Asiakasneuvoja

sm03

Onko kellään kokemusta vakuutusyhtiön asiakasneuvojan työstä? Olisin pääsemässä semmoiseen mutta määräaikaiseksi ja mietinkin kannattaako, kun on vakituinen työ tällä hetkellä (vaikken työstä pidäkään). Millä tavalla työntekijöitä kohdellaan? Itsellä olisi 9kk:n työsuhde, jossa 6 kk:n koeaika!!!

11

10615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

Alkaa olla vakuutualalla ihan kauhea meno,joka hommassa pitäis myydä ja myydä muun työn sivussa.Puhelut kuunnellaan ja ikinä et tiedä millon joudutkin olemaan töissä pidempään kuin piti...varapäivystäjä...päivystäjä jne...

Työmäärään nähden palkka on pieni, etenkin jos kokemusta alalta ei ole.Sitäpaitsi, oon kuullut että pitkiä koeaikoja harrastavissa paikoissa porukka lentää pihalle aika ahkerasti syyllä tai toisella.

• Kimple

No hyvinpä näytät olevan asiasta perillä. Kyllä tuo lisämyynti on päivän teema ihan joka alalla. Ei se todellakaan kosketa vain vakuutusalaa. Ja miksi se olisi negatiivista? En minä ainakaan pelkää kysyä puhelimessa että kiinnostaako asia X. Ei lisämyynti ole kuitenkaan mitään tyrkyttämistä ja useimmiten siitä saa palkan päälle kivan siivun. Itselleni se on jo hyvä motivoija.

Vakuutusalalla palkat on paremmat, työajat säännöllisemmät, työsuhde-edut paremmat ja homman haastavuus korkeammalla kuin jossain muussa aspassa. Joten miksi ihmeessä ei menisi jos on mahdollisuus. Itse olen viihtynyt puoli vuotta erinomaisesti.

• En vaihtais!
        Kimple kirjoitti:

No hyvinpä näytät olevan asiasta perillä. Kyllä tuo lisämyynti on päivän teema ihan joka alalla. Ei se todellakaan kosketa vain vakuutusalaa. Ja miksi se olisi negatiivista? En minä ainakaan pelkää kysyä puhelimessa että kiinnostaako asia X. Ei lisämyynti ole kuitenkaan mitään tyrkyttämistä ja useimmiten siitä saa palkan päälle kivan siivun. Itselleni se on jo hyvä motivoija.

Vakuutusalalla palkat on paremmat, työajat säännöllisemmät, työsuhde-edut paremmat ja homman haastavuus korkeammalla kuin jossain muussa aspassa. Joten miksi ihmeessä ei menisi jos on mahdollisuus. Itse olen viihtynyt puoli vuotta erinomaisesti.

Ei oo kyllä vakuutusalan palkat ihan huippua kun ei oo työkokemusta!Vai onko susta 1300-1400 hyvä palkka? Ja mitä tulee noihin myyntihommeleihin, ei joka paikassa omista vinkeistä saa yhtään mitään, vaan se, joka myy.

• äimä_

Siis pitääkö asiakasneuvojan myös myydä? Eikö se ole puhelinmyyntiä... kuvittelin että asiakasneuvoja NEUVOO..! Ajattelin itse hakea asiakasneuvojan paikkaa (en vakuutusyhtiöstä) koska en viihdy nykyisessä työssäni, mutta jos se on vain kaunisteltu nimike puhelinmyyjälle niin... pah. Paljonko asiakasneuvoja muuten tienaa kuussa, noin suunnilleen?

• Kimple
        En vaihtais! kirjoitti:

Ei oo kyllä vakuutusalan palkat ihan huippua kun ei oo työkokemusta!Vai onko susta 1300-1400 hyvä palkka? Ja mitä tulee noihin myyntihommeleihin, ei joka paikassa omista vinkeistä saa yhtään mitään, vaan se, joka myy.

Kyllä vakipaikan voi vaihtaa pidempään määräaikaiseen. Riippuu ihan omasta tilanteesta, eli missä nyt työskentelee. Vakuutusala on aikamoinen urakehitys esim. kaupan alan asiakaspalvelijalle.

Yli 1700e on ainakin meillä peruspalkat uudella henkilöllä jolla ei ole aiempaa kokemusta. On siellä jotkut luokat olemassa, mutta en ole kuullut että noin pienellä palkalla kukaan olisi.

• ....

Koeaikasi on ainakin lain vastainen, enkä usko että missään tessissäkään tuota sallitaan. Ainakaan Vakuutusväen liiton tes:ssä ei.

Koeaika voi olla enintään 4kk ja samalla enintään puolet työsuhteen pituudesta. Mainitsemasi 9kk työsuhde jossa 6kk koeaika rikkoo näitä molempia sääntöjä.

• Entinen sellainen

Olin itse asiakasneuvojana Sammon asiamiesyrityksessä. Lupaukset olivat mahtavat. Mutta toteutus toinen. Kyseinen yritys ei maksanut kiinteää kk-palkkaa vaikka ilmoituksessaan lupasivat. Saimme provikat millä ei maksettu edes seutulippua kuukaudessa. Mihin yrityseen olet menossa toivottavasti et Vaeltuun. Pidä vakituinen paikkasi.

• sm03

Kiitos kommenteista. Suostutteko vielä kertomaan minkä yhtiön palveluksessa olette?

• Kimple

Pohjola... ja voin suositella sitä työpaikkana.

• tarkennusta

Eli onko kellään kokemusta Tapiolan asiakasneuvojan työstä?

• ihan kaikki

Samassa talossa voi olla niin eri meininki joka puolella.Kysy kuin kauan porukka on.ko.osastolla viihtynyt. Jos lyhyet työsuhteet,ei paikkakaan voi olla täyskymppi.Kukaanhan ei hyvästä paikasta luovu.Ja onnea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      55
      3793
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2231
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2104
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1721
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1552
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1492
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      80
      1447
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      1186
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1143
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1115
    Aihe