Mitä koiria teillä on?

Minun koirat

Minkä rotuisia koiria teillä on? Minulla on dalmatiankoira narttu ja kääpiöpinseri L.uros. Kertokaa tekin rotunne! Jos ei ole koiraa niin minkä rodun haluaisitte?

34

1609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n.sorsa

      Mäkin haluaisin tommoisen dalmatialaisen olen kuulut, että se on kiltti rotu, mutta täplät kuulemansa irtoilee vanhetessa.

      Kiipeilevä pesukarhukoira olisi kiva, mutta se ei ole luokiteltu fci roduksi.

      On meilläkin dallu 1v 9kk uros, urokset ei ainakaan helpoimpia meijäkin fifillä on kauhea suojeluvaisto.

      Sille on jo rotu katsottu kaveriksi, mutta odotellan vähänaikaan, kun tulee ikää lisää, kun pitäisi ottaa uros.

      • maalitykki

        jaa.aa jos koiran ottas nii nöffin tai bernhardilaisen taikka jonkun seefferin


      • Pukeli

        uskaltaisi ottaa kahta urosta meidän huusholliin. Meillä oli kolme naiskoiraa ja ajoittain tappelivat niin, että veri lensi ihan seinille asti. Kauheeta oli se murina ja mekastus... Kaksi koiraa ja eri sukupuolta juoksuajoista huolimatta on minun mielestäni paras ratkaisu.
        Muistan hyvin, kun itsekin aivan tärisin pitkään vielä senjälkeen, kun tappelu oli jo ohi.
        Kohtaukset alkoivat aina jonkunlaisella kyräilyllä, jonka joskus huomasin ja kerkesin siirtää koirat ennakkoon eri huoneisiin.
        En tiedä onko dalmikset löppänä luonteisia ja jos on, niin eihän siinä aivan ehdottomasti näitä ongelmia syntyisi.


      • ottavatkin
        Pukeli kirjoitti:

        uskaltaisi ottaa kahta urosta meidän huusholliin. Meillä oli kolme naiskoiraa ja ajoittain tappelivat niin, että veri lensi ihan seinille asti. Kauheeta oli se murina ja mekastus... Kaksi koiraa ja eri sukupuolta juoksuajoista huolimatta on minun mielestäni paras ratkaisu.
        Muistan hyvin, kun itsekin aivan tärisin pitkään vielä senjälkeen, kun tappelu oli jo ohi.
        Kohtaukset alkoivat aina jonkunlaisella kyräilyllä, jonka joskus huomasin ja kerkesin siirtää koirat ennakkoon eri huoneisiin.
        En tiedä onko dalmikset löppänä luonteisia ja jos on, niin eihän siinä aivan ehdottomasti näitä ongelmia syntyisi.

        yhteen tappomielessä. Mitä rotuja sinulla on jos noin verisesti?


      • n.sorsa
        Pukeli kirjoitti:

        uskaltaisi ottaa kahta urosta meidän huusholliin. Meillä oli kolme naiskoiraa ja ajoittain tappelivat niin, että veri lensi ihan seinille asti. Kauheeta oli se murina ja mekastus... Kaksi koiraa ja eri sukupuolta juoksuajoista huolimatta on minun mielestäni paras ratkaisu.
        Muistan hyvin, kun itsekin aivan tärisin pitkään vielä senjälkeen, kun tappelu oli jo ohi.
        Kohtaukset alkoivat aina jonkunlaisella kyräilyllä, jonka joskus huomasin ja kerkesin siirtää koirat ennakkoon eri huoneisiin.
        En tiedä onko dalmikset löppänä luonteisia ja jos on, niin eihän siinä aivan ehdottomasti näitä ongelmia syntyisi.

        Ole helpommasta päästä kovasti vain tuota luonnetestiä odotellan taitaapi pojalla tulla siedettävät pisteet.

        9.kk ikäisenä se nosti jo kauhean rähinän kahdelle miehelle kiinni olisi käynnyt jos olisivat liikkuneet fifimme kaveri mikä on sentään 50.kg painoa pinko karkuun.

        Ihmisillä on elokuvien perusteella vääränlainen kuvarodusta, tyhmä ja peloton rotu ehdottomasti.

        Suojelivat ne aikoinaan matkalaisia maatienrosvoilta, että sanoisin noi irtoavat täplät ja ulkonäkö rodussa pettää.

        Siihen täytyy varautua, että pojat ottavat yhteen jossakin vaiheessa, mutta kaippa ne sitten saa haettua paikkansa laumasta eivätkä kokoajan tappele.


      • Pukeli
        Pukeli kirjoitti:

        uskaltaisi ottaa kahta urosta meidän huusholliin. Meillä oli kolme naiskoiraa ja ajoittain tappelivat niin, että veri lensi ihan seinille asti. Kauheeta oli se murina ja mekastus... Kaksi koiraa ja eri sukupuolta juoksuajoista huolimatta on minun mielestäni paras ratkaisu.
        Muistan hyvin, kun itsekin aivan tärisin pitkään vielä senjälkeen, kun tappelu oli jo ohi.
        Kohtaukset alkoivat aina jonkunlaisella kyräilyllä, jonka joskus huomasin ja kerkesin siirtää koirat ennakkoon eri huoneisiin.
        En tiedä onko dalmikset löppänä luonteisia ja jos on, niin eihän siinä aivan ehdottomasti näitä ongelmia syntyisi.

        kuitenkin koiria juuri minun makuuni, kaikesta huolimatta.
        Minulla on ollut myös paimenkoirarotuisia koiria ja osasivat ne tapella nekin.
        Kiivasta porukkaa emäntää myöten.
        Kaikki nämä rakkaat äidin "lintutytöt", joiksi heitä kutsuin ovat nyt taivaassa.


      • Pukeli
        Pukeli kirjoitti:

        kuitenkin koiria juuri minun makuuni, kaikesta huolimatta.
        Minulla on ollut myös paimenkoirarotuisia koiria ja osasivat ne tapella nekin.
        Kiivasta porukkaa emäntää myöten.
        Kaikki nämä rakkaat äidin "lintutytöt", joiksi heitä kutsuin ovat nyt taivaassa.

        vastasin itselleni, vaikka ei pitänyt


      • vankkurien
        n.sorsa kirjoitti:

        Ole helpommasta päästä kovasti vain tuota luonnetestiä odotellan taitaapi pojalla tulla siedettävät pisteet.

        9.kk ikäisenä se nosti jo kauhean rähinän kahdelle miehelle kiinni olisi käynnyt jos olisivat liikkuneet fifimme kaveri mikä on sentään 50.kg painoa pinko karkuun.

        Ihmisillä on elokuvien perusteella vääränlainen kuvarodusta, tyhmä ja peloton rotu ehdottomasti.

        Suojelivat ne aikoinaan matkalaisia maatienrosvoilta, että sanoisin noi irtoavat täplät ja ulkonäkö rodussa pettää.

        Siihen täytyy varautua, että pojat ottavat yhteen jossakin vaiheessa, mutta kaippa ne sitten saa haettua paikkansa laumasta eivätkä kokoajan tappele.

        alla ja välissä juoksijoita?

        Kyselijä Pukeli. En viitsinyt laittaa nimmaria tuohon listaan. Nyt jo liian usein.


      • mä mä

      • siihen oo

      • naapurissa
        mä mä kirjoitti:

        n.sorsa en minäkään rekkanut.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Dalmatiankoira

        asui dalmis. Sillä oli kuulemma liian vähän niitä pilkkuja, etteivät käyttäneet koiraa näyttelyssä ja olihan se sitä, lähes valkoinen.
        Luin tuolta rotumääritelmästä, että rotu on pitkäikäistä sorttia.
        Ainakin naapuri saavutti kunnioitettavan iän ennen kuolemaansa. Lähes 16 vuotta oli mittarissa.
        Kirj. P.....


      • n.sorsa
        naapurissa kirjoitti:

        asui dalmis. Sillä oli kuulemma liian vähän niitä pilkkuja, etteivät käyttäneet koiraa näyttelyssä ja olihan se sitä, lähes valkoinen.
        Luin tuolta rotumääritelmästä, että rotu on pitkäikäistä sorttia.
        Ainakin naapuri saavutti kunnioitettavan iän ennen kuolemaansa. Lähes 16 vuotta oli mittarissa.
        Kirj. P.....

        Monessakin rodussa katsotaan jalostuksessa ulkonäköön unohtaen terveydelliset seikat.

        Tuppaa vain dallut olemaan liiaan suuria rotumääritelmän mukaan, pikkanen, kun oli ainokaisessa näyttelyssään elokuussa oli jotakin narttujakin pienempi ja meidän fifi on uroksen säkän ylämitoissa ja painoa on riittävästi n. 4 kg liikaa, leveä luustoinen tuontikoiran jälkeläinen.

        Yksi rouva kehui fifämme ja sanoi, että se on juuri oikean korkuinen, kun tahtoo nykyiset dallut olemaan ulkonäöltään dogeja.

        Rouva kertoi heidän dallunsa elänneen 15.v.


      • ei mitää
        Pukeli kirjoitti:

        vastasin itselleni, vaikka ei pitänyt

        mutta jos ois nii rottweiler.beethoven < eli bernhardilainen ja nöffi..


      • mmjklms

        eri rotuisia koiria.mutta mun koiria ois ainaki saksanpaimenkoira.newfoundlandinkoira.bernhardinkoira.mastiffi.tanskandoggi ja sitten napolinmastiffi


      • 18+25-43 koiraa
        Pukeli kirjoitti:

        uskaltaisi ottaa kahta urosta meidän huusholliin. Meillä oli kolme naiskoiraa ja ajoittain tappelivat niin, että veri lensi ihan seinille asti. Kauheeta oli se murina ja mekastus... Kaksi koiraa ja eri sukupuolta juoksuajoista huolimatta on minun mielestäni paras ratkaisu.
        Muistan hyvin, kun itsekin aivan tärisin pitkään vielä senjälkeen, kun tappelu oli jo ohi.
        Kohtaukset alkoivat aina jonkunlaisella kyräilyllä, jonka joskus huomasin ja kerkesin siirtää koirat ennakkoon eri huoneisiin.
        En tiedä onko dalmikset löppänä luonteisia ja jos on, niin eihän siinä aivan ehdottomasti näitä ongelmia syntyisi.

        1.Bernhardilainen < Lenkkikaveri ja takkat seuralainen
        2.newfoundlandinkoira < musta jättiläinen jonka kanssa lenkk talvipakkasellakin
        3.kultn < ihana seuralainen
        4.suursnautseri < upea koira
        5.tanskandoggi < upea koira.olisi ihanaa omistaa sellainen
        6.mastiffi < tällänen ois ihana painikaveri¨
        7.rottweiler < unelmakoirani
        8.cockerspanieli < tällänen olisi myös ihanaa omistaa
        9.berninpaimenkoira < takkat iltojen.seura.joulup vakio
        10.bernhardinkoira pk lk < takkat iltojen vakiokaveri.lenkkikaveri
        11.bernhardinkoira < lenkkikaveri ja takkatuli iltojen kaveri
        12.newfoundlandinkoira < tällänen ois ihanaa omistaa
        13.newfoundlandinkoira < tuonteja 3 ja sitten takkatuliseuralainen
        14.tanskandoggi < unelmakoira nr 3
        ja takkatuliseuralainen
        15.landseer < takkatulikoira.lenkkikaveri.
        16.saksanpaimenkoira < unelmakoira.näyttelykaveri
        17.suursnautseri < lenkkikaveri.unelmakoira.
        18.pk collie < lenkkikaveri.seuralainen
        19.pk collie < lenkkikaveri.seuralainen
        20.mastiffi < unelmakoira.lenkkikaveri
        21.rottweiler


      • OIKEALAITA
        maalitykki kirjoitti:

        jaa.aa jos koiran ottas nii nöffin tai bernhardilaisen taikka jonkun seefferin

        NIIN OIS KOIRA JOKA OIS VASTASSA ISÄNTÄÄNSÄ KUN TÄMÄ TULISI TÖISTÄ KOTIIN JA ENNEN KAIKKEA OLISI USEITA ERI ROTUISIA KOIRIA


      • MMJKLMS
        n.sorsa kirjoitti:

        Monessakin rodussa katsotaan jalostuksessa ulkonäköön unohtaen terveydelliset seikat.

        Tuppaa vain dallut olemaan liiaan suuria rotumääritelmän mukaan, pikkanen, kun oli ainokaisessa näyttelyssään elokuussa oli jotakin narttujakin pienempi ja meidän fifi on uroksen säkän ylämitoissa ja painoa on riittävästi n. 4 kg liikaa, leveä luustoinen tuontikoiran jälkeläinen.

        Yksi rouva kehui fifämme ja sanoi, että se on juuri oikean korkuinen, kun tahtoo nykyiset dallut olemaan ulkonäöltään dogeja.

        Rouva kertoi heidän dallunsa elänneen 15.v.

        NÖFFI TAI BERNHARDILAINEN


      • 8+8-16
        Pukeli kirjoitti:

        uskaltaisi ottaa kahta urosta meidän huusholliin. Meillä oli kolme naiskoiraa ja ajoittain tappelivat niin, että veri lensi ihan seinille asti. Kauheeta oli se murina ja mekastus... Kaksi koiraa ja eri sukupuolta juoksuajoista huolimatta on minun mielestäni paras ratkaisu.
        Muistan hyvin, kun itsekin aivan tärisin pitkään vielä senjälkeen, kun tappelu oli jo ohi.
        Kohtaukset alkoivat aina jonkunlaisella kyräilyllä, jonka joskus huomasin ja kerkesin siirtää koirat ennakkoon eri huoneisiin.
        En tiedä onko dalmikset löppänä luonteisia ja jos on, niin eihän siinä aivan ehdottomasti näitä ongelmia syntyisi.

        bernhardilainen ja nöffi ja kolmantena doggi


    • ja kaksi

      sekarotuista narttua

    • Terrikät

      Meillä kaksi australianterrieri narttua. Tuosta tappelu hommasta ko on ollu puhe, niin meillä ainakin sen puoleen mennyt hyvin. Mitä nyt vanhempi välillä vähän hermostuu, mutta ei mitään kuitenkaan toiselle tee muutakuin ärähtää vähän. Vanhempi on 1v4kk ja nuorempi 6kk. Ovat ihan parhaat kaverukset:) Tietty näkee sitten kun ovat molemmat aikuisia, että miten menee mutta tuskimpa mitään ärinöitä tulee kun on itse tiukkana.

    • ensi keväänä

      mudi-pentu!

      Haaveissa on tulevaisuudessa useampi koiruus ko. rodun edustajista tanskandoggi (ehkä kaksi) joukon jatkoksi. Toteutuu viimeistään sitten kun omakotitaloa olemme hankkimassa. :)

    • PÄHKINÄNKUORESSA

      1.ROTTWEILER
      2.PK COLLIE
      3.TANSKANDOGGI
      4.BERNHARDINKOIRA
      5.MASTIFFI

    • Pikkusipuli

      Eipä ole tullut vastaan rotua, josta voisi olla pitämättä. Tai ehkä pikemminkin hullaantumatta :-)

      Nykyisistä vanhin on Sylvi, jonka eläinsuojeluyhdistyksen väki nimesi itsensä Sylvi Kekkosen mukaan ennen kuin toi meille. Pahasti piesty pikku rouva, joka puolentoista vuoden jälkeen on melkoisen edistynyt luottamuksen saralla. Rotuarviot vaihtelevat välillä bichon/ isovillakoira/ mäyräkoira/ dreeveri, riippuen siitä keneltä kysyy. Itselleni Sylvi on pieni harmaakorvainen, pörröinen panda.

      Sylvin sulho Pontus on lhasa apso/ bichon/ coton, ja nämä siis tiedetään varmasti :-) Pieni jääräpäinen herkkis.

      Sylvi ja Pontus menivät vuosi sitten kesällä saunan taa, ja järkkäsivät maailmaan Paavon, josta tuli yllättäen kumpaakin vanhempaansa kiloissa ja senteissä reilusti suurempi. Paavo muistuttaa eniten pienikokoista kaksipilkkuista dalmatialaista, koska keskellä selkää on jonossa kaksi täysin identtistä ja symmetristä mustaa ympyrää...

      Jos joku joskus pystyy varmuudella kertomaan peräkammarin Paavon koko koktailin, järjestän ilotulituksen :-)

      • kivaa joskus

        nähdä kuvaa koirista, kuulostaa vinkeiltä otuksilta. mut kenen muistolle on omistettu runo galleriassas?


      • mun koiria
        kivaa joskus kirjoitti:

        nähdä kuvaa koirista, kuulostaa vinkeiltä otuksilta. mut kenen muistolle on omistettu runo galleriassas?

        olisi ihanaa omistaa rottweiler.saksanpaimenkoira.bernhardinkoira.newfoundlandinkoira.tanskandoggi ja suursnautseri ja kultainennoutaja.pk collie..ja sitten vielä mastiffi..


    • mjrm

      Hei, Meillä lastenkodissa, Ukrainassa on Ranskan buldoggi Päivällä leikitään, pelataan jalkapalloa lasten kanssa. Päiväsaikaan lapset voivat hyvin, mutta kun yö sapuu, niin pelot hiipii.. Mikä on parempi apu, kuin niskaan kuorsaava ranskis. Molli ei itseänsä juuri koiraksi tunne...

      On meillä koirakin, labradoori Ammi. Hän on lapsille turvallinen. Jos ei tossut tai kengät löydy, niin heti tiedetään kuka niitä on kuljetellut.

      Kaikista pienin koira on Ronja. Hän on vasta kolme kuukautta vanha. Sekarotuinen, Mollin, ranskan buldogin pentu. Ihana luonne, mutta villi. Olen jo tainnut unohtuu kuinka paljon koiranpennut tarvitsee hoitoa.

      • rompelo

        Kotonamme asustaa kolme koiraa.
        Nuorin 1v 9kk on sekarotuinen.Emä on sakemanni,isästä ei tietoa.Sakemannia muistuttaa,mutta on hoikempi ja säkää vähemmän.
        Keskimmäinen 4v on myös sekarotuinen,partacollien&pystykorvan sekoitus.
        Vanhin 5v on partacollie.

        Meillä nuorimmainen ja keskimmäinen ottaa välillä mittaa toisistaan.Onneksi ollaan muutamalla pienellä hampaan reijällä selvitty.Nuorimmainen,kun haluaisi olla laumassa vähän ylempänä.Vanhin on kunkku,asiassa kuin asiassa :)


      • 9+0-9 koiraa
        rompelo kirjoitti:

        Kotonamme asustaa kolme koiraa.
        Nuorin 1v 9kk on sekarotuinen.Emä on sakemanni,isästä ei tietoa.Sakemannia muistuttaa,mutta on hoikempi ja säkää vähemmän.
        Keskimmäinen 4v on myös sekarotuinen,partacollien&pystykorvan sekoitus.
        Vanhin 5v on partacollie.

        Meillä nuorimmainen ja keskimmäinen ottaa välillä mittaa toisistaan.Onneksi ollaan muutamalla pienellä hampaan reijällä selvitty.Nuorimmainen,kun haluaisi olla laumassa vähän ylempänä.Vanhin on kunkku,asiassa kuin asiassa :)

        1.saksanpaimenkoira
        2.bernhardinkoira
        3.kultainnenoutaja
        4.bernhardinkoira
        5.cockerspanieli
        6.saksanpaimenkoira
        7.newfoundlandinkoira
        8.newfoundlandinkoira
        9.rottweiler
        ja sitten unelmaperheeseen kuuluisi avovaimo kirsi.anne.riikka.marika.miia ja linda ja sitten minä ja 2 koiraa


      • maalitykki
        9+0-9 koiraa kirjoitti:

        1.saksanpaimenkoira
        2.bernhardinkoira
        3.kultainnenoutaja
        4.bernhardinkoira
        5.cockerspanieli
        6.saksanpaimenkoira
        7.newfoundlandinkoira
        8.newfoundlandinkoira
        9.rottweiler
        ja sitten unelmaperheeseen kuuluisi avovaimo kirsi.anne.riikka.marika.miia ja linda ja sitten minä ja 2 koiraa

        Olisi ihanaa omistaa 7 0-7 koiraa
        1.saksanpaimenkoira
        2.rottweiler
        3.kultainnenoutaja
        4.bernhardinkoira
        5.bernhardinkoira
        6.berninpaimenkoira
        7.bernhardinkoira
        ja sitten vielä Nuorena aviomiehenä < 3 koiraa ja sitten vielä ikv 28-68 5 koiraa


      • Mulla
        rompelo kirjoitti:

        Kotonamme asustaa kolme koiraa.
        Nuorin 1v 9kk on sekarotuinen.Emä on sakemanni,isästä ei tietoa.Sakemannia muistuttaa,mutta on hoikempi ja säkää vähemmän.
        Keskimmäinen 4v on myös sekarotuinen,partacollien&pystykorvan sekoitus.
        Vanhin 5v on partacollie.

        Meillä nuorimmainen ja keskimmäinen ottaa välillä mittaa toisistaan.Onneksi ollaan muutamalla pienellä hampaan reijällä selvitty.Nuorimmainen,kun haluaisi olla laumassa vähän ylempänä.Vanhin on kunkku,asiassa kuin asiassa :)

        Jos joskus ois niin 6 koiraa
        4 bernhardinkoiraa < joista yhdellä tynnyri
        2 newfoundlandinkoiraa


      • pelleilijä

        bernhardilainen tai berninpaimenkoira.ja sitten rottweiler heta


      • mmjklms
        pelleilijä kirjoitti:

        bernhardilainen tai berninpaimenkoira.ja sitten rottweiler heta

        Jos ois joskus niin koiria


    • Anonyymi

      Hei! Kiva että sinulla on koira!:) Minä rakastan koiria, ne ovat lempieläimiäni. Minä olen melkein 11- vuotias tyttö ja meidän perheessä on ollut koko elämäni ajan ja ennen sitä koiria.
      Ensin mummolla ja ukilla oli omassa lapsuudessaan koiria, taisi olla beagle ja sekarotuisia. Sitten nuorena he olivat yhdessä ja ostivat beaglen, se oli poika. Sen jälkeen syntyi äitini, tätini ja enoni. Beagle kuoli ennen heitä tai silloin kun äitini oli yli 1-vuotias, en tiedä tarkkaan. Kun lapset olivat isompia niin he ostivat tyttö tiibetinspanielin. Myöhemmin kun lapset olivat nuoria oli myös chihuahua tyttö ja se tipsu. Sitten synnyin minä, ja kun olin 4-vuotias tipsu kuoli. Kun olin noin 5-vuotias tätini otti sekarotuisen (rotuina eri spanieleita), on poika koira. Olen tätini kanssa tosi läheinen, näemme joka viikko vähintään 2 kertaa, eli on tullut hoidettua koiraa. Sitten kun olin melkein 8-vuotias otimme tyttö labradorinnoutajan ja chihu kuoli vuoden myöhemmin. Nyt meillä on 2-vuotias labbis ja otamme tässä talvella tai keväällä tiibetinspanielin. Tipsusta tulee minun oma! Otamme sen pentuna. Se on tyttö. Kun olen aikuinen, labbis on menehtynyt varmaan (toivottavasti on vielä monta yhteistä vuotta) ja otan silloin tipsun mukaani omaan kotiin. Ostan joko sen kaveriksi tai sen jälkeen tipsun. Ja niin eteenpäin meidän "koirasuku"!;) PS meidän kaikki koirat ovat eläneet pitkän ja aika terveen elämän. Chihu eli 10-11-vuotiaaksi, tipsu 10-v, beagle jotain 9-v. Sekarotuinen spanieli on nyt 10-v.

      • Anonyymi

        Sori äskeisestä, tuli virhe. Tipsu eli 12-vuotiaaksi! PS lempirotuni on tiibetinspanieli.:)


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe