Luottamus työkaveriin?

erinko

Olen hyvin luottavainen ihmistyyppi ja nyt olen joutunut tai minusta ainakin tuntuu siltä, jonkinlaiseen luottamuspulaan työpaikalla. Siis niin, että olen itse kertonut asioita, joita ei olisi kannattanut kertoa.
On tunne, että niitä voidaan käyttää hyväksi minua vastaan. Miksi en osaa olla hiljaa, ei työkaverit välttämättä ole luottamuksen arvoisia.
Muutenkin tilanne siellä vaikea, joten minusta tuntuu, että mulle voi käydä huonosti. Tietoja käytetään minua vastaan kenties..

Onko kelle käynyt niin..?

11

3081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hänen kertovan

      asioitasi? Minä ainakin olen luottamuksen arvoinen eräälle varmaan lopun ikääni ja vaikka välimme viilenisi, en hölöttäisi hänen asioitaan.
      Mutta itsellenikin on tullut viimeaikoina tunne, ettei olis itse pitänyt kertoa eräälle omia henk. juttujani. Ei kuitenkaan tälle ensin mainitsemalleni. Häneen luotan. Työpaikalla kait pitäisi pystyä olemaan aivan neutraalina, kertomatta mitään, kuuntelematta mitään, kommentoimatta mitään, mutta kun me ollaan kuitenkin erehtyväisiä ihmisiä.Tai pitäisi vaihtaa vuoden välein paikkaa, ettei kerkeis tulla liian tutuksi.

      • toiset on

        vielä tutustuvampia kuin toiset ja luotavaisempia. En voi mitään, mutta jos on suosittu ja saa ystäviä helposti, aina kaikki ei olekaan tosiystäviä.
        Mut en osaa eritellä heitä ja sitten jälkeenpäin alkaa ahdistaa, kun miettii, mitä kaikkea on itsestään paljastanut..
        Onni on luotettava ystävä ;)


    • Mies stadista

      ..epäiletkö asiasta erästä naista?

      • vaan ei

        stadista...


      • erästä

        naista ja olen stadista. En enää koskaan kerro mitään kenellekään.


      • on kertonut
        erästä kirjoitti:

        naista ja olen stadista. En enää koskaan kerro mitään kenellekään.

        kaikki asiat eteenpäin. Olen feidannut hänet "ystävä"piiristä, mutta eihän se kamalan kivalta tunnu, että kaikki työkaverit hymähtelevät nähdessään minut ja toiset v*****levat.

        Elämä on julmaa. Olen kuitenkin aina pitänyt mielessäni, että juoruilkoot mitä tahansa ja puhukoot mitä tahansa. Kyllä se joskus kieli katkeaa viimeistään haudassa. Jos käyttää toista ihmistä hyväkseen omien tarkoitusperien tyydyttämiseen, niin onhan se katalaa. Jos joutuu narsistisen ihmisen uhriksi, niin se on ihan hirveää. Älkää tehkö samaa virhettä kuin minä. Ei kannata koskaan luottaa ihmisiin. Tämä oli jatkoa edelliseen viestiin.


      • olen
        on kertonut kirjoitti:

        kaikki asiat eteenpäin. Olen feidannut hänet "ystävä"piiristä, mutta eihän se kamalan kivalta tunnu, että kaikki työkaverit hymähtelevät nähdessään minut ja toiset v*****levat.

        Elämä on julmaa. Olen kuitenkin aina pitänyt mielessäni, että juoruilkoot mitä tahansa ja puhukoot mitä tahansa. Kyllä se joskus kieli katkeaa viimeistään haudassa. Jos käyttää toista ihmistä hyväkseen omien tarkoitusperien tyydyttämiseen, niin onhan se katalaa. Jos joutuu narsistisen ihmisen uhriksi, niin se on ihan hirveää. Älkää tehkö samaa virhettä kuin minä. Ei kannata koskaan luottaa ihmisiin. Tämä oli jatkoa edelliseen viestiin.

        nainen stadista ja pelkään että minun luullaan lauleskelleen asioita työpaikalla (toisin kuin olen tehnyt). Voisinkohan saada jotain tuntomerkkejä/ jonkun t-merkin?
        No, tietenkin tämäkin voi mennä täysin harhaan


      • että olemmeko
        olen kirjoitti:

        nainen stadista ja pelkään että minun luullaan lauleskelleen asioita työpaikalla (toisin kuin olen tehnyt). Voisinkohan saada jotain tuntomerkkejä/ jonkun t-merkin?
        No, tietenkin tämäkin voi mennä täysin harhaan

        samassa työpaikassa, mutta en viitsisi täällä sanoa mitään tuntomerkkiä. Ei se auta yhtään. Minä ainakin luotin häneen, ettei hän lavertele henkilökohtaisia asioitani muille työkavereille. Tai ei niissä nyt sen kummempaa sanomistakaan ole. Tavallisia asioita, mutta on tyyppejä, jotka aina osaa käännellä ja väännellä totuuden vaikka miksi fiktioksi. On meinaan kokemusta. No, voi se olla, että kuvittelen ja tämä on omaa ns. vainoharhaisuutta, joka on sinisilmäisyyden vastakohta. Nimittäin itse olen todella luottamuksen arvoinen ja hänen jutuistaan en ole sanonut kenellekään mitään. Minulla on vaan menneisyydessä ollut kavereita, jotka ovat puukottaneet selän takana ja siksi olen epäileväinen. Harvoihin ihmisiin pystyy luottamaan. Haluisin niin hirveästi luottaa ihmisiin, mutta aina se on sitä, että voiko tuohon sitten kuitenkaan luottaa.


    • Työkaveri

      Oletusarvoisesti kaikki mitä kerrot työpaikalla kerrotaan edelleen, vähintäänkin yhdelle työyhteisön tyypille. Se vain on näin, joskus enemmän joskus vähemmän, jutun herkullisuudestakin riippuen. Sukupuolella tai asemalla ei tässä olennaista merkitystä

      ts älä ikinä puhu mitään, mikä olisi liian arkaa kolmannen osapuolen tiedettäväksi

      • ystävälle....tunnen tuon ro...

        hienotunteinen - ei kerro, vaikkei ystävä, "kaveri" - kunnioitettava ihminen
        ystävä - lähtökohtaisesti ei kerro, rakas
        rotta - teeskentelee ystävää, kertoo vaikket kertoisikaan. Kuvittelee, että lunastaa kertomalla ystäväkseen sen kelle kertoo. Tuntomerkki: Tosiystävät vähissä. Kukaan ei kerro hänelle "mitään". Kauan tunteneet tietää rotaksi. Huono itsetunto. Liittoutuessaan toisen rotan kanssa uhraa kenet vaan. On helppo peliväline muiden peleissä.

        Tärkein kysymys on miksi rotta petti sinut. Ei vuoksesi, vaan toisen. Minä tiedän kuka rotta on. Rotta jatkuvasti kyselee "kuulumisia", kirveenvarrestakin keksii juttuja. Puhuu silti arvioita totuuksista. Myös ihmisistä, joista puheet eivät ole totta! Älä lähde työreissuille rotan kanssa.

        Älä anna rottien päästä ihon alle! Jos haluat pistää stopin, kysy rotalta, miksi kertoi (saatuasi vahvistuksen joltain).


      • periaattelllinen ihminen
        ystävälle....tunnen tuon ro... kirjoitti:

        hienotunteinen - ei kerro, vaikkei ystävä, "kaveri" - kunnioitettava ihminen
        ystävä - lähtökohtaisesti ei kerro, rakas
        rotta - teeskentelee ystävää, kertoo vaikket kertoisikaan. Kuvittelee, että lunastaa kertomalla ystäväkseen sen kelle kertoo. Tuntomerkki: Tosiystävät vähissä. Kukaan ei kerro hänelle "mitään". Kauan tunteneet tietää rotaksi. Huono itsetunto. Liittoutuessaan toisen rotan kanssa uhraa kenet vaan. On helppo peliväline muiden peleissä.

        Tärkein kysymys on miksi rotta petti sinut. Ei vuoksesi, vaan toisen. Minä tiedän kuka rotta on. Rotta jatkuvasti kyselee "kuulumisia", kirveenvarrestakin keksii juttuja. Puhuu silti arvioita totuuksista. Myös ihmisistä, joista puheet eivät ole totta! Älä lähde työreissuille rotan kanssa.

        Älä anna rottien päästä ihon alle! Jos haluat pistää stopin, kysy rotalta, miksi kertoi (saatuasi vahvistuksen joltain).

        (rotan) on lisäksi lörppö.
        Mukava seuraihminen tai kuuntelevan empaattinen ei välttämättä ole luotettava.
        Jos joku on kertonut asioitasi eteenpäin, vaadi häntä tilille. Kysy onko hän tehnyt näin, miksi on ja viimeiseksi katsooko olevan jotain anteeksi pyydettävää. Jos ei näin tee, rottapeleille antaa itse valtaa.

        Äskeisestä sen verran että eka luokka tarkoittaa sitä, että kuulee jotain joltakulta, vaikka sattumalta, mutta ei silti levitä. Näitä on onneksi myös paljon.

        Olen vanhanaikainen siinä, että luottamukseni voi pettää vain kerran.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1569
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      20
      1209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1049
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1031
    6. 4
      932
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      928
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      921
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      902
    Aihe