Kosketuskammo

Mies

Olen 33-vuotias mies. Olen lapsuudessani joutunut seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi. Tämän vuoksi en voi sietää koskettelua. Kosketus tuntuu epämiellyttävältä. Toisaalta kaipaan toisen ihmisen läheisyyttä ja kosketusta. Ihan mielenkiintoinen ristiriita.

En ole koskaan seurustellut, harrastanut seksiä tai edes suudellut. Viime vuosina olen tehnyt joitakin yrityksiä seurustelun suuntaan, mutta luovuttanut. Minut on todettu tylsäksi ja intohimottomaksi. Elämäni pyörii täysin työn ja opiskelun ympärillä. Sosiaalista elämää minulla ei juuri ole. Olenkin pyhittänyt elämäni pelkästään älylliselle puolelle. Tunnepuoli sattuu liikaa. Joskus törmään ilman ennakkovaroitusta kipeisiin asioihin - esim. hyväksikäytöstä kertovaan TV-ohjelmaan tms. Pystyn seuraamaan em. ohjelmia ulkoisesti kylmän asiallisesti, mutta yksin päästyäni lievitän tuskaa viiltelemällä käsivarsiani veitsellä. En varsinaisesti leikkaa ihoa ja varon jättämästä pysyviä merkkejä, jotka voisivat kiinnittää muiden ihmisten huomion.

Ulkoisesti elämäni on hyvin järjestyksessä. Olen akateemisesti koulutettu, asun hyvin ja työskentelen johtavassa asemassa. Ongelmani on kuitenkin se, että tunnepuoleni alkaa haitata työskentelyä. Kosketusarkuuteni alkaa osoittaa pahenemisen merkkejä. Tämä puolestaan johtaa kiusallisiin tilanteisiin. Taanoin en esim. pystynyt halaamaan eläkkeelle lähtevää alaistani tämän läksiäisjuhlassa. Odotetun halauksen sijaan vaihdoinkin halauksen käden puristukseen.

Työterveysasemalta en haluaisi hakea apua. Olen muutenkin tekemisissä työterveysaseman psykologin kanssa, enkä haluaisi levitellä henkilökohtaisia ongelmiani hänen eteensä. Terveyskeskuskaan ei kiinnosta. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki tietävät kaikkien asiat, ja juorut leviävät helposti.

Olisiko esim. netissä sopivaa keskusteluryhmää, josta hakea apua?

1

1508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Evian

Kuulin eräältä ystävältäni ja etsinkin sitten netistä sellaisen paikan kuin Ystävyyden majatalo. Menin sinne alunperin juhannuksen viettoon, mutta sit silmiini osui vuosiohjelma ja siellä oli erilaisia kursseja tarjolla. Olin lukenut suurella mielenkiinnolla jo juhannuksena talon isännän Daniel Nylundin kirjoittamia ystävänkirjeitä, joissa käsiteltiin kaikkea terapioista ja ihmisen kohtaamisesta aina uusiin näkökulmiin raamatun tapahtumista. Ilmoittauduin naiskurssille, joka käsitti kuusi viikonlopun mittaista tapaamista vuoden aikana ja ryhmässä oli 11 muuta naista vetäjä. Täytyy sanoa, että esillä oli koko elämään mahtuva karmeuksien kirjo, kun aloimme avautua ja kulkea niihin asioihin, jotka purkautuivat kuin itsestään pikku hiljaa.
      Mulla ei ole vastaavia kokemuksia kuin sulla, mutta mulla oli lapsesta asti kannettavan ollut huoran mantteli hartioilla. Jos joku rakasti mua, siis jo ihan pikkutyttönä, niin se oli isäni mielestä vaan merkki siitä, että olin vietellyt ja seksillä liehakoinut tämän ihmisen kiinnostumaan minusta (esim. vaarini). Se kaikki vaikutti/aiheutti sitten aika kipeitä juttuja koko tähän astiseen elämääni. Kurssin aikana joka kerralla pulpahti uusi sisimmän ruhje esille ja sain tutkia sitä rauhassa ja puhua muille jos halusin, siitä mitä koin. Paraneminen on vaikuttanut elämääni pitkässä juoksussa paljonkin hyvää, mutta ei siitä sen enempää nyt.
      Jos kiinnostaa, niin netissä majatalon sivuilla on Danielin kirjoittamia juttuja ja muutenkin tietoa paikasta, siellä järjestetään myös viikonlopun mittaisia ryhmiä ja tietysti juhlapyhien aikaan, sinne voi mennä viettämään aikaa ja muutenkin. Olen itsekin menossa taas juhannuksena (jo kolmas kerta) ja kun paikalla ei ole mitään sen kummempia sidonnaisuuksia mihinkään tiettyyn kuppikuntaan, siellä tapaa tosi mielenkiintoisia ihmisiä kristityistä ateisteihin ja kaikista yhteiskuntaluokista.
      Siellä on tosi ihanaa se, että voi valita myös itseksensä olemisen ja avun saamisen jos niin haluaa.
      Tää oli vähän pitkä tarina, mutta toivottavasti saat avun, tuli se kuinka tahansa. Haluaisin saatella sut matkaan haluksin, mutta nyt vaan sit puristan kättäsi reilusti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe