Näyttää olevan töitä siivousalalla, ainakin Oulun alueella. Osaisiko joku suositella mihin firmaan kannattaa soitella ja kysellä töitä ja mihin ei.
Tarkoituksena olisi aluksi tehdä osa-aikatyötä ja sitten kenties siirtyä kokoaikaiseksi.
Minimipalkkatoive on väh.7 euroa tunti. Onko parempaan mahdollisuutta jossakin firmassa?
Hyviä siivousfirmoja Oulussa?
13
9839
Vastaukset
- pöhkö
no millään seittemällä eurolla mihinkään lähe!!! ainakin ekaks pyydät enemmän ja kattot jos herus.
7e/h, no huhu. jo on onnettomat palkkatoiveet. - tätä
Meranti, olen kuullut että maksaa suht hyvää palkkaa, ainakin 8e/tunti, Oulun alueen tes:n mukainen palkka on 6,92e/h, ei kai sillä kukaan töihin suostuis?!
- Tessi2007
Hei, Saako kysyä mistä olet Oulun alueen 6,92eur/h löytänyt?
http://www.pam.fi/mp/db/file_library/x/IMG/100616/file/KIPA-PALKAT1.10.2007ALKAEN.pdf
PUHDISTUS- JA SIIVOUSALAN PALKKAUSJÄRJESTELMÄ
Tehtäväkohtaiset palkat euroa/tunti 1.10.2007
PR PISTEET PKL I PKL II
1 18-23 7,31 7,24
2 24-30 7,68 7,60
3 31-38 8,06 7,98
4 39-48 8,46 8,38
5 49-62 8,88 8,80 - sanomalehti
Tessi2007 kirjoitti:
Hei, Saako kysyä mistä olet Oulun alueen 6,92eur/h löytänyt?
http://www.pam.fi/mp/db/file_library/x/IMG/100616/file/KIPA-PALKAT1.10.2007ALKAEN.pdf
PUHDISTUS- JA SIIVOUSALAN PALKKAUSJÄRJESTELMÄ
Tehtäväkohtaiset palkat euroa/tunti 1.10.2007
PR PISTEET PKL I PKL II
1 18-23 7,31 7,24
2 24-30 7,68 7,60
3 31-38 8,06 7,98
4 39-48 8,46 8,38
5 49-62 8,88 8,80Kalevasta moinen väärä tieto on peräisin, oli muutama pv sitten otsikossa. Siivoojien minimi on 1.10.2007 7.31€ Että kannattais vähän seurata.
6.92€ on vanhaa tietoa. - JOOPA JOO
Niin sitten vielä muistutus niihin Merannin palkkoihin, niinku kaikkien sellaisten firmojen palkkoihin jotka Oulussa kumartavat siirtymäkorvauksille. Ajatellaan että palkka olis vaikka 8 € / tunti, niin siirtymältä maksetaan 85 % tuntipalkasta eli tekis 6,80 € siltä ajalta, että jos kohde vaihtuu useamman kerran päivässä niin et välttämättä tienaa sitä 8 € tunnissa ja sitten toinen kysymys: Kuka sulle on sanonut et teet ees täyttä työpäivää ja maksetaanko ylityöt jos niitä yleensä tulee oikein ?
Siinäpä teille kaikille vähän mietittävää... - ..................
wash siivouspalvelut
- siiv. yrittäjä
noi suuret siivousfirmat kehtaakin maksaa noin huonoa palkkaa, tein loppusiivouksen erääseen kouluun ja palkkasin väkeä ja pienin tuntip. oli 8 euroa ja alan koulutuksen omaavalle vielä parempaa noin 8,30- 8,50 euroa.
Älkää menkö töihin alle 7,24 euron, kun sen alle ei saa maksaa!- saippuaooppera
Kyllä kannattaa pyytää kunnon palkka, miten noilla alle 7:€:n palkoilla yleensä saadaan työntekijöitä isoihin firmoihin, no senhän kyllä uskoo että vaihtuvuus työntekijöissä on suuri, niin kuin työvoimahallinnon sivuilla näkee paljon avoinna olevia siivousalan työpaikkoja. Voipiko semmoisella palkalla yleensä tulla toimeen esim. pääkaupunkiseudulla jossa asuminenkin on hirveän kallista ja Bussilippuihinkin voi mennä melkoisesti jos työpaikka ei satu olemaan ihan asunnon lähellä.Itse teen osuuskunnan kautta siivoustyötä osa-aikaisesti ja saan ihan kohtalaista palkkaa, pienimmätkin tuntipalkat ovat noin 8,50 €
Nyt hyvät siivousalan työntekijät arvostakaa itseänne edes palkan muodossa ja pyytäkää kunnon palkkaa, ainakin se 7,24 ja mieluummin reippaasti enemmän. - Antero93
saippuaooppera kirjoitti:
Kyllä kannattaa pyytää kunnon palkka, miten noilla alle 7:€:n palkoilla yleensä saadaan työntekijöitä isoihin firmoihin, no senhän kyllä uskoo että vaihtuvuus työntekijöissä on suuri, niin kuin työvoimahallinnon sivuilla näkee paljon avoinna olevia siivousalan työpaikkoja. Voipiko semmoisella palkalla yleensä tulla toimeen esim. pääkaupunkiseudulla jossa asuminenkin on hirveän kallista ja Bussilippuihinkin voi mennä melkoisesti jos työpaikka ei satu olemaan ihan asunnon lähellä.Itse teen osuuskunnan kautta siivoustyötä osa-aikaisesti ja saan ihan kohtalaista palkkaa, pienimmätkin tuntipalkat ovat noin 8,50 €
Nyt hyvät siivousalan työntekijät arvostakaa itseänne edes palkan muodossa ja pyytäkää kunnon palkkaa, ainakin se 7,24 ja mieluummin reippaasti enemmän.Itse olen oulusta ja työhakemuksia olen pistänyt vaikka kuin monta moneen paikkaan niin yhestä on tullut vain vastuas.Alan jo epäillä et palkkaakainne nyt pariksi tunniksi ees 14 vuotiaan??Mulle supii ilta/viikonlopputyö.ja se Burgerclean niminen firmakin etti vkl työntekiää mutta ei kuullu vastausta ei..Ja ahkera todellakin olen sekä aktiivinen.Missä vika?oon kertonu hakemukses kaikki mikä pitääki.
- meikkä
Antero93 kirjoitti:
Itse olen oulusta ja työhakemuksia olen pistänyt vaikka kuin monta moneen paikkaan niin yhestä on tullut vain vastuas.Alan jo epäillä et palkkaakainne nyt pariksi tunniksi ees 14 vuotiaan??Mulle supii ilta/viikonlopputyö.ja se Burgerclean niminen firmakin etti vkl työntekiää mutta ei kuullu vastausta ei..Ja ahkera todellakin olen sekä aktiivinen.Missä vika?oon kertonu hakemukses kaikki mikä pitääki.
On kuuleman hyvä firma, missä homma pelittää. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta itse aijon sinne hakea. Palkkakin on tessin mukainen ja johto mukavaa. Kaveri kertoi, että sai hyvän perehdytyksen vaikkei oo mitään siivouskokemusta. Sinne voi olla paljon hakijoita toivottavasti pääsen haastatteluun.
- jaffat
Tykkään Comacista. Maksaa parempaa palkkaa kuin muut ja työaika riittävä. Ehtii tehdä hyvin työt.
Kyselin aikoinaan itsekin ja silloin joku kehui Lujapalveluita. Kävin haastattelussa kerran ja vaikutti ihan hyvältä paikalta.
Kuulemma kuurot viihtyy ISS:llä, mutta luin täältä palstalta jonku kokemuksen paikasta, ettei ole hyvä. Minulla ei kuitenkaan ole Oulun ISS:stä minkäänlaista kokemusta.
Merantista jäi huono kuva haastattelun perusteella.
SOL:lle ei missään nimessä kannate mennä ellei halua taistella omista eduista, palkasta ja saada hermoromahduksen.
Oma kokemukseni on, että Comac on minulle parhain.
Palkasta vielä, että kuulemma myös TOP-huolto maksaa paremmin kuin nämä ISSit, SOLit, RTKt ja L&T.- Reddie
Oli ennen paljon parempi firma kuin esim. ISS; palkat tuli ajallaan, eikä niistä vedetty päältä kuin joskus harvoin. Nykyään en enää suosittelisi, enkä itekkään tekisi jos ei olisi niin montaa vuotta takana, ettei viitti vuodeksi enää vaihtaa.
Korvauksista saa taistella harva se kuukausi, eikä palkkakuittia kannata oikeastaan tarkistaa - palkaksi on arvottu jotakin, ja valittamisesta seuraa se, ettei seuraavalle palkkakaudelle saa edes sopimukseen merkittyjä tunteja. Työturvalait kannattaa myös opiskella kunnolla, sillä niitä ja sairaslomalakia käsitellään enemmänkin ehdotuksina kuin lakeina.
Yleissääntönä jos tulee alalle, pikkufirmat yleensä antaa paremmat työolosuhteet ja palkan, samoin kuin rantautuneet ulkomaalaiset yritykset. Jos päätät lähteä johonkin suurista suomalaisista (ISS, SOL, RTK), pidä huolta että kuulut liittoon ja olet varautunut tappelemaan.
- palkattako töitä teet
Haluaisin muistuttaa teitä nuoria ja innokkaita työnhakijoita seuraavasta asiasta. Ottaessanne töitä vastaan erialoilta kuten siivous- ja kaupanala jotka kuuluvat PAMin alaisuuteen näilläkin aloilla on TESsi joka määrää minimi palkat. Ammattiliitot kyllä neuvovat ja opastavat. Aina kannattaa kuulua oman alan liittoon josta tiukan paikan tullen saa apua.
Monet kysyvät aina mikä on siivoojan palkka, se selviää PAMIN sivulta jos itse ei löydä kannattaa soittaa. TESSI koskee myös ISSiä SOLlia. Suomessa on selvät pelisäännöt työelämässä jotka koskevat työnantajaa ja työntekijää, siksi kannattaa tutustua niihin jo ennen töihin menemistä, näin vältytään monelta harmilta ja harmaalta hiukselta. Hyvää kevättä kaikille osapuolille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941739
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401533- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9884- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829