Täristää jarruttaessa

Mondeo06

Vm06 Mondeo sedan täristää jarruttaessa. Sama oli tasapainotetuilla kesäkumeilla ja sama on nyt talvirenkaillakin. Ei täristä kiihdyttäessä, eikä tasaisella vauhdilla. Onko edessä kierot jarrulevyt vai mistä tuo johtuu?

Auto on rekisteröity 05/2006 ja takuukin voimassa. Mahtaako mennä takuuseen tällainen remppa? Jos autolla on ikää 1,5 vuotta ja kilsoja ajettuna 22 tkm, niin ei kai huolto voi alkaa vetoamaan, että normaalia kulumista ja itse joutuu maksumieheksi?

9

2328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tgtfg

Melkein varmasti jarrulevyt on kierot. Siitä en tiedä meneekö takuun piikkin.

• frage

jarrupalat voivat olla lähes loppu jolloin metalli vasten metallia niin kyllä tärisee

• ainakaan ole

tärissy vaik palat on loppuun ajettu...kuuluu vaan kova rahina.

• dfagdafg

Voi olla ongelma, ainakin Focuksessa oli.

En nyt muista mitä; mulla oli Focus vuosia sitten.... joku varmaan muistaa...

• pelkät vanteet

aiheuttaisi tärinän vain jarruttaessa??? mieti vähän.

Jos vika olisi vanteissa (kierot ym) ne täristäisi koko ajan ei vain jarruttaessa!
        Kysyjän ongelma on selkeästi jarrulevyissä ja sen pitäisi tajuta jo itsekin kyselemättä!
        Parhaat levyt saa tarvikkeena fordiin ei alkuperäisenä...kokemusta on.

• jnu
        pelkät vanteet kirjoitti:

aiheuttaisi tärinän vain jarruttaessa??? mieti vähän.

Jos vika olisi vanteissa (kierot ym) ne täristäisi koko ajan ei vain jarruttaessa!
        Kysyjän ongelma on selkeästi jarrulevyissä ja sen pitäisi tajuta jo itsekin kyselemättä!
        Parhaat levyt saa tarvikkeena fordiin ei alkuperäisenä...kokemusta on.

Aikaisemmin ford on käyttänyt prikkoja pyörän pulttien juuressa ja orkisvanteissa on tila niille jos käytää tarvike vanteita ilman että poistaa prikat niin se vääntää levyjä.

• sama vaiva
        jnu kirjoitti:

Aikaisemmin ford on käyttänyt prikkoja pyörän pulttien juuressa ja orkisvanteissa on tila niille jos käytää tarvike vanteita ilman että poistaa prikat niin se vääntää levyjä.

kun oli talvipyörät tarvikevanteilla ja prikat jäi pulttien päälle. Prikkoja ei tarvita ja otin prikat pois ja vaiva pikku hiljaa loppui ja levyt oikeni normaaliksi eikä ole vuoden 2003 jälkeen enää vaivanneet.

• juke

Selvä tapaus, levyt kierot>>>> takuuseen menee niin että heilahtaa.

• kysyn mä

Lukkiutumaton jarru tärisee aina, jos enemmän painaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe