Olen yrittäjäkurssilla

Mietityttää

Olenko väärässä kun haluan yrittämistä silmälläpitäen käydä kaikki siihen vaadittavat kurssit ja koulutukset ja vasta sitten aloittaa yritystoiminnan,kurssillahan kouluttajat yrittävät houkutella aloittamaan yritystoiminnan heti kurssin päätyttyä.Itselläni kun ei ole mitään kiirettä aloittaa sillä talvikuukaudet on muutenkin alallani hiljaisempia,ja tarvitsen joka tapauksessa tulityö,tieturva,hygienia passin ja työturvallisuuskortin jotka ajattelin vielä suorittaa

9

1843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dafsdfada

      rauhassa, tottakai välttämättömät opinnot/todistukset kannattaa hoitaa kuntoon ennen firman aloittamista (aika kun menee sitten kivasti siihen yrityksen pyörittämiseen). Kurssilaisista kaikki eivät edes lopulta aloita, syystä tai toisesta.

      • Ylen arenasta

      • jkhdjfhdhfjkhds
        Ylen arenasta kirjoitti:

        tämä juttu juuri yrittäjyydestä ja seurauksista.
        http://areena.yle.fi/toista?id=689692

        MOT.2.4.2007

        merkitystä tuolla muka on yleisellä tasolla? Joidenkuiden "pakkoyrittäjyys" ei kosketa itseäni yrittäjänä mitenkään.


    • kunhan kyselen?????

      Mitä ihmettä meinaat alkaa tekeen? Mietin vaan tuota kortti/passi settiä jonka tarvitset yritystoimintaasi varten. Tulityö, tieturva ja työturvallisuus, noi tietenkin settinä ihan tajuan, mutta miten ihmeessä tarvitset hygieniapassia? Kas kun ei anniskelu, järjestyksenvalvoja, ensiapu ja junansuorittaja.

      Pirun hyvä tietenkin että kaikenlaisia kursseja järkätään nykyjään, mutta eikös tää kortti/passi tivoli ole menny jo pikkusen yli? Vai mitä mieltä olette. Businesta tietenkin näille korttikouluttajille, mitäs siinä, tuleehan jollekulle liikevaihtoo, mutta monesti aika päivänselviä asioita ja köykästä koulutusta nuo on kuitenkin.

    • ytj

      Jos olet käynyt kaupallisenalan koulutuksen ei todellakaan tarvii yrittäjä kurssejä käydä, ajanhukkaa. Lue alan kirjallisuuttaa surffaat netissä saat saman tiedon, ja käytä aika siihen että saat asiakkaita ja laskutettavaa

      • tuo miten

        uusia yrittäjiä yritetään tehdä väkipakolla työvoimaviranomaisten toimesta. Ellei bisnes ole sellainen, että sen asiakkaat ovat Suomen ulkopuolella ei yksikään uusi yrittäjä luo yhtään uutta työpaikkaa. Jaettava kakku ei kasva. Uusi yrittäjä tulee aina kilpailemaan olemassa olevan yrityksen tontille, jos ei samalle alalle, niin ainakin samoista rahoista. Uusi yrittäjä ja kilpailija vain aiheuttaa entisillä yrittäjillä työvoiman vähentämistä. Vähän järkeä käyttöön siellä työllistämishommissakin.


      • Mutta näin mulle
        tuo miten kirjoitti:

        uusia yrittäjiä yritetään tehdä väkipakolla työvoimaviranomaisten toimesta. Ellei bisnes ole sellainen, että sen asiakkaat ovat Suomen ulkopuolella ei yksikään uusi yrittäjä luo yhtään uutta työpaikkaa. Jaettava kakku ei kasva. Uusi yrittäjä tulee aina kilpailemaan olemassa olevan yrityksen tontille, jos ei samalle alalle, niin ainakin samoista rahoista. Uusi yrittäjä ja kilpailija vain aiheuttaa entisillä yrittäjillä työvoiman vähentämistä. Vähän järkeä käyttöön siellä työllistämishommissakin.

        Olen kaupallisen koulutuksen saanut ja minun oli käytävä yrittäjäkurssi.


      • kun on kurssilla
        Mutta näin mulle kirjoitti:

        Olen kaupallisen koulutuksen saanut ja minun oli käytävä yrittäjäkurssi.

        ei ole työtön. Tempputyöllistämistä tuo uusien yrittäjien luominen. Pitäisi olla bisnes, jossa todella viedään jotakin ulos Suomesta. Muuten uusi yrittäjä vie aina, siis aina leivän jonkun toisen suusta.


      • kun on kurssilla kirjoitti:

        ei ole työtön. Tempputyöllistämistä tuo uusien yrittäjien luominen. Pitäisi olla bisnes, jossa todella viedään jotakin ulos Suomesta. Muuten uusi yrittäjä vie aina, siis aina leivän jonkun toisen suusta.

        eipä tuolla yrittäjäkurssilla ollut ainakaan omalla kohdallani v#tunkaan virkaa mutta pakko oli käydä että sai starttirahan.. mitä virkaa on kurssilla jos sen pitäjä opettaa ainoastaan myymälänhoitoon liittyviä asioita,vaikka moneen kertaan pyysin että keskittyisi yleisemmin yrittämiseen mut ei.
        ite olin ainoa joka ko kurssilta alkoi yrittäjäksi,
        teen siis remonttihommia..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe