S-pankin VISA,kuka myöntää?

paavo12345

kuka myöntää s-pankin visa kortin, onko siinä laskuttajana s-pankki vai luottokunta niinkuin perinteisissä korteissa?

Mikä vastaa nyt s-pankissa sitä entistä s-tili korttia?

13

6354

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • möks

      S-Pankki myöntää itse omat Visansa - niillä ei ole mitään tekemistä Luottokunnan kanssa.

      S-Pankin korttivalikoimaan kuuluu edelleen vanhaa S-tili-korttia vastaava S-Etukortti Debit, joka toimii tilinkäyttövälineenä S-ryhmän toimipaikoissa. Uudella S-Etukortti Visa Debit -kortilla voi myös nostaa käteistä Otto.-automaatista sekä maksaa ostoksia muissakin kuin S-ryhmän liikkeissä. Veloitus tapahtuu tälläkin kortilla suoraan S-tililtä.

      • +,,

        S-Pankki myöntää itse omat Visansa - niillä ei ole mitään tekemistä Luottokunnan kanssa.
        ---------------------------------------

        ihanko tosi, kuinka se on saanut oman visan ja vielä saman nimisen ?

        kyllä kaikilla muilla pankeilla visan myöntää Luottokunta.


      • saa rahalla
        +,, kirjoitti:

        S-Pankki myöntää itse omat Visansa - niillä ei ole mitään tekemistä Luottokunnan kanssa.
        ---------------------------------------

        ihanko tosi, kuinka se on saanut oman visan ja vielä saman nimisen ?

        kyllä kaikilla muilla pankeilla visan myöntää Luottokunta.

        myöntäähän Ikano-Rahoituskin omia Visoja mm. Ikean ja Ideaparkin kautta.


      • vastaava?

        >>Uudella S-Etukortti Visa Debit -kortilla voi myös nostaa käteistä Otto.-automaatista sekä maksaa ostoksia muissakin kuin S-ryhmän liikkeissä. Veloitus tapahtuu tälläkin kortilla suoraan S-tililtä.>>

        käykö tämä maksukorttina ulkomaillakin kuten visa electron? ja eikös tämä ole täysin reaaliaikainen tilin saldon suhteen myös? eli myöntäisiköhän s-pankki tuon vaikka luottotiedoissa on "jokseenkin" häikkää?
        tällä hetkellä mulla on osuuspankin visa electron plussa-kortti-ominaisuudella mutta ajattelin hakea hämeenmaan jäseneksi nyt kun riihimäelle avattiin uusi iso prisma.


      • saavan
        vastaava? kirjoitti:

        >>Uudella S-Etukortti Visa Debit -kortilla voi myös nostaa käteistä Otto.-automaatista sekä maksaa ostoksia muissakin kuin S-ryhmän liikkeissä. Veloitus tapahtuu tälläkin kortilla suoraan S-tililtä.>>

        käykö tämä maksukorttina ulkomaillakin kuten visa electron? ja eikös tämä ole täysin reaaliaikainen tilin saldon suhteen myös? eli myöntäisiköhän s-pankki tuon vaikka luottotiedoissa on "jokseenkin" häikkää?
        tällä hetkellä mulla on osuuspankin visa electron plussa-kortti-ominaisuudella mutta ajattelin hakea hämeenmaan jäseneksi nyt kun riihimäelle avattiin uusi iso prisma.

        Kyllä käy myös ulkomailla. Jos otat kortit se tulee halutessasi aina varmentavana. Ja plussat joutavat tosissaan roskikseen!


      • kaupanpäälle..
        saavan kirjoitti:

        Kyllä käy myös ulkomailla. Jos otat kortit se tulee halutessasi aina varmentavana. Ja plussat joutavat tosissaan roskikseen!

        noin se tosiaan oli. käytiin liittymässä hämeenhaan jäseneksi ja samalla avattiin se s-tili johon sekä minä että muija otettiin ne visa debit-kortit. varmistin vielä siinä sopimusta tehdessä niin ei haittaa s-pankissakaan luottotiedot tai lähinnä niiden puuttuminen kun haluaa sen visa debitin. sehän on reaaliaikainen kortti kuten electron, niin ei sitä edes voisi väärinkäyttää.

        kaupanpäälle tilin avaamisesta tuli vieläpä kaksi kahvipakettia :D


      • HomerF
        kaupanpäälle.. kirjoitti:

        noin se tosiaan oli. käytiin liittymässä hämeenhaan jäseneksi ja samalla avattiin se s-tili johon sekä minä että muija otettiin ne visa debit-kortit. varmistin vielä siinä sopimusta tehdessä niin ei haittaa s-pankissakaan luottotiedot tai lähinnä niiden puuttuminen kun haluaa sen visa debitin. sehän on reaaliaikainen kortti kuten electron, niin ei sitä edes voisi väärinkäyttää.

        kaupanpäälle tilin avaamisesta tuli vieläpä kaksi kahvipakettia :D

        S-Pankin Visa Debit ei ole reaaliaikainen, eli se ei varaa katetta maksuhetkellä kuten Visa Electron. Tosin niissä kaupossa, missä maksupäätteitä ei ole päivitetty, kortti tunnistetaan ulkomaiseksi Visaksi ja kassa varmentaa kortin automaattisesti ja tekee katevarauksen. Korttimaksuvarauksia voi näppärästi seurata S-Pankin nettipankissa.


      • minky
        HomerF kirjoitti:

        S-Pankin Visa Debit ei ole reaaliaikainen, eli se ei varaa katetta maksuhetkellä kuten Visa Electron. Tosin niissä kaupossa, missä maksupäätteitä ei ole päivitetty, kortti tunnistetaan ulkomaiseksi Visaksi ja kassa varmentaa kortin automaattisesti ja tekee katevarauksen. Korttimaksuvarauksia voi näppärästi seurata S-Pankin nettipankissa.

        visa credit ei ole reaaliaikainen automaattisesti, sinun pitää erikseen pyytää ainavarmentavaa korttia, kun teet korttitilausta.


    • vai ilman?

      Jos otat Visa kredit kortin, eli visaluotolla olevan kortin, myöntäjä on ilman muuta luottokunta. Jos taas otat Visa debit kortin, jolla käytät s-pankin tiliä, sen myöntää s-pankki.

      • möks

        S-Pankin Visa-tuotteet eivät ole kumpikaan Luottokunnan myöntämiä! Toki se voi tuntua oudolta ajatukselta kun tätä ennen suomalaisilla pankeilla ei ole ollut omia Visoja.

        Itselläni on Sammon pankkikortti-Visa, jonka takana lukee "Issued by: Luottokunta", sekä uusi S-Etukortti Visa Debit/Credit, jonka takana lukee "Issued by: S-Pankki Oy".


      • möks kirjoitti:

        S-Pankin Visa-tuotteet eivät ole kumpikaan Luottokunnan myöntämiä! Toki se voi tuntua oudolta ajatukselta kun tätä ennen suomalaisilla pankeilla ei ole ollut omia Visoja.

        Itselläni on Sammon pankkikortti-Visa, jonka takana lukee "Issued by: Luottokunta", sekä uusi S-Etukortti Visa Debit/Credit, jonka takana lukee "Issued by: S-Pankki Oy".

        "... kun tätä ennen suomalaisilla pankeilla ei ole ollut omia Visoja."

        Tietääkseni on näin: Jos Nordeasta ottaa Visan luotollisena, sen myöntää Nordea Rahoitus Suomi Oy. Jos sen ottaa maksuaikakorttina, sen myöntää Luottokunta.


      • niilo1234
        Timontti kirjoitti:

        "... kun tätä ennen suomalaisilla pankeilla ei ole ollut omia Visoja."

        Tietääkseni on näin: Jos Nordeasta ottaa Visan luotollisena, sen myöntää Nordea Rahoitus Suomi Oy. Jos sen ottaa maksuaikakorttina, sen myöntää Luottokunta.

        sanoivat että myöntävät visa korttinsa ihan itse ei siis luottokunta niinkuin täällä joku väitti. eli paikkansa pitää,itse sen myöntävät, ei ole tekemisissä luottokunnan kanssa


      • korttimies
        niilo1234 kirjoitti:

        sanoivat että myöntävät visa korttinsa ihan itse ei siis luottokunta niinkuin täällä joku väitti. eli paikkansa pitää,itse sen myöntävät, ei ole tekemisissä luottokunnan kanssa

        oli miten oli, kaikki debit tilityserät menee luottokunnalle oli kortinantaja kuka tahansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      106
      1680
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1113
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1067
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      155
      870
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      782
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      749
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      680
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      35
      675
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      630
    Aihe