Vanha vai uusi Rammstein?

Shavra

Itse olen ainakin huomannut, että Rammsteinin tuotanto on mennyt ikävästi kaupallisempaan suuntaan - tällä siis tarkoitan sitä, että tyyli on muuttunut huomattavasti paremmin myyväksi ja suurempaa massaa miellyttäväksi (rokahtavaksi tai popahtavaksi?), miten sen nyt haluaakaan ilmaista. Pidin enemmän vanhasta tuotannosta, Herzeleid on edelleen se ykkösalbumi Sonnen rinnalla.

Kumpi siis miellyttää enemmän, vanhempi vai uudempi tuotanto?

10

825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nnamedniL

      Kyllähän se vanhempi tuotanto on paljon parempaa kuin uusi. Kaikki levyt on kyllä ihan OK mutta Rosenrot ei niinkään hyvä. En pidä kovin myös vanhimmasta tuotannosta eli kyllä Mutter albumi vie voiton. Mutter on paras, sitten Reise, Reise, sitten Sehnsucht, Herzeleid ja Rosenrot. Siinäpä mun albumien järjestys.

      Sun iloksi ja myös muidenkin Rammstein fanien iloksi voin kertoa, että Paul ja Richard ovat kertoneet uusissa haastatteluissa, että Rammstein on tekemässä uusimmasta albumista Herzeleid tyylistä ja se tulee kuulemma olemaan Rammsteinin albumien hevein levy. Eli metallia on paljon enemmän kuin kahdessa edellisellä levyssä. Ne ovat tämän vuoden keväällä aloittanut uuden albumin työstämisen ja Paulin mukaan uusia kappaleita on tehty jo 30 kappaletta. Levyttämään ne menevät Los Anglesiin ens vuoden maaliskuussa eli uus albumi ilmestynee luultavasti ens vuoden kesällä-syksyllä tai viimeistään ens vuoden joulumarkkinoille. Paulin mukaan bändin yhteishenki on todella hyvä ja musiikinteko on tällä hetkellä Paulin mukaan erittäin hienoa. Itse en malta odottaa uuden albumin julkaisua. Kaikki uutiset Rammsteinista kuulostaa hyviltä ja haastatteluista päätellen Rammsteinilla on kaikki hyvin ja uudesta albumista tulee erittäin mahtava.

      • Shavra

        Tällaista minäkin muistelen lueskelleeni jostakin: että seuraavasta levystä on tulossa vähän rankempaa. Senhän näkee sitten, kun levy ilmestyy, että miellyttääkö sen taso. Elän siinä toivossa, että palaisivat siihen hiukan raskaampaan linjaan. Mutta jos kerran uhoavat, että yhteishenkikin on hyvä, niin eiköhän sieltä aika mahtavaa soitantoa ole tulossa!


    • dollinmind

      No vanha rammstein toki, sehnsucht oli mainio, mutta sen jälkeen taso laski..

    • "Itse olen ainakin huomannut, että Rammsteinin tuotanto on mennyt ikävästi kaupallisempaan suuntaan - tällä siis tarkoitan sitä, että tyyli on muuttunut huomattavasti paremmin myyväksi ja suurempaa massaa miellyttäväksi (rokahtavaksi tai popahtavaksi?), miten sen nyt haluaakaan ilmaista. Pidin enemmän vanhasta tuotannosta, Herzeleid on edelleen se ykkösalbumi Sonnen rinnalla."

      Joo itse olen valitettavasti huomannut tämän asian jo oikeastaan muutama vuosi sitten, sillä mielestäni tuo Rammsteinin Mutter-albumi oli oikeastaan bändin ensimmäinen askel siirtymisestä hieman kaupallisempaan suuntaan. Tästä seuraava albumi, eli "Reise, Reise" oli oikeastaan vielä kaupallisempi levy, kun tuo suuren suosion saavuttanut "Mutter" -albumi. Pidin kyllä kovasti näistä molemmista levyistä, vaikka niissä olikin mukana hieman kaupallisuuden makua ja ehkä jonkinlaista musiikkityylin vaihtumista, varsinkin jos vertaa bändin vanhempiin levyihin.

      Parhaina levyinä pidän Rammsteinilta kyllä tuota bändin toista levyä, eli Sehnsucht-albumia. Debyyttialbumi "Herzeleid" on myös aivan loistava, kuten myös tuo suuren suosion saavuttanut Mutter-albumi. Tätä uusinta Rosenrot-albumia en ole kuullut vielä ollenkaan, mutta epäilen kyllä ettei se ole läheskään yhtä hyvä kun bändin aikaisemmat levyt. Täytyy silti hankkia jossain vaiheessa tämäkin Rammsteinin levy.

      • Aimo Kulaus

        Useampi vuosi on tullut orkesterin tuotantoa luukutettua hyvinkin ahkeraan, ja luonnollisesti joka levyltä löytyy helmiä, mutta kyllähän se Herzeleid potkii eniten, ei voi mitään.
        Bändi on ykköslevyllään ehkä aidoimmillaan, ärhäkkää mutta kurinalaista meininkiä, ihan mahtavaa. Omasta mielestäni levyllä ei ole ainuttakaan hutia.
        Herzeleid ja Sehnsucht uppoavat parhaiten, ilman muuta.

        Eivät Mutter ja Reise, reise missään nimessä huonoja ole. Päinvastoin, vaikka, kuten todettua, hyvinkin kaupallisista tuotoksista on kysymys. Reise, reise on itseasiassa oikein tyylikäs, mutta jostain syystä Rosenrot ei oikein vielä ole auennut. En tiedä mikä siinä oikein tökkii. Tai ei siinä varsinaisesti töki mikään, en vain soisi että pojat alkavat mitään aikuisrokkia vääntää vielä tässä vaiheessa.

        Tuskinpa herrat siitä hirveästi huutelisivat jos vaikka jotain kränää bändin sisällä olisikin, yleensä noissa ongelmahuhuissa jokin perä kuitenkin on, vaikkei kukaan olisikaan vielä lähdössä kävelemään... Toivotaan kuitenkin että asiat ovat hyvin. Saavat luvan tehtailla kunnon metallia seuraavalle levylle, ja koukata Suomenkin kautta jahka rundille pääsevät.
        Helvetti, pitää ne livenä vielä nähdä, tulivat tänne tai eivät. :)


    • depressed_soul

      Kyllä se vanhempi on paljon parempaa, mutta kuten olen joka kerta sanonu en ainakaan ole itse kuullut yhtään huonoa biisiä!!!!

    • Qadesha

      Oma lempparijärjestykseni on

      1. Mutter (alkupuoli levystä)
      2. Herzeleid (kokonaan)
      3. Sensucht
      4. Reise Reise
      5. Rosenrot

      Kaikkiahan biisejä kestää kuulla, mutta jotenkin Amerika alkoi ottaa melko nopeasti aivoon. Kulahti siinä että sitä soitettiin niin paljon, eikä muutenkaan minun lempparini.

      Toivoisin uuden levyn (tottakai) tarjoavan jotain Herzeleidin ja Mutterin välimuotoa...

    • rammsteinguru

      Reise reisen sisar-albumin Rosenrotin nimeksi meinattiin laittaa Reise reise vol 2, mutta levy-yhtiön mielestä se ei ollut tarpeeksi myyvää. Mielestäni kaikki albumit ovat hyviä, mutta Rosenrotista en ole saanut ihan vielä kiinni...

      • ComeAsYouAre

        on kyllä Rammsteinin albumeista heikoin, ja ehkä se kaupallisin levy. Huonosta albumista ei ole missään nimessä kysymys, albumiltahan löytyy kovia kappaleita, kuten: Benzin, Mann gegen Mann, Rosenrot, Feuer und Wasser... Albumilla taso ailahtelee vaan aivan liikaa ja kokonaisuutena on jotenkin heikko. Ja aivan kuten mainitsit, Rosenrotista ei saa sellaista kunnon otetta!


    • Anonyymi

      Vanha tuotanto tuhat kertaa parempaa. Toki Herzeleid on ennemänkin jotain rankkaa discoa ku metallia, mutta tykkään silti. Mutter paras albumi, Sehnsucht hyvä kakkonen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      88
      6240
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2584
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      29
      2106
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe