arpia ja paiseita

Olen kärsinyt aknesta jo vuosia ja olen kokeillut monenlaisia apteekin voiteita ja 2 kertaa on ollut pitkä antibioottikuuri.
Viimeisestä antibioottikuurista on noin 6kk mutta vieläkin lähinnä yläselkään ja niskaan ilmestyy isoja paiseita. Myös vanhoja arpeja on paljon. Vuoden vaihteessa olisi inttiin lähtö niin vähän arveluttaa kun selkä on kuin haulikolla ammuttu. Kasvot ovat nykyään kohtuullisen siedettävät?.
Parin viikon ajan olen kokeillut avitcid merkkistä voidetta iltoisin yläselkään ja niskaan mutta tuntuu vaan pahenevan entisestään.. mikä neuvoksi ja nopeasti? =/
5747
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Olen mies 19v.

Äänestä
  • elikkäs toi voide tosiaan vaan pahentaa tilannetta ja kuivattaa hitosti ja rikkoo ihon. kävisit vielä vaikka lääkärissä ja pyytäisit semmosta kuin Clindoxyl-voidetta.. se on tehokasta ja paaaljon hellävaraisempaa. mutta josset lääkäriin mee ni sitte apteekista saatavaa reseptivapaata brevoxyliä, ni sekin on paljo parempaa ku toi avitcid! että roskiin vaan se pirulainen ja uutta tilalle. kokemusta on... :)

    Äänestä

  • Kokemusta on... kirjoitti:

    elikkäs toi voide tosiaan vaan pahentaa tilannetta ja kuivattaa hitosti ja rikkoo ihon. kävisit vielä vaikka lääkärissä ja pyytäisit semmosta kuin Clindoxyl-voidetta.. se on tehokasta ja paaaljon hellävaraisempaa. mutta josset lääkäriin mee ni sitte apteekista saatavaa reseptivapaata brevoxyliä, ni sekin on paljo parempaa ku toi avitcid! että roskiin vaan se pirulainen ja uutta tilalle. kokemusta on... :)

    Mun mielestä toi Avitcid on loistavaa! Ei sitä saa 2kertaa päivässä käytää kosteusvoiteentavoin tai varmasti rikkoo ihon! Vaikka jokatoinen päivä. Mutta mulla se on siis käytössä naamaan, en tiiä mikä olis selälle paras vaihtoehto.

    Äänestä

Tosiaan tuo avitcidin käytön jälkeen alkoi noita paiseita tulemaan joten sen käytön voisi lopettaa kun se on oikeestaan velipojalle hommattu, ei mulle :D Jos kokeilisi tuota Brevoxyliä seuraavaksi. oisko muita konsteja? etenkin nopeita kun tosiaan tuo inttiin lähtö on niin ei oikeen oo mukava lähteä kun selkä on tuossa jamassa. Mitenhän intissä sitten vielä kun on mehtässä leireillä monta viikkoa ja ei pahemmin pääse pesulla käymään niin paheneekohan se. :/

Äänestä

Itse suosittelisin lukemaan googlesta Hidradenitis suppurativa sairaudesta. Itselläni on ollut ja on edelleen paiseita. Kävin ihotautilääkärillä joka totesi, että kärsin tällaista sairautta, jota vain n,1%väestöstä kärsii. Syön tällä hetkellä erittäin kalliita lääkkeitä mutta ne auttavat. Kokeile, jos tauti kuulostaa tutulta varaa aika ihotautilääkärille.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


wowouwou kirjoitti:

Olen kärsinyt aknesta jo vuosia ja olen kokeillut monenlaisia apteekin voiteita ja 2 kertaa on ollut pitkä antibioottikuuri.
Viimeisestä antibioottikuurista on noin 6kk mutta vieläkin lähinnä yläselkään ja niskaan ilmestyy isoja paiseita. Myös vanhoja arpeja on paljon. Vuoden vaihteessa olisi inttiin lähtö niin vähän arveluttaa kun selkä on kuin haulikolla ammuttu. Kasvot ovat nykyään kohtuullisen siedettävät?.
Parin viikon ajan olen kokeillut avitcid merkkistä voidetta iltoisin yläselkään ja niskaan mutta tuntuu vaan pahenevan entisestään.. mikä neuvoksi ja nopeasti? =/

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu