Eikö olisi mukava

kun kaikki

tosiaan tällä palstalla aina Utsjoelta Hankoon ja me muut siltä väliltä voitais vaihtaa mielipiteitä riitelemättä ja kenellekkään ilkeilemättä.
Minusta olisi tosi kiva vaihtaa ajatuksia ja puheen aiheita eri maakunnista olevien kanssa kaikella kunnioituksella ja "kanssamatkustajan"rakkaudella.
Kunnioittakaamme kaikkien mielipiteitä kohteliaalla ja sivistyneellä tavalla, eikö vain?

42

2026

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verditti

Älä lässytä! Eihän elämä oikeastikkaan ole tuollaista.

• sinun elämäsi

sitten on?

• oi niitä aikoja

kun täällä vaan runoiltiin ja linnut istuivat oksillaan....................
      Tuntuu kuin siitä olisi ikuisuus........nyt tuli
      jostain syystä Nightwish ja Tarja mieleen.

• hyvä tuollaista

esitä. Täällähän pitää olla ilkeä, jotta saa älykön kruunun. :(

• olla ilkeä

minäkin oivalsin juuri erään asian jota eräs henkilö on yrittänyt pari vuotta......
        Miksi pitäisi muuttaa perusluonnettaan vain yhden
        k...pään takia.
        Palaan ennalleni ja se on kuin myrkkyä hänen sielulleen.

• ja älykäs

sama asia?
        Minä olen aina luullut että ilkeä on vaan vittumainen.

• Ainan äijä

Vain wäkivittumaisin tyyppi sinnittelee pisimmälle. Netissäkin.
        Silläkin on akilleen kantapäänsä - vauva 2v. voi kieputtaa sitä mennen tullen.

• olen elänyt siinä harhauskossa että olemme aikuisia kaikki täällä...
        Tarvii vaihtaa tyyliä sitten että tulee hyväksytyksi lauman ehdoilla:)

• väittämääni
        ja älykäs kirjoitti:

sama asia?
        Minä olen aina luullut että ilkeä on vaan vittumainen.

oikeaan elämään, mutta täällähän saa osakseen pilkallista naurua, jos on sovussa, eikä ilkeile.
        Niin minä sen olen lukenut.
        Enkä siis puhunut omista arvoistani, jos et sitä oivaltanut.

• kotikiusattu
        väittämääni kirjoitti:

oikeaan elämään, mutta täällähän saa osakseen pilkallista naurua, jos on sovussa, eikä ilkeile.
        Niin minä sen olen lukenut.
        Enkä siis puhunut omista arvoistani, jos et sitä oivaltanut.

viattomassa lapsenuskossa ja nauraa vaan ittellen,ei sellasst kukaan raaski pilkata.
        Kokemuksest voin sanoo et kauna ja viha rypistää vaan oman naaman.

• verditti
        Paloma.se.co kirjoitti:

olen elänyt siinä harhauskossa että olemme aikuisia kaikki täällä...
        Tarvii vaihtaa tyyliä sitten että tulee hyväksytyksi lauman ehdoilla:)

Eikö kahdeksan (8) ole mielestäsi enemmän lauma kuin yksi(1)?

• ottaiskos
        kotikiusattu kirjoitti:

viattomassa lapsenuskossa ja nauraa vaan ittellen,ei sellasst kukaan raaski pilkata.
        Kokemuksest voin sanoo et kauna ja viha rypistää vaan oman naaman.

ne vielä minut kasvatuslaitokseen? Jonkun vikahan luonnevikani olla täytyy, kun olen noin pehmytpintainen.
        Mä olen kyllä aina nauranut itselleni, onneksi.
        Ja sitäpaitsi, mullei ole paljookaan ryppyjä*itsekehu*.

• kotikiusattu
        ottaiskos kirjoitti:

ne vielä minut kasvatuslaitokseen? Jonkun vikahan luonnevikani olla täytyy, kun olen noin pehmytpintainen.
        Mä olen kyllä aina nauranut itselleni, onneksi.
        Ja sitäpaitsi, mullei ole paljookaan ryppyjä*itsekehu*.

mee kasvatuslaitokseen,yks tenukeppi sanoi olleensa siellä.
        Homma onnistui niin hyvin et isona se joutui sirkkeliin.

• verditti kirjoitti:

kaikki ne kahdeksan (8) kirjoittavat vain omasta puolestaan, mutta se yksi(1) kirjoittaa kaikkien ikeilijöiden ja älykköjen(?) puolesta.

• rataa on
        kotikiusattu kirjoitti:

monen onnettoman elämänpolku kulkenut.
        Emmee, lähden Linnan juhliin, 40 vuotta sitten, Teemalle.
        Tuutko mun aveciksi?

• tässä iässä
        kotikiusattu kirjoitti:

kannattaa ennemmin mennä vaikkapa nunnaluostariin, ei olis
        enää kovin vaikeeta, vai mitä?

• ovat
        verditti kirjoitti:

tohtoreita, maistereita melkein jokainen,
        siis herrat helsingin ovat hienoja melkein jokainen.

• menisi.
        tässä iässä kirjoitti:

kannattaa ennemmin mennä vaikkapa nunnaluostariin, ei olis
        enää kovin vaikeeta, vai mitä?

Saako siellä edes munkkia kahvin kanssa?

• kotikiusattu
        rataa on kirjoitti:

monen onnettoman elämänpolku kulkenut.
        Emmee, lähden Linnan juhliin, 40 vuotta sitten, Teemalle.
        Tuutko mun aveciksi?

nyt en tajunnut,kauniist kun pyysit niin lähden.
        Yhdel ehdol,jos pitää puhuu vierait kielii niin pidät sitten huolen minusta.

• ovat kirjoitti:

tohtoreita, maistereita melkein jokainen,
        siis herrat helsingin ovat hienoja melkein jokainen.

ne ilkeilijätkö?
        Vai ne sopuisat, kiltit, kypsät keskustelijat?

• tullaan,
        kotikiusattu kirjoitti:

nyt en tajunnut,kauniist kun pyysit niin lähden.
        Yhdel ehdol,jos pitää puhuu vierait kielii niin pidät sitten huolen minusta.

toimehen me tullaan. Jos ei muulla, niin elekielellä.
        Tunnenko sut siitä sukkahousukampauksesta?

• kotikiusattu
        tullaan, kirjoitti:

toimehen me tullaan. Jos ei muulla, niin elekielellä.
        Tunnenko sut siitä sukkahousukampauksesta?

sukkikset,mul on nyt sllanen keltanen nallepuh lätsä.
        Siin on propeliki pääl,aikast söpö.
        kampaus on luonnon kihara suora tukka,

• laittelen
        kotikiusattu kirjoitti:

sukkikset,mul on nyt sllanen keltanen nallepuh lätsä.
        Siin on propeliki pääl,aikast söpö.
        kampaus on luonnon kihara suora tukka,

kiharapilveni laelle Spede-Showsta tutun säteilynestokuvun, joten, emmeköhän eroita toisemme.
        Siis iloisiin näkemiin ja kuulemiin! :))))

• lisää vielä

että kun ollaan jo tän ikäisiä niin varmasti osataan käyttäytyä jo iän edellyttämällä tavalla, älkäämme olko toisillemme ilkeitä, pikemminki ollaan kavereita eripuolelta suomea ja jopa rjojen ulkopuoleltakin, eikö olisi paljon mukavempaa.
      Erimieltähän asioista voi, ja sakin olla mutta ollaan fiksuja toisamme kohtaan ja kunnioitetaan jokaisen mielipidettä olematta ilkeä niin meillä kaikilla olisi prempi mieli ja jotenkin ikäisten yhteenkuuluvuisen tunne. Onkko liikaa pyydetty?

• Olkaamme ihmisiä ja keskustelkaamme asioista sovussa, se joka on asiasta erimieltä, kunnioittakaamme hänen mielipidettään, meitä on Suomessa yli 5miljoonaa ja on myöskin monta mielipidettä ja näkemystä. Keskusteluahan ei synny jos kaikki olisi samaa mieltä?

• kumminkin niin

Ettei kukaan kauaa yksin ilkeile, eikä riitele.

• HTZA

On kun vanha pariskunta joilla molemmilla on lintaan astutut "Reinot".

Siinä, pihakeinussa istuvat ja toteavat keväällä että: "Lintuja tulee" nyökyttelevät sopuisasti ja sitten syksyllä:" Lintuja menee". Ja nyökyttelevät.

Eikä linnut muutu mihinkään, eikä "Reinot".
      Älä viitsi, anna edes yhdet, Italiaiset, väärälestiset, puristavat, kalliit, heti eka sateessa repeävät kengät, mutta vaan toiselle osapuolelle.

• verditti

Minulla on,- strutsinihosta käsin tehdyt buutsit.

• HTZA
        verditti kirjoitti:

Minulla on,- strutsinihosta käsin tehdyt buutsit.

Aika ohkaiset ovat jalat Strutsillakin!!
        Ja taitaa ulottua ihan munaskuihin asti?
        Loput sitten rypyssä kalsareissa.

:)

• Olet oikeassa.

• että.,,

ihmettelen tosiaan sitä kuinka joku haluaa jonkun milipiteen solvata ja pilkata, olen niin tyhmä etten ymmärrä miksi näkemättä joku ihminen pitää jotenkin ali arvioida.
        Olen entinen metsuri vm-48, ja montakertaa istunu kannon nokassa kahvia juoden miettiny kuinka ihminen on toiselle paha, ihmettetelen, miksi ja minkä takia toiselle pitää olla paha.
        Miksi me ei voitaisi tällä telluksella olla kaikki kavareita kun tän pallon päällä kaikki kerran ollaan.
        Mä tiedän että kohta joku kirjoittaa,että kaikkee siellä kannonpäässä tuleekin mietittyä ja ei kumma jos pipo alkaa päässä pyörimään.
        Kukahan krtoisi ilkeyden, vaikkapa saavutuksista omaan hyvinvointiin, onko ilkeyden kautta rkennettu hyvinvointia ja onko paljon ystäviä tullu.
        Minä tykkää teistä kaikista tän palstan käyttäjistä vaikka en aina ole jonkun mieleen ollu, mutta antaa kaikkien kukkien kukkia ja jokainenhan saa purkaa pahaa mieltään tavallaan, minä olen rauhallinen ja kaikki huomioiva ystävällinen, vain entinen metsuri.

• että.,, kirjoitti:

ihmettelen tosiaan sitä kuinka joku haluaa jonkun milipiteen solvata ja pilkata, olen niin tyhmä etten ymmärrä miksi näkemättä joku ihminen pitää jotenkin ali arvioida.
        Olen entinen metsuri vm-48, ja montakertaa istunu kannon nokassa kahvia juoden miettiny kuinka ihminen on toiselle paha, ihmettetelen, miksi ja minkä takia toiselle pitää olla paha.
        Miksi me ei voitaisi tällä telluksella olla kaikki kavareita kun tän pallon päällä kaikki kerran ollaan.
        Mä tiedän että kohta joku kirjoittaa,että kaikkee siellä kannonpäässä tuleekin mietittyä ja ei kumma jos pipo alkaa päässä pyörimään.
        Kukahan krtoisi ilkeyden, vaikkapa saavutuksista omaan hyvinvointiin, onko ilkeyden kautta rkennettu hyvinvointia ja onko paljon ystäviä tullu.
        Minä tykkää teistä kaikista tän palstan käyttäjistä vaikka en aina ole jonkun mieleen ollu, mutta antaa kaikkien kukkien kukkia ja jokainenhan saa purkaa pahaa mieltään tavallaan, minä olen rauhallinen ja kaikki huomioiva ystävällinen, vain entinen metsuri.

Olet oivaltanut jotain hyvin tärkeää. Voisin keskustella asiasta enemmänkin, mutta pakko mennä pehkuihin, kun on työpäivä huomenna. Mutta, tällä asenteella pärjää elämässäni hyvin.

• että.,, kirjoitti:

Unohdin mainita sinä olet minun veli.

• kiittää
        miljoona kirjoitti:

Olet oivaltanut jotain hyvin tärkeää. Voisin keskustella asiasta enemmänkin, mutta pakko mennä pehkuihin, kun on työpäivä huomenna. Mutta, tällä asenteella pärjää elämässäni hyvin.

ja todella toivoo,että kaikki oltasiin kavereita.
        Olen varma siitä ,että jos tän palstan kirjoittajat henk,koht, tapaisivat niin toisiaan halaisivat ja olisivat iloisia nähdessään, olen siitä vkuuttunut.

• verditti
        että.,, kirjoitti:

Metsurina olet varmasti liikkunut jätkäporukoissa. Luulen ettei sielläkään ole tuntematon tokaisu, älä nyt lässytä. Sehän sanotaan parhaalle kaverillekin. Tarkoitukseni ei ollut solvata tai pilkata sinua! Herättää vain oikeata keskustelua, ja näyttihän sitä syntyvänkin. Netin heikkous on se ettei painotukset kuulu, eivätkä ilmeet näy. Minuahan tässä ketjussa ilmeisesti yritettiin ivata, mutta minä vain nautin siitä.

• ajatuksesi

mitä parhain pikkujoululahja meille kaikille.

Kannatetaan kaunista ajatustasi.

• kiittää

ja toivottaa sinulle/teille kaikkee hyvää.

• aloittajalle
        kiittää kirjoitti:

ja toivottaa sinulle/teille kaikkee hyvää.

ja niksautan polviani sen verran että pääsen taas tolpilleni jatkamaan hyväntoivon anteja eteenpäin.

• Me essolaiset olemme aina hyvin höveleitä, emmekä me koskaan haasta riitaa kenenkään kanssa. Jos joku alkaa räyhätä pöydässä, niin Einari Essonen lopettaa heti tarjoilun. Sellaista riskiä me emme ota, ja siksi olemmekin aina sovinnollisia ellei peräti sovinisteja.

• onkin parempi

nimitys essolaisille.
        Onko teillä paljonkin vanhoja sanomalehtiä tallessa, jotta voitte tarkistaa aina täällä esitettyjen väitteitten oikeellisuuden.
        Ette te googlea osaa kuitenkaan käyttää veskarin kaikutuksen alaisena, heh.......

• onkin parempi kirjoitti:

nimitys essolaisille.
        Onko teillä paljonkin vanhoja sanomalehtiä tallessa, jotta voitte tarkistaa aina täällä esitettyjen väitteitten oikeellisuuden.
        Ette te googlea osaa kuitenkaan käyttää veskarin kaikutuksen alaisena, heh.......

Einari Essonen on valistunut mies, koska hän tilaa baariin kaksi sanomalehteä asiakkaita varten. Toinen lehti on paikallinen sanomalehti ja toinen on Hesari. Näistä lehdistä mekin saamme tarpeeksi asiatietoja keskusteluihimme.

Luemme Esson sanomalehdet hyvin tarkkaan, ja se onkin suuren viisautemme salaisuus. Kertaalleen luetut lehdet palautamme sitten uusiokäyttöön hyvin luonnollisella tavalla. Vessaan mennessämme repäisemme vanhasta sanomalehdestä sopivan sivun ja suoritamme vielä pytyllä istuessamme syventävät opinnot. Sen jälkeen käytämme tietysti paperin pyyhkimiseen.

Näin ympäristöystävällisesti toimien Esson tiennoon herkkä ekologinen tasapaino ei lainkaan häiriinny, ja siksi Esso onkin vuodesta toiseen pysynyt viihtyisänä keskustelupaikkana. Olemme siis hyvin pystyneet soveltamaan lehdistä lukemiamme tietoja normaaliin arkielämäämme ja viihtyisän elinympäristömme suojeluun.

• einarit ja veijot
        Yleismies kirjoitti:

Einari Essonen on valistunut mies, koska hän tilaa baariin kaksi sanomalehteä asiakkaita varten. Toinen lehti on paikallinen sanomalehti ja toinen on Hesari. Näistä lehdistä mekin saamme tarpeeksi asiatietoja keskusteluihimme.

Luemme Esson sanomalehdet hyvin tarkkaan, ja se onkin suuren viisautemme salaisuus. Kertaalleen luetut lehdet palautamme sitten uusiokäyttöön hyvin luonnollisella tavalla. Vessaan mennessämme repäisemme vanhasta sanomalehdestä sopivan sivun ja suoritamme vielä pytyllä istuessamme syventävät opinnot. Sen jälkeen käytämme tietysti paperin pyyhkimiseen.

Näin ympäristöystävällisesti toimien Esson tiennoon herkkä ekologinen tasapaino ei lainkaan häiriinny, ja siksi Esso onkin vuodesta toiseen pysynyt viihtyisänä keskustelupaikkana. Olemme siis hyvin pystyneet soveltamaan lehdistä lukemiamme tietoja normaaliin arkielämäämme ja viihtyisän elinympäristömme suojeluun.

tiedähäntä valistuneisuudestanne kun julkisesti puhut vastoin olemassa olevia ohjeita

www.ymparisto.fi/download. asp?contentid=69278&lan=fi

elikkäs kloaakkiin ei saa heittää sanomalehtipaperia!

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      200
      1546
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      961
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      954
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      902
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      826
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      738
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      730
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      338
      681
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      674
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      666
    Aihe