Hei !!
Minulla todettiin alkava nivelrikko polvessa. Lääkkeeksi määrättiin 3kk ajan Glucadolia. Kysyisin onko tällä lääkkeellä mitään haittavaikutuksia ? Kuulin jostain, että saattaa tehdä turvotusta ja ilmavaivoja, mutta siis kuuloluuloja.Kertokaa kaikkea lääkkestä. Kannattaako alottaa heti,vai parin viikon päästä tehdyn etelänmatkan jälkeen ?
Kiitos vastauksista.
glucadolin vaikutus
7
2849
Vastaukset
- doldol
Muutamssa päivässähän ne mahdolliset oireet tulevat jos tullakseen. Ja jos haittaa lomaa niin lopeta. Alat uudestaan käytön taas kotona.
Eipä tuo glucosamiini mikään erikoinen lääke ole, lähinnä lisäravinne, jolla saattaa olla hyviäkin vaikutuksia nivelrikkoon. Joskin tulos näkyy vasta monen kuukauden, jopa vuosien käytön jälkeen. - doldol
Alkavaan nivelrikkoon se jokatapauksessa on käyttökelpoinen.
- polviparempaankuntoon
Kiitos. Aloitetaan sit vaan :o)
- kokemusta on
polviparempaankuntoon kirjoitti:
Kiitos. Aloitetaan sit vaan :o)
Nivelrikko polvessa todettu.tausta:futis lentopallo vuosien ajan. Nyt artroosi mol.polvi,mutta vasen niin paha, että nyt kävelykin sattuu välillä saati portaissa kävely varsinkin alaspäin.
Paras hoito,pyydä omalääkäriltä injektio (hyalgan-ainetta) polveen 3 krt vuodessa=huom. tehokkaampi vaihtoehto pillereille,auttaa,tosin kallis:ampulli 52e*3=156e vuodessa! Kela auttaa/terveyskeskus saattaa maksaa koko lystin.
Menossa kohta toisen kerran samaan kun edellisistä pistoskerroista pari vuotta aikaa.
Kertokaa muut Hyalgan pistoksien kokemuksista, auttoiko miten hyvin? - juupas
kokemusta on kirjoitti:
Nivelrikko polvessa todettu.tausta:futis lentopallo vuosien ajan. Nyt artroosi mol.polvi,mutta vasen niin paha, että nyt kävelykin sattuu välillä saati portaissa kävely varsinkin alaspäin.
Paras hoito,pyydä omalääkäriltä injektio (hyalgan-ainetta) polveen 3 krt vuodessa=huom. tehokkaampi vaihtoehto pillereille,auttaa,tosin kallis:ampulli 52e*3=156e vuodessa! Kela auttaa/terveyskeskus saattaa maksaa koko lystin.
Menossa kohta toisen kerran samaan kun edellisistä pistoskerroista pari vuotta aikaa.
Kertokaa muut Hyalgan pistoksien kokemuksista, auttoiko miten hyvin?Sain myös polveeni hyalgan-piikit 3 krt(kukonhelttauutetta). Eka auttoi kovasti, tokasta polvi ärtyi mut kolmas teki hyvää.. Mulla piikit aiheutti kirvelyä ekan päivän ajan piikityksestä. Mun ei tarttenut maksaa piikeistä mitään. Ne laitettiin paikallisessa terveyskeskuksessa.
Söin silloin alkuun kesällä yhden purkin Glucadolia, luulen et siitäkin on ollut apua. Hiljottain hain toisen purkin ja söin sen. Pärjään hyvin kunhan en rasita polvea liikaa. Kumpikaan näistä aineista ei tee ihmeitä, mut kyl ne jotenkin auttaa..
- jäsenet
Minulla on alkavaa nivelrikkoa vasemmassa polvessa. Olen käyttänyt glucadol 400mg tabletteja siihen hoitona jo yli 3kk:n ajan. Polvi on selvästi tullut parempaan kuntoon. Minusta muidenkin nivelien kunto on tullut paremmaksi. Onko muut käyttäneet kyseistä lääkettä. Onko sillä ollut jotain haittavaikutuksia?
- Kokeillut_myös
Söin myös glugosamini valmistetta (en muista nimeä) muistaakseni 6kk.
Ei ollut mulle mitään hyötyä, niin ongelma oli lonkissa.
Etsin netistä silloin tarkempaa tietoa tuosta aineesta, oliko nyt jenkeissä jossa oli tehty laaja tutkimus.
Tutkimuksessa todettiin että lääke auttoi hyvin (muistaakseni 70%) mutta ongelmaksi muodostui verrokkiryhmä, heidän vaivat helpottuivat myös muistaakseni 50%.
Eli oliko glukosaminista hyötyä vain 20% potilaista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364600Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763035- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 251613
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894