Käytän ehkäisyyn minipillereitä joiden takia kuukautiseni ovat jääneet kokonaan pois.
Nyt minua askarruttaa että olisiko teoreettisesti mahdollista että olisi raskaana yli rv-12 asti(aika johon asti saa abortin helposti), siten ettei itse huomaisi asiantilaa. Kun vielä olen kuullut, että jos on ekaa kertaa raskaana niin se raskaus ei näy välttämättä kovin aikaisessa vaiheessa ulospäin.
Missä vaiheessa raskauden sitten alkaa varmasti huomaamaan ulkomuodostaan? Tai huomaako sen joka tapauksessa jostain muusta kuin ulkomuotoon liittyvästä merkistä jo aiemmin kuin vasta ylitettyään rv-12? Mikä on se kaikille naisille pätevä raskausviikkomäärä jolloin raskauden varmasti huomaa jostain ja mistä sen huomaa silloin?
Asiallisia vastauksia kiitos! Ei mitään sellaisia että sitten kun lapsivedet tulee...
Milloin huomaa raskauden?
10
1506
Vastaukset
- rv 35+0
oireethan ovat (niiden kuukautisten poisjäämisten lisäksi, joita sun kohdalla ei nyt voi käyttää perusteena) rintojen aristus, pahoinvointi, närästys ja voimistunut hajuaisti. Pyörrytystä voi myös esiintyä. Iloksi ja suruksi joillakin ei ole mitään oireita :/.
Itse en kovin seuraillut kuukautisiani, jossain välissä alkoi tuntua että nyt on kyllä kulunut jo niin pitkä aika viimeisistä, mutta mikä sai minut ostamaan raskaustestin oli se kun melkein kaikki ruoat tosiaan tuntuivat oksettavilta. Pystyin syömään tyyliin keksejä ja hedelmiä. Rinnatkin olivat olleet arat useita päiviä.
Tein testin raskausviikon 8 alussa ja olin tosiaan epäillyt raskautta jo muutaman päivän. Että jos et ole näitä harvinaisia oireettomia tapauksia, huomaat kyllä hyvissä ajoin ennen sitä aborttirajaa.
Muistelen myös, että jotkut ovat valitelleet niitä menkkamaisia kipuja siinä alkuviikoilla. - Tyhmä teini
Mitä sitten tapahtuu jos onkin ollut ihan oireeton se alkuraskaus ja onkin sen koko ajan (vaikka useita kuukausia, jos olisi vähän lihavampi ihminen vaikka niin ettei ole huomannut raskautta ulkomuodostaan) syönyt niitä hormoonipillereitä ehkäisyyn?
Kai ne hormoonipillerit sitten siihen sikiöönkin jollain tapaa jo tuollaisessa ajassa vaikuttaa että se pitää abortoida kuitenkin ettei siitä tulisi jotenkin sairas sitten synnyttyään tai jo siellä kohdussa ollessaankin?- odottaja-80
Nyt tapahtuu niin, että teet sen testin ja ilmoittaudut neuvolaan, jos se on positiivinen.
- Tyhmä teini
odottaja-80 kirjoitti:
Nyt tapahtuu niin, että teet sen testin ja ilmoittaudut neuvolaan, jos se on positiivinen.
Vitun ääliö odottaja-80, et vastannut TEOREETTISEEN kysymykseeni.
Ei ole kysymys siitä että minun mitään testiä tarvitsisi tehdä koska en epäile olevani raskaana. Haluan vain tietää miten asiat olisivat JOS näin olisi käynyt tai mistä tietäisi JOS näin kävisi!
Siis, lue (sinä tai joku muu) aikaisempi kysymykseni uudelleen pliis ja vastaa kysymykseeni! - Merkka
Tyhmä teini kirjoitti:
Vitun ääliö odottaja-80, et vastannut TEOREETTISEEN kysymykseeni.
Ei ole kysymys siitä että minun mitään testiä tarvitsisi tehdä koska en epäile olevani raskaana. Haluan vain tietää miten asiat olisivat JOS näin olisi käynyt tai mistä tietäisi JOS näin kävisi!
Siis, lue (sinä tai joku muu) aikaisempi kysymykseni uudelleen pliis ja vastaa kysymykseeni!Nyt valitettavasti sillä "vitun ääliöllä" menetit mun kunnioituksen . Olet itselleen sopivan nimimerkin valinnut mutta onko palsta ihan sopiva?
- Tyhmä teini
Merkka kirjoitti:
Nyt valitettavasti sillä "vitun ääliöllä" menetit mun kunnioituksen . Olet itselleen sopivan nimimerkin valinnut mutta onko palsta ihan sopiva?
Jos se kysymykseen lukematta ensin kysymystä vastannut ääliö olit sinä, osoitat edelleen ääliöytesi kysymällä onko tämä palsta sopiva tyhmille teineille. Tottakai on, sitähän varten tällainen palsta on että täältä saa täysin asioista tietämätönkin ihminen etsiä tietoa! Ja tottakai tänne kysymyksiä tehdessään odottaa saavansa niihin kunnollisia vastauksiakin, eikä esim. tuollaisia alentuvia "mene tekemään raskaustesti"-tyyppisiä vastauksia tilanteessa jossa en ole ollenkaan sanonut voivani olla raskaana vaan esittänyt puhtaasti teoreettisia kysymyksiä! Tuollaisen vastauksen antaa vain täydellinen ääliö.
Jos et ollut se aiemmin vastannut ääliö, olet siitäkin huolimatta myös sinäkin edellä ihan ylimpänä esittämäni kuvauksen mukainen ääliö. - rv 35+0
Siis eiväthän nuo mitkään lääkkeet yleensä hyväksi ole vauvalle, mutta eiköhän se ole melko lääkekohtaista millaiset riskit ne aiheuttaa. En kyllä ala arvailemaan niistä, lääkäriltä pitäisi kysyä jos oikeaa tietoa haluaa.
Joka tapauksessa abortinhan saa sinne viikolle 20 asti ja täytyy sanoa että on jo kyllä tuhannen harvinaista, että siihen mennessä ei huomaisi mitään. Suuri osa odottajista tuntee jo vauvan liikkeitä tähän mennessä.
Tämän jälkeen abortin saa enää jos sikiössä huomataan vamma, en ole varma kuinka "vakava" sen täytyy olla.
En usko että ehkäisyvalmisteet mitenkään automaattisesti siitä vauvasta tekevät sairasta/vammaista, kyllä ne ehkäisyt on monella pettäneet eikä mitään vaivaisten lasten epidemiaa ole tiedossa. Sitten jos huomaa olevansa raskaana, sikiö yleensä ultrataan ja otetaan verikokeet (en tiedä pätevätkö ne kaikki verikokeet jos menee yli tiettyjen raskausviikkojen) ja näistä nähdään niitä mahdollisia "virheitä".
Jos nyt neuroottisesti pelkää sitä raskaaksitulemista, niin eiköhän se kannattaisi sitten vaikka testata joka kuukausi. Nykyään testejä saa marketeista ja ärrältäkin esimerkiksi ja niille ei tule montaa euroa hintaa. Suhteellisen halpaa mielenrauhasta. - Tyhmä teini
rv 35+0 kirjoitti:
Siis eiväthän nuo mitkään lääkkeet yleensä hyväksi ole vauvalle, mutta eiköhän se ole melko lääkekohtaista millaiset riskit ne aiheuttaa. En kyllä ala arvailemaan niistä, lääkäriltä pitäisi kysyä jos oikeaa tietoa haluaa.
Joka tapauksessa abortinhan saa sinne viikolle 20 asti ja täytyy sanoa että on jo kyllä tuhannen harvinaista, että siihen mennessä ei huomaisi mitään. Suuri osa odottajista tuntee jo vauvan liikkeitä tähän mennessä.
Tämän jälkeen abortin saa enää jos sikiössä huomataan vamma, en ole varma kuinka "vakava" sen täytyy olla.
En usko että ehkäisyvalmisteet mitenkään automaattisesti siitä vauvasta tekevät sairasta/vammaista, kyllä ne ehkäisyt on monella pettäneet eikä mitään vaivaisten lasten epidemiaa ole tiedossa. Sitten jos huomaa olevansa raskaana, sikiö yleensä ultrataan ja otetaan verikokeet (en tiedä pätevätkö ne kaikki verikokeet jos menee yli tiettyjen raskausviikkojen) ja näistä nähdään niitä mahdollisia "virheitä".
Jos nyt neuroottisesti pelkää sitä raskaaksitulemista, niin eiköhän se kannattaisi sitten vaikka testata joka kuukausi. Nykyään testejä saa marketeista ja ärrältäkin esimerkiksi ja niille ei tule montaa euroa hintaa. Suhteellisen halpaa mielenrauhasta.Kiitos sinulle rv 35 0 asiallisesta vastauksestasi! Nyt olen paljon viisaampi näistä asioista! :)
- muuten...
Tyhmä teini kirjoitti:
Jos se kysymykseen lukematta ensin kysymystä vastannut ääliö olit sinä, osoitat edelleen ääliöytesi kysymällä onko tämä palsta sopiva tyhmille teineille. Tottakai on, sitähän varten tällainen palsta on että täältä saa täysin asioista tietämätönkin ihminen etsiä tietoa! Ja tottakai tänne kysymyksiä tehdessään odottaa saavansa niihin kunnollisia vastauksiakin, eikä esim. tuollaisia alentuvia "mene tekemään raskaustesti"-tyyppisiä vastauksia tilanteessa jossa en ole ollenkaan sanonut voivani olla raskaana vaan esittänyt puhtaasti teoreettisia kysymyksiä! Tuollaisen vastauksen antaa vain täydellinen ääliö.
Jos et ollut se aiemmin vastannut ääliö, olet siitäkin huolimatta myös sinäkin edellä ihan ylimpänä esittämäni kuvauksen mukainen ääliö.vaikka ensimmäisessä viestissäsi lukee sana "teoreettisesti", sen voisi helposti tulkita siten, että kysyt, onko mahdollista, että sinä itse olisit raskaana ja että jopa pelkäät itse olevasi raskaana. Erityisesti ensimmäinen lause, jossa kerrot omista kuukautisistasi, johdattelee ajatukset siihen suuntaan. Joillain ihmisillä on sellainen tyyli, että he kyselevät passiivimuodossa ("olisiko mahdollista, että olisi raskaana tietämättään") ja käyttävät sellaisia ilmauksia, kuin "teoriassa mahdollista", vaikka eivät suinkaan kysele yleisesti, vaan nimenomaan omien pelkojensa ja epäilystesi vuoksi. Täällä myös joka päivä kysellään raskauden mahdollisuuksista, koska sitä itse toivotaan/pelätään, joten sekin huomioon ottaen on ymmärrettävää, että siten sinunkin viestisi ymmärretään, jos vähänkään on tulkinnasta epäselvyyttä.
- Tyhmä teini
muuten... kirjoitti:
vaikka ensimmäisessä viestissäsi lukee sana "teoreettisesti", sen voisi helposti tulkita siten, että kysyt, onko mahdollista, että sinä itse olisit raskaana ja että jopa pelkäät itse olevasi raskaana. Erityisesti ensimmäinen lause, jossa kerrot omista kuukautisistasi, johdattelee ajatukset siihen suuntaan. Joillain ihmisillä on sellainen tyyli, että he kyselevät passiivimuodossa ("olisiko mahdollista, että olisi raskaana tietämättään") ja käyttävät sellaisia ilmauksia, kuin "teoriassa mahdollista", vaikka eivät suinkaan kysele yleisesti, vaan nimenomaan omien pelkojensa ja epäilystesi vuoksi. Täällä myös joka päivä kysellään raskauden mahdollisuuksista, koska sitä itse toivotaan/pelätään, joten sekin huomioon ottaen on ymmärrettävää, että siten sinunkin viestisi ymmärretään, jos vähänkään on tulkinnasta epäselvyyttä.
Ensimmäisessä lauseessa halusin kertoa omista kuukautisistani vain siksi, että en halunnut vastaukseksi että sitten kun menkat tulee. Koska se ei minun tapauksessani ole mahdollista, en ole siis kiinnostunut siitä.
Pelkojahan voi olla jos ei tiedä asioista ja siksi tulinkin tänne niitä häivyttämään hankkimalla lisää tietoa. Mutta jos tarvitsisin rohkaisua mennä tekemään raskaustesti, jos olisi siitä pienintäkään epäilystä niin olisin toki siitä viestissäni maininnut. Ei tarvitse koettaa lukea rivien välistä, kun ette ole mitään selvännäkijöitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024823Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493252Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852979- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071342- 161059
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1101029Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431017Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40991