RV 20 -maha?

tiitu

Heippa! Kuinkas paljon teillä on ollut tai on masu kasvanut rv 20 mennessä?

8

4291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      mulla ei ainakaan ollenkaan.. Joskus rv 25 alko kasvamaan..

      • aikana

        se tuohon pullahti. Nyt olen mahani kanssa 'jäänyt kiinni' työpaikallakin ja on kaikkien nähtävissä. Ei voi enää erehtyä...


      • Tulipa myöhään!

        En ole kuullutkaan, että noin myöhään masu vasta kasvaisi! Ehkä jos on luonnostaan jo pyöreämpi, niin sitä ei sitten heti huomaa. Mutta jos ajattelee, että raskausviikolla 20 lapsi on jo 20 cm pitkä ja noiden lukuisten selaamieni vauvakirjojen mukaan ainakin jo kohtukin isompi kuin käsipallo, niin hoikilla/normaalivartaloisilla jo vähän pönpöttää.

        Itse olen juuri viikolla 20. Omat farkut ei enää mene jalkaan, mutta tuulihousut mahtuu. Ihanaa kun alkaa pömpöttää.:)


    • raskaudessani ei

      tuossa vaiheessa ollut kasvanut vielä lainkaan. Ei oikeastaan ennen kuin viimeisessä kuussa kukaan huomannut mitään, vanhat farkut jäivät pieniksi kolme viikkoa ennen synnytystä.

      Toisessa alkoi näkymään vieraille noin rv 25 paikkeilla, kolmannessa noin rv 20 paikkeilla ja nyt neljännessä maha on jo valtava ja viikkoja juuri tuo 20.

      Itse olen ollut aina normaalipainoinen (painoindeksi 21), joten läskin sekaan se maha ei ole voinut kadota missään raskaudessa. On vaan niin yksilökohtaista, milloin se näkyviin pömpähtää. Uskoisin, että sitä aikaisemmin, mitä useampi raskaus on takana.

    • pömppis

      Voi teitä onnekkaita!
      Mulla maha on pullahtanut jo viikolla 11. Olen hieman ylipainoinen, mutta sellainen kova pallero iski alavatsaan niin, ettei ole enään ollut puhettakaan farkkujen pidosta. Paino tosin on laskenut 2kg, mutta silti maha jatkaa kasvuaan. Kohtu on todella eteenpäin kallistunut, joten siinä ehkä piilee selitys. ja selitellä on pitänyt jo ulkopuolisillekin, joten suosiolla suuntaan ostamaan mammahousut tällä viikolla!
      Onko muita kohtalontovereita?

    • jouluodottelija

      ollut maha kasvanut juuri lainkaan, se pienikin pömpötys oli lähinnä ylävatsassa eli heti rintojen alapuolella. Masu alkoi oikeestaan tulla esiin vasta joskus rv23-24 hujakoilla ja sekin melko lievästi. Nyt oon rv34 ja kuljen edelleen samoissa vaatteissa kuin ennen raskauttakin, ainoastaan ulkotakit alkaa olee vatsan kohdalta hieman "napakoita"...vaikka kiinni menevätkin.

      • Kasvava

        Et taida farkkuja juuri käyttää? Heh. ;) Minulla vk 20 menossa, eikä ole mitään mahdollisuuksia, että puikat housut mahtuisivat. Äityismalleihin normihousuissakin siirryin viikko sitten. Painoa on tullut vasta 2kg, mutta se kaikki on kyllä selvästi mahassa. Kohtu tuntuu niin selvästi läpi, että ei ole pehmoa tullut. Olen aika hoikka, joten siksikin ehkä omat vaatteet ei enää mene.

        Mihinköhän sinulla se lapsi mahtuu? Helpolla pääset!


      • Anonyymi
        Kasvava kirjoitti:

        Et taida farkkuja juuri käyttää? Heh. ;) Minulla vk 20 menossa, eikä ole mitään mahdollisuuksia, että puikat housut mahtuisivat. Äityismalleihin normihousuissakin siirryin viikko sitten. Painoa on tullut vasta 2kg, mutta se kaikki on kyllä selvästi mahassa. Kohtu tuntuu niin selvästi läpi, että ei ole pehmoa tullut. Olen aika hoikka, joten siksikin ehkä omat vaatteet ei enää mene.

        Mihinköhän sinulla se lapsi mahtuu? Helpolla pääset!

        Voi Jeesus tätä teidän keskustelua 😭kasvavaa itse ensin aikuisiksi ja hommatkaa aivot ennenkuin alatte vatsojanne kasvattaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe