vasta muutaman vuoden päästä, jos avioliittoon ylipäänsä avoliiton sijaan päädytään.


    • on loppujen lopuksi

      aika lyhyt aika...

      Niin minäkin luulin että tunsin mun miehen jo 1v seurustelun jälkeen.
      Nyt 3,7v takana ja joskus vieläkin huomaa uusia piirteitä tuossa niin ihanassa miehessä.

      Minä olen sitä mieltä että oota vielä.
      Hiljaa hyvää tulee vai miten se nyt onkaan.

      Varsinkaan jos ette edes asu yhdessä niin ei vielä ole nähnyt kaikkea.

      Kihlaus on lupaus avioliitosta,muistathan sen.

      • !!!

        omat vanhempani menivät kihloihin 4kk tuntemisen jälkeen, ja ovat yhä yhdessä joten en väheksyisi 4kk seurustelu aikaa. Itse tiesin 3kk kohdalla että tämän miehen mä haluan naida ja häät onkin sovittu muutaman vuoden päähän.

        voitko kuvitella teidät yhdessä vielä vanhainkodissa? tunnetteko toisenne läpikohtaisin? ja ennen kaikkea rakastatko häntä ja olisitko valmis kuolemaan hänen puolestaan ja tunteeko hän samoin?

        onnea teille!


    • ...

      Kuulostaa tuo 18 ikä vähän turhan aikaiselta sitoutua naimisiinmenoon. Kihlaus on sopimus naimisiinmenosta ei mitään muuta.

    • Niin no

      4kk = hetken huuma

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe