Daewoo Kalos

juupaseipäskö

Millaisia kokemuksia tosta Kalossista?

12

4102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Awtoilija

      Vastasin "Yleistä autoilusta" -palstalla omalla kokemuksellani.

      Jos haluat lisää, kannattanee kanssa kysyä Chevrolet -palstalta, koska autoa on todellakin jo kaksi vuotta myyty Cheverolet -merkillä. Sama auto se silti on.

    • hyviä!!

      Muijalla toinen alla ilman murheita.

    • ADH

      kalossi ollut alla kuukauden päivät. Äänet kuuluu hyvin selkeästi sisälle. Pikkuautoille tyypillistä? Jarrusttaessa nykii pahasti, todennäköisesti jarrulevyt vääntyneet. Asensin kuraläpät, siitä huolimatta kivet ropisevat pahasti autoon. Hemmetin havat varaosat, näppäräkin kyllä, mutta hiukan noi jarrut arveluttaa yleisesti kalossin kestävyyttä.

      • nobody

        Itselläni ollut Kalos jo kolme vuotta. Nauroin kavereille tällä viikolla, että nyt se taas hajosi. Toisen kerran nimittäin H4 sammui, mutta sekin oli Osramin tekemä. Jarrut ei tosiaankaan ole tehokkaimmasta päästä, mutta kukapa tuota nyt ralliajoon hankkisikaan. Akku on korealainen, joten sen kylmäominaisuudet ei varmaankaan kaksiset ole, mutta sekin on toiminut ihan ok. Huvittavaa, että kavereiden moninkertaisesti maksavia autoja korjataan ja hinataan, mutta Daewoo kulkee ilman mitään ongelmia vuosihuoltojen voimin. Jos auton merkki ja imago merkitsee enemmän kuin ongelmaton kulkeminen, niin silloinhan kyse on puutteellisesta itsetunnosta.
        Yksi ominaispiirre autossa on se, että ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa aski rutisee, jos kierroksia on 2500 enemmän. Nopean vaihtamisen oppii kyllä nopeasti. Toinen ominaisuus on kierrosten "roikkuminen" kytkintä painettaessa, mutta varsinkin ylöspäin vaihdettaessa se alkaa tuntua jopa mukavalta.
        Itselläni on konttiperä 1,4 SX ja sen kontti on tilava. Auton mittasuhteet muutenkin ovat hämäävät. Ajapa se vaikka Vectran viereen...


    • Kalos

      Itselläni on ollut nyt vuoden Kalossi käytössä eikä muuta ole vaatinut kuin tankkaamisen ja pissapojan nesteen lisäämisen. Mukavan hiljainen ja kevyt pyöritellä kaupungissa. tilavanoloinen korkeutensa ansiosta. Ainoa joka voisi olla toisin on kulutus, joka ei ole niin pieni kuin pikkuautolla pitäisi olla, ilmeisesti tulevaisuudessa tämäkin paranee kun uudet moottorit tulevat Kalossin keulalle. Lämmityslaitteen soisi nostavan lämmöt talvisin rivakammin. Tyytyväinen olen ollut kokonaisuuteen.

      • mä vaan

        Kiinostavaa kuulla kokemuksia tästä autosta. Itse hankin muutama kuukausi sitten Chevroletin merkillä varustetun 1.4. SE kolmiovisen Kalossin. Mielestäni auton hinta-laatuominaisuus on kiehtova. Ajettavuus on todella mukava, autoa on mukava pyöritellä niin kaupungissa kun hiekkateilläkin. Jarruissa ei ole kerta kaikkiaan mitään vikaa, päinvastoin, ja testeissäkin ovat saaneet ihan hyvät arvosanat. Suorituskyky ylipäätään on asteen vastaavan kokoluokan autoja edellä eli Kalossilla pärjää ihan mukavasti moottoritielläkin, ainakin jos vertaa muihin pikkuautoihin. Ja miksi edes vertaisi muihin? Rengasmelu ja tuulen suhinat ovat ymmärtääkseni normaalia pikkuautoluokkaa. Kulutus (1.4.16v) on ainoa joka on pohdituttanut, tuntuu menevän bensaa aika reippaasti.


      • Itselläkin Kalos
        mä vaan kirjoitti:

        Kiinostavaa kuulla kokemuksia tästä autosta. Itse hankin muutama kuukausi sitten Chevroletin merkillä varustetun 1.4. SE kolmiovisen Kalossin. Mielestäni auton hinta-laatuominaisuus on kiehtova. Ajettavuus on todella mukava, autoa on mukava pyöritellä niin kaupungissa kun hiekkateilläkin. Jarruissa ei ole kerta kaikkiaan mitään vikaa, päinvastoin, ja testeissäkin ovat saaneet ihan hyvät arvosanat. Suorituskyky ylipäätään on asteen vastaavan kokoluokan autoja edellä eli Kalossilla pärjää ihan mukavasti moottoritielläkin, ainakin jos vertaa muihin pikkuautoihin. Ja miksi edes vertaisi muihin? Rengasmelu ja tuulen suhinat ovat ymmärtääkseni normaalia pikkuautoluokkaa. Kulutus (1.4.16v) on ainoa joka on pohdituttanut, tuntuu menevän bensaa aika reippaasti.

        Samankaltaisia kokemuksia on kuin muillakin. Toimiva auto. Lämpeämistä voi talvella parantaa perinteisen pahvivirityksen avulla. Ei ole vaikea laittaa. Bensan kulutuksesta sen verran että ainakin kaupunkiajossa kuluttaa vähemmän kuin VW polo ( 98 ) joka meillä toisena autona. Kulutukseen voi vaikuttaa käyttämällä taloudellista / ennakoivaa ajotapaa. Kaloshan ei ole ihan kevyt, joten se rullaa kaupungilla pitkiäkin välejä. Vaikuttaa myös sellaiselta että pieniä korjauksiakin saa itse tehtyä. Vaihdoin mittariston lampun. Oli helppo tehdä. Maksoi 50 c. Jotkut epäilee että nämä ruostuu. Ei minun 2004 mallisessa ainakaan mitään ruostetta näy missään. Alustassakin on ihan ehjä suojaus vielä.


    • minä vaan

      Mun mielestä kalossi (kreikan kielellä kaunis) on toiminut 4 vuotta ihan hyvin ja lämmitys on heti talvikeleilläkin lähtenyt toimimaan (kalos 1.4 16v 2004) , mutta nyt rupesi ABS valo palamaan, ei siis mennyt katsastuksesta läpi. Anturivika luultavasti, mistä niitä antureita saa, kun niitä suomessa ei ole ?

      • 1.4

        Mulla samanlainen, mutta lämpenee hitaasti ja heikosti.
        Käytäpäs menopeliä jossain paikassa, missä on OBD2-testeri niin ongelma selviää.
        Tai no - ilmeisesti olet niin tehnytkin, kun huomasin viestisi päiväyksen.


    • Paprikan omistaja

      Naapurin rouva kommentoi aamulla että Kalosin hätävalot ovat vilkkuneet miten sattuu jo parin viikon ajan, osaako joku arvioida mistä johtuu? Huomasin itse tämän asian jo kolmisen viikkoa sitten mutta luulin että se oli ohimenevä vaihe. Eivät siis vilku koko ajan, ja vilkkuminen loppuu toki jos käyttää kaukolukitusta mutta nähtävästi heti kun kääntää selkäänsä niin autolla on ihan omat vilkkumisjärjestelyt. Pelkään pahoin että akku on loppu jonain kauniina pakkasaamuna..

    • NeitiNäppärä

      Tuttu vika! Autan nyt hädässä teitä miehiä! Konepellin alla oleva varashälyttimen anturi pitää putsata. Sen jälkeen ei ole mitään ongelmaa!

    • kyselevä

      Hei meillä kaloksessa sama vika - missä kohtaa tuo anturi sijaitsee?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe