Opetuslasten merkki

Meille on annettu merkki, keskinäinen rakkaus.

Matt 5:43. "Teille on opetettu: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.'
44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta,
45. jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille.
46. Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin* tee niin?
47. Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin?
48. Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.

Tämä antaa yoisen tuloksen, siis samankaltaisen rakastamisessa ei ole mitään kiitettävää.

Miten joku voisi osoittaa rakkauttaan sellaiselle porukalle, joka kokoontuu tiukasti omissa rukoushuoneissa. Jos joku eksyy porukkaan, saa kuulla, ettei kuulu joukkoon. Kirkossa käydään ehtoollisella vain omassa porukassa ja vanhalla kaavalla. Milloin joku voisi osoittaa rakkauttaan jollekkin lestadiolaiselle?

23

1029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu

      Ei milloinkaan, Vaan sieltä tulee vihan tunteet ja se on rakkaudesta kaukana lähes niin kuin , Itä on Lännestä .

      Kiitos aloituksestasi .

    • vihneeltä?

      Parannuksen voisi seurakunta alkaa itsestään.
      Tehdä julkinen parannus siitä, että "on kummallisellä käytöksellä ja vaatesäännöillä saatettu Jumalaa kaipaavat ihmiset luulemaan, että tuolla ei ainakaan evankeliumia voi löytyä".

    • ujiopåpoi

      No mihin se koko totuus unohtu?

      Eihän tuosta tule esille ollenkaan kuinka sitä lähimmäisen rakkautta kristinusko toimesta osoitetaan!
      Jeesuksen seuraajat kyllä tietää tarkalleen miten kristinusko rakastaa lähimmäisiä hengiltä, tappamalla. Oliko noissa raamatun kohdissa mahdollisesti sellaisiin lähimmäisen rakauden osoituksiin käsky? ...ainakin älä tapa käsky on Jeesuksenkin vahvistamana niin että kovin on saatanallista kristinusko lähimmäisen rakkauden osoitukset. Se merkki taitaa olla saatanalta ja osoittaa saatanallista sarvipään rakkautta.
      Käytte kirkoissa:
      "Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Luoja, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni."

      Kannibilismisuus on herran palvelijoiden Jumalan ja Jeesuksen vastainen rituaali:

      28. Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta.

      29. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion.

      1Kor.15:50. Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta.

      • Sinä se jaksat tuota "rakkauttasi" tuhlata.


      • Jumalan lapsi

        Se on ainoa asia mistä sinä jotakin ymmärrät.
        :-))))))))

        Nimenomaan kristinuskon tähden maailma on vielä pystyssä.


      • Jumalan lapsi
        vihne kirjoitti:

        Sinä se jaksat tuota "rakkauttasi" tuhlata.

        Sekaantuu sellaisiin asioihin joista ei tiedä mitään.


      • paljo kirjotella
        vihne kirjoitti:

        Sinä se jaksat tuota "rakkauttasi" tuhlata.

        Ei tästä mitään tule. Simonaho sönkkää kuin juoppo nakkikioskilla.


      • ghjikop
        vihne kirjoitti:

        Sinä se jaksat tuota "rakkauttasi" tuhlata.

        On todellakin suurta rakkautta osoittaa Jumalan ja Jeesuksen Tahdon tietoa.
        Tulkitsen vastauksesi niin, että turmeltunut sielusi ei tunne Heitä!


      • jkolp
        paljo kirjotella kirjoitti:

        Ei tästä mitään tule. Simonaho sönkkää kuin juoppo nakkikioskilla.

        tiedät ehkä jo että Luder/Lutheri oli juoppo munkki. sinulle on hänen palveleminen tärkeämpi kuin Jumalan ja Jeesuksen tahdon osoitukset.


      • yuiop
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Se on ainoa asia mistä sinä jotakin ymmärrät.
        :-))))))))

        Nimenomaan kristinuskon tähden maailma on vielä pystyssä.

        Pakko haistaa kun olet täällä haisemassa ja haisetkin varmaan oikein aidolle lestadiolaisuudelle!


      • aitoja
        yuiop kirjoitti:

        Pakko haistaa kun olet täällä haisemassa ja haisetkin varmaan oikein aidolle lestadiolaisuudelle!

        jäljennös haisee ei aito.


      • yhujiko
        aitoja kirjoitti:

        jäljennös haisee ei aito.

        Olet sitten tubla jäljennös toisiin verrattua!


      • fghjklö
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Sekaantuu sellaisiin asioihin joista ei tiedä mitään.

        ""Raamattu ei puhu Jumalan ja Jeesuksen tahdosta sanaakaan
        Kirjoittanut: Jumalan lapsi 13.10.2007 klo 15.36""


    • Ei ollut tarkoitus pistää mitään kylätappelua pystyyn.

      Ajattelin vain, että olisi voitu kiihkottomasti mietiskellä, miten sulkeutunut yhteisö voisi avautua siihen tehtävään, johon seurakunnan Herra on kaikki seuraajansa kutsunut.

      Ensimmäinen askel olisi käydä varovasti katselemassa muiden tilaisuuksia. Luterilaisen kirkon piirissä on ihan turvallisia paikkoja, joissa voisi saada siedätyshoitoa.

      Pieni tarkastelu voisi avata tietoisuutta siitä, ettei koko maailma ole saatanan hallussa oman pikku-piirin ulkopuolella.

      Raattamaa sanoi miehuutensa päivinä, ettemme näe Herran pellon toista laitaa. Onko pelto pienentynyt, vai näkö parantunut?

      • Jumalan lapsi

        Joo, eihän sitä muutoin tiedä, ellei käy katsomassa.


      • Ohto

        Kyllä maanomistaja tietää että pellon toisella puolella on naapurin hyllyvät suoalueet. Mutta parempi olisi tarkistaa ettei se pieni peltopala ala umpeutua rikkakasveista juuri laidoista käsin. Raattamaa sanoi myös, "rakentakaa rakentakaa viinimäen aitaa etteivät siat tule tonkimaan Herran peltoa".


      • antikristuksen henkeä
        Ohto kirjoitti:

        Kyllä maanomistaja tietää että pellon toisella puolella on naapurin hyllyvät suoalueet. Mutta parempi olisi tarkistaa ettei se pieni peltopala ala umpeutua rikkakasveista juuri laidoista käsin. Raattamaa sanoi myös, "rakentakaa rakentakaa viinimäen aitaa etteivät siat tule tonkimaan Herran peltoa".

        Taisi mennä fiktion puolelle.
        Ei tainnut lainaus olla Grimmin saduista sentään?

        Totisesti olette, Ohto ja knit, viinamäen aitanne rakentaneet aina taivaaseen asti.

        Ongelma on vain siinä, että hengelliset siat ovat sisäpuolella tonkimassa.
        --------
        Oppi-isäni M. Luther veljineen käsitti viinamäen niin, että siellä ovat myös katoliset - väärääkin työtä tekevät.

        Niin sen on pakko ollakin, koska jumalan temppelissä myös antikristuksen henki toimii. Se ei häärää maailmassa eikä sontatunkiolla, vaan kaikkein pyhimmässä.


      • Ohto kirjoitti:

        Kyllä maanomistaja tietää että pellon toisella puolella on naapurin hyllyvät suoalueet. Mutta parempi olisi tarkistaa ettei se pieni peltopala ala umpeutua rikkakasveista juuri laidoista käsin. Raattamaa sanoi myös, "rakentakaa rakentakaa viinimäen aitaa etteivät siat tule tonkimaan Herran peltoa".

        Nimenomaan omistaja tietää. Kuka siis omistaa Herran pellon? Ja kuka niitä laitoja katselee?

        Minä olen ollut havaitsevinani, että näissä pikku-piireissä ajatus on käynyt läpi vaihesiirron.

        Koko ajan varoitellaan, ettei ulkoa tule sikoja tai rikkaruohoja. Miksi näin? Herra on lähettänyt työmiehensä perkaamaan lisää peltoa ja hävittämään niitä rikkaruohoja.

        Silmät on nurin, niinkuin Lars Levi usein mainiosti toteaa.


      • Ohto kirjoitti:

        Kyllä maanomistaja tietää että pellon toisella puolella on naapurin hyllyvät suoalueet. Mutta parempi olisi tarkistaa ettei se pieni peltopala ala umpeutua rikkakasveista juuri laidoista käsin. Raattamaa sanoi myös, "rakentakaa rakentakaa viinimäen aitaa etteivät siat tule tonkimaan Herran peltoa".

        Olenko tulkinnut sinua ihan väärin, jos kuvailen tilannetta seuraavasti:

        Sinä pitelet Herran hyvyyttä, kuin omaa omaisuuttasi, jota ei sovi juuri tuyrkytellä, ettei itseltä lopu.

        Minulle tulee sellainen olo, että Herran sotaväki on edennyt selkä edellä viimeiset vuosikymmenet ja pahuus maailmasta tulee pelottavan lähelle.


      • ghjio

        Ne herran turvapaikat on kristinuskossa vähissä. Esimerkiksi noitavainojen aikana ei edes pieniä lapsia suojattu vaan kristinuskon toimesta kiduttivat ja sitten noitina polttivat omia uskovaisiakin. Sillä herralla jota kristinusko palvelee on sarvet.


      • teu
        Ohto kirjoitti:

        Kyllä maanomistaja tietää että pellon toisella puolella on naapurin hyllyvät suoalueet. Mutta parempi olisi tarkistaa ettei se pieni peltopala ala umpeutua rikkakasveista juuri laidoista käsin. Raattamaa sanoi myös, "rakentakaa rakentakaa viinimäen aitaa etteivät siat tule tonkimaan Herran peltoa".

        Olet aivan oikeassa .nyt täällä on jo kaksi siklaa ja mitä me tai ylläpitomme tekee ei niin mitään . Mitä YLLÄPITOMME TEKEE EI NIIN MITÄÄN .


      • Ohto
        vihne kirjoitti:

        Olenko tulkinnut sinua ihan väärin, jos kuvailen tilannetta seuraavasti:

        Sinä pitelet Herran hyvyyttä, kuin omaa omaisuuttasi, jota ei sovi juuri tuyrkytellä, ettei itseltä lopu.

        Minulle tulee sellainen olo, että Herran sotaväki on edennyt selkä edellä viimeiset vuosikymmenet ja pahuus maailmasta tulee pelottavan lähelle.

        Olenko tulkinnut sinua ihan väärin, jos kuvailen tilannetta seuraavasti: Olet tulkinnut väärin. Turhaan ottaa pulttia tästä. Eikä sotaväkikään etene selkä edellä. Omaa sydäntä tulee pelätä enemmän kuin Turkin keisaria, niin kuin Luther on sanonut.


      • Jumalan lapsi
        Ohto kirjoitti:

        Kyllä maanomistaja tietää että pellon toisella puolella on naapurin hyllyvät suoalueet. Mutta parempi olisi tarkistaa ettei se pieni peltopala ala umpeutua rikkakasveista juuri laidoista käsin. Raattamaa sanoi myös, "rakentakaa rakentakaa viinimäen aitaa etteivät siat tule tonkimaan Herran peltoa".

        Tee parannus ja usko evankeliumi Kristuksesta. Sillä sieltä pääset. Silloin tulee myös naapurisi kuolemattoman sielun pelasatus sinulle tärkeäksi.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe