AUK kuntovaatimukset

Aukki-Taukki

Hei,


Minkälaisia kuntovaatimuksia AUK:n on?

20

15226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Res.Alikessu

      Kovat.

      • Aukki-Taukki

        Tokkopa on kovin kovat. Millaiset ne ihan aikuisten oikeasti ovat, todellisuudessa puhuen siis?


    • ressu-79

      Kunto indeksi pitää olla hyvä eli coopperi yli 2800 ja kuntotesti arvosana hyvä....tosin kyllä hetihän tästä karsitaan jos hakijoista on puutetta....

    • noTHANX

      Mitä huonokuntoisempi alikas, sitä helpompiin tehtäviin pääsee. Siis rillit ja liikalihavuus ovat aukkiin joutumisen edellytyksiä. Ei siis kykene toimimaan normaalin sotilaan tavoin, niin aukkiin käsketään.

    • kers...

      Eip ainakaan omas aukis ollu mitään kuntovaatimuksii. 1/07 saapumiseräst joidun pakkoaukkiin kuten 70% muistakin alikeista... 10 oppilasta lopetti aukin kesken ja siirtyi puolenvuoden jätkiks. Aukkiin valitaan pään mukaan ei kunnon. Itsekin olen nyt tsto-kers ja turhaa ollut tän loppuvuoden palvelukses.

      • Aukki-Taukki

        Niin sitä pitää! Kiitokset siulle, soturi!


      • totta...!

        Jos AUKin lopettaa siksi, että pääsee lyhyemmällä palveluajalla niin kyllä on motivaatio matalalla. Kyllä munkin aikaan pakotettiin jätkiä AUKiin, mutta ei niistä lopettanu kun yksi ja senkin jalka murtui. Silloin tosin miehistö palveli 8kk ja johtajat 11kk - eli ero oli vain 3 kk. Mut siitä huolimatta, onko alijohtajien taso tippunut alas. Ja muutenkin luulisi AUKiin olevan enemmän kilpailua kuin pakottamista.


      • valittu aukkiin

        ite oli 1/96 ja silloin ei pakotettu aukkiin. Itsekin olin valittuna ja en loppupeleissä voinut lähteä aukkiin niiden kaikkien pakotettujen tilalle tulleiden tollojen kanssa, vaikka olisi ehkä kiinnoistanutkin aukki.


      • cvcfgn
        totta...! kirjoitti:

        Jos AUKin lopettaa siksi, että pääsee lyhyemmällä palveluajalla niin kyllä on motivaatio matalalla. Kyllä munkin aikaan pakotettiin jätkiä AUKiin, mutta ei niistä lopettanu kun yksi ja senkin jalka murtui. Silloin tosin miehistö palveli 8kk ja johtajat 11kk - eli ero oli vain 3 kk. Mut siitä huolimatta, onko alijohtajien taso tippunut alas. Ja muutenkin luulisi AUKiin olevan enemmän kilpailua kuin pakottamista.

        Kyllähän silloin myös erikoiskoulutettu miehistö palveli 11 kk.Autokuskit,venemiehet säämiehet yms.


    • Enrique_Lister

      Meillä ainakin meritulenjohto puolella vaadittiin hyvää näköä ja kuinka ollakkaan oli joukkoon eksynyt eräs todella likinäköinen, joka vielläpä ylennettiin oppilaskorpraaliksi ensimmäisten joukossa. Eli käytännössä vaatimukset on alhaiset.

    • niinisalossa

      185cm ja 100kiloo, käveli coopperissa 1500m ja joutui aukkii, kuulemma jää kantahenkilökuntaan...

      • kuntokunto

        Ja vielä ne puhuu,että varusmiehillä huono kunto:Mieshän pystyy kävelemään.


      • ei pääse

        "185cm ja 100kiloo, käveli coopperissa 1500m ja joutui aukkii, kuulemma jää kantahenkilökuntaan..."

        Nykyisin sotilasvirkaan ei hyväksytä ketään joka ei pysty coopperissa juoksemaan 2600 metriä.    


      • fhkhfklutk
        ei pääse kirjoitti:

        "185cm ja 100kiloo, käveli coopperissa 1500m ja joutui aukkii, kuulemma jää kantahenkilökuntaan..."

        Nykyisin sotilasvirkaan ei hyväksytä ketään joka ei pysty coopperissa juoksemaan 2600 metriä.    

        "Nykyisin sotilasvirkaan ei hyväksytä ketään joka ei pysty coopperissa juoksemaan 2600 metriä. "

        Ottanu itteensä niskasta kii ja ruvennu lenkkeilee, myös vapaa-ajallaan ja tuo olikin alokasajan koopperi toi 1,5km.. ja voi olla että ei se ihan sataa painanu, mutta omien sanojen mukaan ei paljoa puuttunut..


    • Maccone

      Kovat, valiot oltava ammunnassa, kunto ja suunnistus. Älykkyystesti mentävä hyvin. minä tosin kävin vuonna 78. joten varmasti on muuttunut, koska nykyisin näkee alikessuja, joita silloin ei olisi kelpuutettu sotilaiksikaan. Varsinkin naiset eivät olisi silloisilla vaatimuksilla AUK:n päässeet kuntonsa puolesta, jos oletetaan, että se olisi ollut mahdollista.

    • kui

      Jos pystyt kävelemään ruokalaan omilla jaloillasi,ja jos pystyt pitämään himosi niin ettet pyri panemaan tupakaveriasi pyllyyn ainakaan julkisesti,niin olet aliupseeriainesta.

    • Isänmaanystävä

      siitäkin, kuinka paljon on AuK:hon haluavia yksikössä. Omalla P-kaudellani oli suhteellisen vähän ja kaikki halukkaat pääsivät, myös huonokuntoiset.

      • f

        Aloitin intin tässä kesällä ja olen ensi viikolla siirtymässä aukkiin. Olen ollut enemmän vapautuksessa kuin palveluksessa. Cooperia en ole juossut vieläkään. Taisteluammunnat jäivät välistä. Kaikki halukkaat pääsevät aukkiin.


      • sivusta seuraava
        f kirjoitti:

        Aloitin intin tässä kesällä ja olen ensi viikolla siirtymässä aukkiin. Olen ollut enemmän vapautuksessa kuin palveluksessa. Cooperia en ole juossut vieläkään. Taisteluammunnat jäivät välistä. Kaikki halukkaat pääsevät aukkiin.

        Ei näytä pääsevän kaikki aukkiin vaikka haluaisivatkin. Tiedänpähän yhden todella pettyneen nuoren miehen joka ei päässyt haluamaansa koulutukseen. Sellaisia oli päässyt jotka ei sinne ees ois millään halunneet mutta halukas ei päässyt. Outoa meininkiä.


    • itsestäänselvyyksiä

      Kyllähän se tosiaan niin on nykyään, että ei tarvitse liikaa kunnon puolesta olla huolissaan. Hyvä asenne ja henkinen puoli saa kenties suuremman painoarvon. Kuitenkin hyvähän se olisi pitää fyysinenkin puoli kunnossa, vaikka eihän siellä ketään jätetä, mutta olisihan se henkilön itsensä kannalta hyvä juttu, että pysyy paremmin mukana.
      Varmasti tuonne AUK:n pääsy riippuu paljolti siitä, miten he päättäjät siellä peruskauden aikana tulkitsevat kenenkin niihin tehtäviin kykenevän.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1529
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1153
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1029
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1028
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1021
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      5
      903
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      882
    Aihe